Autor |
Wiadomość |
chris
|
Napisane: 9.09.2021, 9:11 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
G-turbo cabrio - zapraszam
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 9.09.2021, 11:30 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Robson 997 napisał(a): Dokładnie tak jak napisałeś, auto do przejażdżek, piękny klasyk. Na lato może nawet jako daily.... Dzięki za Wasze opinie, o takie mi właśnie chodziło. Im więcej tym lepiej. Wg mnie kupno auta w ciemno, czy to w USA czy też bliżej to straszne ryzyko. Chyba, że przegląd przed sprzedażowy. Marku, Twoja Targa piękna, jeździliśmy razem w Libercu Jakoś tak ciągnie mnie w kierunku cabrio, nawet nie wiem czemu.... ano widzisz.. nie skojarzylem.. no trudno.. dachu nie obetne Chcialbym aby zostala w Pl. bierz turbo bedziesz mial rakiete. Turbo jedzie konkretnie. pdmobil. zgadzam sie. o tym wlasnie mowilem ze 964 jest trudniejszy w doprowadzeniu do porządku serwisowo. Seb napisał(a): Marek a skoro wspomniałeś o automacie Rzeczywiście jest taki zły nie miałem okazji jeździć ale wydaje mi się ze nie jest zly. ale wtedy "marcedesiasty" 964 staje sie jeszcze bardziej marcedesiasty mówiąc ordynarnie.. nie ma jaj 🤩
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 9.09.2021, 11:36 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
marko356 napisał(a): bierz turbo bedziesz mial rakiete. Turbo jedzie konkretnie.
Tylko pytanie czy to się nadaje na spokojne trasy zloty itp.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 9.09.2021, 12:00 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
964coupe napisał(a): marko356 napisał(a): bierz turbo bedziesz mial rakiete. Turbo jedzie konkretnie.
Tylko pytanie czy to się nadaje na spokojne trasy zloty itp. Dlaczego nie ?? - tym wolno też można jechać
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 9.09.2021, 18:16 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
chris napisał(a): G-turbo cabrio - zapraszam Pewnie piękny, tylko mój budżet chyba nie przeskoczy poprzeczki cenowej
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 9.09.2021, 18:31 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Robson 997 napisał(a): chris napisał(a): G-turbo cabrio - zapraszam Pewnie piękny, tylko mój budżet chyba nie przeskoczy poprzeczki cenowej Ostatnia cena z tego co pamietam to 100k eur
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 10.09.2021, 18:15 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Koledzy,
Dziękuję za Wasze opinie.
Reasumując, model G, prostszy w budowie silnik, teoretycznie tańszy w remoncie. Silnik 3,2 L, skrzynia G50 to podstawa. Czy jeszcze jakieś przemyślenia Wam się nasuwają ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 10.09.2021, 19:39 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
A propo's, co oznacza matching numbers ? Często jest to podawane...
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 10.09.2021, 20:51 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 285 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
To oznacza że skrzynia i silnik jest oryginalny tzn włożony w fabryce.
Takie auto jest droższe
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 10.09.2021, 20:55 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Tzn że nigdy nie był wyciągany z auta ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 10.09.2021, 21:18 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Robson 997 napisał(a): Tzn że nigdy nie był wyciągany z auta ? nie. to oznacza że nikt tam nie wlożył drugiego lub trzeciego zamiast tego pierwszego. Matching oznacza, że auto jest w pełni kompletne z oryginałem z produkcji. Ponieważ wiele Porsche mialy zarżnięte silniki na amen, więc czesto, gęsto zamiast remontować wklada sie następny. Generanie silniki 911 pasują każdy silnik do każdej budy na przestrzeni 1964 - 1996. Czyli motor od G można bez problemu wsadzić do 964 albo motor 3.6 motronic wsadzić do zabytkowego 911 z 1965 roku. Wlasciwie bez zadnych przerobek. W autach linii 911 pojęcie matching ma znaczenie a w autach 356 juz mniejsze, bo motor tam jest traktowany jako częśc zamienna i nawet w serwisach czesto je przekladano. W starych autach jest jeszcze takie pojęcie jak matching date i matching car. Matching date oznacza ze auto ma taki silnik jak org i z tego samego rocznika ale nie pochodzi z tego auta. Matching car oznacza full org fabryczny spec.
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 10.09.2021, 22:30 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Dzięki Marek za wyjaśnienie.
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 10.09.2021, 23:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
A w przypadku 356 lub wczesnych 911 to full matching dla mnie oznacza zgodność z VIN auta: numeru silnika, numeru skrzyni, koloru lakieru na zewnątrz, koloru wnętrza (siedzenia, boczki, dywaniki), wyposażenia po kodach opcji dodatkowych oraz numerów nabitych na desce rozdzielczej, drzwiach oraz masce. No i jeszcze ważne by obie części bloku silnika miały te same numery… Ale to już jest istotne chyba tylko dla takich wariatów jak ja Danych tych można szukać w starym certyfikacie autentyczności (COA), Kardex’ie (fiszka auta z archiwum fabrycznego Porsche) lub książki specyfikacyjnej Reutter’a (dla 356 jeżeli ta firma je karoserowała).
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.09.2021, 0:11 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Robson 997 - idziesz w dobrym kierunku. Model G 3.2 to lata 84-89. Oczywiście po 86r. te ze skrzynią G 50 są zdecydowanie lepiej cenione, właśnie ze względu na pancerną skrzynię i hydrauliczną obsługę sprzęgła, ale jeżeli trafisz coś wcześniejszego (84-86), ze skrzynią 915, to nie bój się. Reszta jest taka sama, a skrzynia 915, choć potrafi być głośna i trzeba się jej nauczyć ma swoje plusy.
@marko...nie, żebym się przekomarzał, ale nie pisz proszę, że w 911 to wszystko można, bo tak nie do końca ,a np. skrzyni G50 nie wsadzisz bez przeróbek do wcześniejszych modeli. Oczywiście to dobrze, żeby była kompletacja fabryczna, tzn zgodność numeru nadwozia, silnika i skrzyni z kompletacją fabryczną, ale bez przesady - zwłaszcza ze skrzynią biegów.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 11.09.2021, 7:16 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Koledzy - dzięki za kolejne wskazówki. zawężam w takim razie, mimo wszystko, do lat 86-89, chyba że będzie coś fajnego z lat wcześniejszych. Raczej na pewno model G. Pytanie za 100 pkt., komfort jazdy i prowadzenie modelu G vs model 964 ? Na razie jechałem kawałek Targą model G i było bardzo dobrze
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.09.2021, 10:45 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Robson 997 napisał(a): Koledzy - dzięki za kolejne wskazówki. zawężam w takim razie, mimo wszystko, do lat 86-89, chyba że będzie coś fajnego z lat wcześniejszych. Raczej na pewno model G. Pytanie za 100 pkt., komfort jazdy i prowadzenie modelu G vs model 964 ? Na razie jechałem kawałek Targą model G i było bardzo dobrze I tego się trzymaj. Nie wsiadaj do 964 bo możesz mieć problem z decyzją Różnice bardzo trafnie określił @marko 356. Zmierzasz w kierunku spartańskiej klasyki, wg. mnie Twój wybór to najlepszy kompromis łączący fan, historię i rozsądne koszty w porównaniu z innymi, oczywiście przy założeniu, że kupujesz normalne, a nie oszukane auto. Powodzenia !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 11.09.2021, 11:54 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Dzięki
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 11.09.2021, 15:49 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
pdmobil napisał(a): @marko...nie, żebym się przekomarzał, ale nie pisz proszę, że w 911 to wszystko można, bo tak nie do końca ,a np. skrzyni G50 nie wsadzisz bez przeróbek do wcześniejszych modeli.
Oczywiscie ze trzeba przystosować wiele rzeczy ze wzgledu na roznice modelowe. Chodzi mi o zgrubszy zarys. Silnik 911 jest w jednym kawałku ze skrzynią, osiami, wydechem itd. Stad jako jeden moduł jest latwo "wkladalny" w kazde nadwozie na te same śruby. Do tego taki silnik można odpalic poza autem na zwyklej palecie, łacząc tylko trakcje olejowe. To nie jest tak jakby sie chcialo np włożyc silnik m10 65 roku do BMW M5 z 96 roku W 911 pozostaje oprocz skrzynie wiele roznic jak zegary, ssanie ( w starych modelach), CDS itd itd. Ale wszystko jest w tym samym miejscu. Wyjmujesz jeden zegar z 65 roku i wkładasz np zegar z 89 roku.. Winnych autach nie ma takiej prostej możliwości...
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 18.09.2021, 9:20 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
https://bringatrailer.com/listing/1988- ... arrera-97/Nauki ciąg dalszy Wiele pytań... Czy skrzynia 5-biegowa w opisie oznacza zawsze skrzynie G50 ? Czy G50 to był standard w tych latach 86-89 ? Kolory skóry? Te chyba nie oryginalne ? Jakie były oryginalne? Tylko beżowy i czarny ? Wiele przeróbek w tym aucie.. Czy lepsze ? Poprawa trakcji ? Wydech ? ...
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
Robson 997
|
Napisane: 18.09.2021, 9:37 |
|
Dołączył: 25.08.2015 Posty: 192
Nr klubowicza: 267
|
Nie jest to cabrio którego szukam, aukcja wrzucona w celach dydaktycznych Felgi, BBS były fabryczne ? Fuchsy ? 16, 17 cali ?
_________________
Pozdrawiam Robson 997
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|