Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 15:47 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
Dzień dobry Szanownym Forumowiczom,
to mój pierwszy post po spełnieniu 20 letniego marzenia, które się zmaterializowało w formie 996.2 cabrio w tiptronicu. Teraz w detale problemu ;)
Otóż akumulator rozładowany do zera. Pilot mi w aucie nigdy nie działał, ale ze względu na jakąkolwiek diagnozę i konieczność dorobienia nowego (1700 zł...) uznałem, że mechaniczne otwieranie auta jest w pełni wystarczające. Na razie. Zgodnie z instrukcją akumulator dawcy podłączyłem plusem do bezpieczników i minusem do uchwytu drzwi przy karoserii. Alarm zawył zgodnie z założeniami, kluczyk był cały czas w drzwiach, przekręciłem zamykając i otwierając i.... nic. Robiłem najróżniejsze kombinacje: zamykałem, otwierałem drzwi, podłączałem od zera, kluczyk wyciągałem, wkładałem, próbowałem z przycisku na desce odblokować auto (kluczyk), wkładałem do stacyjki, przekręcałem, oczywiście cały czas mówiłem do auta - nic. Klapa bagażnika ani silnika ani drgnie. Trzymałem przez sekundy i "otwierałem" impuslowo. Nic. Alarm wyje jak tylko ma prąd.

Zatem... co zrobić? Potrzebuję otworzyć którąkolwiek z klap.

Dziękuję
eM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 16:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W teorii podpięcie drugiego aku powinno zadziałać. W praktyce jak widać różnie bywa. Kiedyś u kumpla w 997.1 (obstawiam że w 996.2 jest tak samo) otwierałem maskę linką - jest ukryta pod lewym nadkolem. Jak masz możliwość zdejmij koło i odkręć nadkole

Tu masz mój stary wątek
Jak otworzyć maskę 997 '05
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A próbowałeś podpiąć prąd i zanim alarm zacznie wyć przekręcić kluczyk
w stacyjce na zapłon?

1700zł za nowego pilota to sporo, da się zrobić to w lepszej cenie, choć
jeszcze z tym roku nie sprawdzałem cen pilotów do 996. Zresztą piloty
z ostatniej serii według kilku osób mają jakąś wadę, więc może warto trochę
poczekać.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 19:52 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Racja Qbak - włączenie alarmu blokuje możliwość otwarcia maski guzikiem, niezależnie od podania prądu.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2018, 20:06 

Dołączył: 27.10.2017
Posty: 22
Czesc

Linka przedniej klapy powinna byc ukryta pod prawym przednim nadkolem w okolicy reflektora, dorobienie kluczyka z surowka Huf'a okolo 500pln.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 10:45 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
Bagażnik
Dziękuję za szybką odpowiedź i merytoryczne wiadomości.
Ale jeszcze Panowie, dla pewności: Wit007 przesłał zdjęcie koła lewego (czyli tego gdzie jest kierownica w "normalnym" samochodzie z naszych dróg), natomiast Center głosi o kole prawym. Auto mam w ciasnym garażu i z prawej strony mam 45 cm do ściany, a z lewej 70 cm, więc różnica jest ;) Oczywiście klucz do kół w bagażniku, ale szczęśliwie zabezpieczenie śruby w wewnętrznym schowku. Ufff...

Kluczyk
Nie mam karty kodów i mam jeden kluczyk. Kluczyk ma nową baterię, diodka się świeci przy naciskaniu, auto nie odpowiada, tyle z mojej diagnozy. Rafał Dusza odesłał do ASO. ASO twierdzi, że owszem, sprawdzą, ale najpierw chcą nowy kluczyk. Bez karty kodów cena całej imprezy ~1700 zł. Chętnie oddam "się" w ręce kogoś kto choćby diagnozę przeprowadzi. Bo rozumiem, że za darmo nie będzie, ale jeśli się okaże, że kluczk jest OK a np. odbiornik zły to będzie to wydatek mało uzasadniony.

eM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak będziesz się wybierał w okolice Wawy to odezwij się do Porschepana.
Wystarczy zakupić nowego pilota i zakodować go do auta. Nie trzeba całego
kluczyka. Tamten pilot który nie działa jest już stracony niestety.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 14:56 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
Update: otóż ponoć jest możliwość podładowania akumulatora poprzez podanie prądu do gniazda zapalniczki samochodowej (prostownik). Prostownik mam, po wtyk udam się niebawem, wieczoram / rano dam znać jaki efekt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja Ci powiem jak u mnie to działa (w końcu już się w tym wyspecjalizowałem :banghead: ). Jeśli tak nie próbowałeś to spróbuj.

Otwierasz drzwi z kluczyka, wyciągasz go z zamka, podpinasz aku, zaczyna wyć alarm który powinieneś wyłączyć przyciskiem otwierania/zamykania z kluczyka (kluczyk jest "luzem"). Potem otwierasz maskę przyciskiem koło fotela i to wszystko.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 22:09 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
Piterson jedyne co ma wadę w Twoim sposobie (skąd inąd dobrym) to fakt, że nie działa mi pilot w kluczyk ;)

Wtyczkę do zapalniczki zarobiłem, ale jako, że kosztowała szalone 3 zł i muszę przyznać, że nie jest warta nawet złotówki biorąc pod uwagę możliwości podłączenia biegunów to nie włożę do auta póki nie podłączę miernika. Bez względu na ilość izolacji, którą włożyłem do środka zaufanie do tej konstrukcji mam 0-.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 22:17 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Wyjący alarm po otwarciu drzwi za pomocą awaryjnego aku zawsze uciszam przekręceniem kluczyka w stacyjce. To nie pomaga?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 22:49 

Dołączył: 27.10.2017
Posty: 22
Na ponizszym diagramie linka to pozycja 10 czyli strona prawa

https://www.ebay.com/p/Porsche-99651152 ... 1023885124


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2018, 23:06 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
simprez napisał(a):
Wyjący alarm po otwarciu drzwi za pomocą awaryjnego aku zawsze uciszam przekręceniem kluczyka w stacyjce. To nie pomaga?


Nie. Ani trochę. Ani drzwi, ani stacyjka. Poza tym stacyjka jest w ogóle nieaktywna na tym etapie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2018, 1:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jacklon napisał(a):
Piterson jedyne co ma wadę w Twoim sposobie (skąd inąd dobrym) to fakt, że nie działa mi pilot w kluczyk ;)

Wtyczkę do zapalniczki zarobiłem, ale jako, że kosztowała szalone 3 zł i muszę przyznać, że nie jest warta nawet złotówki biorąc pod uwagę możliwości podłączenia biegunów to nie włożę do auta póki nie podłączę miernika. Bez względu na ilość izolacji, którą włożyłem do środka zaufanie do tej konstrukcji mam 0-.


Nie doczytałem o tym pilocie :oops: :oops: :oops:
No to nie pomogę.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2018, 16:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Center napisał(a):
Na ponizszym diagramie linka to pozycja 10 czyli strona prawa

https://www.ebay.com/p/Porsche-99651152 ... 1023885124


Wydaje mi się, że tak jak na obrazku jest w przedlificie. Polift ma z lewej. Gdzieś znalazłem że wystarczy zdemontować kierunkowskaz - to akurat proste i łatwo odwracalne.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 13:57 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
Rozwiązany problem. I to trochę inaczej.

Panowie,
nasze autka mają możliwość podania prądu przez gniazdo zapalniczki - informacja z serwisu, potwierdzona na wciąż żywym organiźmie. Mam prostownik mikroprocesorowy, z funkją zasilacza 13.6V. Wtyk zapalniczki goły zakupiłem, zarobiłem i podłączyłem do prostownika. Auto ożyło i to z walką, bo alarm włączony. Próbował ciągnąć na akumulatorze, który był nieładowany, więc wszystko było skokowe. Kluczyk w stacyjkę, przekręciłem, wyciągnąłem, alarm się uspokoił, auto przeszło na zasilanie z zapalniczki i pobór prądu był zerowy (wyświetlacze kokpitu tylko). Klapa została otworzona bez problemu.

Akumulator.
Otóż został rozładowany całkowicie i nie było już możliwości naładowania. Możliwe, że stąd też problem był przy wcześniejszych próbach otwarcia maski. Zakup nowego akumulatora rozwiązał problem.

Czyli jest możliwość bez rozbierania nadkola dla tych co nie mają dojścia do kół - ciasny garaż.

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za wsparcie
eM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 14:00 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Super że się udało. Tak poza wszystkim jest to słabo rozwiązane ;)
Najprościej zimą korzystać z prostownika, żeby uniknąć takich kłopotów.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 15:01 

Dołączył: 3.12.2008
Posty: 30
wit007 - "słabo rozwiązane" masz na myśli, że doprowadziłem do rozładowania akumulatora czy uważasz, że mogłem zrobić coś lepiej na etapie powyższego przypadku?
Akumulator był wcześniej w kiepskim stanie i po prostu nie zdążyłem zareagować gdy przyszły mrozy. Problem zauważyłem w połowie grudnia, ale nie było możliwości czasowych na rozwiązanie.

eM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Raczej Witkowi chodziło o słabe rozwiązanie tego problemu przez Porsche. Prędzej czy później każdy właściciel 996 czy Boxstera zetknie się z tym problemem.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.02.2018, 18:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak. Myślałem o kiepskim rozwiązaniu tego przez Porsche




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum