Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 20:32 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Qbak napisał(a):
Nie będę zgadywał czy to przez olej czy inne były przyczyny tego, że silnik
jest uszkodzony, ale w życiu bym nie wlał 5W30 do Porsche. Ostatnio wlewałem
go do mojej dziewczyny Opla w dieslu... i do tego silnika jest ten olej stworzony.
Moja prywatna skromna opinia.


A co? 5w40, 0w40?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 20:49 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5287
Temat oleju to temat rzeka, każdy napisze coś innego. Każdy ma inną
ulubioną markę. Oczywiście nie mówimy o olejach do jeżdżenia po torze.
My lejemy 5W50 oczywiście Mobila.
Serwis leje 0W40, bo takie są zalecenia Porsche.
Nie będę polemizował które lepszy, ale na pewno nie wlewałbym 5W30.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1651
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Lepkość zalecana przez producenta to 5W40. Klasa jakości też jest precyzyjnie podana przez tegoż producenta. Można lać to co zaleca producent, albo coś lepszego - wyższej jakości - nigdy odwrotnie.
Oczywiście to nie zarzut do Ciebie, używając go przez miesiąc raczej miałeś mizerny wpływ na to co się stało… Współczuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:43 

Dołączył: 22.04.2014
Posty: 7
To jaki olej Panowie preferujecie - czy ktoś z Was ma pozytywne doświadczenia z konkretnym olejem przez dłuższy okres czasu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1651
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Bardzo dużo samochodów było zalewanych Mobilem (przez wiele lat Porsche miało podpisaną umowę marketingową z tym producentem). W związku z tym wielu użytkowników stosowało i nadal stosuje właśnie Mobila. Ja go nie lubię, uważam jest kilka lepszych brandów na rynku.
Teraz Porsche "kocha się" z Castrolem… Za jakiś czas pewnie znajdziesz opinie, że najlepszy jest Castrol. Osobiście bardzo go lubię (stosowałem od kilkunastu lat w innych pojazdach sprawdził się wyśmienicie).
Jednak dziś świat wygląda trochę inaczej, wszystko to marketing, cięcie kosztów, maksymalizacja zysków, globalizacja (nasze rafinerie rozlewają Mobila i Castrola), oraz kradzieże (coraz częściej można natrafić na podróbki najbardziej popularnych olejów) w związku z tym poszukałem czegoś innego, bardziej niszowego i wlałem Motul 8100 X-clean 5W40.
Póki co silnik (3,2 S z 2003 r.) chodzi jak zegarek. I niech tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wydaje mi się, by Castrol i Mobil były rozlewane w Polsce. A nawet gdyby tak było, czy to musi oznaczać, że są złe? Bardziej bałbym się podróbek, ale to łatwo rozwiązać kupując w pewnym źródle. No i muszę Cię zmartwić - Twój Motul też jest coraz chętniej podrabiany :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 11:52 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Proponuję zastsowoać Millersa XF LL 5W40 lub lepiej EE LL 5W40 i zapomnicie o problemach z olejem i podrabianiem. Jeżdżę na Millersie w obu moich autach i raczej nie mam zamiaru zmieniać na inny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 14:18 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Osobiscie leje Mobil, ale moja opinia jest taka, ze przy dzisiejszej technologii dla aut uzywanych w wiekszosci do zwyklej jazdy (nawet jesli jest to ostra jazda), przy regularnej zmianie, np. przynajmniej raz w roku lub co kazde max. 5000 km, jesli uzyjesz olej z "gornej" polki (Mobil, Castrol, Total etc.) jesli jest oryginalny i w okreslonej lepkosci (np. 5W-40/50, 0W-40) nic nie ma prawa sie z silnikiem stac za co odpowiedzialny bylby olej. Przy jezdzie bardziej wyczynowej, na torze, jesli wymiana oleju bylaby co 500-700 km, tez powinno byc ok z takim samym "ulicznym" olejem...

A propos "approved oils", czy jest bardziej biezaca lista niz ta?
http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Pors ... _Oils.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP