Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.06.2017, 16:58 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Witam wszystkich :D
Mam na imię Roman, mieszkam w Świeciu woj;kujawsko-pomor.Od dawna interesuję się autami Porsche. Wiele lat wstecz miałem 924. Dobry miesiąc
temu podjąłem decyzję i stałem się szczęśliwym posiadaczem Boxstera 986.
Auto rocz; 1998 poj;2.5 automat. Wymieniłem większość płynów,zrobiłem hamulce itd. Wszystko chodziło super do wczoraj.Podjechałem do sklepu i zamykam dach, procedura ok , dach jedzie i przy samym końcu zamykania coś
strzeliło zanim zgasła kontrolka dachu. A teraz problem; procedura otwierania ok,ręczny, blokada przy szybie;szyby się opuszczają ,naciskam
otwieranie i słychać stuk przekażnika i nic ,dach ani drgnie :( .
Gdy wciskam ;otwieranie; to czuć że lekko siadają obroty . Więcej nie próbuję by czegoś nie urwać. Dach zamknął się prawidłowo.
Proszę
kolegów o pomoc i podpowiedź;co się mogło stać i jak odblokować dach
ręcznie by obejrzeć ewentualne szkody. Dziękuję za każdą radę HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2017, 18:57 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Zerknij na ten film z YT
https://www.youtube.com/watch?v=gUm3v5CRE_Y
być może to jest problemem, jeśli tak to mam takie końcówki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2017, 20:24 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Keysi napisał(a):
Zerknij na ten film z YT
https://www.youtube.com/watch?v=gUm3v5CRE_Y
być może to jest problemem, jeśli tak to mam takie końcówki


Dzięki za odpowiedź,będę miał ofertę na uwadze ale nie wiem jak otworzyć
dach. Wyciągnąłem szybkę wiatrołapu,odpiąłem tkaninę z odpływem i oto co stwierdziłem; ramię z takim czarnym siłownikiem po str.pasażera ma lekki luz,a po drugiej str.jest sztywne. Podczas wciskania otwierania mechanizm
z dwiema linkami [chyba silnik] próbuje ruszyć ale coś jest zablokowane. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2017, 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum :)
Sprawdź czy jedno z cięgien nie pękło po czym spadło blokując
ruch dachu. Cięgna są po bokach i sięgają dość głęboko. Na
podlinkowanym filmie (nie oglądałem) pewnie widać. Mają na
końcu czerwone (fabryka) lub białe końcówki.

Jak znajdziesz chwilę to może podzielisz się z nami wrażeniami
z posiadania 924. Dawno to było? :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 9:43 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Witam i opowiadam. 924 miałem w 1998r kupiony w Łodzi ,rocznik 1984 poj 2.0 ,był czarny i mocno ospoilerowany co w tamtych czasach robiło wrażenie.Osiągi może nie powalały ale prowadziło się znakomicie. Miało elektr ; klapendach ; elektr szyby i centr zamek.To były piękne czasy ,obcy ludzie podchodzili i prosili by pokazać i opowiedzieć. Niestety dzisiaj więcej zawistnych niż pasjonatów.
Ale były też problemy,dużo części musiałem podpasowywać z innych aut.Deska na podszybiu popękała,nawalało otwieranie reflektorów .Potem
przyszedł czas na rodzinę ,dom i musiałem przesiąść się do toczydła Rodzina wspaniała,syn pełnoletni a ja spełniam dawne marzenie :D
Wracając do mego problemu,dach jest założony na kabinie i napięty,tylną klapę da się unieść na góra 3cm.Przez lukę po szybie wiatrołapu tam nie sięgnę.widać tylko boczne siłowniki i cięgna stalowe[są całe].Siłownik po stronie gdzie strzeliło jest okoł pół cm wysunięty z korpusu.Nie wiem co rozpiąć by ręcznie ruszyć dach.Bez tego nie dojrzę co poszło.Sorry za nazewnictwo ale uczę się auta i nie wszystko jeszcze ogarniam. :roll:
Pogoda piękna a tu d... pomóżcie HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Spójrz na film z posta powyżej. W minucie 1:44 widać te elementy teflonowe
zamontowane na aucie, w jakiś sposób musisz ustalić czy są całe czy nie.
Wygląda na to, że jeden z nich strzelił i ramie spadło tak, że podczas
próby otwarcie dachu blokuje ruch.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 12:41 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
obejrzałem film wiele razy i wszystko rozumiem ale przy założonym dachu nic nie widać i nie sięgnę tam ręką . I jeszcze dodatkowo przeszkadza półka-schowek za pałąkami. Dlatego pytam o metodę rozpięcia innych połączeń by np;odchylić klapę,albo inny sposób awaryjnego-ręcznego dostępu.na filmie widać jak ograniczony jest tam dostęp nawet przy otwartym dachu.
pozdrawiam HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 13:10 

Dołączył: 2.12.2016
Posty: 176
Przeczytaj ten wątek
https://www.renntech.org/forums/topic/6 ... tible-top/
Chłopak też miał problem z otworzeniem dachu i po kilku podpowiedziach udało się otworzyć ręcznie
Niestety inżynierowie chyba brali jedynie pod uwagę zamknięcie otwiertego dachu, bo jest to łatwiejsze 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Panowie z Porsche brali pod uwagę zamknięcie dachu, bo to "ratuje" użytkownika
i może odstawić auto do serwisu, gdzie znajdą sposób na naprawę. Teraz Ty
jako "mechanik" musisz właśnie tam włożyć rękę, spróbować coś poluzować,
odkręcić. Na tym właśnie polega praca mechanika :) Musi znaleźć sposób na
naprawę, a czasem na w ogóle dostanie się do naprawianego elementu. Ten
schowek za kratkami, jak i same kratki da się poluzować i będziesz miał więcej
miejsca na manewrowanie i spojrzenie. Wiem, że jest trudno, sam kilka razy
też otwierałem zablokowane dachy. Powodzenia :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2017, 19:02 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Koledzy sukces :D Pół niedzieli dłubania i myślenia.Dzięki za dobre chęci i pomoc.Opisze mój przypadek dla innych dla wiedzy.Po usunięciu wygłuszenia silnika i potem wyjęciu schowka mój patent na oględziny zaczepów o których pisaliście to mocne światło i lustro :idea: .zaczepy były całe więc oglądam całą komorę szczegółowo i w zakamarku pod silnikiem leży zawleczka od lewej linki napędu.Moja wersja to że gdy silnik dociągał klapę zabezpieczenie wyskoczyło i trzpień linki przeskoczył na gnieździe silnika-stąd był odgłos metalicznego uderzenia.Wyciągnełem tę linkę i uchyliłem lekko dach za pomocą wkrętarki potem napędem dachu uchyliłem drugą dobrą stronę.potem założylem lewą linkę do silnika.Następnie metodą prób przekładałem tę pechową linkę o 1/4 obrotu aż wyrównałem zamykanie klapy.Działa :angel4: Morał;przy okazji sprawdzić zabezpieczenia :!: Zabieram teraz żonę na przejażdżkę. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum