Auto caly czas chodzi nie dogrzane nawet po wymianie termostatu(stary termostat puszczal) nowy jest na 87 stopni.Po wymianie termostatu auto szybciej sie nagrzewa podczas postoju(wskaznik temperatury wychodzi ladnie ponad polowe i wlaczaja sie wentylatory) , natomiast w jezdzie od ok 90 km/h temperatura nie rosnie lecz stoi w miejscu- przewaznie wychodzi minimalnie naprawde minimalnie ponad pierwsza gruba kreske(chodzi mi o to dolna).Drugie co zaobserwowalem nawet po dluzszej jezdzie na trasie np 90 km/h i w gore waz ktory wychodzi od pompy wody do chlodnicy (ten gruby) przy wyjsciu z pompy jest leciutko letni a juz przy wejsciu do chlodnicy jest zimny. Nie mam juz pomyslu czym to jest spowodowane sprobuje czesciowo przyslonic chlodnice i zobaczymy.Ale wydaje mi sie ze nawet przy temperaturze -10 stopni na trasie temperatura powinna byc okolo polowy na wskazniku temperatury.
Jezeli wiecie co moze byc przyczyna bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem co jeszcze moze byc przyczyna.Dodam iz podczas jazdy w miescie czyli duzo postoju i male predkosci temperatura jest wyzsza niz podczasjazdy z wiekszymi predkosciami.
z tym termostatem 87 stopni to uważaj latem - fabryczny się otwierał przy 83, z braku w sklepie mi też taki sprzedali i jak było ciepło ciężko było zejsć ponizej 100stopni a wiatraki miałem dwa. Fabryczny Wahler jest najlepszy, druga sprawa to odpowietrzanie układu, trzeba to zrobić porzadnie kilka razy i najlepiej z podniesionym przodem, ja np stanąłęm pod górkę - wyjazd z garażu podziemnego i kilka cykli i odpowietrzen(odpowietrznik na górnym wężu) zaliczyłem w takiej pozycji dopiero było OK.
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Normalnie w tych autach temperatura na wskaźniku powinna być tuż powyżej pierwszej cienkiej kreski.
Sprawdź poprawność zamontowania termostatu - może coś z uszczelką nie tak i przepuszcza bokiem? Ewentualnie sam termostat może być uszkodzony.
Może to być też taka pierdółka jak źle działający czujnik temperatury/wskaźnik na desce. Pamiętaj że są dwa czujniki - jeden przesyła sygnał do DME, drugi - tylko na deskę.
I tak jak pisał Miłosz nie ma sensu u nas zakładać termostatu na wyższą temperaturę - te auta częściej mają problemy z przegrzewaniem (a tym bardziej w turbo).
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Uszkodenie lub "niestyk" czujnika do wskaznika powoduje wskazanie na max wlacznie ze swieceniem kontrolki. Z opisu wynika ze ten czyjnik jest ok. Obstawiam termostat lub niedokladny jego montaz. W kazdych warunkach eksploatacji wskaznik powinien byc ponad pierwsza cienka kreska >80 jezeli jest nizej to silnik niedogrzany. ZASLANIANIE CHLODNICY MOZE SIE ZLE SKONCZYC a turbo i S2 latwe nie jest.
w poniedzialek kupuje oryginal termostat z uszczelka w ktoryms salonie i zobaczymy.Na moje oko to tez winna termostatu albo uszczelki otaczajacej go. dzieki za info:)
ja kupowałem przez sklep (mieli na drugi dziań) Wahlera za ok 60zł, z montaż jest o tyle łatwo spieprzyć ze dostęp jest kiepski - u mnie kombinowaliśmy we dwóch i z dołu i z góry, dodatkowo ułątwieniem było zdjęcie wiatraków.
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Najwazniejsza jest wiedza- ze tam znajduje sie pierscien segera a nie trzeba pdkrecac krucca jak w wiekszosci aut. Bylem bliski rozpinania rozrzadu zanim na to wpadlem Kiedy juz wiesz co tam jest to banalna robota. Ja dalem sobie rade bez zakrzywionych szczypiec do segerow wewnetrznych. zdejmowania wiatrakow nie radze bo to robota trudniejsza o wyjecia samego termostatu. Uwaga w wiekszosci 944 przewod gumowy jest zbyt dlugi i obciera o podluznice- warto go obciac o 5mm od strony termostatu- zyskujesz dodatkowo zaciskanie weza na niewygniecionym odcinku.
Obydwa czujniki są nowe (ten do wskażnika i kontrolki oraz drugi do DME). Przyczyn przegrzania moze być wiele, niedogrzania tylko jedna - termostat.
Nie polecam zasłaniania chłodnicy itp.
Z opisu (letnie węże) wynika, że termostat się nie zamyka (zacina ?). Gdyby nawet był drobmy przeciek w uszczelce termostatu tak niska temp po jeździe 90km/h jest niemożliwa.
niech zgadnę, ten zamiennik 87 stopni masz firmy Vernet?? Jeśli tak to to przyczyną może być w różnych autach go miałem (golf niedogrzewał się po jakimś czasie) a w prosiaku miałem przez chwilę bo bałem się że przegrzeję silnik.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników