|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Baca
|
Napisane: 16.05.2016, 19:20 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
Mam pytanie . Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka . Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .
z góry dziekuje za odpowiedz .
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 16.05.2016, 19:34 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Baca napisał(a): Mam pytanie . Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka . Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .
z góry dziekuje za odpowiedz . Chyba wszystkie silniki benzynowe maja taka przypadlosc Jak bedzie niebieskawy to wtedy sie martw ze uszczelka pod glowica cieknie
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
Baca
|
Napisane: 16.05.2016, 21:34 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
rozumie , tylko to nie jest dym na zasadzie pary tylko jednorazowo pojawił sie gesty biały dym a za moment juz było ok , i przy nastepnych odpaleniach nic takiego sie juz nie powtarzało .
Dzieki .
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 16.05.2016, 23:35 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 450
|
nie chcę Cię martwić kolego ale w tych silnikach zdarzały się przypadku pękających tuleji cylindrowych... Obserwuj poziom cieczy chłodzącej i czy wogóle to zjawisko będzie Ci się powtarzać...
|
|
Góra |
|
cybant
|
Napisane: 17.05.2016, 16:59 |
|
Dołączył: 14.05.2016 Posty: 14
|
Baca napisał(a): Mam pytanie . Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka . Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .
z góry dziekuje za odpowiedz . Biały dym oznacza spalony olej ....niestety. Jak tylko po odpaleniu to jest to możliwe w bokserach , jeżeli dymi chwilę po odpaleniu to niestety ... Sprawdź kompresje na poszczególnych cylindrach , mógł pęknąć np. pierścień .
|
|
Góra |
|
cybant
|
Napisane: 17.05.2016, 17:00 |
|
Dołączył: 14.05.2016 Posty: 14
|
PiotrM napisał(a): nie chcę Cię martwić kolego ale w tych silnikach zdarzały się przypadku pękających tuleji cylindrowych... Obserwuj poziom cieczy chłodzącej i czy wogóle to zjawisko będzie Ci się powtarzać... Tutaj pojawi się woda w oleju ,czyli olej na korku zacznie robić się biały...
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 17.05.2016, 21:52 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki. Czy dymienie utrzymuje się długo? Jest z jednej rury, z dwóch? Ile bierze oleju? Przebieg? Jakieś inne niepokojące objawy? Stuki?
|
|
Góra |
|
Baca
|
Napisane: 17.05.2016, 22:18 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
chyba jest ok i mam nadzieje ze to fałszywy alarm , poniewaz zdazyło sie to raz kilka dni temu i to było chwilowe dymienie a jezdze nim codziennie i do tej pory nie było podobnego objawu , wiec tak jak kolega napisał pewnie w bokserach sie takie cos moze zdazyc .
\dziekuje za fatyge i odpowiedzi .
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.05.2016, 9:21 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zdarza się że po kilku dniach postoju 911, Box i Cayman puści dymek po uruchomieniu. To normalne. Odpowiedź na pytania Michała928 pozwoli się upewnić, że to nic groźnego.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 1.11.2018, 18:32 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
michal928 napisał(a): W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki.
Cześć, Czy mógłbyś powiedzieć jakim cudem ten glut tam siedzi? Pytam bo trochę się przestraszyłem gdy zobaczyłem odrobinę masła pod korkiem dolewając oleju. Auto miało rozebrany silnik, zrobiony IMS, żadnych śladów zużycia gładzi cylindrów itd. Poskładane przejechało 4000km, bez katowania ale i nie po emerycku. Z tego 1000km po autostradach 150-180km/h non stop, godzina na Autodromie Pomorze i reszta to miasto, parę kaszubskich winkli. Ten przebieg połknął 1 litr płynu chłodzącego (podobno po rozebraniu układu, spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu trzeba pojeździć by uzupełnić) i pół litra Motula 0w40. Ani razu nie miałem ostrzeżenia, że silnik się grzeje (a miał okazję w korkach itp.), na bagnecie gluta nie ma, nie dymi, jeździ jak cudo. Wkręcać sobie paranoję czy nie? Dziękuję i pozdrawiam, Jacek
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 1.11.2018, 18:37 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
moon48 napisał(a): michal928 napisał(a): W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki.
Cześć, Czy mógłbyś powiedzieć jakim cudem ten glut tam siedzi? Pytam bo trochę się przestraszyłem gdy zobaczyłem odrobinę masła pod korkiem dolewając oleju. Auto miało rozebrany silnik, zrobiony IMS, żadnych śladów zużycia gładzi cylindrów itd. Poskładane przejechało 4000km, bez katowania ale i nie po emerycku. Z tego 1000km po autostradach 150-180km/h non stop, godzina na Autodromie Pomorze i reszta to miasto, parę kaszubskich winkli. Ten przebieg połknął 1 litr płynu chłodzącego (podobno po rozebraniu układu, spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu trzeba pojeździć by uzupełnić) i pół litra Motula 0w40. Ani razu nie miałem ostrzeżenia, że silnik się grzeje (a miał okazję w korkach itp.), na bagnecie gluta nie ma, nie dymi, jeździ jak cudo. Wkręcać sobie paranoję czy nie? Dziękuję i pozdrawiam, Jacek To jest normalna sprawa.Też się tym przejmowałem w 996.Powodem białego nagaru na korku jest zbyt częste jeżdzenie na krótkich odcinkach.Jak dasz mu w palnik na trasie to ta śmietana zejdzie.
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 1.11.2018, 18:43 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
Arekk napisał(a): To jest normalna sprawa.Też się tym przejmowałem w 996.Powodem białego nagaru na korku jest zbyt częste jeżdzenie na krótkich odcinkach.Jak dasz mu w palnik na trasie to ta śmietana zejdzie. Dziękuję! Właśnie dokładnie tak jest - od paru tygodni auto sporadycznie robi coś więcej niż trasa dom - szkoła licealisty - szkoła podstawowa - dom - w sumie 11km. Czyli mam dodatkowy powód by auto regularnie "wietrzyć"
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|