Przedstawiam swój samochód .
Tamat bede edytował i postaram sie wklejac foty po skonczeniu opisu oraz linki wykorzystanych czesci , wiec prosze o cierpliwosc zanim zakoncze.
Jezeli chodzi o osiagi to 0-100 3,2 1/4mili 11.194 ( jest przygotowany na 10sec kwestia softu i czesci z półki jakie mam wtryski westegaty coolery kolektory itd) , moc w zalezosci co testuje
Auto zostało nabyte od klubowicza ktory nabył je w porsche.de z gwarancją , kupiłem w lutym zeszłego roku z przebiegiem 119000 km aktualnie ma 124000 rok produkcji koniec 2001 a pierwsza rejestracja 2002 . Auto było długo na gwarancji przedłużanej . Nigdy nie rozbity bez kolizyjny itp. Co do wyposazenia seryjnego to pełna opcja z navi , bose nagłosninie , duzy pakiet skórzany deska tunel etc . Wszystkie szyby orginalne choc przednia mozna by wymienic (odpryski po ziarnkach piasku wiadomo V-max ponad 300) nie robie tego zeby nie było problemów przy odsprzedazy . Kolor czarny z czarnym wnetrzem szyby "zielone" . Wszystko co było zmieniane demontowane lezy w kartonach aby w kazdej chwili powrócic do orginału np. tylne siedziska , soobwofer , tylna wycieraczka , wydech , turbiny , przod napęd etc. Do jazdy codziennej felgi oryginalne turbo z oponami michelin PS2 . Na otrzejsza jazde przygotowane lekkie felgi bbs puste wewnatrz z opona r888 toyo . Geometria seryjna bez zmian podobnie jak zawieszenie choc były próby na nizszym sportowym jednak seryjne ma jakdla mnie super charakterystyke i nie trze sie kolektorami po koleinach kraweznikach itd.
Głowna modyfikacja która była jako pierwsza to stage 4 na 575 PS zakupiona w fvd ( ceny w linkach podaja netto

) podobnie jak wiekszosc czesci jakie stosuje , no chyba ze cos z usa ciagne ale poznacie po linkach .
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... BF_FT.html
Jak zwykle mało i chce sie poprawiac ( marki topowe ) na poczatke poszedł dolot na :
http://gruppem.mybigcommerce.com/produc ... 06%29.html
Natepnie wydech na :
http://www.europipe.be/exhausts.html z podwójnymi koncówkami stage 2
Sprzegło : proby były na lekkim kole i roznych opcjach docelowo pozostało na :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... wheel.html
Skrzyni pomaga :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... Shift.html
Skoro tylna rura była w stage 4 to wypada przód i dół zmienic :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... e_Kit.html
( u mnie czerwone) oraz
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... _blue.html
tyle ze pomalowałem na czarno i mniejsza srednia 2,5 co i tak jest duzo lepsze od serii ... do tego
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... eries.html
za utrzymanie tego cisnienia odpowiedzialne dv alumiowe (seryjne plastiki puszczają )
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... orced.html
doatkowo wszelkie zaworki platikowe na silniku kierunkowe zminione na profi aluminiowe aby sie nei zawieszało , trzeba tez wspomniec o sprawdzaniu szczelnosci układu - ja to robie raz na miesiac

seryjne oringi opaski itd zawsze puszczaja ale sa sposoby na zidentyfikowanie po zakupie miałem 14 nieszczelnosci w układzie ...
Skrzynia biegów :
długo by opowiadac , bo wszyscy w 996tt maja z tym wczesniej czy pozniej problemy ( wiek auta i Nm ) ja w swojej doszedłem do tego czego oczekuje - grunt to inspekcja co jakies 20tys km i szybka reakcja w razie czego. Po rozebraniu skrzyni łozyska wygladały delikatnie mówiac "srednio" - wyminione na orginały , olej w skrzyni motul , co najważniejsze to likwidacja luzu miedzyzebnego "wałek koło", wiekszosc zwala problem na koło dwumasowe a problem tkwi na kole w skrzyni , przy okazji zminione synchronizatory na metalowe gt3 .Poszedłem dalej i zminiłem tez naped czyli wałek i koło tez gt3 . aktualnie rwd , ale przedni dyfer połosie leza w garazu, efekt duzo lepsza trakcja i czucie auta , seria 5% przod na viskozie i lata przebiegu skutkuje tym ze porostu to sie nie sprawdza polecam kazdemu tą modyfikacje i to nawet jako pierwsza ... dopiero 997tt ma odpowiednie rozwiazanie zapoczatkowane w 959 czyli sterowanie elektroniczne - elektryczne itd , przy okazji zmniłem tez półosie na swierzsze bo w tym modelu sa puste i potrafia sie poddawac zawsze w tym samym miejscu pod guma ..Ku przestrodze powiem ze skrzynia manual kosztuje 36tys zł zdajac swoja uszkodzona .
Z zewnatrz tylko spoiler zminiony na wiekszy "gt2" :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... Blade.html
Zaciski hamulcowe i tarcze orginały , klocki "lepsze" zmienione wezyki hamulcowe
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... 997.2.html
Aktualnie auto przeszło servis czyli wymiana oleju w silniku na motul , nowe 6 cewek orginały od lelka bo były mikropekniecia na niektorych ale wiadomo ze lepij wszytkie bo zraz i tak trezba bedzie a praca spora bo trzeba duzo demontowac aby dojsc , zmione tez swiece na chłodniejsze irydowe Denso
wewnątrz zegary z nakładkami :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... puter.html
kiera w alkantarze obszywana w java car design z zółtym paskiem i logo porsche , nieco grubsza wyglada i sprawdza sie swietnie
dodatkowo nakładki na pedały
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... sions.html
do czytania logów i kasowania błedów tylko orginalny durametric przypisany do tego egzemplarza kabla nie mozna juz uzyc do innego ... polecam zaledwie 370$ dodatkowo mozna wgrywac nowe softy itd.
Z partsów jakie mam na czarną godzine to moze uzyje w 996gt2 lub 997tt :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... r_Kit.html
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... s_set.html
Greddy profec B spec II boost controller $440
1 bar custom wastegate springs $350
custom 630cc/min injectors with adaptors $580
fotele wraz z mocowaniami z regulacja dla kierowcy gt2 :
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/996_T ... _Left.html
dla pasazera taki sam tyle ze z gt3 w skórze .
Koszt wszelkich tego typu modyfikacji przekracza niestety 100tys zł , ale za to mozna miec jedno z najszybszych aut w Pl w pełni streetowych - codziennych , naprawde polecam .
Jezeli chodzi o temat 996tt uwazam ze został przeze mnie rozpracowany od A do Z ( z pomoca równiez przyjaciół z usa i de ) wraz z dokładnymi pomiarami na hamowni jak i driftbox , wiem co i ile daje co z czym najlepiej współgra , teraz chciałbym zaczac droge bardziej torowo wiec orginał gt2 lub 997tt celem testowania partsów , nie ukrywam ze na wiosne bede sprzedawał to auto z kilkoma "usprawniniami" w cenie seryjego dobrze utrzymanego egzemplarza europejskiego w manualu . Cena oczywiscie moze wzrosnac jezeli klient bedzie chciał auto na max doinwestowane , stage do ustalenia , co i tak wyjdzie go duzo duzo taniej niz by sam modził ...
Postaram sie dołaczyc zdjecia , aktualnie nie ma mnie w kraju i nie mam wszystkiego na swoim lapsie ...
Nie wiem czy to dobry dział dla tego opisu w razie czego prosze o przeniesienie , bede go uzupełniał bo napewno o czyms zapomniałem.
Zachęcam do dyskusji na temat modyfikacji 996TT nie mam tajemnic jak inne "firmy" i chetnie pomoge jak i tez zajme się servisem takiego modelu lub po sprzedazy tego egzemplarza.
Pozdrawiam