Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.03.2014, 23:54 

Dołączył: 1.03.2014
Posty: 12
Wlasnie kupilem zonce 996 cabrio po 107 tys km. i zwracam sie z zapytaniem co warto zrobic i gdzie zajrzec jak mam wyjety silnik.
Według książki serwisowej z Francji ostatni przegląd był przy 96 tys km

Za wszelką pomoc bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 0:39 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Z postu powitalnego wnioskuje ze silnik 3,4.
Z jakiego powodu jest wyjety?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 21:29 

Dołączył: 1.03.2014
Posty: 12
Dokładnie silnik 3.4 a wyjety dlatego ze auto wymaga naprawy blacharskiej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2014, 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No to warto zrobić kilka rzeczy w rozrządzie, sprawdzić stan i zdecydować
czy wymieniać. Uszczelnienie silnika od strony wału tez można sprawdzić,
czy się nie poci/cieknie. W szczegółach to już Ci Michał928 odpisze :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.03.2014, 21:26 

Dołączył: 1.03.2014
Posty: 12
no wiec wlasnie bo jest okazja a nie usmiecha mi sie zaraz znowu wyciągac silnika wiec piszcie co zrobic bo ja w tej materi niemam doswiadczenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2014, 0:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Wypadało by zrobic przede wszystim rozrząd, czyli do wymiany ślizgi napinaczy variocam + ewentualnie łańcuszki zaleznie od stanu. Trzeba sprawdzic płetwy napinające i prowadzące główne łańcuchy do głowic.
Przy przebiegach rzedu 100-150 tys km zaczyna się pojawiać błąd przestawienia rozrządu ze względu na rozciągniete łańcuszki i zużyte ślizgi.
Zastnowiłbym się nad wymianą uszczelniaczy zaworów skoro wałki juz bedą wyjęte, na pewno wymieniłbym tylny uszczelniacz wału korbowego oraz jesli to manual na pewno zrobiłbym sprzęgło.
Jeśli chcesz iść na całego to można wymienić uzczelki pod głowicami z racji wieku bo trafiały się takie przypadki ale to grubsza kasa i raczej zapobiegawczo z racji wyjetego silnika zeby go póżniej nie wyjmować - sądze że bedziesz na "nie".
Przed wyjęciem silnik pracował prawidłowo, zadnych niepokojących objawów, wycieków? Jakieś będy w pamięci sterownika? Długo stał?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.03.2014, 17:39 

Dołączył: 1.03.2014
Posty: 12
Generalnie auto po odpaleniu chodziło ok nic sie nie działo.
czy stał długo niemam pojęcia ale raczej nie.
A ktory warsztat lub mechanik z warszawy by mi to ogarną(godny polecenia) i ile by kosztowało to co pisales no napewno poza uszczelkami pod głowicami


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2014, 0:06 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Porozmawiaj z Michałem czy się podejmie ogarnąć temat póki nie ma jeszcze sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2014, 6:03 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Witam,

czy dobrze czytam workshop manual 996 3.4 i silnik ze skrzynia wazy 190 + 60 kg? zastanawiam się czy uda mi się go umieścić w przyczepce na prawojazdy kat.B, której ładowność to nieco ponad 400 kg

z drugiej strony w manualu max gross weight jest podana 1720, a na wikipedii 1320?

Panowie pomożecie zważyć silnik online? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2014, 11:23 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1196
szpaku napisał(a):
Witam,

czy dobrze czytam workshop manual 996 3.4 i silnik ze skrzynia wazy 190 + 60 kg? zastanawiam się czy uda mi się go umieścić w przyczepce na prawojazdy kat.B, której ładowność to nieco ponad 400 kg

z drugiej strony w manualu max gross weight jest podana 1720, a na wikipedii 1320?

Panowie pomożecie zważyć silnik online? :)



Witaj,

na pewno silnik i skrzynia ważą mniej niż 400kg.
A nie lepiej wszystko na lawetę i do mechanika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2014, 9:36 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
to by było zbyt proste :)

biorę karoserię do swojego garażu na wymianę błotników lamp i ogólnego dopiszczenia, a silnik jedzie do Katowic.... do Rafala :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: ssdd
PostNapisane: 2.05.2014, 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
no i Michał sie napisał
a fakturę wystawi...

życie!




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2014, 12:21 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Michał dziękuję bardzo, mam wyjęty silnik który będzie wymagał właśnie takiego przeglądu, za Twoje porady na pewno będziesz wynagrodzony przez samo życie jak już napisał Duc748 :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2014, 15:35 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Spoko - nie ma problemu.
Zanim zaczniecie prace nad silnikiem - sprawdzcie endoskopem stan cylindrów żeby sie nie okazało, ze utopisz sporo pieniędzy w silnik na wykończeniu.
Dlaczego wieziesz silnik razem ze skrzynią? To tylko zbędny ciężar no chyba ze to tiptronic i tez pójdzie do rewizji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2014, 10:36 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
Michał, a co sądzisz o tulejowaniu i takim ramoncie:

http://allegro.pl/silnik-porsche-911-99 ... 85548.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2014, 11:20 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
a silnik pojechał razem ze skrzynią głównie z tego względu, że było po drodze i montaż wszystkiego i tak odbędzie się u Rafała, przy okazji będzie miał więcej czasu, żeby rzucić okiem, czy skrzynia jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum