Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.07.2014, 9:16 

Dołączył: 21.07.2014
Posty: 3
Witam Wszystkich Forumowiczów :D Jako nowy mam pytanie do kogoś zorientowanego w sprawie o kwestię jak w temacie. Na razie własnego "prosiaka" nie posiadam, decyzja "za" zapadła po przejażdżce 997 S PDK z 2009r. Wielki banan na twarzy, no i chęć zakupu - za jakiś czas (czyli po zakończeniu spłaty obecnego leasingu :D ) Myślę o coupe lub tardze. Czy rzeczywiście w prowadzeniu 991 jest aż tak dramatycznie lepsze? Czy wydłużenie rozstawu osi nie czyni samochodu zbyt "cywilizowanym" ? Jak zwykle meritum to różnica w cenie, ale zawsze można dozbierać. Tylko czy naprawdę warto?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 10:04 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
różnica w cenie na razie całkiem spora, bo 997.2 w dobrym stanie znajdziesz pewnie za ok. 200k zł, podczas gdy 991 to ponad 400k zł.
991 jeździłem tyle co na pokazach Porsche Driving, więc róznica w komforcie, prowadzeniu jest lekko widoczna. Nowsze jest na pewno bardziej komfortowe i na pewno lekko lepiej się prowadzi. Ale tak duża różnica widoczna jest dopiero jak wsiądziesz do...Turbo (S) ;-)...
Jeżdzę 997.2 od 4 lat i raczej nie widzę aż tak dużej potrzeby na zmianę na 991. Gdybym jednak miał kupować po raz pierwszy, to pewnie bardziej przyglądałbym się nowszej wersji...mając 997.2 nie zrobię upgrade'u do 991 - poczekam na kolejną generację, albo jakieś 991 Turbo S od bogatego kolegi, który zaoferuje dobrą cenę ;-) ;-).
takie moje 2 grosze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 10:04 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Myślę, że tylko jazda próbna jednym i drugim modelem da Ci miarodajną odpowiedź na Twoje pytanie. Tym bardziej, że każdy ma inne preferencje co do zachowań auta. Dla mnie osobiście postęp w kwestii zawieszenia i prowadzenia modeli 9X1 w porównaniu do 9X7 jest olbrzymi, ale to tylko moje subiektywne odczucia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 13:25 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
Tomek musiałaby to być tygodniowa jazda próbna w godzinę auta nie wyczujesz,wydaje się początkowo że jest super a po paru dniach to czy tamto przeszkadza.
Zależy też od wzrostu i preferencji.
Zgadzam się z Jackiem że 997.2 PDK jest na tyle super że po co przepłacać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 13:29 

Dołączył: 3.05.2014
Posty: 53
Miałem 997.2 z PDK a teraz mam 991 4S (2014) w sportowej specyfikacji i różnica jest OGROMNA!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 13:36 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Adi - no tak, ale na podstawie czegoś decyzję trzeba podjąć :) Resztę można doczytać na forach zagranicznych i prasie :) na mnie seria 9X1 zrobiła doskonałe wrażenie na drodze, bo świetnie radziła sobie ze stanem naszych dróg. Na torze miałem okazję przejechać się tylko nowym Caymanem i auto zachowywało się dużo spokojniej niż mój Boxik, hamulce też jakby z innej ligi. Nieliczne 991 które pojawiają się na torze, robią zwykle dużo lepsze czasy niż ich odpowiedniki z serii 997 i wcześniejszych. Maciej Kopański (instruktor) w rozmowie ze mną też stwierdził, że odczuwa duży postęp w kwestii zawieszenia i prowadzenia serii 9X1, a to jakby nie było ekspert :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 13:42 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
AndrzejW napisał(a):
Miałem 997.2 z PDK a teraz mam 991 4S (2014) w sportowej specyfikacji i różnica jest OGROMNA!

No tak konkret odpowiedź ale u mnie włączyła się stara matematyczna reguła żeby nie wydawać szybciej niż się zarabia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 13:43 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Jako świeży posiadacz 997 4S jestem w aucie po uszy zakochany.
Co do osiagow i prowadzenia to osobiscie jeszcze do auta nie doroslem i mnie napewno przerasta mozliwosciami - takie sa pierwsze wrazenia i odczucia z jazdy.
Komfort jazdy na drogach tez zaskakuje wiec nie wyobrazam nawet sobie jak to jest w 991:)

991 - nigdy nie jezdzilem ale dla mnie to auto jest :shock: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 14:01 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
991 to w końcu to dużo nowsze auto // mnie też jeździło się lepiej, także na torze Poznań. W jednym tylko momencie poczułem jakby nowa kierownica (która teraz jest inaczej sterowania, elektrycznie z tego co pamiętam) zachowała się trochę 'dziwnie', tak jakbym stracił lekko czucie na jednym z zakrętów. poza tym fajnie, ale nie na tyle abym zrobił upgrade za 200tys...
Poza tym nowe to już takie Gran Turismo :)

gdybym miał wybierać pierwszy raz, bez doświadczeń jazdy 997.2, to tak jak napisałem, najpierw oglądałbym nowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 14:44 

Dołączył: 21.07.2014
Posty: 3
Dzięki za konstruktywne sugestie :D .Wychodzi na to, że jednak warto dozbierać.Od 3 lat jako fun cara używam lekko dłubniętej (na ok. 370kM) e93 335i i przesiadka na 997.2 S z PDK robiła wrazenie, ale w końcu zawsze może być lepiej.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 14:52 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
nopi, no to jeszcze zależy jak szybko zarabiasz :). bo za 2 - 3 lata będzie na pewno lifting...i tak dalej ;-). ten króliczek jest szybki. bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 16:26 

Dołączył: 3.05.2014
Posty: 53
Adi_rallye napisał(a):
AndrzejW napisał(a):
Miałem 997.2 z PDK a teraz mam 991 4S (2014) w sportowej specyfikacji i różnica jest OGROMNA!

No tak konkret odpowiedź ale u mnie włączyła się stara matematyczna reguła żeby nie wydawać szybciej niż się zarabia :wink:


A kto tu mówi, aby wydawać szybciej niż się zarabia :-D
Królowa nauk zawsze górą, ale zależy jak duża ta góra ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.07.2014, 19:59 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
AndrzejW napisał(a):
Adi_rallye napisał(a):
AndrzejW napisał(a):
Miałem 997.2 z PDK a teraz mam 991 4S (2014) w sportowej specyfikacji i różnica jest OGROMNA!

No tak konkret odpowiedź ale u mnie włączyła się stara matematyczna reguła żeby nie wydawać szybciej niż się zarabia :wink:


A kto tu mówi, aby wydawać szybciej niż się zarabia :-D
Królowa nauk zawsze górą, ale zależy jak duża ta góra ;-)

Nie ma takiej góry z której nie dałoby się spaść :wink: ale ważne żeby zawsze widzieć szklankę w połowie pełną :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum