Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.03.2016, 13:11 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Witam wszystkich miłośników marki.Mam problem z moim boxsterem a mianowicie puka coś z lewej strony silnika. Postanowiłem podłączyć kompa i wyskoczył mi błąd drugiego czujnika położenia wałka rozrządu. Postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu, ale nie wiem czy robię to dobrze. Zdemontowałem korki na wałkach z prawej dwa i lewej dwa, następnie ustawiłem wał (na kole głównym jest kilka dziur ale jedna jest jajowata i klinuje się np śrubokrętem z otworem w bloku silnika). Po ustawieniu wału sprawdziłem ustawienie cech ( nacięć na wałkach) i wydaje mi się że wszystko jest w pionie. Czy zrobiłem to dobrze? POMOCY.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2016, 8:32 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jeśli wszystko jest w pionie to najprawdopodobniej jest ok.
Jaki przebieg?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2016, 9:33 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Nie chcę cię straszyć ale może to być problem ze zużyciem gładzi cylindra w okolicach 6 cylindra. Pisałem o tym wcześniej, sprawdź czy kopci na niebiesko po jednej stronie po odpaleniu z rana. Najlepiej wyjąć swiece i sprawdzić kamerą gładzie czy nie są porysowane. Te silniki nie lubią wysokich obrotów na nie rozgrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2016, 9:37 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Jeszcze pytanie czy auto jest po długim postoju (parę tygodni) bo czasami popychacze zaworowe lubią poklepywać, wystarczy paręnaście kilometrów i się wszystko uspokoi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2016, 10:34 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Box ma centralny wydech, więc ciężko będzie stwierdzić czy kopci po jednej stronie :)

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2016, 12:03 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
chyba, że się poluzuje / odczepi rury wydechu od końcowego tłumika... :wink: wtedy będzie i prawa i lewa ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2016, 22:35 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Ok Panowie gdyby było zużycie gładzi to by kopcił i możliwe pukał ale czy by wyświetlił błąd czujnika? Generalnie nie zauważyłem żeby kopcił , pukać puka jak się przysłuchiwałem to tak jakby zaraz pod samą pokrywą zaworów, no i puka tylko na rozgrzanym i na wolnych obrotach. Znalazłem dokładny opis błędu P0348- obwód czujnika A położenia wałka rozrządu (blok cylindrów nr 2 )za wysoka wartość sygnału wejściowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2016, 22:40 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Co do przebiegu to trochę przed 150 tyś.
A co do gładzi to mam nawet taką kamerkę którą bym mógł to sprawdzić i jutro to zrobię.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2016, 23:23 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
a mój 986 2,5 pukał - stukał - tak nierównomiernie - jak się rozgrzał. Jak by coś latało w silniku...
Wydawało się że to z lewej strony (kierowca).

A winowajcą było łożysko IMS...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2016, 15:31 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Panowie poruszyłem temat u mechanika w poniedziałek mam dostarczyć prosiaka. Podejrzenia są na zmienne fazy rozrządu. Pytanie czy miał ktoś do czynienia z tym tematem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2016, 23:38 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Nie doczytałem wcześniejszego posta o czujniku wałka rozrzadu, radzę dokładnie sprawdzić wtyczkę na czujniku i przewody, rozrząd po obu stronach silnika, sprawdzić filtr oleju czy niema drobinek aluminium lub jakiś innych. Podejrzewam uszkodzone łożysko IMS lub jego początki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2016, 9:28 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
tak jak pisałem troszkę wyżej - u mnie pukanie "z lewej" to było łożysko IMS.

Jak podpowiadają koledzy - wymień filtr oleju - rozetnij go i poszukaj opiłków...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2016, 9:45 

Dołączył: 21.12.2015
Posty: 86
Naprawiałem wcześniej 997.1 też pokazywał błąd walka, przyczyną był ukręcony wałek rozrządu na szóstym cylindrze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.03.2016, 10:34 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
ale chyba (tak mi się wydaję) najtaniej zacząć od filtra oleju, by wykluczyć IMS ... chyba, że pozostałe czynności sprawdzające będą jednak tańsze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 13:11 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Prosiak u mechanika silnik wyciągnięty i jest lekkie przesunięcie na rozrządzie ale boi się ruszać. Panowie czy ktoś na dobrego fachowca który by stwierdził co jest nie tak z rozrządem. Czekam za jakimiś pomysłami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 13:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To chyba trochę słabo wybrałeś warsztat ;) Skąd jesteś?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2016, 14:18 

Dołączył: 16.01.2016
Posty: 7
Okolice Kalisza


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum