Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.09.2021, 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Cześć.

Od dłuższego czasu, szczególnie po spotkaniach z grupą Classic, targają mną emocje co do zakupu jak wyżej.
Proszę o oceny i opinie kolegów, którzy mają doświadczenie z jazdy i posiadania tych aut, serwisu, kosztów, jednym słowem wady i zalety obu modeli.
Wszystkie opinie będą dla mnie cenną wskazówką co do ew. zakupu.
Obecnie w posiadaniu model 997.2 Carrera 4 coupe.
Pozdrawiam serdecznie
Robert




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Panowie,

Zdaję sobie sprawę, że temat rzeka i rzecz indywidualna jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, serwis, itd. Ale nikt, nic ?
To ja zacznę. Na stronach amerykańskich jest jedną sztuka z silnikiem ze słabą albo pewnie brakiem kompresji silnika.
Czy taka awaria dyskwalifikuje zakup ? Pewnie tak...
Jaki jest koszt remontu takiego silnika?
Pozdrawiam
Robson




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:18 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Ale jedna sztuka G czy 964.
A jeżeli G to z jakim silnikiem.
Brak kompresji na ilu cylindrach ?
Bez podstawowych info jak poradzić.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
https://www.cars.com/vehicledetail/b20e ... &smtrctid=

Opis bardzo enigmatyczny...




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:41 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Czyli 3.2....to bardzo dobrze
Skrzynia G 50....bardzo dobrze
Kupuj.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Nie, poważnie piszesz? Nic nie wiadomo, a silnik ?? Może być złom...




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:05 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Napisane że pracuje. Dopytaj sprzedawcę.
To proste motory. Sądzę, że ma to być fan. Zacny model, cabrio. Na pewno serwis mechaniczny dużo prostszy i tańszy jak 964.
W dalszym ciągu mało info.
Kupuj.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
http://classic911.pl/index.php?option=c ... Itemid=139


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:27 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
A może cabrio w turbo look?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
LeON napisał(a):
http://classic911.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=216:test&catid=44:for-sale&Itemid=139

I to jest piękny egzemplarz :angel4:




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
Mata napisał(a):
LeON napisał(a):
http://classic911.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=216:test&catid=44:for-sale&Itemid=139

I to jest piękny egzemplarz :angel4:


a finalnie pewnie tańszy od tego bez kompresji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Widziałem to ogłoszenie, piękna sztuka, cena trochę wysoka...
Duży plus to sprawdzony stan i historia.




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
kacper napisał(a):
A może cabrio w turbo look?
Kacper, coś więcej o tym aucie ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
Robson 997 napisał(a):
Widziałem to ogłoszenie, piękna sztuka, cena trochę wysoka...
Duży plus to sprawdzony stan i historia.


obyś nie minął tej kwoty przy obecnych cenach robocizny remontując tą co wrzuciłeś
https://www.cars.com/vehicledetail/b20e ... &smtrctid=


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 22:59 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
Napisz na kacper@classicporsche.pl
Wyślę w odpowiedzi opis i zdjęcia
Ewentualnie tel 660911912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Napisałem.




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 2:10 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
pdmobil napisał(a):
Napisane że pracuje. Dopytaj sprzedawcę.
To proste motory. Sądzę, że ma to być fan. Zacny model, cabrio. Na pewno serwis mechaniczny dużo prostszy i tańszy jak 964.
W dalszym ciągu mało info.
Kupuj.


Niby proste motory ale w każdym warsztacie tego nie zrobisz.
Tak naprawde zrobienie motoru w Porsche a szczególnie jego uszczelnienie nie jest takie proste.
Zrobienie motoru zaczyna sie od 20 k a gorna granica może być ponad 80..
Takze warto rozważyć auto "z kompresją" niż bez :D

Skrzynia G50 jest doskonala ale jezeli syncra lub dyfer źle pracuje to koszta idą w grube tysiące. Jedna igla po jeden bieg kosztuje 180e, syncro 400e, pinion shaft 1800e...
Także tego..

G model im pózniejszy tym lepszy w przeciwieństwie do modelu F.
Najlepsze G to auta tzw G50 z rocznikow 87-89.
Najlepiej wykonane i często posiadające wiele opcji z "wspolczesności" jak skóra, elektryczne lusterka, fotele i inne dyrdymaly dla wygodnych :D

Raczej unikaj modelu G z lat 74-77 bo motor 2.7 tzw magnesium ma bardzą zla opinię. Choć zdarzały sie wyjątki gdzie magnezowy case nie mial kraterów.

Cabrio jest zdecydowanie tansze i gorsze w prowadzeniu niż Targa czy Coupe.
Nie mowie o limitowanym modelu Speedster - bo on zawsze bedzie bardziej kolekcjonerski (vide droższy).

Generalnie mechanicznie 964 i 911 G są bardzo zbliżone nie licząc elektryki.
Obydwa motory to motronic.
964 to rozwiert 3.2 na 3.6 z twin sparkiem.
Skrzynia g50 jest w obydwu wozach. 964 jest też w opcji z automatem ktorego chyba nikt nie poleca.

964 jest bardziej "Mercedesiasty" w prowadzeniu a G jest bardziej gocartowy.
Obydwa modele mają swoich fanów.
:)

PS. jakbyś chcial fajne G50 to do sprzedania jest Targa która byla na zlocie PCP w Libercu parę dni temu. :alien:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 7:15 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Myślę, że Robson zamarzył o fajnym klasyku, na przejażdżki = cabrio.
I to jest idealne auto do tego.

@marko 356 - żadnego Porsche, a zwłaszcza silnika nie zrobi pierwszy lepszy mechanik, to chyba wszyscy wiemy.
Złożoność 964, i silnika i całego auta jest bez porównania większa niż G 3.2, którego silniki są najprostsze z możliwych. Chyba co do tego nie ma wątpliwości. Co za tym idzie, w każdym detalu doprowadzenie 964 do stanu dobrego będzie zawsze trudniejsze i droższe niż G. Proszę, nie sugeruj, że może być inaczej !
Oczywiście można trafić na złom ...
Oczywiście na nieprzemyślany remont można wydać drugie auto.
Oczywiście lepiej kupić ( dobrze ) zrobiony w kraju....

Zatem Robson 997 , już wiesz..... :wink:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 7:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Dokładnie tak jak napisałeś, auto do przejażdżek, piękny klasyk.
Na lato może nawet jako daily....
Dzięki za Wasze opinie, o takie mi właśnie chodziło. Im więcej tym lepiej. Wg mnie kupno auta w ciemno, czy to w USA czy też bliżej to straszne ryzyko. Chyba, że przegląd przed sprzedażowy.

Marku, Twoja Targa piękna, jeździliśmy razem w Libercu
Jakoś tak ciągnie mnie w kierunku cabrio, nawet nie wiem czemu....




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2021, 8:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
marko356 napisał(a):
pdmobil napisał(a):
Napisane że pracuje. Dopytaj sprzedawcę.
To proste motory. Sądzę, że ma to być fan. Zacny model, cabrio. Na pewno serwis mechaniczny dużo prostszy i tańszy jak 964.
W dalszym ciągu mało info.
Kupuj.


Niby proste motory ale w każdym warsztacie tego nie zrobisz.
Tak naprawde zrobienie motoru w Porsche a szczególnie jego uszczelnienie nie jest takie proste.
Zrobienie motoru zaczyna sie od 20 k a gorna granica może być ponad 80..
Takze warto rozważyć auto "z kompresją" niż bez :D

Skrzynia G50 jest doskonala ale jezeli syncra lub dyfer źle pracuje to koszta idą w grube tysiące. Jedna igla po jeden bieg kosztuje 180e, syncro 400e, pinion shaft 1800e...
Także tego..

G model im pózniejszy tym lepszy w przeciwieństwie do modelu F.
Najlepsze G to auta tzw G50 z rocznikow 87-89.
Najlepiej wykonane i często posiadające wiele opcji z "wspolczesności" jak skóra, elektryczne lusterka, fotele i inne dyrdymaly dla wygodnych :D

Raczej unikaj modelu G z lat 74-77 bo motor 2.7 tzw magnesium ma bardzą zla opinię. Choć zdarzały sie wyjątki gdzie magnezowy case nie mial kraterów.

Cabrio jest zdecydowanie tansze i gorsze w prowadzeniu niż Targa czy Coupe.
Nie mowie o limitowanym modelu Speedster - bo on zawsze bedzie bardziej kolekcjonerski (vide droższy).

Generalnie mechanicznie 964 i 911 G są bardzo zbliżone nie licząc elektryki.
Obydwa motory to motronic.
964 to rozwiert 3.2 na 3.6 z twin sparkiem.
Skrzynia g50 jest w obydwu wozach. 964 jest też w opcji z automatem ktorego chyba nikt nie poleca.

964 jest bardziej "Mercedesiasty" w prowadzeniu a G jest bardziej gocartowy.
Obydwa modele mają swoich fanów.
:)

PS. jakbyś chcial fajne G50 to do sprzedania jest Targa która byla na zlocie PCP w Libercu parę dni temu. :alien:
Marek a skoro wspomniałeś o automacie Rzeczywiście jest taki zły nie miałem okazji jeździć ale wydaje mi się ze na miasto byłby idealny.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum