Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 21:48 

Dołączył: 10.06.2011
Posty: 3
theshape napisał(a):

meeshieck - gratuluję pięknego samochodu :)



a dziękuję :)

mam nadzieje, ze niedlugo trafi sie okazja zeby i wasze zobaczyc. chetnie bym sobie jakas pojezdzawke z wami zaliczyl. sam jestem ciekaw co to wszystko potrafi, jeszcze nie mialem nawet okazji go porzadnie przegonic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 21:49 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Ja od zawsze chciałem mieć jakieś klasyczne porsche ale się go poprostu boję kupić bo się zupełnie nie znam na autach od strony napraw. Nie miałby mi go kto w katowicach naprawiać tak żebym nie bał się go zostawić że wróci okaleczony i nie naprawiony.

Pozatym do takiego auta trzeba pewnie czasem szukać części na końcu świata, więc oprócz czasu i stalowych nerwów trzeba mieć jeszcze wiedzę czego się szuka i umieć ocenić co się kupuje.

Chciałbym mieć go pod plandeką, wiedzieć że go mam i 3 razy do roku przejechać się z otwartym dachem w weekend. Ale przecież gdybym go chciał użyć tylko kilka razy w roku to pewnie wtedy by nie zapalił bo cośtam i co ja bym z nim zrobił.

Sama chęć posiadania to zbyt mało aby takie auto kupić. Przesież nie pojechałbym z nim do ASO bo nie mieliby gdzie podłączyć komputera :)

Do takich aut serce i wiedzę musi mieć i mechanik i właściciel.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 22:27 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
Marion napisał(a):

Sama chęć posiadania to zbyt mało aby takie auto kupić. Przesież nie pojechałbym z nim do ASO bo nie mieliby gdzie podłączyć komputera :)

Do takich aut serce i wiedzę musi mieć i mechanik i właściciel.


Marion: jak czesto czytam Twoje wypowiedzi i nie koniecznie się z nimi po cichu zgadam ;) to teraz to co napisałes zostanie w mojej głowie na wieki. Piękne słowa :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 22:34 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Dokładnieto samo mam Mariusz :oops:
Chyba dlatego znow nie mam poczciwego, kochanego VW Chrabąszcza, choć cały czas mówie ze bede mial. Kiedy jakiś jedzie ulicą to malo mi się łeb nie ukręci, a jak go jeszcze słyszę to mam większe ciary na plecach niż jak słyszę jakiegoś prosiaka.

Coś Wam opowiem, jak byłem małolatem, to mieszkałem w Kłodzku, dwie klatki obok mnie mój wujek, który miał tego wspaniałego Garbusa z 59 rok, silnik 1,2, jeszcze z mniejszą szybą tylną i przednią prostą. Jak go odpalał to moj pies dostawał szału w domu, jak był balkon otwarty to wyskakiwał (z parteru) i biegł za wujkiem, który zawsze go zabierał. Serio, taka historia jak z filmu. NO i potem wujek mi go sprzedał. Jeździłem, jeździłem, ale psuł się. POnieważ jeździłem po wiejskich dyskotekach, to taki garbi trochę słabo się prezentował, więc głupi wtedy sprzedałem go za grosze, dołożyłem jeszcze dużo kasy i kupiłem nastepnego VW, tym razem POLO :cry: :cry:
No i tak ciągle tęsknię za tym klasykiem......


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 22:37 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
a teraz z punktu widzenia osoby, która jeździ 964 :) :

- po co ktoś kupuje nowe Porsche skoro może jeździć czymś naprawdę pięknym?

nowe jest zazwyczaj nieco brzydsze, dźwięk wiatraka symulowany jest przez tłumik czyli nie dźwięk prawdziwego "serca" a coś "digital", udawanego, auto po wyjechaniu z salonu traci 20%, po 5 latach jego utrata wartości dla 11ki to pewnie około 150 - 200 tys, które można wydać na coś innego.
większość ludzi spędza 99% czasu jeżdżąc po mieście, więc jeśli cokolwiek by się popsuło, auto trafi do serwisu obok, kłopot zerowy, taksówka 30 zł.

a i tak długoterminowa bezawaryjność 20o latka jest niższa niż auta nowego...


więc po co się męczyć w czymś bez duszy? :)
nowych widzę średnio 20 w tygodniu.
starych zazwyczaj zero.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2011, 22:38 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Panowie - ale to chyba właśnie o to chodzi... pamiętam jak za bardzo młodych lat rozebrałem silnik w swojej pierwszej motorynce... doszedłem do takiej wprawy, że mogłem ją rozkręcać i skręcać z zamkniętymi oczami i mimo tego, że zawsze zostawały części motorynka śmigała bez zastrzeżeń... aż się nie zatarła hahaha. Smar za paznokciami po prostu trzeba kochać ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 5:03 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
jacekm napisał(a):
w US to masz na myśli 70$ ?

a cena tego akurat auta rzeczywiście spadła nagle o 30tys (30%) to sporo...ciekawe co tam jest nie tak, że aż taka mocna obniżka, bo mnie auto też się podoba (zewnętrznie).


Nie sprecyzowałem, 20-30k $ za kompletne i jeżdżące auto które nadaje się do odrestaurowania od góry do dołu by uczestniczyć w konkursach. Tapicerka to najmniejszy problem, szyje się nową identyczną jak fabryczna, takiej samej fakturze i odcieniu, szyciu. Na chwile obecną mamy cztery 901 w tym w jednej właściciel (pasjonat z całego serca, właściciel salonu Porsche) włożył lekko licząc 150k $. Podzielę się zdjęciami bo koniec prac już bliski :)

A co do wypowiedzi kolegi z 964. Nie wiem czy jeździsz swoim autem na codzień, ale przewaga tych właśnie nowszych modeli jest w tym że są bardzo przyjemnymi i wygodnymi autami w codziennym użytkowaniu. Nie zrozum mnie źle, moja dusza ciągnie do czarnego 964 Turbo 3.6 którym jeździł bym czy śnieg czy deszcz :) Masz tą niezaprzeczalną przyjemność jeździć jednym z ostatnich Porsche zbudowanych tak jak Porsche powinno służyć, być prostym, zwartym, bezpośrednim, "czystym" autem sportowym. Nawet 993 zostało trochę ugrzecznione. Nie ma w tym nic złego, to po prostu postęp, ewolucja żebyśmy mogli cieszyć się Porsche na codzień :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 8:15 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
meeshieck :

mam nadzieje, ze niedlugo trafi sie okazja zeby i wasze zobaczyc. chetnie bym sobie jakas pojezdzawke z wami zaliczyl. sam jestem ciekaw co to wszystko potrafi, jeszcze nie mialem nawet okazji go porzadnie przegonic.[/quote]

:wink: ...i wtedy się przekonasz co TO auto potrafi....zrobić z Tobą i jak Cię sprawdzi :lol:

Widzę ( nie pierwszy raz), że zdarza mi się tu "ruszyć" Wasze emocje ..... :oops: , ale dobrze, bo tak jak Długi, ubolewam ..... trochę nudno......wśród czarnych, pięknych, "nówek- sztuczek"....

Co do jazdy na co dzień....jak najbardziej tak, nawet te "starsze" się nadają, ja nie rozumiem o co chodzi ?

No i jeszcze drobiazg - koszty. Przygotowanie "klasyka" do stanu porównywalnego z "nowym" tzn. takim, żeby się dało nim jezdzić tak jak każdym innym autem jest kosztowne !!! Dlatego, ważna jest świadomość czego się chce...zazwyczaj taniej jest kupić nowsze auto i dlatego wiele osób, przekonawszy się o tym po niewczasie, tak pomstuje !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 10:29 

Dołączył: 11.06.2010
Posty: 40
pdmobil napisał(a):
Bez obrazy dla nikogo, ale pusty śmiech mnie ogarnia jak czytam takie wypowiedzi......z jednej strony śliczny, ale ma nieoryginalny środek więc "be", z drugiej- inny- fajny samochód, oryginalny, ale nie śliczny, bo zle polakierowany, obdrapany itp....., jakież znaczenie przy zakupie cennego egzemplarza mają felgi, że ATS-y, które były w tych autach, a nie legendarne FUCHS-y, czy dyskwalifikujące, skoro jedną z pierwszych rzeczy po zakupie - patrz dyskusje na forum- jest zamiana oryginalnych kół na lesze bo większe, szersze itd....Tu moje uznanie dla Tego, który kupił wspomniane SC, bo zrobił to z jasną wizją co i po co kupuje, a przy tym, jak się zdaje, ostro zbił cenę ! Jeszcze raz wspomnę, takiego auta nie kupi się bez sporej dawki odwagi, chyba, że ma się sporą wiedzę ( i/albo kasę :wink: ). .


czuje sie wezwany do tablicy wiec odpowiadam ;) w pełni rozumiem Piotrze Twoja ocenę mojej postawy ale uwierz mi, ze nie jest latwo podjac taka decyzje bez pelnego przekonania. a tego do tej pory po prostu mi brakowalo przy kazdym aucie, ktore ogladalem. Na auto zbieram juz od jakiegos czasu, a mysle od ok 20 lat. Od poczatku miala to byc Carrera 3.2 i sam potwierdzales, ze z wielu wzgledow jest to rozsadny wybor. Szukam rozgaldam sie, konsultuje z Wami/ Toba a moj brak zdecydowania wynika tylko i wylacznie z braku wiedzy i nie do konca jeszcze dopietego budzetu. mam nadzieje, ze niebawem uda mi sie znalezc TEN wlasciwy egzemplarz i gwarantuje, ze bedzie on Was cieszyl na zlotach ;) Dajcie mi tylko jeszcze troche czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 10:54 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Stań na głowie i szarpnij się na żółtą targę...to świetny egzemplarz...no chyba,że "targa" jest nie do zaakceptowania.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 13:02 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Piotrze, Ty masz tyle prosiakow co w podpisie? Wszystkie u Ciebie? Jest szansa zeby je zobaczyc, posluchac? Moze przy okazji pogadac o garbuskach, bo zapewne tez sie na nich znasz i lubisz, mam racje? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 14:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Te powyżej są ex, aktualny jest ten pod kreską. Jeśli zadowala Cię wypowiedź nie-Piotra.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 15:20 

Dołączył: 11.06.2010
Posty: 40
pdmobil napisał(a):
Stań na głowie i szarpnij się na żółtą targę...to świetny egzemplarz...no chyba,że "targa" jest nie do zaakceptowania.


Targa od początku mnie nie interesuje - nie ta linia ;) zreszta sam mi odradzales kiedy pierwszy raz sie widzielismy. Szukam dalej i wierze, ze znajde. Kilka miesiecy krocej badz dluzej niewiele zmieni a chce miec auto, ktorego juz nie bede wymienial na to prawdziwie idealne ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 15:40 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
wit007 napisał(a):
Te powyżej są ex, aktualny jest ten pod kreską. Jeśli zadowala Cię wypowiedź nie-Piotra.

Ex kochanki ;-) ;-)
szkoda, bo myslalem ze jest taka fajna kolekcja w jednych rekach.
Mimo to czekam na odpowiedz Piotra, bo cos przez skore czuje ze mial kiedys przygode z VW Kafer ;-) albo powie ze sie na nich dobrze zna ;-)
mam ochote jakies dziadka takiego przytulic.

Ps. Kiedys rzucikem temat wspolnego zlotu/spotkania z garbami jako swoistymi prekursorami carrery, ale chyba temat nie podlapal.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 17:41 

Dołączył: 7.08.2010
Posty: 75
jeden garbaty zjawi sie jutro na torze na ASJP :) w roli kibica... niestety troche za malo mocy zeby moc wziac udzial w tej imprezie:wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2011, 18:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Garbusikiem zaliczyłem swój pierwszy w życiu kontrolowany (tak mi się wydaje :wink: ) poślizg, na mokrym, po deszczu... na skrzyżowaniu koło szkoły......był to samochód mamy kolegi.....na tym się moja przygoda z garbusem skończyła, jazdę po śliskim polubiłem, ze szkoły mnie nie wywalili :lol:
Mam wielki sentyment do tego auta, całego zdarzenia i...mamy kolegi :wink:
Tyle wiem o garbusikach, no i to, że uwielbiam cienkie białe kierownice !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.06.2011, 23:04 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Piękne autko,uwielbiam klasyki i jak sie chce kupić auto które ma pare dziesiąt lat to felgi i inne drobne pierdoły są najmniej ważne ,a jak ktoś szuka idealnego egzemplarza to życzę powodzenia (chyba tylko w muzeum porsche).ja mam kilka klasyków jaga ,mustanga,107 w tym 930 z 80 roku a kupiłem ze zdjęć i za kazdym razem SERCE NIE ROZUM. I DOBRZE MI Z TYM :D jak tylko odbiorę swojego porschaka od Radwańskiego (już się nie moge doczekać) to możemy gdzieś wyskoczyć.
Jesze raz super auto. :thumbup:




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.06.2011, 23:45 

Dołączył: 10.06.2010
Posty: 68
Sporo emocji wzbudził temat tego klasyka. I to jest baaardzo znamienne.
Auto powinno wzbudzać emocje, nie tylko na papierze czy podczas szybkiej jazdy...
Zgadzam się z Piotrem, Długim, Sondą i...
polecam każdemu klasyczne Porsche.
Jako dopełnienie marzeń, wyzwanie i uzupełnienie kolekcji :)
Bezcenne. A za naprawy i tak płacisz z uśmiechem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.06.2011, 11:57 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 207
fulnek napisał(a):
Kiedys rzucikem temat wspolnego zlotu/spotkania z garbami jako swoistymi prekursorami carrery, ale chyba temat nie podlapal.


Adam, popatrz na zalacznik - zdjecie ze spotu Drive it Day w Bydgoszczy:)

http://www.mmbydgoszcz.pl/photo/1053119/Klasyk

tak wiec - mozna:)

pozdrawiam,
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum