|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Trociniarz
|
Napisane: 9.02.2023, 16:56 |
|
Dołączył: 24.11.2017 Posty: 201
|
Witajcie,
Robiłem duży serwis po przypłynięciu auta z Japonii i po odbiorze auta miałem wyczuwalne delikatne wypadanie zapłonu, po 300m zapalił się check engine. Odczytane błędy
P0300 P0301 P1371 P1360
Generalnie problemy z zapłonem to na szybko sobie wyczytałem, ale może ktoś z kolegów miał podobną sytuację ? Doczytałem, ze może chodzić o variocam.
Co ciekawe po skasowaniu jak narazie nie wróciły ale cudów nie oczekuje dlatego wolę profilaktycznie wiedzieć, z czym się będę mierzył.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 9.02.2023, 18:49 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 387
|
Miałem podobnie nie pamiętam już jakie błędy były ale samochód długo stał nie odpalany pewnie 4 do 6 miesięcy. Teraz regularnie przepalany jeżdżony mimo że mało ale od trzech lat błędy nie wróciły
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.02.2023, 22:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jak powrócą to najprawdopodobniej będzie do wymiany zawór, ale nie od variocam, a od zaworów.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Trociniarz
|
Napisane: 10.02.2023, 13:33 |
|
Dołączył: 24.11.2017 Posty: 201
|
Qbak napisał(a): Jak powrócą to najprawdopodobniej będzie do wymiany zawór, ale nie od variocam, a od zaworów. Ok pojeżdżę i będę obserwował. Ten zawór to droga część ? Możesz doprecyzować konkretnie jaki to zawór ?
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 10.02.2023, 22:00 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 286 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
A ja zacząłbym od wymiany 6 cewek, nie pieniądze a często pękają w transporcie morskim
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 10.02.2023, 22:25 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Cewki - wiadomo element eksploatacyjny. Warto przy okazji wymienić świece jeżeli nie ma historii, ale błędy wskazują na problem ze wzniosem zaworów. Ja bym też zajrzał przy wyjętych świecach na gładzie (ale ja to lubię mieć po prostu pełny obraz sytuacji ). W najgorszym wypadku będą do wymiany popychacze jeżeli będzie błąd ciągle ze wzniosu na jednym cylindrze. Zawór o którym wspominałem kosztował (2022) około 1k zł. Wymiana prosta, bez konieczności większego rozbierania silnika/auta.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Trociniarz
|
Napisane: 11.02.2023, 18:45 |
|
Dołączył: 24.11.2017 Posty: 201
|
Qbak napisał(a): Cewki - wiadomo element eksploatacyjny. Warto przy okazji wymienić świece jeżeli nie ma historii, ale błędy wskazują na problem ze wzniosem zaworów. Ja bym też zajrzał przy wyjętych świecach na gładzie (ale ja to lubię mieć po prostu pełny obraz sytuacji ). W najgorszym wypadku będą do wymiany popychacze jeżeli będzie błąd ciągle ze wzniosu na jednym cylindrze. Zawór o którym wspominałem kosztował (2022) około 1k zł. Wymiana prosta, bez konieczności większego rozbierania silnika/auta. Auto przeszło duży serwis także wyjęcie silnika, wszystkie separatory oleju, wymiana świec, cewki wg mojego mechanika nie budziły wątpliwości. Oczywiście, endoskop był i moja radość bo jest czysto Ok dziękuję bardzo za informację, będzie pogoda lepsza to będę jeździł i obserwował.
|
|
Góra |
|
Trociniarz
|
Napisane: 7.04.2023, 19:12 |
|
Dołączył: 24.11.2017 Posty: 201
|
Zostawię dla potomności.
W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 7.04.2023, 20:31 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Trociniarz napisał(a): Zostawię dla potomności.
W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów. Popękane osłony?
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Trociniarz
|
Napisane: 7.04.2023, 20:39 |
|
Dołączył: 24.11.2017 Posty: 201
|
Mata napisał(a): Trociniarz napisał(a): Zostawię dla potomności.
W moim przypadku to była uszkodzona cewka. Po wymianie zero problemów. Popękane osłony? Właśnie nie, wizualnie nic im nie dolegało, jedna po prostu musiała nie działać jak należy po wymianie wszystko działa jak należy.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|