Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.02.2025, 12:13 

Dołączył: 14.02.2025
Posty: 6
Cześć,
Mam pytanie bo to cały czas marka Porsche dla mnie to tajemnica.
Co lepiej 997 Turbo czy jednak 991 4S?
Od razu nadmienię, że mam samochód do zabawowy na torze, lubię go, ale do wyjazdu weekendowego się nie nadaję, chociaż ma dwa bagażniki w których niewiele się mieści. Szukam więc samochodu jako GT.
Oczywiście Turbo lepiej brzmi, ale zarazem różnica w latach pomiędzy konkretnymi samochodami wynosi 7.
997 to automat, 991 to manual.
I jeszcze może istotne, bardzo lubię motoryzację i technikę stąd po głowę chodzi mi to Turbo, czyli świadomość czegoś prawie na szczycie drabinki, bo jeszcze zostaje GT3 ale to już ani nie ten budżet, ani nie samochód prawie codzienny.
Będę wdzięczny za radę.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2025, 11:47 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5265
Jeżeli szukasz GT to ja bym raczej szedł w 991, choć gdybym miał wybierać między tymi dwoma to chyba skłaniałbym się osobiście jednak w stronę 997Turbo. To ma być przedliftowe z klasycznym automatem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2025, 13:28 

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 463
991 jest cudowne, ale jak jeździłeś/jeździsz szybkimi autami to .1 4S po krótkim czasie może Ci się znudzić. Prędzej szukaj .2 albo .1 Turbo.
997 Turbo ma dalej osiągi (lub potencjał) na topowym poziomie. Poza tym 997.2 to takie 991 w mniejszej budzie. Chyba że mówisz o 997.1 TT - to jest wspaniałe w manualu, tipa jedni chwalą inni... jak bym tego nie dotknął.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.02.2025, 7:10 

Dołączył: 14.02.2025
Posty: 6
Qbak napisał(a):
Jeżeli szukasz GT to ja bym raczej szedł w 991, choć gdybym miał wybierać między tymi dwoma to chyba skłaniałbym się osobiście jednak w stronę 997Turbo. To ma być przedliftowe z klasycznym automatem?
Ten który oglądałem to przedlift czyli z klasycznym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.02.2025, 7:27 

Dołączył: 14.02.2025
Posty: 6
JayKay napisał(a):
991 jest cudowne, ale jak jeździłeś/jeździsz szybkimi autami to .1 4S po krótkim czasie może Ci się znudzić. Prędzej szukaj .2 albo .1 Turbo.
997 Turbo ma dalej osiągi (lub potencjał) na topowym poziomie. Poza tym 997.2 to takie 991 w mniejszej budzie. Chyba że mówisz o 997.1 TT - to jest wspaniałe w manualu, tipa jedni chwalą inni... jak bym tego nie dotknął.
Czyli jednak w kierunku Turbo. Jak to mówią „pierwsza myśl najlepsza”.
Co do manual czy automatu, to po ogłoszeniach widzę, że ten pierwszy jest lepszym pomysłem. Jednak znalezienie na rynku fajnego modelu nie jest łatwe.
Zdaję sobie też sprawę, że może ten Timtronic nie nadąża za silnikiem, ale w mieście jest ułatwieniem.

991 które mi się podoba jest z manualną skrzynią i to mnie trochę odstrasza. Oglądałem jakieś stare testy i tam nie byli zadowoleni szczególnie z redukcji.

Ale zgadzam się z Tobą co do Turbo. Jednak technika w nim zawarta to coś co przynajmniej mnie kręci. Może więc nie powinienem się zastanawiać… (?)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2025, 12:56 

Dołączył: 31.05.2021
Posty: 27
Wybrałbym turbo, ale sprawdzone, w dobrym stanie.
Tiptronic nie jest taki zły jak go malują...Oczywiście to nie PDK, niemniej warto pamiętać, że na tamte czasy był to jeden z pierwszych automatów szybszych od manuala...Do tego jest to pancerna skrzynia dobrze znosząca modyfikacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2025, 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 233
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Nowe salonowe 992 4S po paru miesiącach intensywnego użytkowania zamieniłem na 991.2 Turbo S...I próbuję bezskutecznie zepsuć na drodze i torze...Jest turbo i długo długo nic za nim ;-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2025, 11:12 

Dołączył: 31.05.2021
Posty: 27
Wamet napisał(a):
Nowe salonowe 992 4S po paru miesiącach intensywnego użytkowania zamieniłem na 991.2 Turbo S...I próbuję bezskutecznie zepsuć na drodze i torze...Jest turbo i długo długo nic za nim ;-)


Darek, to gdzie jest GT3 w tej hierarchii...? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.02.2025, 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 233
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
michaldo napisał(a):
Wamet napisał(a):
Nowe salonowe 992 4S po paru miesiącach intensywnego użytkowania zamieniłem na 991.2 Turbo S...I próbuję bezskutecznie zepsuć na drodze i torze...Jest turbo i długo długo nic za nim ;-)


Darek, to gdzie jest GT3 w tej hierarchii...? :D


Na torze GT3 zdecydowanie na drugim miejscu...zaraz za GT3 RS :-)

Ale w użytkowaniu drogowym Turbo S to jest "top of the food chain"...

A na tor gdzie też ostro nim pośmigasz dojedziesz z wentylacją 4 liter i z dwiema blondynkami na tylnym siedzeniu...czy tam brunetkami...co kto woli :twisted:




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP