|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dcttomek
|
Napisane: 1.03.2014, 23:54 |
|
Dołączył: 1.03.2014 Posty: 12
|
Wlasnie kupilem zonce 996 cabrio po 107 tys km. i zwracam sie z zapytaniem co warto zrobic i gdzie zajrzec jak mam wyjety silnik.
Według książki serwisowej z Francji ostatni przegląd był przy 96 tys km
Za wszelką pomoc bede bardzo wdzieczny
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 2.03.2014, 0:39 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Z postu powitalnego wnioskuje ze silnik 3,4.
Z jakiego powodu jest wyjety?
|
|
Góra |
|
dcttomek
|
Napisane: 2.03.2014, 21:29 |
|
Dołączył: 1.03.2014 Posty: 12
|
Dokładnie silnik 3.4 a wyjety dlatego ze auto wymaga naprawy blacharskiej
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 2.03.2014, 23:54 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
No to warto zrobić kilka rzeczy w rozrządzie, sprawdzić stan i zdecydować
czy wymieniać. Uszczelnienie silnika od strony wału tez można sprawdzić,
czy się nie poci/cieknie. W szczegółach to już Ci Michał928 odpisze
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
dcttomek
|
Napisane: 3.03.2014, 21:26 |
|
Dołączył: 1.03.2014 Posty: 12
|
no wiec wlasnie bo jest okazja a nie usmiecha mi sie zaraz znowu wyciągac silnika wiec piszcie co zrobic bo ja w tej materi niemam doswiadczenia
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.03.2014, 0:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Wypadało by zrobic przede wszystim rozrząd, czyli do wymiany ślizgi napinaczy variocam + ewentualnie łańcuszki zaleznie od stanu. Trzeba sprawdzic płetwy napinające i prowadzące główne łańcuchy do głowic.
Przy przebiegach rzedu 100-150 tys km zaczyna się pojawiać błąd przestawienia rozrządu ze względu na rozciągniete łańcuszki i zużyte ślizgi.
Zastnowiłbym się nad wymianą uszczelniaczy zaworów skoro wałki juz bedą wyjęte, na pewno wymieniłbym tylny uszczelniacz wału korbowego oraz jesli to manual na pewno zrobiłbym sprzęgło.
Jeśli chcesz iść na całego to można wymienić uzczelki pod głowicami z racji wieku bo trafiały się takie przypadki ale to grubsza kasa i raczej zapobiegawczo z racji wyjetego silnika zeby go póżniej nie wyjmować - sądze że bedziesz na "nie".
Przed wyjęciem silnik pracował prawidłowo, zadnych niepokojących objawów, wycieków? Jakieś będy w pamięci sterownika? Długo stał?
|
|
Góra |
|
dcttomek
|
Napisane: 4.03.2014, 17:39 |
|
Dołączył: 1.03.2014 Posty: 12
|
Generalnie auto po odpaleniu chodziło ok nic sie nie działo.
czy stał długo niemam pojęcia ale raczej nie.
A ktory warsztat lub mechanik z warszawy by mi to ogarną(godny polecenia) i ile by kosztowało to co pisales no napewno poza uszczelkami pod głowicami
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 5.03.2014, 0:06 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Porozmawiaj z Michałem czy się podejmie ogarnąć temat póki nie ma jeszcze sezonu.
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 1.05.2014, 6:03 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
Witam,
czy dobrze czytam workshop manual 996 3.4 i silnik ze skrzynia wazy 190 + 60 kg? zastanawiam się czy uda mi się go umieścić w przyczepce na prawojazdy kat.B, której ładowność to nieco ponad 400 kg
z drugiej strony w manualu max gross weight jest podana 1720, a na wikipedii 1320?
Panowie pomożecie zważyć silnik online?
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 1.05.2014, 11:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
szpaku napisał(a): Witam, czy dobrze czytam workshop manual 996 3.4 i silnik ze skrzynia wazy 190 + 60 kg? zastanawiam się czy uda mi się go umieścić w przyczepce na prawojazdy kat.B, której ładowność to nieco ponad 400 kg z drugiej strony w manualu max gross weight jest podana 1720, a na wikipedii 1320? Panowie pomożecie zważyć silnik online?
Witaj,
na pewno silnik i skrzynia ważą mniej niż 400kg.
A nie lepiej wszystko na lawetę i do mechanika?
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 2.05.2014, 9:36 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
to by było zbyt proste
biorę karoserię do swojego garażu na wymianę błotników lamp i ogólnego dopiszczenia, a silnik jedzie do Katowic.... do Rafala
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 2.05.2014, 11:58 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
no i Michał sie napisał
a fakturę wystawi...
życie!
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 2.05.2014, 12:21 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
Michał dziękuję bardzo, mam wyjęty silnik który będzie wymagał właśnie takiego przeglądu, za Twoje porady na pewno będziesz wynagrodzony przez samo życie jak już napisał Duc748
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 2.05.2014, 15:35 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Spoko - nie ma problemu.
Zanim zaczniecie prace nad silnikiem - sprawdzcie endoskopem stan cylindrów żeby sie nie okazało, ze utopisz sporo pieniędzy w silnik na wykończeniu.
Dlaczego wieziesz silnik razem ze skrzynią? To tylko zbędny ciężar no chyba ze to tiptronic i tez pójdzie do rewizji.
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 22.05.2014, 10:36 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 22.05.2014, 11:20 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
a silnik pojechał razem ze skrzynią głównie z tego względu, że było po drodze i montaż wszystkiego i tak odbędzie się u Rafała, przy okazji będzie miał więcej czasu, żeby rzucić okiem, czy skrzynia jest OK.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|