Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.01.2015, 17:29 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Witam wszystkich. jestem świeżym właścicielem Cayenne S 4.5 340 KM z 2005r. Przebieg - rzekomo 95 tyś. km (zużycie wewn. i zewn. na tyle wskazuje) Proszę o pomoc w podjęciu decyzji apropo kilku napraw jakie mnie czekaja w najbliższej przyszłości. Chce pojeździć trochę ww. samochodem i musze doprowadzić auto do pewnego ładu.
1.Regulacja położenia wałków rozrządu - pierwszy gość z warsztatu mówił że odchyłka pracy wynosi -7 i w związku z powyższym wymaga to naprawy za jakieś 10 tys km. (norma do -10). Inny fachowiec stwierdził że po odpaleniu silnika jest poza zakresem i dopiero po kilku sekundach napinacz wszystko synchronizuje i wtedy wskakuje na -7. Diagnoza - do natychmiastowej regulacji. Jaka jest prawda???stwierdzono że pasek był niedawno wymieniany-co może być przyczyną takiego rozbiegu (-7). Co wymienia się przy "regulacji położenia wałków rozrządu" i na jaki przebieg to wystarcza?
2. Wymiana transferu napędu. Na stacji diagnostycznej przy badaniu siły hamowania (skrzynia w pozycji N-neutral) brak możliwości wyłączenia napędu na 4 koła, co zaskutkowało piskiem tylnich kół. Mechanik powiedział że to kwestia trensferu napędu. Ile w tym jest prawdy???Co może byc przyczyną takiego zachowania auta.
3. Wymiana świec. Czy przy wymianie świec należy wymieniać/ zdejmować jakieś uszczelki. W jaki sposób wymienia się świece. Czy wystarczy tylko zdemontować cewki czy coć jeszcze.Ile czasu należy poświęcić na wymianę świec.Czy z tym tematem może sobie poradzić mechanik nie związany z porsche???
4. Wymiana magistrali wodnej na aluminoową. Czy warto podjąć się ww. wymiany przy wspomnianych wcześniej naprawachach. Znajomy mówił mi że aby to prawidłowo zrobic nalezy wyjąć cała skrzynię ze względu na dostęp...(koszty oleju ze skrzyni itp.) Czy to konieczne, co należy zrobić przy ww. wymianie i jakie koszty dochodzą.

Jeżeli jest ktoś zorientowany ww. temacie proszę o pomoc w temacie ww napraw. ASO mnie nie interesuje- zapoznałem się z ich cennikiem. Proszę pilnie o pomoc. Nie chcę przepłacać a chcę mieć to wszystko dobrze zrobione... nie mam czasu na przesiadywanie w warsztatach... Pozdrawiam i proszę o wsparcie.
Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hej :)

Ad.1. Nie pamiętam dokładnie kątów, jeżeli tak Cię interesują to mogę
sprawdzić. Natomiast jeżeli ktoś Ci mówi, że pasek (jak się domyślam
chodzi o rozrząd a nie klinowy) jest wymieniony, to zmień warsztat.
Tam jest łańcuch rozrządu.

Ad.3. Poukładany mechanik da sobie radę. Kwestia ceny/czasu to sprawa
indywidualna. Cewki i ich osłony trzeba zdjąć.

Ad.4. Według Porsche trzeba wyjąć jednostkę napędową (silnik+skrzynia),
ale jest to wykonalne bez wyjmowania silnika, skrzyni także nie trzeba
wyciągać. Oczywiście warto zrobić wszystko razem (magistrala+korekta
rozrządu), ale są to akurat prace serwisowe które się bardzo nie nakładają.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 22:21 

Dołączył: 16.10.2010
Posty: 163
Ad.2

Kolego czy miałeś podstawione rolki pod przednią i tylną oś? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2015, 23:07 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
polowiak napisał(a):
...
2. Wymiana transferu napędu. Na stacji diagnostycznej przy badaniu siły hamowania (skrzynia w pozycji N-neutral) brak możliwości wyłączenia napędu na 4 koła, co zaskutkowało piskiem tylnich kół. Mechanik powiedział że to kwestia trensferu napędu. Ile w tym jest prawdy???Co może byc przyczyną takiego zachowania auta.
...

Damian


jak się robi pomiar siły hamowania, to się ścieżkę przełącza w tryb 4x4 i wtedy mierzy się siły na każdym z kół z osobna - tak to się robi na standardowym sprzęcie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2015, 23:57 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ad1 - czy w sterowniku silnika jest błąd ustawienia wałków?

Ad4 - Koszt czesci do magistrali to ok 2500zł tak +/-
Robocizna to +/- 800zł, silnika ani skrzyni nie trzeba wyjmować.
Magistralę warto wymienić za wczasu gdyż uszkodzi się w najmniej oczekiwanym momencie unieruchamiając auto dodatkowo istnieje ryzyko przegrzania silnika.

Co do napoędu i badania na stacji - tak jak pisze pimi. Powinno się bez problemu dać zrobić pomiar siły hamowania jednej osi w trybie 4x4. W tym trybie koła jednej osi są obracane naprzemiennie co nie skutkuje przenoszeniem obrotów na drugą oś.
Tak poza tematem to napęd cayenna jest dziwny - przy opcji szosowej powinien napedzać tylko tył a po zdjęciu wału napędowego przedniej osi autem nie da się ruszyć co wskazuje na to, ze przód jest jednak napędzany przez centralny mechanizm różnicowy. Dopiero w drugim trybie terenowym z wolną skrzynią i zablokowanym centralnym mechanizmem auto jedzie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2015, 3:08 

Dołączył: 5.01.2015
Posty: 114
Dzięki serdeczne za odzew. Częściowo wyjaśniliście co i jak ale chyba nie do końca wszystko rozumiem...
1. Czy regulacja położenia wałków rozrządu oprócz rozkopania części silnika, zawiera wymianę jeszcze innych elementów? Jeśli tak to jakich?Na przebieg jakiego rzędu to wystarcza 50 tyś km; 100 tyś km? Niestety nie posiadam wiedzy czy w sterowniku silnika występuje błąd ustawienia wałków. Może ktoś zaproponuje jakiś ciekawy i prosty interfejs w rozsądnych pieniążkach do Cayenne S? Taki żebym mógł sam czytać wszystkie protokoły, kasować błędy i inspekcje.
2. Co z tym transferem napędu? Jak należy krok po kroku sprawdzić czy transfer działa poprawnie. Czy mogę to sprawdzić samemu żeby mnie nikt nie zrobił w bambuko. Szczerze powiem że nie ufam do końca mechanikowi (pierwszy mechanik nie wskazał na wymianę transferu). Co prawda na przekładniach są jakieś luzy, po tzw. „teście hamowania tył” się nie rozłączył (skrzynia w pozycji -N) ale czy to kwalifikuje od razu transfer do wymiany? Dodam że test przeprowadzał sam mechanik ja stałem obok w diagnostyce ale obsługujący diagnosta ( Pan rodem z PRL-brakowało tylko peta w mordzie) mógł nie do końca być ogarnięty i /lub mechanik mógł mi celowo "pokazać ;)" że coś jest zjebane w napędzie lub transferze napędu. Rolki były załączone tylko na przedniej osi, a po chwili zaczęły piszczeć opony z tylnej osi. Czy mechanik vs diagnosta mógł coś zepsuć w ten sposób w napędach. Mechanik robociznę z gratami (używanymi) wycenił na 3 tyś PLN. Podsumowując jakie są objawy nieprawidłowej pracy transferu napędów, czy można to sprawdzić samemu.
2'. Jak prawidłowo krok po kroku sprawdzić hamulce na diagnostyce. W jakim trybie skrzynia? W jakiej pozycji napędy? Jak poprawnie działa tryb szosowy a jak górski. U mnie nie mogę w ogóle zapalić kontrolki na tylnej osi (czy to symptom że coś jest nie tak)
3. Świece wymienię sam...lubię trochę samemu pomajsterkować. Jakie świece polecacie żeby wystarczyły na dłużej (np 50 tyś. km)
4.Magistralę wymienię zapewne przy regulacji rozrządu…
Proszę o wyrozumiałość…nie chcę czegoś przeoczyć o wydatki nie są małe a chcę wszystko prawidłowo naprawić aby nie być stałym bywalcem warsztatów. Wcześniej użytkowałem i użytkuję nadal Audi A6 V6 quattro z 2000r. Całą eksploatacje robię sam i przez 200 tyś. przebiegu nie miałem z tym autem problemów. Dzisiaj jest coraz mniej rzetelnych mechaników i warsztatów….mam złe doświadczenia z różnymi warsztatami. Prosiak jest dla mnie na razie jeszcze nieznany. Ale czasami wolę sam posiedzieć przy samochodzie, zrobić drobne rzeczy bo wtedy dokładnie wiem czego się spodziewać po samochodzie. Cieszę się że na tym forum też są ludzie chętni w sugestiach. Doceniam Waszą pomoc…


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2015, 17:56 

Dołączył: 30.05.2013
Posty: 43
Witam.
Dlaczego takie parcie na ten napęd?Jeżeli nic nie wywala błędu w postaci PSM a pod tym systemem jest jeszcze kilka innych odpowiadających za prawidłową prace całego zespołu napędowego.
W trybie szosowym dioda jest wygaszona i tak jak na zdjęciu -też.Wszystko jest ok,no chyba że pulsuje-to problem.
Tak na marginesie przeglądów pan diagnosta następnym razem niech na własną odpowiedzialność na piśmie dokonuje w ten sposób przeglądu.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2015, 0:11 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Ja tez nie mogę i chyba każdy nie może. Świece takie jak w katalogu nic nie kombinuj żadnych jakiś wynalazków. Świece wymienialem sam banalna sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum