|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Tromer
|
Napisane: 5.07.2009, 0:29 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Za kazdym rzazem jak tankuje zastanwiam sie czy nalac 95 czy 98 oktanow, i czy w ogóle decydować się na Vpower racing. Według moich obserwacji z 996T wybór benzyny 95/98/Vpower, jak i stacji - Orlen, BP, Statoil - nie ma żadnego wpływu na km/litr. jedynie co zaobserwowałem, to drastycznie malejąca wydajność, przy tankowaniu na tanich stacjach przy supermarkecie.
Kolejnym powodem tankowania drogiej benzyny są korzyści wpływające na przyspieszenie, ale tu tez nie mam pewności czy jest jakas udokumentowana róznica. Być może jest w zakresie od 0-100 km/h,jednak ostatnio tankowalem 95 i bez zadnego trudu osiągnąłem 250km/h, jak również nie miałem problemu w rozwinięciu prędkości 310km/h (licznik 310 a GPS 296) i z moich obserwacji nie ma żadnej różnicy w stosowanej benzyny w osiąganiu prędkości 296 km/h czy nawet 310 km/h.
Czy się myłe??
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.07.2009, 2:44 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
V-Power Racing daje radę
Generalnie tankuję tylko to i zaobserwowałem:
- mniejsze zużycie paliwa średnio ~ 1l./100km,
- cichszą i elstyczniejszą pracę silnika (być może odczucia subiektywne?)
Jako, że Shell to moje główne źródło zasialania, staram się niczego innego nie tankować.
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 5.07.2009, 9:27 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
Nie widzę różnicy....może to v-pover jest jakieś lewe...jak prawie wszystko w naszym kraju.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 5.07.2009, 11:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Tak dla informacji. Ostatnio na stacji Pan z obsługi mnie uświadomił,
że V-Power to nie jest 98. Na Shellu nie ma 98.
Jest 95, V-Power, który jest uszlachetnionym 95 i V-Power Racing,
który ma 100 oktanów. Przynajmniej tak twierdził...
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 5.07.2009, 19:31 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
i tak jak kolega pisze V-powery są dwa
zwykły V-POWER - nie odczuwam zbytnio
V-POWER RACING - różnica jest wyczuwalna i ide o zakład ze od 0-200km/h 1sekunda róznicy bedzie.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 6.07.2009, 0:23 |
|
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 6.07.2009, 8:15 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
ale jak jestem np. w Danii czy w Niemczech to jade dalej na 1 litr benzyny i to o 20%
Tylko nie wiem czy to z powodu benzyny czy po prostu dlatego ze tam sie jedzie bardziej płynnie.
Po swoim samochodzie widze ze czy jezdze dynmicznie po Warszawie i włąca mi sie turbina czy w miare płynnie po autostradzie około 220-250km/h to spalenie w obu przypadkach jest 19-20 litrów na 100km
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 6.07.2009, 16:43 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Do tematu to moc na Shell V-Power 100 oktan ,w porównaniu do zwykłej 98 oktan wzrasta ok 2 %- robiłem na hamowni porównania.
W dodatku testowałem w 968 który, był strojony do tej właśnie beznyny.
Można jednak przyjąć ,że 996 ECU również potrafi się nico dostosować wiec to plus mniejsze straty (mniejszy opor,benzyna ma takie domieszki) da również te 2 %.Pzrzy 420 KM da to razem ok 10 KM.Ale w porównaniu już do 95 oktan ,gdy ECU cofnie zapłon da to 2 x tyle więc nawet 20 KM.
Wydaje mi się też ,że dobry kierowca jest w stanie wyczuć różnicę minimum 10 KM - czyli powiedzmy jest realne ,że czuć V Power 100.
Tym niemniej
1. 10 KM to mniej niż jazda z pustym i pełnym bakiem/różnica w osiągach
2. 10 KM to mniej niż różnica 10 stopni ciepła na zewnątrz jednego dnia a innego.
3.10 KM to znacznie mniej niż w dzień ciepły i niżowy a w inny dzień zimny i wyżowy ( temperatura + ciśnienie atmsferyczne)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
JohnyBoxster
|
Napisane: 17.08.2009, 21:25 |
|
Dołączył: 27.06.2009 Posty: 79
|
a ja mam takie proste pytanie - czi mozna lac tego Vpower95? Bo jak jest pisane, ze ma byc benzina 98?
Mogom byc jakies problemy?
|
|
Góra |
|
chendo
|
Napisane: 20.08.2009, 9:32 |
|
Dołączył: 30.07.2009 Posty: 47
|
A moim zdaniem dużo zależy od stacji gdzie się leje. Mam u siebie Orlen gdzie lejąc 95 autko pali świetnie. Natomiast nie zawsze 98-ka zatankowana gdzieś w Polsce (tankuję tylko na Orlenach) jest tak samo wydajna jak 95 z tej "pewnej" stacji w moim mieście.
No i styl jazdy Gdy wracam z trasy nocą to spalanie jest jak aucie klasy średniej No ale pusta droga, brak hamowania, przyśpieszania.
Muszę spróbowac V Power Racing. U mnie tego nie ma ale jak zahaczę o stolicę to przetestuję
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 20.08.2009, 11:40 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
chendo napisał(a): A moim zdaniem dużo zależy od stacji gdzie się leje.
Racja! Z droższymi benzynami jest ten problem, że wolniej 'schodzą', a więc czasem bardzo długo zalegają w zbiorniku stacji - miałem złe doświadczenia V-powerem racing, zwłaszcza, gdy korzystałem z 'promocji' - 'racing' w cenie zwykłej v-power był gorszy od zwykłej z Realu.
|
|
Góra |
|
frogman
|
Napisane: 28.08.2009, 1:05 |
|
Dołączył: 25.08.2009 Posty: 10
|
Panowie, a jak jest ze starszymi silnikami? Np. 944 z 1984? Lepiej nie lać w ogóle powyżej 95 oktanów?
Żeby dorzucić coś od siebie: do swojej BMW e39 czasem zalewam VpowerRACING i czuję różnicę. Mniej pali, lepiej pracuje. Jest to różnica na poziomie ok. 5-8% in plus.
|
|
Góra |
|
imagestudio
|
Napisane: 28.08.2009, 1:54 |
|
Dołączył: 30.07.2007 Posty: 172
|
musisz wziąść pod uwagę kondycję swojego silnika. ćwierć wieku robi swoje... racing, to inna mieszanka, inna temepratura spalania itp.. raz po racing (ale juz w innym aucie) było tak czuć przyrost mocy, ze po 2h zabawy zaczeła mi nawalać panewka, a jak oddałem wał do auto szlifu to się dowiedziałem że czeka mnie 4ty szlif, więc wał do wyrzucenia
kondycja silnika - to się liczy, jak dobry, to lej śmiało
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 28.08.2009, 7:07 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
wedllug mojej wiedzy - do 944 mozesz lac co chcesz, ale poprawy osiagow nie bedziesz mial. auto ma wgrane mapy dostosowane do 95 i tyle. chyba ze przeprogramujesz dme.
|
|
Góra |
|
Tomas
|
Napisane: 28.08.2009, 11:25 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 86 Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
|
ja z kolei słyszałem, ze do 944 do 85 lepiej nie lać 95. Z reszta wszystkie instrukcje + naklejki na klapkach wyraźnie wskazują 98 jako zalecaną. Postanowilem się do tego stosowac.
PS raz zatankowalem 95 (na stacji nie było akurat 98 a leciałem juz na oparach) i nie odczułem większej róznicy
_________________
Tomek 944 82r. czerwona targa 996 99r. biała carrera
|
|
Góra |
|
damian70
|
Napisane: 8.09.2009, 11:35 |
|
Dołączył: 28.06.2009 Posty: 11
|
tak dla ciekawosci co kraj to obyczaj w UK na shellu v-pover jeden rodzaj 99 oktanow
|
|
Góra |
|
jeszczeniemam
|
Napisane: 8.09.2009, 12:49 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 385
|
a co sadzicie o orlenowskiej 98 VERVA ?
jak kupowalem coca-cole na stacji to wpadla mi w rece ulotka i wynikalo z niej ze to najlepsze paliwo
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|