Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 9:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
G-turbo cabrio - zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 11:30 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Robson 997 napisał(a):
Dokładnie tak jak napisałeś, auto do przejażdżek, piękny klasyk.
Na lato może nawet jako daily....
Dzięki za Wasze opinie, o takie mi właśnie chodziło. Im więcej tym lepiej. Wg mnie kupno auta w ciemno, czy to w USA czy też bliżej to straszne ryzyko. Chyba, że przegląd przed sprzedażowy.

Marku, Twoja Targa piękna, jeździliśmy razem w Libercu
Jakoś tak ciągnie mnie w kierunku cabrio, nawet nie wiem czemu....


ano widzisz.. :) nie skojarzylem..
no trudno.. dachu nie obetne :)
Chcialbym aby zostala w Pl.

bierz turbo bedziesz mial rakiete.
Turbo jedzie konkretnie.

pdmobil. zgadzam sie. o tym wlasnie mowilem ze 964 jest trudniejszy w doprowadzeniu do porządku serwisowo.

Seb napisał(a):
Marek a skoro wspomniałeś o automacie Rzeczywiście jest taki zły nie miałem okazji jeździć ale wydaje mi się ze


nie jest zly. ale wtedy "marcedesiasty" 964 staje sie jeszcze bardziej marcedesiasty :D
mówiąc ordynarnie.. nie ma jaj 🤩


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 11:36 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
marko356 napisał(a):

bierz turbo bedziesz mial rakiete.
Turbo jedzie konkretnie.



Tylko pytanie czy to się nadaje na spokojne trasy zloty itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
964coupe napisał(a):
marko356 napisał(a):

bierz turbo bedziesz mial rakiete.
Turbo jedzie konkretnie.



Tylko pytanie czy to się nadaje na spokojne trasy zloty itp.


Dlaczego nie ?? - tym wolno też można jechać :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
chris napisał(a):
G-turbo cabrio - zapraszam :)
Pewnie piękny, tylko mój budżet chyba nie przeskoczy poprzeczki cenowej




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 18:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Robson 997 napisał(a):
chris napisał(a):
G-turbo cabrio - zapraszam :)
Pewnie piękny, tylko mój budżet chyba nie przeskoczy poprzeczki cenowej
Ostatnia cena z tego co pamietam to 100k eur




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Koledzy,

Dziękuję za Wasze opinie.

Reasumując, model G, prostszy w budowie silnik, teoretycznie tańszy w remoncie.
Silnik 3,2 L, skrzynia G50 to podstawa.
Czy jeszcze jakieś przemyślenia Wam się nasuwają ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
A propo's, co oznacza matching numbers ? Często jest to podawane...




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 20:51 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
To oznacza że skrzynia i silnik jest oryginalny tzn włożony w fabryce.

Takie auto jest droższe




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Tzn że nigdy nie był wyciągany z auta ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 21:18 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Robson 997 napisał(a):
Tzn że nigdy nie był wyciągany z auta ?


nie.
to oznacza że nikt tam nie wlożył drugiego lub trzeciego zamiast tego pierwszego.

Matching oznacza, że auto jest w pełni kompletne z oryginałem z produkcji.

Ponieważ wiele Porsche mialy zarżnięte silniki na amen, więc czesto, gęsto zamiast remontować wklada sie następny.

Generanie silniki 911 pasują każdy silnik do każdej budy na przestrzeni 1964 - 1996.

Czyli motor od G można bez problemu wsadzić do 964 albo motor 3.6 motronic wsadzić do zabytkowego 911 z 1965 roku. Wlasciwie bez zadnych przerobek.

W autach linii 911 pojęcie matching ma znaczenie a w autach 356 juz mniejsze, bo motor tam jest traktowany jako częśc zamienna i nawet w serwisach czesto je przekladano.

W starych autach jest jeszcze takie pojęcie jak matching date i matching car.
Matching date oznacza ze auto ma taki silnik jak org i z tego samego rocznika ale nie pochodzi z tego auta.
Matching car oznacza full org fabryczny spec.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Dzięki Marek za wyjaśnienie.




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2021, 23:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
A w przypadku 356 lub wczesnych 911 to full matching dla mnie oznacza zgodność z VIN auta: numeru silnika, numeru skrzyni, koloru lakieru na zewnątrz, koloru wnętrza (siedzenia, boczki, dywaniki), wyposażenia po kodach opcji dodatkowych oraz numerów nabitych na desce rozdzielczej, drzwiach oraz masce. No i jeszcze ważne by obie części bloku silnika miały te same numery…
Ale to już jest istotne chyba tylko dla takich wariatów jak ja :-)
Danych tych można szukać w starym certyfikacie autentyczności (COA), Kardex’ie (fiszka auta z archiwum fabrycznego Porsche) lub książki specyfikacyjnej Reutter’a (dla 356 jeżeli ta firma je karoserowała).




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2021, 0:11 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Robson 997 - idziesz w dobrym kierunku.
Model G 3.2 to lata 84-89. Oczywiście po 86r. te ze skrzynią G 50 są zdecydowanie lepiej cenione, właśnie ze względu na pancerną skrzynię i hydrauliczną obsługę sprzęgła, ale jeżeli trafisz coś wcześniejszego (84-86), ze skrzynią 915, to nie bój się. Reszta jest taka sama, a skrzynia 915, choć potrafi być głośna i trzeba się jej nauczyć ma swoje plusy.

@marko...nie, żebym się przekomarzał, ale nie pisz proszę, że w 911 to wszystko można, bo tak nie do końca ,a np. skrzyni G50 nie wsadzisz bez przeróbek do wcześniejszych modeli.
Oczywiście to dobrze, żeby była kompletacja fabryczna, tzn zgodność numeru nadwozia, silnika i skrzyni z kompletacją fabryczną, ale bez przesady - zwłaszcza ze skrzynią biegów.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2021, 7:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Koledzy - dzięki za kolejne wskazówki. zawężam w takim razie, mimo wszystko, do lat 86-89, chyba że będzie coś fajnego z lat wcześniejszych.
Raczej na pewno model G.

Pytanie za 100 pkt., komfort jazdy i prowadzenie modelu G vs model 964 ? Na razie jechałem kawałek Targą model G i było bardzo dobrze




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2021, 10:45 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Robson 997 napisał(a):
Koledzy - dzięki za kolejne wskazówki. zawężam w takim razie, mimo wszystko, do lat 86-89, chyba że będzie coś fajnego z lat wcześniejszych.
Raczej na pewno model G.

Pytanie za 100 pkt., komfort jazdy i prowadzenie modelu G vs model 964 ? Na razie jechałem kawałek Targą model G i było bardzo dobrze


I tego się trzymaj. Nie wsiadaj do 964 bo możesz mieć problem z decyzją :wink: Różnice bardzo trafnie określił @marko 356.
Zmierzasz w kierunku spartańskiej klasyki, wg. mnie Twój wybór to najlepszy kompromis łączący fan, historię i rozsądne koszty w porównaniu z innymi, oczywiście przy założeniu, że kupujesz normalne, a nie oszukane auto.
Powodzenia !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2021, 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Dzięki :)




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2021, 15:49 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
pdmobil napisał(a):

@marko...nie, żebym się przekomarzał, ale nie pisz proszę, że w 911 to wszystko można, bo tak nie do końca ,a np. skrzyni G50 nie wsadzisz bez przeróbek do wcześniejszych modeli.


Oczywiscie ze trzeba przystosować wiele rzeczy ze wzgledu na roznice modelowe.

Chodzi mi o zgrubszy zarys. Silnik 911 jest w jednym kawałku ze skrzynią, osiami, wydechem itd. Stad jako jeden moduł jest latwo "wkladalny" w kazde nadwozie na te same śruby.
Do tego taki silnik można odpalic poza autem na zwyklej palecie, łacząc tylko trakcje olejowe.
To nie jest tak jakby sie chcialo np włożyc silnik m10 65 roku do BMW M5 z 96 roku :D

W 911 pozostaje oprocz skrzynie wiele roznic jak zegary, ssanie ( w starych modelach), CDS itd itd. Ale wszystko jest w tym samym miejscu.
Wyjmujesz jeden zegar z 65 roku i wkładasz np zegar z 89 roku..
Winnych autach nie ma takiej prostej możliwości...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2021, 9:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
https://bringatrailer.com/listing/1988- ... arrera-97/

Nauki ciąg dalszy

Wiele pytań...
Czy skrzynia 5-biegowa w opisie oznacza zawsze skrzynie G50 ? Czy G50 to był standard w tych latach 86-89 ?
Kolory skóry? Te chyba nie oryginalne ? Jakie były oryginalne? Tylko beżowy i czarny ?
Wiele przeróbek w tym aucie..
Czy lepsze ? Poprawa trakcji ? Wydech ? ...




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2021, 9:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Nie jest to cabrio którego szukam, aukcja wrzucona w celach dydaktycznych
Felgi, BBS były fabryczne ?
Fuchsy ? 16, 17 cali ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum