Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.02.2023, 16:56 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Witajcie,

Robiłem duży serwis po przypłynięciu auta z Japonii i po odbiorze auta miałem wyczuwalne delikatne wypadanie zapłonu, po 300m zapalił się check engine. Odczytane błędy

P0300
P0301
P1371
P1360

Generalnie problemy z zapłonem to na szybko sobie wyczytałem, ale może ktoś z kolegów miał podobną sytuację ? Doczytałem, ze może chodzić o variocam.

Co ciekawe po skasowaniu jak narazie nie wróciły ale cudów nie oczekuje dlatego wolę profilaktycznie wiedzieć, z czym się będę mierzył.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.02.2023, 18:49 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Miałem podobnie nie pamiętam już jakie błędy były ale samochód długo stał nie odpalany pewnie 4 do 6 miesięcy. Teraz regularnie przepalany jeżdżony mimo że mało ale od trzech lat błędy nie wróciły


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.02.2023, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak powrócą to najprawdopodobniej będzie do wymiany zawór, ale nie od variocam, a od zaworów.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2023, 13:33 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Qbak napisał(a):
Jak powrócą to najprawdopodobniej będzie do wymiany zawór, ale nie od variocam, a od zaworów.



Ok pojeżdżę i będę obserwował. Ten zawór to droga część ? Możesz doprecyzować konkretnie jaki to zawór ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2023, 22:00 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
A ja zacząłbym od wymiany 6 cewek, nie pieniądze a często pękają w transporcie morskim




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2023, 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Cewki - wiadomo element eksploatacyjny. Warto przy okazji wymienić świece jeżeli nie ma historii, ale błędy wskazują na problem ze wzniosem zaworów. Ja bym też zajrzał przy wyjętych świecach na gładzie (ale ja to lubię mieć po prostu pełny obraz sytuacji :) ).

W najgorszym wypadku będą do wymiany popychacze jeżeli będzie błąd ciągle ze wzniosu na jednym cylindrze.

Zawór o którym wspominałem kosztował (2022) około 1k zł. Wymiana prosta, bez konieczności większego rozbierania silnika/auta.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2023, 18:45 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Qbak napisał(a):
Cewki - wiadomo element eksploatacyjny. Warto przy okazji wymienić świece jeżeli nie ma historii, ale błędy wskazują na problem ze wzniosem zaworów. Ja bym też zajrzał przy wyjętych świecach na gładzie (ale ja to lubię mieć po prostu pełny obraz sytuacji :) ).

W najgorszym wypadku będą do wymiany popychacze jeżeli będzie błąd ciągle ze wzniosu na jednym cylindrze.

Zawór o którym wspominałem kosztował (2022) około 1k zł. Wymiana prosta, bez konieczności większego rozbierania silnika/auta.


Auto przeszło duży serwis także wyjęcie silnika, wszystkie separatory oleju, wymiana świec, cewki wg mojego mechanika nie budziły wątpliwości. Oczywiście, endoskop był i moja radość bo jest czysto :)

Ok dziękuję bardzo za informację, będzie pogoda lepsza to będę jeździł i obserwował.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2023, 19:12 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Zostawię dla potomności.

W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2023, 20:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Trociniarz napisał(a):
Zostawię dla potomności.

W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów.


Popękane osłony?




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.04.2023, 20:39 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Mata napisał(a):
Trociniarz napisał(a):
Zostawię dla potomności.

W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów.


Popękane osłony?


Właśnie nie, wizualnie nic im nie dolegało, jedna po prostu musiała nie działać jak należy po wymianie wszystko działa jak należy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum