|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
996GT3
|
Napisane: 10.05.2015, 23:29 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
Czy ktos z Was ma silnik 3.8 z 997s w swoim 996?
Poszukuje wszelkich informacji na ten temat. Czy jest to wykonalne w Pl ?
Domyslam sie, ze najwieksze problemy beda z elektronika.
Chcialbym miec bardzo szybkie wolnossace 996 , a ceny GT3 sa zaporowe
dlatego tez taki pomysl mi przyszedl do glowy.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 10.05.2015, 23:46 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
nie jeden tu tak ma , nie jeden po prostu musiał gdy 3.4 umarło, jest to do zrobienia bez większego problemu , jednak silnikow 3.8 jak na lekarstwo i ceny tez posżły i to nie daltego ze każdy chce więcej mocy tylko dlatego ze one umierają szybciej niż inne , proponuje pozostać przy 3,6 to będzie najbezpieczniejszy wybór choć na tor i tak musisz przerobić co nie co bo nie pozyje tak jak m3 motor
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 10.05.2015, 23:58 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Który silnik 3,8 planujesz na swap?
Oba tematy wykonalne.
Przedliftowy w miarę prosto ale silniki umierają dość szybko, Rafał Dusza ma na stanie jeden na sprzedaż.
Poliftowy to gruba kombinacja ale silniki dużo lepsze, dostępność motorów bardzo trudna...
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 11.05.2015, 0:25 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
michal928 napisał(a): Który silnik 3,8 planujesz na swap? Oba tematy wykonalne. Przedliftowy w miarę prosto ale silniki umierają dość szybko, Rafał Dusza ma na stanie jeden na sprzedaż. Poliftowy to gruba kombinacja ale silniki dużo lepsze, dostępność motorów bardzo trudna...
Czemu umieraja dosc szybko? chodzi o torowe uzytkowanie czy uliczne tez ? czy moze to jest w duzym stopniu kwestia zlej dbalosci i uzytkowania??
Co sie z nimi zazwyczaj dzieje?
Swoja droga to bardzo dziwne ze takie auto jak 911 i to 997 ma awaryjna w sumie najwazniejsza czesc w aucie sportowym - silnik..
Jesli zdecyduje sie na swap to pewnie bedzie to przedliftowy model.
Motor 3.6 w 996 tez jest tak samo awaryjny jak 3.4 i pierwszy 3.8?
Przepraszam moze za oczywiste pytania, ale dopiero zaczynam przygode z 911.
Ogolnie myslalem ze to temat nie do wykonania, nigdzie nie znalazlem zadnych informacji , ani nawet zadnego filmu na YT auta z takim motorem itp.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 11.05.2015, 0:32 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
statystycznie najszybciej zdychają 3.4 i 3.8 przedlift
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 11.05.2015, 0:47 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
porscheee napisał(a): statystycznie najszybciej zdychają 3.4 i 3.8 przedlift
Co sie z nimi dzieje ? panewki ? korba sie urywa? czy moze sie przegrzewaja?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 11.05.2015, 0:50 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
złe smarowanie , blok dostaje i trzeba tulejowac , najtańszym rozwiazaniem i najlepszym w twojej stytuacji będzie zakup 996 polifta on ma silnik 3.6 , jezeli chcesz na tor to musisz dokupić odpowiedni kit ... bo nie ma suchej miski, generalnei albo się kupuje 997 polifta albo 996 gt3/gt2/turbo bo maja suche miski podobnie jak wszystkie starsze generacje (wiatraki) 911ek, ale ceny tych aut to inna bajka ...
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 11.05.2015, 1:03 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
porscheee napisał(a): złe smarowanie , blok dostaje i trzeba tulejowac , najtańszym rozwiazaniem i najlepszym w twojej stytuacji będzie zakup 996 polifta on ma silnik 3.6 , jezeli chcesz na tor to musisz dokupić odpowiedni kit ... bo nie ma suchej miski, generalnei albo się kupuje 997 polifta albo 996 gt3/gt2/turbo bo maja suche miski podobnie jak wszystkie starsze generacje (wiatraki) 911ek, ale ceny tych aut to inna bajka ...
aha czyli to kwestia miski olejowej. Na tor zostaje M3 .
911 bedzie tylko na ulice. W tym przypadku tez mam sie bac?
Oczywiscie dbalosc o rozgrzewanie oleju , jego jakosc i stan beda u mnie az przesadne.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 11.05.2015, 1:09 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
w tym przypadku kup 996 facelift i nie kombinuj , powinno Cie zaspokoić
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 11.05.2015, 1:15 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
porscheee napisał(a): w tym przypadku kup 996 facelifti nie kombinuj , powinno Cie zaspokoić
chyba masz racje , jest duzo lzejsze niz M3, powino byc mocowo w sumie ok.
Do tego pare rzeczy zawsze mozna jeszcze zrobic , np. lekki zamach z GT3 RS, wydechy
dzieki !
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 21.07.2015, 15:29 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
Ma ktos z Was zamontowany 3.8 z 997? Jesli jest tu taka osoba to czy moglaby napisac cos o kosztach zamontowania takiego silnika? jak to jezdzi wzgledem seryjnego 3.4 ? Czy bylo warto itp. Czy jest osoba ktora zrobi to profesjonalnie i uczciwie?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.07.2015, 19:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ja miałem w 996 poliftowym. I o ile jeszcze jest to dość prosty swap to już zamiast 3.4 będzie wymagać większej rzeźby. Ogólnie rachunek wyjdzie słabo. Ja bym został przy 3.4.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 21.07.2015, 20:54 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
wit007 napisał(a): Ja miałem w 996 poliftowym. I o ile jeszcze jest to dość prosty swap to już zamiast 3.4 będzie wymagać większej rzeźby. Ogólnie rachunek wyjdzie słabo. Ja bym został przy 3.4. aha czyli latwiej jest wlozyc silnik 3.8 do wersji 3.6? czemu dokładnie? Jak roznica w mocy? 355 koni przy tej masie to już dość fajna moc. Wszystko poprawnie dzialalo po swapie? nie było problemów z niczym?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.07.2015, 21:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
996 po lifcie i pierwsze 997 są technicznie mocno zbliżone, stąd dość bezproblemowy swap. Auto latało bardzo ładnie i wszystko działało. Niestety do czasu Generalnie 3.8 przedliftowe nie słynie z trwałości, jeśli masz padnięte 3.4 to sugeruję szukać silnika z końcówki produkcji, bodaj od 2000 czy 2001. Są wyraźnie ulepszone w porównaniu z początkowymi.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
996GT3
|
Napisane: 21.07.2015, 23:57 |
|
Dołączył: 10.05.2015 Posty: 109
|
wit007 napisał(a): 996 po lifcie i pierwsze 997 są technicznie mocno zbliżone, stąd dość bezproblemowy swap. Auto latało bardzo ładnie i wszystko działało. Niestety do czasu Generalnie 3.8 przedliftowe nie słynie z trwałości, jeśli masz padnięte 3.4 to sugeruję szukać silnika z końcówki produkcji, bodaj od 2000 czy 2001. Są wyraźnie ulepszone w porównaniu z początkowymi. A co sie dokladnie stalo z 3.8? Naprawiales go ? Auta jeszcze nie kupilem, nastraszyly mnie te wszystkie opinie.. Nie chce wymieniac silnika 2 miesiace po zakupie.. Mialem taki plan zeby ewentualnie kupic auto taniej z uszkodzonym motorem i zalozyc 3.8 i miec spokoj oraz za razem szybkie wolnossace 996. Przy swapie miales kompletny silnik z wydechami i skrzynia z 997? Czy wydechy zostaly moze Twoje ? Kurcze ,to ze pierwszy chlodzony woda silnik mial jakies wady jeszcze jestem w stanie zrozumiec, ale nastepna generacja tez ma wadliwy silnik??? Przeciez to nie jest jakies Renault..
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.07.2015, 0:36 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
To nie jest następna generacja, to jest ta sama generacja. Dlatego swap w miarę prosty. Kolejna generacja to 997.2
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|