Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.12.2014, 19:57 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Witam wszystkich miłośników dobrych samochodów, a szczególnie gorąco tych co cenią sobie doskonałość techniczną.
Jestem miłośnikiem techniki szczególnie motoryzacyjnej, całe moje życie jest powiązane z samochodami, zajmuję się tym od zawsze i jest to moja pasja.
Obecnie pracuję w Instytucie Badań i Rozwoju Motoryzacji jako inżynier nadzorujący badania samochodów przedprodukcyjnych.
Prywatnie zajmuję się modyfikacjami moich pojazdów oraz chiptuningiem dieselków głównie z grupy VAG. Moim priorytetem nie jest największa moc czy moment obrotowy a kultura współpracy silnika z kierowcą oraz psychologiczne kierowanie decyzjami kierowcy przez odpowiednie kształtowanie regulatora pedału gazu, co pozwala na uzyskanie ciekawych efektów od ekonomii do ekstazy przy identycznych parametrach maksymalnych silnika.

Od kwietnia bawię się Boxsterem 986 2.7.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy zrobiłem sporo (jakieś 9000km oraz):
Dodałem indywidualne "trimy" na nadwoziu stylizowane na 987. Cudaczne radio z monitorem wymieniłem na takie proste pasujące stylem do wnętrza (ale z MP3 "alana" z SEAT'a), musiałem tylko pomieszać w kabelkach i nawet zgłaśnianie z prędkością działa, ostatnio wymieniłem całe podświetlenie z czerwonego na bursztyn zgodny z autem.
Dokupiłem aluminiowy daszek na zimę.
Przetestowałem miękkie spiekowe sprzęgło, ale nie nadaje się do codziennej jazdy za bardzo szarpie, już założyłem zwykłą tarczę.
Zmodernizowałem piastę łożyska wałka pośredniego rozrządu tak aby miało zapewnione smarowanie, ale dla pewności założyłem odkryte łożysko hybrydowe z ceramicznymi kulkami.
Wymieniłem skrzynię biegów na nieco krótszą co poprawiło ruszanie i przyspieszenia 1-3 bieg, dodałem szperę w tylnym dyfrze (torsen), teraz autko perfekcyjnie tańczy ale trzeba uważać żeby przypadkiem nie "zawinąć" bo nie jest tak tolerancyjne jak seria szczególnie na mokrym (lub brudnym tudzież śniegu/lodzie).
Teraz pracuję nad doborem geometrii zawieszenia stosownie do moich upodobań - trzeba zrewidowac wszystkie doświadczenia z zwykłych cywilnych aut, w Porsche jest inaczej szczególnie w Boxsterze.
W planach niewielki chip na jakieś 280Nm i 245 PS ale tutaj muszę dobrze rozeznać firmy żeby prowizorki nie zapodać.

Pozdrawiam wszystkich fanatyków techniki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2014, 17:12 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Witaj,
Milo Cie powitac na forum.
Pokaz jakies zdjecia swojego boxtera. Ciekaw jestem przerobek.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2014, 17:33 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Zabawkę mam do jeżdżenia i ciągle nie mam czasu zrobić sensownych fotek, a te przy zakupie są już mocno nieaktualne , choćby przez dodanie trim'ów,(dam coś na początek) ale postaram się coś pofocić jak przemyję blachy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2014, 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witam na forum :D
Gratulacje Boxstera :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2014, 23:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Witamy
Zapowiada się ciekawy techniczny wątek :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2014, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 589
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
Witam Krajana :D
Miło, że w Bielsku coraz więcej pięknych Porsche i zakręconych ludzi w tym temacie. Do zobaczenia na trasie i na jakimś zlocie na kawę wczesną wiosną.
Pozdrawiam !




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2014, 15:40 

Dołączył: 17.12.2014
Posty: 1
Witam Was i ja, hahahahhahahahahaha!:p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2014, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Ładny Box i fajne - profi podejście do tematu !
Powodzenia ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2014, 17:04 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
Gratki autka .
Fotka chyba robiona w Bielawie przy obwodnicy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2014, 17:11 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Dziękuję,
Prace trwają i pewnie tak już będzie, trzeba mieć pasję.
Jak będzie ładna pogoda postaram się zrobić jakieś ładne foty aktualnego wyglądu, co prawda teraz z zimowym dachem i na zimowych kółkach ale nadal stylowo.
Fota jeszcze z ogłoszenia przed zakupem, rzeczywiście byłem po autko w Bielawie, pogratulować orientacji w terenie.

02.01.2015 - korzystając z dwóch godzinek słońca zrobiłem kilka fotek z aktualnego wyglądu, niestety zanim dojechałem w plener troszkę sie ochlapał samochodzik.

Pozdrawiam!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2015, 21:46 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Myślałem że fotki kogoś przyciągną, ale edytowany wpis nawet nie zwrócił uwagi czytelników, może teraz ktoś zajrzy / oceni,
Pozdrawiam i byle do wiosny!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2015, 22:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Dolacz do klubu, przyjedz w kwietniu do Uleza i Kazimierza. Poznasz ludzi, pokazesz auto na zywo, konkurs elegancji moze..?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2015, 2:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ciekawe detale na aucie :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.03.2015, 10:10 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Podobały mi się Trimy z 987 z noskiem (pięknie obniża bryłę z przodu), ale zakończenie tylne wraz z drzwiami tworzyło ciężką bryłę w tyle nadwozia. Więc eksperymentalnie przedłużyłem wlot powietrza dodatkową plamą i na razie uważam że wyszło bardzo fajnie, jak się znudzi to odkleję. :lol:
Oryginalna wersja trimu bocznego z wielkim napisem PORSCHE moim zdaniem jest wręcz wulgarna więc zrobiłem tylko mały odblaskowy napis Boxster w srebrnym zbliżonym do nadwozia kolorze.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum