Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Benzyna,
PostNapisane: 5.07.2009, 0:29 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Za kazdym rzazem jak tankuje zastanwiam sie czy nalac 95 czy 98 oktanow, i czy w ogóle decydować się na Vpower racing. Według moich obserwacji z 996T wybór benzyny 95/98/Vpower, jak i stacji - Orlen, BP, Statoil - nie ma żadnego wpływu na km/litr. jedynie co zaobserwowałem, to drastycznie malejąca wydajność, przy tankowaniu na tanich stacjach przy supermarkecie.

Kolejnym powodem tankowania drogiej benzyny są korzyści wpływające na przyspieszenie, ale tu tez nie mam pewności czy jest jakas udokumentowana róznica. Być może jest w zakresie od 0-100 km/h,jednak ostatnio tankowalem 95 i bez zadnego trudu osiągnąłem 250km/h, jak również nie miałem problemu w rozwinięciu prędkości 310km/h (licznik 310 a GPS 296) i z moich obserwacji nie ma żadnej różnicy w stosowanej benzyny w osiąganiu prędkości 296 km/h czy nawet 310 km/h.

Czy się myłe??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2009, 2:44 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
V-Power Racing daje radę 8)

Generalnie tankuję tylko to i zaobserwowałem:

- mniejsze zużycie paliwa średnio ~ 1l./100km,
- cichszą i elstyczniejszą pracę silnika (być może odczucia subiektywne?)

Jako, że Shell to moje główne źródło zasialania, staram się niczego innego nie tankować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2009, 9:27 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Nie widzę różnicy....może to v-pover jest jakieś lewe...jak prawie wszystko w naszym kraju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2009, 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak dla informacji. Ostatnio na stacji Pan z obsługi mnie uświadomił,
że V-Power to nie jest 98. Na Shellu nie ma 98.
Jest 95, V-Power, który jest uszlachetnionym 95 i V-Power Racing,
który ma 100 oktanów. Przynajmniej tak twierdził...




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2009, 19:31 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
i tak jak kolega pisze V-powery są dwa

zwykły V-POWER - nie odczuwam zbytnio
V-POWER RACING - różnica jest wyczuwalna i ide o zakład ze od 0-200km/h 1sekunda róznicy bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6.07.2009, 0:23 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.07.2009, 8:15 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
ale jak jestem np. w Danii czy w Niemczech to jade dalej na 1 litr benzyny i to o 20%
Tylko nie wiem czy to z powodu benzyny czy po prostu dlatego ze tam sie jedzie bardziej płynnie.
Po swoim samochodzie widze ze czy jezdze dynmicznie po Warszawie i włąca mi sie turbina czy w miare płynnie po autostradzie około 220-250km/h to spalenie w obu przypadkach jest 19-20 litrów na 100km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.07.2009, 16:43 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Do tematu to moc na Shell V-Power 100 oktan ,w porównaniu do zwykłej 98 oktan wzrasta ok 2 %- robiłem na hamowni porównania.
W dodatku testowałem w 968 który, był strojony do tej właśnie beznyny.
Można jednak przyjąć ,że 996 ECU również potrafi się nico dostosować wiec to plus mniejsze straty (mniejszy opor,benzyna ma takie domieszki) da również te 2 %.Pzrzy 420 KM da to razem ok 10 KM.Ale w porównaniu już do 95 oktan ,gdy ECU cofnie zapłon da to 2 x tyle więc nawet 20 KM.

Wydaje mi się też ,że dobry kierowca jest w stanie wyczuć różnicę minimum 10 KM - czyli powiedzmy jest realne ,że czuć V Power 100.

Tym niemniej
1. 10 KM to mniej niż jazda z pustym i pełnym bakiem/różnica w osiągach
2. 10 KM to mniej niż różnica 10 stopni ciepła na zewnątrz jednego dnia a innego.
3.10 KM to znacznie mniej niż w dzień ciepły i niżowy a w inny dzień zimny i wyżowy :wink: ( temperatura + ciśnienie atmsferyczne)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.08.2009, 21:25 

Dołączył: 27.06.2009
Posty: 79
a ja mam takie proste pytanie - czi mozna lac tego Vpower95? Bo jak jest pisane, ze ma byc benzina 98?
Mogom byc jakies problemy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2009, 9:32 

Dołączył: 30.07.2009
Posty: 47
A moim zdaniem dużo zależy od stacji gdzie się leje. Mam u siebie Orlen gdzie lejąc 95 autko pali świetnie. Natomiast nie zawsze 98-ka zatankowana gdzieś w Polsce (tankuję tylko na Orlenach) jest tak samo wydajna jak 95 z tej "pewnej" stacji w moim mieście.
No i styl jazdy :lol: Gdy wracam z trasy nocą to spalanie jest jak aucie klasy średniej :lol: No ale pusta droga, brak hamowania, przyśpieszania.
Muszę spróbowac V Power Racing. U mnie tego nie ma ale jak zahaczę o stolicę to przetestuję :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2009, 11:40 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 213
chendo napisał(a):
A moim zdaniem dużo zależy od stacji gdzie się leje.

Racja! Z droższymi benzynami jest ten problem, że wolniej 'schodzą', a więc czasem bardzo długo zalegają w zbiorniku stacji - miałem złe doświadczenia V-powerem racing, zwłaszcza, gdy korzystałem z 'promocji' - 'racing' w cenie zwykłej v-power był gorszy od zwykłej z Realu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2009, 1:05 

Dołączył: 25.08.2009
Posty: 10
Panowie, a jak jest ze starszymi silnikami? Np. 944 z 1984? Lepiej nie lać w ogóle powyżej 95 oktanów?

Żeby dorzucić coś od siebie: do swojej BMW e39 czasem zalewam VpowerRACING i czuję różnicę. Mniej pali, lepiej pracuje. Jest to różnica na poziomie ok. 5-8% in plus.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2009, 1:54 

Dołączył: 30.07.2007
Posty: 172
musisz wziąść pod uwagę kondycję swojego silnika. ćwierć wieku robi swoje... racing, to inna mieszanka, inna temepratura spalania itp.. raz po racing (ale juz w innym aucie) było tak czuć przyrost mocy, ze po 2h zabawy zaczeła mi nawalać panewka, a jak oddałem wał do auto szlifu to się dowiedziałem że czeka mnie 4ty szlif, więc wał do wyrzucenia :D
kondycja silnika - to się liczy, jak dobry, to lej śmiało :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2009, 7:07 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
wedllug mojej wiedzy - do 944 mozesz lac co chcesz, ale poprawy osiagow nie bedziesz mial. auto ma wgrane mapy dostosowane do 95 i tyle. chyba ze przeprogramujesz dme.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2009, 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
ja z kolei słyszałem, ze do 944 do 85 lepiej nie lać 95. Z reszta wszystkie instrukcje + naklejki na klapkach wyraźnie wskazują 98 jako zalecaną. Postanowilem się do tego stosowac.

PS raz zatankowalem 95 (na stacji nie było akurat 98 a leciałem juz na oparach) i nie odczułem większej róznicy




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2009, 11:35 

Dołączył: 28.06.2009
Posty: 11
tak dla ciekawosci co kraj to obyczaj w UK na shellu v-pover jeden rodzaj 99 oktanow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2009, 12:49 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 385
a co sadzicie o orlenowskiej 98 VERVA ?

jak kupowalem coca-cole na stacji 8) to wpadla mi w rece ulotka i wynikalo z niej ze to najlepsze paliwo :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum