Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.06.2019, 21:15 

Dołączył: 13.06.2018
Posty: 93
Witam,

mam pytanko pali zapala sie czasem chcek engine. Blad 068 niby do wymiany czujnik / przepływomierz wymieniony check Engine znowu sie zapala.

Autem zrobilem okolo 10 tys km od wrzesnia i problem jest od jakiegos czasu. Kasuje blad przez obd lecz niedlugo wskauje znowu na sama jazde czy spalanie nie ma to zbytniego wpływy aczkolwiek kilka razy zdarzylo sie ze zgasł. przy malej predkosi i np zakrecie.

czy ktos mial podobnie w poniedzialek wymianiem swiece na nowe zobczymy czy to cos da....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2019, 10:06 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
radekdog napisał(a):
Blad 068 niby do wymiany czujnik / przepływomierz wymieniony check Engine znowu sie zapala.

szanowny, Blad 068 a dokladnie P0068: masa powietrza jest nieprawdopodobna -
ten błąd w sumie nie oznacza , że przyczyna dokladnie w MAF. Patrząc z innej strony na problem logiczne jest że MAF działa i pokazuje masę powietrza , która poza granicami , które oblicza sterownik silnika w każdym momencie obrotów. Dlatego śmiem twierdzić że trzeba zacząć szukać problemu z lewego powietrza, a także innych czynników , które mogą mieć wpływ na to.
Również szczególną uwagę warto zwrócić na przepustnicę !!! Od tego trzeba zacząć!
Cytuj:
w poniedzialek wymianiem swiece na nowe zobczymy czy to cos da....

W opcjach diagnostycznych zawsze można zaobserwować równość pracy cylindrów i jeśli jest w granicach, to zrezygnować z wymiany świec.
Problem jest w tym, że mało kto potrafi poprawnie korzystać z oprogramowania diagnostycznego. Jeśli Porsche diagnozuje się za pomocą ogólnego skanera wielofunkcyjnego - to jest utopia, która prowadzi do rad aby wymienić połowę części w samochodzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2019, 12:39 

Dołączył: 13.06.2018
Posty: 93
Przepustnice wymieniłem na nowa . i jak by lepiej ale błąd i tak wskakuje.

co masz na mysli lewe powietrze?

czyli nie wymieniac swiec?

mysle ze to zrobie i zobcze co dalej ?

nieduzy koszt wymiany takze zaryzkuje, moze bedzie dobrze....


chyba ze jakies inne sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2019, 13:27 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
radekdog napisał(a):
co masz na mysli lewe powietrze?

nieszczelność kolektora ssącego i podzespołów
tu na filmiku robilem test bmw e63 V8 jako przyklad - nieszczelność czujnika wałka rozrządu i pokrywy zaworów
https://www.youtube.com/watch?v=vHYInFtxhXQ
https://www.youtube.com/watch?v=GPyVbmLXyL0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2019, 13:30 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Powiedzcie chłopaki gdzie w panamerze jest przeplywomierz i jak go wymieniliscie bo ja w życiu czegoś takiego tam nie widziałem.

GermanCars:
"szanowny, Blad 068 a dokladnie P0068: masa powietrza jest nieprawdopodobna -
ten błąd w sumie nie oznacza , że przyczyna dokladnie w MAF. Patrząc z innej strony na problem logiczne jest że MAF działa i pokazuje masę powietrza , która poza granicami , które oblicza sterownik silnika w każdym momencie obrotów."

Mam wrażenie, że nie widziałeś Panamery na oczy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2019, 16:18 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
michal928 napisał(a):
Powiedzcie chłopaki gdzie w panamerze jest przeplywomierz i jak go wymieniliscie bo ja w życiu czegoś takiego tam nie widziałem.
Mam wrażenie, że nie widziałeś Panamery na oczy...

dzięki za poprawkę, faktycznie nieobecny MAF na 4.8 (pomyliłem się w stosunku 4.5 v8 cayenne), pomiar masy opiera się prawdopodobnie na podstawie wskazań sondy lambda lub na czujnik ciśnienia w dystrybutorze zasysania powietrza

ObrazekObrazek

ale zasadniczo wyszukiwania kierunku przyczyny to nie zmienia

napiszę trochę więcej z powodu tego błędu

Masa powietrza niewiarygodnie powyżej normy - przyczyny:
- przepustnica (Na przykład, tymczasowe zamarzanie z powodu kondensacji ze
względu na temperatury poniżej punktu zamarzania)
- przepustnica zatkana/zablokowana
- wąż wentylacyjny skrzyni korbowej silnika - nieszczelność
- rozdzielacz powietrza - nieszczelność
- Zawór wentylacji zbiornika paliwa - 1621 - nie otwiera się
- zawór zwrotny - 5000 - Nieszczelność
- korek wlewu oleju - Nieszczelność
- przepustnica - Adaptacja wykonana z naruszeniem zasad granicznych
- Zawór wentylacji zbiornika paliwa - nie otwiera sie
- Regulator przepustnicy - usterka mechaniczna
- Czujnik ciśnienia w kolektorze - korozja wtyczki, nierzetelny kontakt,
wada kontaktu

Masa powietrza niewiarygodnie poniżej normy


- Układ wydechowy - zwężenie / zablokowanie
- Zawór wentylacji zbiornika paliwa - 1621 - nie funkcionuje
- Regulator przepustnicy - usterka mechaniczna
- Obudowa filtra powietrza - silne zanieczyszczenie
- Obudowa filtra powietrza - zator
- uklad zasysania powietrza - zator

P.S. tłumaczenie jest wykonane z języka ukraińskiego na polski (jestem obywatelem UA), ale chyba wszystko jest jasne. Myślę, że to pomoże w poszukiwaniu przyczyny.

P. S. S. Ja wiecej pracuję z BMW, czasami mogę popełnić błąd, który mogę sam poprawić, wystarczy spojrzeć na schemat i jak działa system.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum