Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 21:04 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Witam. Mam na oku Porsche cayman 981 z silnikiem 2.7 l. Auto fajne , bogato wyposażone ale spokoju nie daje mi jedna rzecz, a mianowicie czy cayman z tym silnikiem ma wystarczającą moc? Nigdy nie jeździłem caymanem z tym silnikiem wiec ciężko mi to ocenic. Co prawda posiada pakiet sport chrono oraz skrzynie PDK ale auto będę chciał zabierać na tory. I stąd pytanie czy warto pomyśleć nad chip tuningiem? Jak już to chciałbym podciągnąć moc tak do 340 km aby za bardzo nie przeciążac silnika. Myślicie , że byłby problem z odsprzedażą takiego auta ? I czy wy kupili byście Porsche z takim chipem? Oczywiście usługę wykonywałbym w profesjonalnym warsztacie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 21:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Przyrost mocy, jaki da się chipem uzyskać w wolnossaku jest minimalny i stawia sens takich zmian pod znakiem zapytania. Mało mocy? A czym jeździsz teraz? Pewnie że po jakimś czasie mocy brakuje, ale tak samo będzie jak kupisz S.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 21:16 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Aktualnie posdam nowa mazde 3 z silnikiem 2.0 165 wiec różnica na pewno będzie spora ale czy wystarczającą? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 22:16 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Ja bym kupil gdyby bylo wszystko odpowiednio udokumentowane. Jest to plus dodatni wg mnie. Sam chce cos pomodzic przy moim boxsterze przez zime tylko niestety zawsze bedzie tak ze jak dojdziesz do sufitu to w S dopiero tam jest podloga wiec sam musisz zdecydowac ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 22:19 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Różnica będzie ogromna, a nie spora, no błagam... Zarówno pod względem prowadzenia, jak i przyśpieszenia. Nie wiem jakie masz doświadczenie w jeździe torowej, ale tam nadmiar mocy - szczególnie początkującym przeszkadza.

Ja na co dzień poruszam się nowym s3, które jest mocniejsze i praktycznie o 1s szybsze w sprincie 0-100 od mojego 987s. Nie mniej to zupełnie 2 różne auta, stworzone zupełnie do innych celów. One zupełnie inaczej zachowują się w zakrętach, dają zupełnie inne uczucie kierującemu.

Pomijam, że 165 KM w maździe 3 ma się nijak, nawet do pierwszych boxów 2.7 mających 220 KM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 22:33 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Sorry panowie ale o jakim chiptuningu mowa ? Przyrost rzędu 50 PS w wolnossacym silniku to mrzonki. Chyba ze poza ukladem dolotowym, wydechowym i sterowaniem silnika decydujemy sie na ingerencję w bebechy silnika.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 22:37 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
Aaa, w swojej wypowiedzi nie odniosłem się w ogóle do chiptuningu...

W wolnossaku, to raczej pobożne życzenia aniżeli realne przyrosty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2016, 23:42 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
10% z chipa i jakies 10-15% z modyfikacji wydechu i dolotu.. Jest to realne wg mnie


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2016, 1:12 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Moim zdaniem nie ma żadnego sensu. Proponowałbym tuning kierowcy bo auto potrafi naprawdę duzo. Dopiero jak osiągniesz limit związany z technologia - to proponuje zmienić auto zamiast tuningu.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2016, 7:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
tsubasa napisał(a):
10% z chipa i jakies 10-15% z modyfikacji wydechu i dolotu.. Jest to realne wg mnie


Sent from my iPhone using Tapatalk


W wolnossaku? Bez szans. Porsche ma dość wyżyłowane silniki i chip może dać kilka, może kilkanaście koni przy sporej dozie szczęścia. Zmiany dolotu i wydechu najczęściej dają odwrotny efekt.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2016, 8:52 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Moze i masz racje ale patrzac na kolektory wydechowe w takim boxsterze to widac ze jest tam troche do poprawienia.. Same przytkane katalizatory juz zaburzaja przeplyw spalin.. Nie sa to jakies ogromne koszty zeby tego nie sprawdzic organoleptycznie ;)
Zreszta nie wiem czy sie przy okazji nie szarpne tez na rozrzad, ims itp zeby miec pewna zabawke lub zeby cieszyla nastepnego uzytkownika ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2016, 21:50 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
Czy mowi Wam cos firma Digit-power?
Kupiłem właśnie Boxstera S, taki troche kot w worku, dopiero z papierów dowiedzialem sie ze ma filtr BMC, i sportowy wydech FVD, a dzisiaj podniosłem na postoju spoiler i ujrzałem napis Digit Power.
Domyślam się że auto było tam chipowane, zapytałem zresztą u źródła, choc wątpię czy odpiszą, od 2010 nie robia elektroniki. Jakieś podpowiedzi jak sprawdzic czy to tylko program, czy cos mechanicznie bylo robione? I czy to ma prawo wyjść po podpięciu pod komputer, czy tylko hamownia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 6:03 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Tak jak piszesz najszybciej wyjdzie na hamowni. Co do podpięcia do komputera - chyba nie - a przynajmniej u mnie w fordzie takie coś nie wychodzi (mam chipowanego diesla i jedyny sposób na poznanie mocy pojazdu jest hamownia).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 17:20 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Jeśli chcesz modyfikować Caymana/Boxstera bo masz za mało mocy to kup sobie Carrerę albo GT4. Jeśli chcesz modyfikować Carrerę to kup sobie od razu Turbo albo GT3. Jest to opinia osoby przerabiającej mocną modyfikację Caymana:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 17:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Chip/filtr i wydech dają co najwyzej efekt placebo.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 17:58 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
raf86 napisał(a):
Jeśli chcesz modyfikować Caymana/Boxstera bo masz za mało mocy to kup sobie Carrerę albo GT4. Jeśli chcesz modyfikować Carrerę to kup sobie od razu Turbo albo GT3. Jest to opinia osoby przerabiającej mocną modyfikację Caymana:)


Ty przerabiałeś zmianę z gen1 na gen2. Pewnie do 981 włożenie silnika 3.8 jest dużo prostsze - nie trzeba zmieniać ECU, skrzyni, półosi, wiązek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 19:54 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
raf86 napisał(a):
Jeśli chcesz modyfikować Caymana/Boxstera bo masz za mało mocy to kup sobie Carrerę albo GT4. Jeśli chcesz modyfikować Carrerę to kup sobie od razu Turbo albo GT3. Jest to opinia osoby przerabiającej mocną modyfikację Caymana:)

Chętnie, widzę nawet , że sponsora juz znalazłem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 20:00 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
wit007 napisał(a):
Chip/filtr i wydech dają co najwyzej efekt placebo.

Nawet w przypadku tych droższych wydechow? Mam w planach zakup układu firmy capristo . Chyba , że znacie coś podobnego za mniejsze pieniądze? Jedyny warunek- ma być głośno :D .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 21:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślałem o zmianie w celu wzrostu mocy - efekt często jest odwrotny. Dźwięk to zupełnie coś innego :) Pamiętaj, że w trasie jednak nie zawsze głośno znaczy dobrze.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2016, 23:24 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
TheStig napisał(a):
raf86 napisał(a):
Jeśli chcesz modyfikować Caymana/Boxstera bo masz za mało mocy to kup sobie Carrerę albo GT4. Jeśli chcesz modyfikować Carrerę to kup sobie od razu Turbo albo GT3. Jest to opinia osoby przerabiającej mocną modyfikację Caymana:)

Chętnie, widzę nawet , że sponsora juz znalazłem :mrgreen:


A myślisz, że przeróbka wyjdzie taniej?:)

Podniesienie mocy o jakieś 40-60hp na pro częściach to same części wyjdą ok. 15tys. USD (samo plenum to 1tys. USD). Wymiana samego filtra czy wydechu dostępnego na naszym rynku albo robionego "na zamówienie" raczej spowoduje spadek mocy. Witek Ci już pisał, więc uznałem, że nie ma co się powtarzać. Dźwięk poprawiasz, ale nie osiągi. Poza tym dźwięk jest problemem - my specjalnie się męczyliśmy by być jak najbardziej cichy, aby móc wjechać na tor:)

Poza tym co da samo podniesienie mocy:D Chyba, żeby lepiej się czuć. Gdzie zawieszenie, skrzynia, szpera, hamulce itp. Zawieszenie w Caymanach/Boxsterach celowo zrobione aby nie dać większych negatywów, trzeba od GT3 wsadzać itp itp itp. Taniej od razu GT4 czy GT3.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum