michal928 napisał(a):
Tomku - mam konkretne pytania jesli chodzi o 944S2.
Ustawienie opcji M150 (auto bez katalizatora) wymaga zwarcia lub wpiecia opornika 1k miedzy piny 2 i 3 przy sterowniku DME. Zwora jest opisana jako M150 (auto bez kat) a opornik jako M062+M150 (auto bez kat oraz auto na Szwecje). Czy wiesz moze informacje czym konkretnie różnia sie te 2 tryby pracy poza pomijaniem sondy lambda? Robiles jakies eksperymenty z AFR czy hamownia? Czy w obydwu trybach mapa paliwowa jest inna a mapa zaplonowa jest taka sama czy rozni sie od siebie?
Są inne mapy. Róźnią się wszystkie, ale różnice są niewielkie. Trochę mniejsze dawki dla Szwedzkiej mapy.
michal928 napisał(a):
Jakie jest AFR przy pracy bez sondy lambda - ubogo na niskich obciazeniach czy raczej jest w okolicy 14 i wlaczenie opcji M150 raczej nic nie da poza slepym sterowaniem silnika przez DME?
Czy w przypadku wlaczenia opcji M150 jest koniecznosc zwierania wejscia katalizatora czy tak jak napisales trzeba wpiac potencjometr do regulacji CO - w schematach go nie znalazlem a zworke tak.
W 968 CO na wolnych regulujesz potencjometrem. W S2 masz klapowy przepływomierz i masz śrubę do regulacji w kanale bocznym. W 944/S2 musisz zewrzeć sygnał sondy.
michal928 napisał(a):
Interesuje mnie tez ingerecja w wyprzedzenie zaplonu. Przed komputer wpieta jest swinia (Ecumaster). Czy masz moze wiedze w jaki sposob silnik analizuje sygnaly z czujnikow spalania stukowego? Czy probuje maksymalnie wyprzedzic zaplon do momentu wykrycia stukania czy "jedzie z mapy" a jak wykryje stuk to cofa zaplon?
Czy jest jakas prosta metoda pomijania sygnalu z czujnikow spalania stukowego (poza ich odlaczeniem i praca w trybie awaryjnym)?
W S2 jest już adaptacja - czyli kombinuje. Wywalasz czuniki, ignorujesz tryb awaryjny (cofnięcie zap ok. 6 st) i ustawiasz sobie zapłon na piggy jak chcesz. W wersji USA zapali się check.