Autor |
Wiadomość |
pgabryel
|
Napisane: 18.10.2014, 10:07 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
Witam wszystkich klubowiczów i na samym wstępie proszę o pomoc. Ponad miesiąc temu zakupiłem Boxstera S z 2002 r. Nie nacieszyłem się nim jednak długo bo po tygodniu, normalnego użytkowania (żadnych rajdów, wyścigów ani ułańskich szarży) w samochodzie zapaliła się kontrolka oleju a silnik zaczął wydawać metaliczne stuki. Po wyjęciu silnika (mozolna praca) i rozkręceniu okazało się, że obróciła się przytarta panewka, a ponadto jeden z korbowodów jest mocno przytarty. Z uwagi na to że to moje pierwsze doświadczenia z Porsche Boxster S 3,2, zwracam się o pomoc. Co powinienem zrobić... gdzie mogę kupić panewki, czy ma ktoś do sprzedania, korbowody, czy remont tego auta różni się od innych, czy wał korbowy można szlifować, czy ktoś ma dane panewek, korbowodu, wału. .... Ceny silnika 3,2 które znalazłem to koszt 18.000 - 32.000!!!!
Czy ktoś z kolegów, koleżanek był kiedyś w podobnej sytuacji - pozdrawiam
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 18.10.2014, 10:31 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Spróbuj się skontaktować z Rafałem Dusza z firmy Auto Dusza - z tego co mi wiadomo, to remontowali już takie silniki, no i specjalizują się w Porsche.
|
|
Góra |
|
designer
|
Napisane: 19.10.2014, 1:27 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 36
|
Remontuj, nie kupuj innego za 32k bo i tak nie wiesz na co trafisz. Jak panewka sie obrocila to raczej wał do wymiany. Współczuje, przerabiałem ten temat z Subaru, tylko ja pojezdzilem 3 miesiące.... Nie oszczędzaj na częściach, rób w renomowanym zakładzie, który da gwarancje na cała robotę.
Powodzenia
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 19.10.2014, 8:29 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
A z ciekawości gdzie kupiłeś Boxa?
Był ogłaszany w necie?
Przed kupnem zrobiłeś inspekcję?
Automat czy manual?
|
|
Góra |
|
pgabryel
|
Napisane: 19.10.2014, 19:42 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
designer napisał(a): Remontuj, nie kupuj innego za 32k bo i tak nie wiesz na co trafisz. Jak panewka sie obrocila to raczej wał do wymiany. Współczuje, przerabiałem ten temat z Subaru, tylko ja pojezdzilem 3 miesiące.... Nie oszczędzaj na częściach, rób w renomowanym zakładzie, który da gwarancje na cała robotę. Powodzenia
Dzięki za dobre słowo
|
|
Góra |
|
pgabryel
|
Napisane: 19.10.2014, 19:47 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
Serrgiusz napisał(a): A z ciekawości gdzie kupiłeś Boxa? Był ogłaszany w necie? Przed kupnem zrobiłeś inspekcję? Automat czy manual?
Manual. kupiłem w Rzeszowie. Znajomy zadzwonił i powiedział, że jego szef ma na zbyciu Porsche Boxster 3,2 , bo upił sobie Porsche Panamere i tak się dowiedziałem ..
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 19.10.2014, 21:04 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Remontuj jeżeli chcesz jeździć.
Lub sprzedaj jak czujesz się wykorzystany, rozczarowany.
No nie jest to miłe.
Na ile szacujesz remont? Masz jakieś info?
|
|
Góra |
|
pgabryel
|
Napisane: 20.10.2014, 7:47 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
poniżej 20.000 raczej nie ma co liczyć
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.10.2014, 8:14 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Gdybyś uzupełnił profil, łatwiej było by coś doradzać. W sensie miejsca ew. naprawy
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
designer
|
Napisane: 20.10.2014, 8:17 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 36
|
pgabryel napisał(a): poniżej 20.000 raczej nie ma co liczyć
Grubo Ile w tym kosztuje robocizna tak +/-
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 20.10.2014, 8:24 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Jak byłem u Rafała Duszy na przeglądzie to mieli silnik do 997 i remont kapitalny za 12k-wiec nei wiem skad kwota 20k
|
|
Góra |
|
designer
|
Napisane: 20.10.2014, 8:29 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 36
|
No obstawiałem max 15k, dlatego mam wrażenie ze ktos chce ostro przyciąć na robocie
|
|
Góra |
|
pgabryel
|
Napisane: 20.10.2014, 8:48 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
Panowie, Gdyby nie przerażały mnie kwoty remontu, które usłyszałem i gdybym miał doświadczenie w "leczeniu Porsche" nie "żebrałbym o pomoc - pierwszą rzeczą dla mnie jest poszukanie oryginalnych panewek i wału .
To punkt wyjściowy -
Tak jak napisałem wcześniej koszt silnika to 18.000 do 32.000. To dla mnie obecnie jedyny punkt odniesienia. Jeżeli ktoś ma info o panewkach - moja wdzięczność nie będzie znać granic
|
|
Góra |
|
designer
|
Napisane: 20.10.2014, 8:59 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 36
|
Ori to chyba tylko w ASO.....
Panewki akurat drogie być nie powinny, wał juz gorzej. Moze mechanik który bedzie to robił i ma doświadczenie z Porsche ma jakies zniżki w ASO i kupi Ci te graty taniej. Kupowanie czegokolwiek na własna rękę wiąże sie z tym, ze jak cos nie bedzie p&p to warsztat zwali to na Ciebie, a jak bierzesz kompleksowa usługę to masz wszystko w nosie, ma działać i juz.
Ja bym poszedł ta droga.
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 20.10.2014, 9:21 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
20 klocków to wydaje się być przesada.
Skąd jesteś, jaki rejon?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 20.10.2014, 9:43 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
O kurcze, współczuję...
Czy możesz napisać coś więcej ? Ile miał przejechane ten silnik ? Na jakim jeździł oleju i czy były jakiekolwiek wcześniejsze objawy ?
|
|
Góra |
|
designer
|
Napisane: 20.10.2014, 17:06 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 36
|
rafie napisał(a): O kurcze, współczuję... Czy możesz napisać coś więcej ? Ile miał przejechane ten silnik ? Na jakim jeździł oleju i czy były jakiekolwiek wcześniejsze objawy ?
Niech autor wątku coś opisze, ale z tego co ja doświadczyłem to niestety panewka daje o sobie znać jak już zastuka, wczesniej nic. Ale chętnie dowiem się jak to było w kwestii Boxstera.
|
|
Góra |
|
pgabryel
|
Napisane: 20.10.2014, 19:32 |
|
Dołączył: 22.04.2014 Posty: 7
|
Panowie, Tak jak już wcześniej pisałem autkiem nie nacieszyłem się. Prawie miesiąc sporadycznej jazdy.... i ni z tego ni z owego zaczęło coś "trachać" w silniku -bardzo metaliczny dźwięk i zapaliła się kontrolka oleju. Zgasiłem silnik, po chwili zapaliłem i dojechałem 2 km do mechanika ten rozebrał i dalej już wiecie. Wierząc poprzedniemu właścicielowi auto jeździło na oleju
Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.10.2014, 19:58 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie będę zgadywał czy to przez olej czy inne były przyczyny tego, że silnik
jest uszkodzony, ale w życiu bym nie wlał 5W30 do Porsche. Ostatnio wlewałem
go do mojej dziewczyny Opla w dieslu... i do tego silnika jest ten olej stworzony.
Moja prywatna skromna opinia.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 20.10.2014, 20:04 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 688
|
chyba rzadko z tym olejem, raczej ekonomicznie - jak widać tylko dla poprzednika. przepraszam za ten wywód - ogólnie sprawa mało przyjemna.
uderzaj do Michała z Porschepana
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|