Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.05.2015, 23:29 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
Czy ktos z Was ma silnik 3.8 z 997s w swoim 996?
Poszukuje wszelkich informacji na ten temat. Czy jest to wykonalne w Pl ?
Domyslam sie, ze najwieksze problemy beda z elektronika.
Chcialbym miec bardzo szybkie wolnossace 996 , a ceny GT3 sa zaporowe
:( dlatego tez taki pomysl mi przyszedl do glowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2015, 23:46 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
nie jeden tu tak ma , nie jeden po prostu musiał gdy 3.4 umarło, jest to do zrobienia bez większego problemu , jednak silnikow 3.8 jak na lekarstwo i ceny tez posżły i to nie daltego ze każdy chce więcej mocy tylko dlatego ze one umierają szybciej niż inne :) , proponuje pozostać przy 3,6 to będzie najbezpieczniejszy wybór choć na tor i tak musisz przerobić co nie co bo nie pozyje tak jak m3 motor


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.05.2015, 23:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Który silnik 3,8 planujesz na swap?
Oba tematy wykonalne.
Przedliftowy w miarę prosto ale silniki umierają dość szybko, Rafał Dusza ma na stanie jeden na sprzedaż.
Poliftowy to gruba kombinacja ale silniki dużo lepsze, dostępność motorów bardzo trudna...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 0:25 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
michal928 napisał(a):
Który silnik 3,8 planujesz na swap?
Oba tematy wykonalne.
Przedliftowy w miarę prosto ale silniki umierają dość szybko, Rafał Dusza ma na stanie jeden na sprzedaż.
Poliftowy to gruba kombinacja ale silniki dużo lepsze, dostępność motorów bardzo trudna...


Czemu umieraja dosc szybko? chodzi o torowe uzytkowanie czy uliczne tez ? czy moze to jest w duzym stopniu kwestia zlej dbalosci i uzytkowania??
Co sie z nimi zazwyczaj dzieje?
Swoja droga to bardzo dziwne ze takie auto jak 911 i to 997 ma awaryjna w sumie najwazniejsza czesc w aucie sportowym - silnik..
Jesli zdecyduje sie na swap to pewnie bedzie to przedliftowy model.
Motor 3.6 w 996 tez jest tak samo awaryjny jak 3.4 i pierwszy 3.8?
Przepraszam moze za oczywiste pytania, ale dopiero zaczynam przygode z 911.
Ogolnie myslalem ze to temat nie do wykonania, nigdzie nie znalazlem zadnych informacji , ani nawet zadnego filmu na YT auta z takim motorem itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 0:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
statystycznie najszybciej zdychają 3.4 i 3.8 przedlift


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 0:47 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
porscheee napisał(a):
statystycznie najszybciej zdychają 3.4 i 3.8 przedlift

Co sie z nimi dzieje ? panewki ? korba sie urywa? czy moze sie przegrzewaja?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 0:50 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
złe smarowanie , blok dostaje i trzeba tulejowac , najtańszym rozwiazaniem i najlepszym w twojej stytuacji będzie zakup 996 polifta on ma silnik 3.6 , jezeli chcesz na tor to musisz dokupić odpowiedni kit ... bo nie ma suchej miski, generalnei albo się kupuje 997 polifta albo 996 gt3/gt2/turbo bo maja suche miski podobnie jak wszystkie starsze generacje (wiatraki) 911ek, ale ceny tych aut to inna bajka ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 1:03 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
porscheee napisał(a):
złe smarowanie , blok dostaje i trzeba tulejowac , najtańszym rozwiazaniem i najlepszym w twojej stytuacji będzie zakup 996 polifta on ma silnik 3.6 , jezeli chcesz na tor to musisz dokupić odpowiedni kit ... bo nie ma suchej miski, generalnei albo się kupuje 997 polifta albo 996 gt3/gt2/turbo bo maja suche miski podobnie jak wszystkie starsze generacje (wiatraki) 911ek, ale ceny tych aut to inna bajka ...


aha czyli to kwestia miski olejowej. Na tor zostaje M3 .
911 bedzie tylko na ulice. W tym przypadku tez mam sie bac? :roll:
Oczywiscie dbalosc o rozgrzewanie oleju , jego jakosc i stan beda u mnie az przesadne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 1:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
w tym przypadku kup 996 facelift i nie kombinuj , powinno Cie zaspokoić :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.05.2015, 1:15 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
porscheee napisał(a):
w tym przypadku kup 996 facelifti nie kombinuj , powinno Cie zaspokoić :)

chyba masz racje , jest duzo lzejsze niz M3, powino byc mocowo w sumie ok.
Do tego pare rzeczy zawsze mozna jeszcze zrobic , np. lekki zamach z GT3 RS, wydechy
dzieki !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 15:29 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
Ma ktos z Was zamontowany 3.8 z 997?
Jesli jest tu taka osoba to czy moglaby napisac cos o kosztach zamontowania takiego silnika? jak to jezdzi wzgledem seryjnego 3.4 ?
Czy bylo warto itp.
Czy jest osoba ktora zrobi to profesjonalnie i uczciwie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 19:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja miałem w 996 poliftowym. I o ile jeszcze jest to dość prosty swap to już zamiast 3.4 będzie wymagać większej rzeźby. Ogólnie rachunek wyjdzie słabo. Ja bym został przy 3.4.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 20:54 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
wit007 napisał(a):
Ja miałem w 996 poliftowym. I o ile jeszcze jest to dość prosty swap to już zamiast 3.4 będzie wymagać większej rzeźby. Ogólnie rachunek wyjdzie słabo. Ja bym został przy 3.4.

aha czyli latwiej jest wlozyc silnik 3.8 do wersji 3.6? czemu dokładnie?
Jak roznica w mocy? 355 koni przy tej masie to już dość fajna moc.
Wszystko poprawnie dzialalo po swapie? nie było problemów z niczym?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 21:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
996 po lifcie i pierwsze 997 są technicznie mocno zbliżone, stąd dość bezproblemowy swap. Auto latało bardzo ładnie i wszystko działało. Niestety do czasu :( Generalnie 3.8 przedliftowe nie słynie z trwałości, jeśli masz padnięte 3.4 to sugeruję szukać silnika z końcówki produkcji, bodaj od 2000 czy 2001. Są wyraźnie ulepszone w porównaniu z początkowymi.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 23:57 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
wit007 napisał(a):
996 po lifcie i pierwsze 997 są technicznie mocno zbliżone, stąd dość bezproblemowy swap. Auto latało bardzo ładnie i wszystko działało. Niestety do czasu :( Generalnie 3.8 przedliftowe nie słynie z trwałości, jeśli masz padnięte 3.4 to sugeruję szukać silnika z końcówki produkcji, bodaj od 2000 czy 2001. Są wyraźnie ulepszone w porównaniu z początkowymi.


A co sie dokladnie stalo z 3.8? Naprawiales go ?
Auta jeszcze nie kupilem, nastraszyly mnie te wszystkie opinie..
Nie chce wymieniac silnika 2 miesiace po zakupie.. :(
Mialem taki plan zeby ewentualnie kupic auto taniej z uszkodzonym motorem i zalozyc 3.8 i miec spokoj oraz za razem szybkie wolnossace 996.
Przy swapie miales kompletny silnik z wydechami i skrzynia z 997? Czy wydechy zostaly moze Twoje ?

Kurcze ,to ze pierwszy chlodzony woda silnik mial jakies wady jeszcze jestem w stanie zrozumiec, ale nastepna generacja tez ma wadliwy silnik??? Przeciez to nie jest jakies Renault..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2015, 0:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To nie jest następna generacja, to jest ta sama generacja.
Dlatego swap w miarę prosty. Kolejna generacja to 997.2




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum