Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.07.2015, 22:00 

Dołączył: 14.12.2014
Posty: 72
Szukając różnych rzeczy w necie znalazłem bardzo proste rozwiązanie do zastosowania we wszystkich silnikach z problemem IMS.
Rozwiązanie zapewnia stały przepływ oleju prosto z pompy do rurowego wałka IMS i przepływ przez łożysko (wymaga łożyska bez osłon).
W proponowanym rozwiązaniu jest zastosowane mocniejsze łożysko wałeczkowe i inna pokrywa łożyska zapewniająca pozycjonowanie wzdłużne wałka IMS nawet przy łożysku wałeczkowym.
Ciągły przepływ oleju zapewnia niezawodną pracę łożyska i stabilne warunki temperaturowe.
Montaż wymaga oprócz standardowego wejścia od strony skrzyni biegów do pokrywy łożyska, wyjęcia również pompy oleju na drugim końcu silnika. Następnie przebijamy otwór dla przepływu oleju i podmieniamy sześciokątny wałek napędowy pompy na taki z rowkiem na przepływ oleju.

http://www.imsbearingsolution.com/ims-p ... -feed-kit/

Pozdrawiam :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2015, 0:07 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Modyfikacja ciekawa z technicznego punktu widzenia.
Jest tylko jedno ale - IMSy na tyle rzadko padają, ze nie ma sensu wykonywać takiej modyfikacji. Lepiej po prostu wymienić łożysko jak już padnie i jeżdzić kolejne kilkanaście lat - o ile uszkodzone łożysko nie zabije silnika.
Jest jeszcze druga strona medalu - montujemy otwarte łożysko wewnatrz silnika.Co będzie jak takie super-hiper wałeczkowe cudo sie rozsypie - wszystkie opiłki od razu idą w olej i dalej pompę. Ktoś da na to gwarancję?
Oryginalne łozysko jest kryte i jak się coś z nim dzieje to opiłki zostają wewnatrz - warto pomyśleć i o tym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2015, 11:31 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jakie są symptomy psucia się IMS ? Czy defekt następuje nagle i znienacka, czy poprzedzony jest jakimiś dziękami (może krótki grzechot przy zimnym rozruchu ?) Zastosowanie obustronnie krytego łożyska, które pracuje w otoczeniu oleju jest rzeczywiście zastanawiające. Może konstruktorzy przewidzieli smarowanie smarem o innej konsystencji niż olej ?
A co myślicie o tym:
http://www.pelicanparts.com/catalog/Sup ... .htm#item9




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.07.2015, 12:48 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Rzekomo słychać szum pracującego łożyska ale dobrze byłoby gdyby Rafał czy Michał się wypowiedzieli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2015, 10:22 

Dołączył: 27.08.2013
Posty: 173
"Upon failure, many report an obnoxious rattling noise as the bearing disintegrates; at this point, it's too late."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2015, 12:58 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 41
Dzwoniłem do ASO Porsche w pewnej sprawie i przy okazji zapytałem o konieczność choćby profilaktycznej wymiany IMS w moim aucie (986 S). Otrzymałem odpowiedź, że jeśli silnik jest "suchy" i nie słychać nic niepokojącego to nie należy wymieniać żadnego IMS tylko cieszyć się jazdą :shock: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.07.2015, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W oficjalnej sieci sprzedaży nie istnieje takie pojęcie jak wymiana
łożyska IMS. Należy wymienić cały wałek pośredni. Żeby wymienić wałek
trzeba rozebrać niemalże kompletnie silnik (zostaje wał z korbowodami
w kostce) i dopiero można coś zdziałać. Tzw. wymiana IMS to zawsze
jest metoda nieoficjalna, nie wspierana przez Porsche. Co nie oznacza
że jest zła, tylko nakreślam dlaczego oficjalne stanowisko jest takie
a nie inne :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2015, 14:33 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 41
Qbak napisał(a):
W oficjalnej sieci sprzedaży nie istnieje takie pojęcie jak wymiana
łożyska IMS. Należy wymienić cały wałek pośredni. Żeby wymienić wałek
trzeba rozebrać niemalże kompletnie silnik (zostaje wał z korbowodami
w kostce) i dopiero można coś zdziałać. Tzw. wymiana IMS to zawsze
jest metoda nieoficjalna, nie wspierana przez Porsche. Co nie oznacza
że jest zła, tylko nakreślam dlaczego oficjalne stanowisko jest takie
a nie inne :)

Dzięki za wyjaśnienie tematu. :D
Gdzie wobec tego najlepiej kupić nowe łożysko IMS i jaka jest jego przybliżona cena (jeśli dobrze pamiętam na pelicanparts.com jest mowa o dwóch typach łożysk)? Czy przy "okazji" jego wymiany należy zaopatrzyć mechanika (wymiana poza ASO) w jakieś dodatkowe części?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2015, 16:19 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Pierwszy lepszy mechanik Ci tego nie zrobi. Do tego musi być o ile się nie mylę specjalny ściągacz i przyrząd. Łożyska są w dwóch rodzajach: zaleznie od rocznika (2002-2004-wąskie)i starsze roczniki szerokie (obrzydliwie drogie)Wąskie za ok. 40 zł do wyboru do koloru (najlepiej japońskie) do najdroższej opcji:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-4-0629

Napisz do To Ja ! On go wymieniał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2015, 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Łożysko plus dekielek, śrubki itp. to koszt około 2000zł(?).
Dokładnie już nie pamiętam, natomiast potrzebny jest zestaw
do ściągania oryginalnego łożyska i zainstalowania nowego,
też nie jest w okazyjnej cenie, ale serwisy które zajmują się
wymianą tego łożyska w kraju, posiadają te zestawy według
mojej wiedzy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2015, 22:31 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
co
najmniej to:
http://teile.com/pl/szukaj/99610501702
http://teile.com/pl/szukaj/99610511201
http://teile.com/pl/szukaj/99970739240
http://teile.com/pl/szukaj/99710121201
do tego łożysko-zależy jakie? Policz koszty robocizny.... Dwa tysiące spokojnie braknie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2015, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Oprócz uszczelniacza nie potrzeba nic z tych rzeczy,
bo wszystko przychodzi razem z nowym łożyskiem. Inna
jest obudowa/tylny dekielek tego nowe nieseryjnego łożyska.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2015, 7:00 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Nowego nieseryjnego ? czyli jakiego? Tu mnie akurat zaciekawiłeś.
Przecież wkładamy takie jest desygnowane przez producenta. Co do kwoty to zamykając temat kasy powiem Ci, że suma ponad 2kzł padła z ust jednego z poważanych w naszym gronie mechaników.Materiał+ robocizna. Oczywiście za wersję z szerokim łożyskiem. Które podobno jest bardzo drogie Tu się jednak nie wypowiem co do ceny.
Co do podanych przeze mnie linków- taką wycenę dostałem z Teile.com.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2015, 8:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pisząc nieseryjne miałem na myśli właśnie inne niż to które
wkłada Porsche :)

Napisałem cenę za sam zestaw łożyska, bez zestawu do wyciągania
i wkładanie oraz bez robocizny. Zresztą znak zapytania postawiłem
dlatego, że nie spojrzałem na stronę producenta, ale mgliście
pamiętam taką właśnie kwotę.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2015, 18:19 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 41
Na stronie http://www.mbmotorsportsrepair.com/items-for-sale.html znalazłem coś takiego:

Obrazek

"Porsche 911 996, Boxster 986 IMS Roller Bearing Upgrade- New from Germany $360 free shipping within US and Europe. Removal tools are available for rent for additional $150 plus $200 deposit which will be refunded upon tool return."

Tutaj na olx za tysiąc pln: http://olx.pl/oferta/97-05-porsche-911-996-boxster-986-lozysko-ims-roller-bearing-CID5-IDc9kGf.html#393a3edcb8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2015, 22:39 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
A ja właśnie jestem po wymianie IMSa w moim 986 (199r - 230 tys km)
Usługę wykonał dla mnie warsztat Autodusza - Katowice.

Jakie były objawy ?
- nieregularne stuki z okolic silnika - takie "głuche" - nie metaliczne.
Coś jak by tłumik strzelał przy stygnięciu... ale tylko na wolnych obrotach. Niezależne od wciśnięcia sprzęgła, czy zapięcia biegu.

IMS był - tzn już prawie go nie było.

Mechanik miał problem by wyjąć łożysko - zapiekło się.

Udało się, IMS nowy , do tego przyszło nowe sprzęgło, pasek + rolki, termostat, olej + filtr.

Auto jak nowe !!!

Silnik uratowany :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2015, 23:18 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
W starszych modelach jest małe łożysko które da się sprawnie wymienić (otwór kołnierza mocującego jest większy od łożyska), natomiast w nowszych jest odwrotnie bez otwarcia silnika przynajmniej jednej strony nie wymienisz.

Załączam zdjęcia uszkodzeń jakie spowodowało uszkodzone łożysko!!! :shock:
Dodatkowo rozrząd przeskoczył na głowicy 1-3 - zawory wydechowe do wymiany tylko, na szczęście tłoki nie tknięte.
Załącznik:
20151218_150414 (Custom).jpg
Załącznik:
20151218_171201 (Custom).jpg
Załącznik:
20151218_171229 (Custom).jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2023, 15:24 

Dołączył: 7.02.2023
Posty: 2
Grubo :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7.02.2023, 17:50 
Wykopujesz temat z przed 8 lat, z problemem który w 2023 roku już raczej mało kogo dotknie, jeśli nie stało się to do tej pory - jedyne co jest tu "grube", to nabijanie postów.


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum