Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.03.2017, 14:55 

Dołączył: 25.05.2015
Posty: 1
Hej,

po wczorajszej przejażdżce moim 996 TT i mocniejszym przyspieszeniu (które było niepłynne i przerywało) wyskoczył mi Check Engine.
Kody błędu to:
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected

Coś grubszego do zrobienia czy może być pierdoła? Myślałem, że złe paliwo na początku moich rozważań...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2017, 16:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Cześć, miło, że do nas zajrzałeś. Gratulujemy auta i życzymy radości.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2017, 17:31 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Prawdopodobnie padła cewka zapłonowa 4 cylindra.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 12:46 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
Z grubsza wypadanie zapłonu to albo za słaby zapłon albo niewłaściwa mieszanka skasuj błędy i najpierw diagnostyka mieszanki czy nie jest za ubogo albo za bogato. Jeśli mieszanka jest w porządku to zajrzał bym do świec - stan samych elektrod jak i czy nie ma śladu na porcelanie od góry po przebiciu do przewodu zapłonowego/cewki. Jeśli świece ok to zamieniłbym cewki pomiędzy 4 a 5 cylindrem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 18:46 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Z grubsza przewodu zapłonowego nie ma. Pozostałe wymienione przez Ciebie problemy występowały by na wszystkich cylindrach, a nie na 4. Jeżeli wypadanie dotyczy cylindra 4 to najprawdopodobniej cewka 4 cylindra. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 19:11 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
co do przewodów zapłonowych to nie wiem czy chodzi Ci o nazewnictwo czy nie wiesz że tam są wymienne fajki/przewody. Generalnie większość mechaników mówi na to fajki cewek lub przewody zapłonowe - w zasadzie to pełnią dokładnie funkcję przewodów zapłonowych ze wszystkimi ich wadami. Można je normalnie ściągnąć numer beru to ZLE 278. W bmw czy audi z lat około 2000 to standardowa usterka że po ponad 10 latach są do wymiany a cewki śmigają dalej. Uszkodzenie tej fajki powoduje przebicie porcelany świecy i charakterystyczne prążki na niej. Nie wiem jak 996tt ale zwykłe 996 3.4 ma sondy wąskopasmowe które nie korygują mieszanki pod pełnym obciążeniem więc jeśli przepływka lekko walnięta albo jakaś nieszczelność to może lekko szarpać zapłonem np przy wejściu na boost - nie musi walić na wszystkich jeśli jest delikatna odchyłka to wyrzuci na najsłabszym zestawie cewka+świeca. Poza tym jest błąd random/multiple misfire co oznacza że ogólnie gubi zapłony a najbardziej na 4. Dużo diagnozuję usterek w turbo benzynach i jak sam zapewne wiesz dobra diagnostyka to podstawa a nie wymieniać "na pałę" a ja opisałem całą ścieżkę którą bym zastosował.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 19:28 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Mówię tylko, że przy nieprawidłowej korekcji mieszanki najczęściej problem zgłaszały by również inne czujniki np. sondy. Nie występował by tylko na 4 ale na wszystkich cylindrach. W BMW czy audi tak, natomiast w przypadku 996 zazwyczaj temperatura dziala źle na cewki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2017, 19:35 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
I tak sobie siedzę i myślę że przy samym błędzie dotyczącym wypadania zapłonów pewnie zrobiłbym podobną diagnostykę natomiast przy równoczesnym błędzie 4 cylindra walczyłbym z 4 cylindrem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2017, 2:45 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 27
Jeśli mamy np nieszczelny intercooler to mieszanka pójdzie na bogato czego wąskopasmowa sonda nie wykryje. Bmw Audi Porsche jeden "Bosch" ;). Jeśli jest z bogato może gubić zapłon - po skasowaniu i ponownym teście może wywalić multiple misfire+ dowolny inny cylinder zależy jak wypadnie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2017, 22:50 

Dołączył: 22.12.2014
Posty: 55
Kilka dni temu po odpaleniu po 2 miesiącach 997.1 3,6 podobne zachowanie i komunikat. Zadzwoniłem do Porschepana (dzięki za pomoc) i dostałem podpowiedź by sprawdzić cewki. Zaczęliśmy od wymiany świec, ale po wymontowaniu drugiej cewki by dostać się do świecy poszły do wymiany wszystkie cewki ( 10 lat robi swoje, popękane plastiki na cewkach nie wzbudziły mego zaufania). Po wymianie auto śmiga bez zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum