Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 19:20 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
Mam pytanie .
Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka .
Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .

z góry dziekuje za odpowiedz .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Baca napisał(a):
Mam pytanie .
Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka .
Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .

z góry dziekuje za odpowiedz .



Chyba wszystkie silniki benzynowe maja taka przypadlosc :D
Jak bedzie niebieskawy to wtedy sie martw ze uszczelka pod glowica cieknie :mrgreen:




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 21:34 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
rozumie , tylko to nie jest dym na zasadzie pary tylko jednorazowo pojawił sie gesty biały dym a za moment juz było ok , i przy nastepnych odpaleniach nic takiego sie juz nie powtarzało .

Dzieki .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2016, 23:35 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 450
nie chcę Cię martwić kolego ale w tych silnikach zdarzały się przypadku pękających tuleji cylindrowych... Obserwuj poziom cieczy chłodzącej i czy wogóle to zjawisko będzie Ci się powtarzać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 16:59 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 14
Baca napisał(a):
Mam pytanie .
Po odpaleniu silnika z wydechu pojawił sie biały dym , silnik 3,8 s-ka .
Czy ma ktos informacje co to moze oznaczac .

z góry dziekuje za odpowiedz .


Biały dym oznacza spalony olej ....niestety.
Jak tylko po odpaleniu to jest to możliwe w bokserach , jeżeli dymi chwilę po odpaleniu to niestety ...
Sprawdź kompresje na poszczególnych cylindrach , mógł pęknąć np. pierścień .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 17:00 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 14
PiotrM napisał(a):
nie chcę Cię martwić kolego ale w tych silnikach zdarzały się przypadku pękających tuleji cylindrowych... Obserwuj poziom cieczy chłodzącej i czy wogóle to zjawisko będzie Ci się powtarzać...

Tutaj pojawi się woda w oleju ,czyli olej na korku zacznie robić się biały...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 21:52 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki.
Czy dymienie utrzymuje się długo? Jest z jednej rury, z dwóch? Ile bierze oleju? Przebieg? Jakieś inne niepokojące objawy? Stuki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.05.2016, 22:18 

Dołączył: 7.05.2016
Posty: 75
chyba jest ok i mam nadzieje ze to fałszywy alarm , poniewaz zdazyło sie to raz kilka dni temu i to było chwilowe dymienie a jezdze nim codziennie i do tej pory nie było podobnego objawu , wiec tak jak kolega napisał pewnie w bokserach sie takie cos moze zdazyc .

\dziekuje za fatyge i odpowiedzi .

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.05.2016, 9:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Zdarza się że po kilku dniach postoju 911, Box i Cayman puści dymek po uruchomieniu. To normalne. Odpowiedź na pytania Michała928 pozwoli się upewnić, że to nic groźnego.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2018, 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
michal928 napisał(a):
W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki.


Cześć,

Czy mógłbyś powiedzieć jakim cudem ten glut tam siedzi?
Pytam bo trochę się przestraszyłem gdy zobaczyłem odrobinę masła pod korkiem dolewając oleju. Auto miało rozebrany silnik, zrobiony IMS, żadnych śladów zużycia gładzi cylindrów itd. Poskładane przejechało 4000km, bez katowania ale i nie po emerycku. Z tego 1000km po autostradach 150-180km/h non stop, godzina na Autodromie Pomorze i reszta to miasto, parę kaszubskich winkli. Ten przebieg połknął 1 litr płynu chłodzącego (podobno po rozebraniu układu, spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu trzeba pojeździć by uzupełnić) i pół litra Motula 0w40. Ani razu nie miałem ostrzeżenia, że silnik się grzeje (a miał okazję w korkach itp.), na bagnecie gluta nie ma, nie dymi, jeździ jak cudo.

Wkręcać sobie paranoję czy nie? ;)

Dziękuję i pozdrawiam,
Jacek




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2018, 18:37 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
moon48 napisał(a):
michal928 napisał(a):
W 996/997 korek oleju bardzo często jest biały, wręcz jest na nim masło i nie jest to symbolem żadnej usterki.


Cześć,

Czy mógłbyś powiedzieć jakim cudem ten glut tam siedzi?
Pytam bo trochę się przestraszyłem gdy zobaczyłem odrobinę masła pod korkiem dolewając oleju. Auto miało rozebrany silnik, zrobiony IMS, żadnych śladów zużycia gładzi cylindrów itd. Poskładane przejechało 4000km, bez katowania ale i nie po emerycku. Z tego 1000km po autostradach 150-180km/h non stop, godzina na Autodromie Pomorze i reszta to miasto, parę kaszubskich winkli. Ten przebieg połknął 1 litr płynu chłodzącego (podobno po rozebraniu układu, spuszczeniu płynu i ponownym zalaniu trzeba pojeździć by uzupełnić) i pół litra Motula 0w40. Ani razu nie miałem ostrzeżenia, że silnik się grzeje (a miał okazję w korkach itp.), na bagnecie gluta nie ma, nie dymi, jeździ jak cudo.

Wkręcać sobie paranoję czy nie? ;)

Dziękuję i pozdrawiam,
Jacek

To jest normalna sprawa.Też się tym przejmowałem w 996.Powodem białego nagaru na korku jest zbyt częste jeżdzenie na krótkich odcinkach.Jak dasz mu w palnik na trasie to ta śmietana zejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2018, 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Arekk napisał(a):
To jest normalna sprawa.Też się tym przejmowałem w 996.Powodem białego nagaru na korku jest zbyt częste jeżdzenie na krótkich odcinkach.Jak dasz mu w palnik na trasie to ta śmietana zejdzie.


Dziękuję! Właśnie dokładnie tak jest - od paru tygodni auto sporadycznie robi coś więcej niż trasa dom - szkoła licealisty - szkoła podstawowa - dom - w sumie 11km.
Czyli mam dodatkowy powód by auto regularnie "wietrzyć" :D




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum