|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
To JA !
|
Napisane: 25.07.2015, 22:00 |
|
Dołączył: 14.12.2014 Posty: 72
|
Szukając różnych rzeczy w necie znalazłem bardzo proste rozwiązanie do zastosowania we wszystkich silnikach z problemem IMS. Rozwiązanie zapewnia stały przepływ oleju prosto z pompy do rurowego wałka IMS i przepływ przez łożysko (wymaga łożyska bez osłon). W proponowanym rozwiązaniu jest zastosowane mocniejsze łożysko wałeczkowe i inna pokrywa łożyska zapewniająca pozycjonowanie wzdłużne wałka IMS nawet przy łożysku wałeczkowym. Ciągły przepływ oleju zapewnia niezawodną pracę łożyska i stabilne warunki temperaturowe. Montaż wymaga oprócz standardowego wejścia od strony skrzyni biegów do pokrywy łożyska, wyjęcia również pompy oleju na drugim końcu silnika. Następnie przebijamy otwór dla przepływu oleju i podmieniamy sześciokątny wałek napędowy pompy na taki z rowkiem na przepływ oleju. http://www.imsbearingsolution.com/ims-p ... -feed-kit/Pozdrawiam .
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 26.07.2015, 0:07 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Modyfikacja ciekawa z technicznego punktu widzenia. Jest tylko jedno ale - IMSy na tyle rzadko padają, ze nie ma sensu wykonywać takiej modyfikacji. Lepiej po prostu wymienić łożysko jak już padnie i jeżdzić kolejne kilkanaście lat - o ile uszkodzone łożysko nie zabije silnika. Jest jeszcze druga strona medalu - montujemy otwarte łożysko wewnatrz silnika.Co będzie jak takie super-hiper wałeczkowe cudo sie rozsypie - wszystkie opiłki od razu idą w olej i dalej pompę. Ktoś da na to gwarancję? Oryginalne łozysko jest kryte i jak się coś z nim dzieje to opiłki zostają wewnatrz - warto pomyśleć i o tym.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 26.07.2015, 11:31 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jakie są symptomy psucia się IMS ? Czy defekt następuje nagle i znienacka, czy poprzedzony jest jakimiś dziękami (może krótki grzechot przy zimnym rozruchu ?) Zastosowanie obustronnie krytego łożyska, które pracuje w otoczeniu oleju jest rzeczywiście zastanawiające. Może konstruktorzy przewidzieli smarowanie smarem o innej konsystencji niż olej ? A co myślicie o tym: http://www.pelicanparts.com/catalog/Sup ... .htm#item9
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 26.07.2015, 12:48 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Rzekomo słychać szum pracującego łożyska ale dobrze byłoby gdyby Rafał czy Michał się wypowiedzieli.
|
|
Góra |
|
PAVO
|
Napisane: 27.07.2015, 10:22 |
|
Dołączył: 27.08.2013 Posty: 173
|
"Upon failure, many report an obnoxious rattling noise as the bearing disintegrates; at this point, it's too late."
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 27.07.2015, 21:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
W oficjalnej sieci sprzedaży nie istnieje takie pojęcie jak wymiana łożyska IMS. Należy wymienić cały wałek pośredni. Żeby wymienić wałek trzeba rozebrać niemalże kompletnie silnik (zostaje wał z korbowodami w kostce) i dopiero można coś zdziałać. Tzw. wymiana IMS to zawsze jest metoda nieoficjalna, nie wspierana przez Porsche. Co nie oznacza że jest zła, tylko nakreślam dlaczego oficjalne stanowisko jest takie a nie inne
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
ad4m
|
Napisane: 28.07.2015, 14:33 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 41
|
Qbak napisał(a): W oficjalnej sieci sprzedaży nie istnieje takie pojęcie jak wymiana łożyska IMS. Należy wymienić cały wałek pośredni. Żeby wymienić wałek trzeba rozebrać niemalże kompletnie silnik (zostaje wał z korbowodami w kostce) i dopiero można coś zdziałać. Tzw. wymiana IMS to zawsze jest metoda nieoficjalna, nie wspierana przez Porsche. Co nie oznacza że jest zła, tylko nakreślam dlaczego oficjalne stanowisko jest takie a nie inne Dzięki za wyjaśnienie tematu. Gdzie wobec tego najlepiej kupić nowe łożysko IMS i jaka jest jego przybliżona cena (jeśli dobrze pamiętam na pelicanparts.com jest mowa o dwóch typach łożysk)? Czy przy "okazji" jego wymiany należy zaopatrzyć mechanika (wymiana poza ASO) w jakieś dodatkowe części?
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 28.07.2015, 16:19 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Pierwszy lepszy mechanik Ci tego nie zrobi. Do tego musi być o ile się nie mylę specjalny ściągacz i przyrząd. Łożyska są w dwóch rodzajach: zaleznie od rocznika (2002-2004-wąskie)i starsze roczniki szerokie (obrzydliwie drogie)Wąskie za ok. 40 zł do wyboru do koloru (najlepiej japońskie) do najdroższej opcji: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-4-0629Napisz do To Ja ! On go wymieniał.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.07.2015, 22:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Łożysko plus dekielek, śrubki itp. to koszt około 2000zł(?). Dokładnie już nie pamiętam, natomiast potrzebny jest zestaw do ściągania oryginalnego łożyska i zainstalowania nowego, też nie jest w okazyjnej cenie, ale serwisy które zajmują się wymianą tego łożyska w kraju, posiadają te zestawy według mojej wiedzy.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 29.07.2015, 22:31 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 29.07.2015, 23:53 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Oprócz uszczelniacza nie potrzeba nic z tych rzeczy, bo wszystko przychodzi razem z nowym łożyskiem. Inna jest obudowa/tylny dekielek tego nowe nieseryjnego łożyska.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 30.07.2015, 7:00 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Nowego nieseryjnego ? czyli jakiego? Tu mnie akurat zaciekawiłeś. Przecież wkładamy takie jest desygnowane przez producenta. Co do kwoty to zamykając temat kasy powiem Ci, że suma ponad 2kzł padła z ust jednego z poważanych w naszym gronie mechaników.Materiał+ robocizna. Oczywiście za wersję z szerokim łożyskiem. Które podobno jest bardzo drogie Tu się jednak nie wypowiem co do ceny. Co do podanych przeze mnie linków- taką wycenę dostałem z Teile.com.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 30.07.2015, 8:50 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Pisząc nieseryjne miałem na myśli właśnie inne niż to które wkłada Porsche Napisałem cenę za sam zestaw łożyska, bez zestawu do wyciągania i wkładanie oraz bez robocizny. Zresztą znak zapytania postawiłem dlatego, że nie spojrzałem na stronę producenta, ale mgliście pamiętam taką właśnie kwotę.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
ad4m
|
Napisane: 12.11.2015, 18:19 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 41
|
|
Góra |
|
GaMic
|
Napisane: 12.11.2015, 22:39 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 312
|
A ja właśnie jestem po wymianie IMSa w moim 986 (199r - 230 tys km) Usługę wykonał dla mnie warsztat Autodusza - Katowice. Jakie były objawy ? - nieregularne stuki z okolic silnika - takie "głuche" - nie metaliczne. Coś jak by tłumik strzelał przy stygnięciu... ale tylko na wolnych obrotach. Niezależne od wciśnięcia sprzęgła, czy zapięcia biegu. IMS był - tzn już prawie go nie było. Mechanik miał problem by wyjąć łożysko - zapiekło się. Udało się, IMS nowy , do tego przyszło nowe sprzęgło, pasek + rolki, termostat, olej + filtr. Auto jak nowe !!! Silnik uratowany
|
|
Góra |
|
vLuKaSv
|
Napisane: 21.12.2015, 23:18 |
|
Dołączył: 21.12.2015 Posty: 86
|
W starszych modelach jest małe łożysko które da się sprawnie wymienić (otwór kołnierza mocującego jest większy od łożyska), natomiast w nowszych jest odwrotnie bez otwarcia silnika przynajmniej jednej strony nie wymienisz. Załączam zdjęcia uszkodzeń jakie spowodowało uszkodzone łożysko!!! Dodatkowo rozrząd przeskoczył na głowicy 1-3 - zawory wydechowe do wymiany tylko, na szczęście tłoki nie tknięte. Załącznik: 20151218_150414 (Custom).jpg Załącznik: 20151218_171201 (Custom).jpg Załącznik: 20151218_171229 (Custom).jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Malina997
|
Napisane: 7.02.2023, 15:24 |
|
Dołączył: 7.02.2023 Posty: 2
|
Grubo
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 7.02.2023, 17:50 |
|
|
Wykopujesz temat z przed 8 lat, z problemem który w 2023 roku już raczej mało kogo dotknie, jeśli nie stało się to do tej pory - jedyne co jest tu "grube", to nabijanie postów.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|