Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.01.2008, 0:29 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
Witam

Z moim autem mam nastepujacy problem:

Auto caly czas chodzi nie dogrzane nawet po wymianie termostatu(stary termostat puszczal) nowy jest na 87 stopni.Po wymianie termostatu auto szybciej sie nagrzewa podczas postoju(wskaznik temperatury wychodzi ladnie ponad polowe i wlaczaja sie wentylatory) , natomiast w jezdzie od ok 90 km/h temperatura nie rosnie lecz stoi w miejscu- przewaznie wychodzi minimalnie naprawde minimalnie ponad pierwsza gruba kreske(chodzi mi o to dolna).Drugie co zaobserwowalem nawet po dluzszej jezdzie na trasie np 90 km/h i w gore waz ktory wychodzi od pompy wody do chlodnicy (ten gruby) przy wyjsciu z pompy jest leciutko letni a juz przy wejsciu do chlodnicy jest zimny. Nie mam juz pomyslu czym to jest spowodowane sprobuje czesciowo przyslonic chlodnice i zobaczymy.Ale wydaje mi sie ze nawet przy temperaturze -10 stopni na trasie temperatura powinna byc okolo polowy na wskazniku temperatury.

Jezeli wiecie co moze byc przyczyna bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem co jeszcze moze byc przyczyna.Dodam iz podczas jazdy w miescie czyli duzo postoju i male predkosci temperatura jest wyzsza niz podczasjazdy z wiekszymi predkosciami.


Z gory wielkie dzieki za POMOC:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 9:46 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
z tym termostatem 87 stopni to uważaj latem - fabryczny się otwierał przy 83, z braku w sklepie mi też taki sprzedali i jak było ciepło ciężko było zejsć ponizej 100stopni a wiatraki miałem dwa. Fabryczny Wahler jest najlepszy, druga sprawa to odpowietrzanie układu, trzeba to zrobić porzadnie kilka razy i najlepiej z podniesionym przodem, ja np stanąłęm pod górkę - wyjazd z garażu podziemnego i kilka cykli i odpowietrzen(odpowietrznik na górnym wężu) zaliczyłem w takiej pozycji dopiero było OK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2008, 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Normalnie w tych autach temperatura na wskaźniku powinna być tuż powyżej pierwszej cienkiej kreski.
Sprawdź poprawność zamontowania termostatu - może coś z uszczelką nie tak i przepuszcza bokiem? Ewentualnie sam termostat może być uszkodzony.
Może to być też taka pierdółka jak źle działający czujnik temperatury/wskaźnik na desce. Pamiętaj że są dwa czujniki - jeden przesyła sygnał do DME, drugi - tylko na deskę.

I tak jak pisał Miłosz nie ma sensu u nas zakładać termostatu na wyższą temperaturę - te auta częściej mają problemy z przegrzewaniem (a tym bardziej w turbo).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 13:32 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Uszkodenie lub "niestyk" czujnika do wskaznika powoduje wskazanie na max wlacznie ze swieceniem kontrolki. Z opisu wynika ze ten czyjnik jest ok. Obstawiam termostat lub niedokladny jego montaz. W kazdych warunkach eksploatacji wskaznik powinien byc ponad pierwsza cienka kreska >80 jezeli jest nizej to silnik niedogrzany. ZASLANIANIE CHLODNICY MOZE SIE ZLE SKONCZYC a turbo i S2 latwe nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 14:00 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
w poniedzialek kupuje oryginal termostat z uszczelka w ktoryms salonie i zobaczymy.Na moje oko to tez winna termostatu albo uszczelki otaczajacej go. dzieki za info:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 14:03 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
ja kupowałem przez sklep (mieli na drugi dziań) Wahlera za ok 60zł, z montaż jest o tyle łatwo spieprzyć ze dostęp jest kiepski - u mnie kombinowaliśmy we dwóch i z dołu i z góry, dodatkowo ułątwieniem było zdjęcie wiatraków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Zawsze można też na chwilę wyciągnąć silnik ;)

Najgorsze jest wyciągnięcie pierścienia mocującego - bez odpowiednich szczypców nie ma szans.
A może ma ktoś jakiś patent na to? (tkacki? :lol: )




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 14:48 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
ruskie szczypce od ojca pana Waldka, jeden w kanale ze szczypcami a drugi od góry świeci i kieruje pierwszego żeby trafił w otworki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 17:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Najwazniejsza jest wiedza- ze tam znajduje sie pierscien segera a nie trzeba pdkrecac krucca jak w wiekszosci aut. :oops: :oops: :oops: Bylem bliski rozpinania rozrzadu zanim na to wpadlem :oops: :oops: Kiedy juz wiesz co tam jest to banalna robota. Ja dalem sobie rade bez zakrzywionych szczypiec do segerow wewnetrznych. zdejmowania wiatrakow nie radze bo to robota trudniejsza o wyjecia samego termostatu. Uwaga w wiekszosci 944 przewod gumowy jest zbyt dlugi i obciera o podluznice- warto go obciac o 5mm od strony termostatu- zyskujesz dodatkowo zaciskanie weza na niewygniecionym odcinku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 17:27 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
wspomniany przewód u mnie był obcierany przez pompę wspomagania i też go skróciłem ale od strony chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 20:44 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Obydwa czujniki są nowe (ten do wskażnika i kontrolki oraz drugi do DME). Przyczyn przegrzania moze być wiele, niedogrzania tylko jedna - termostat.

Nie polecam zasłaniania chłodnicy itp.

Z opisu (letnie węże) wynika, że termostat się nie zamyka (zacina ?). Gdyby nawet był drobmy przeciek w uszczelce termostatu tak niska temp po jeździe 90km/h jest niemożliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2008, 20:57 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
niech zgadnę, ten zamiennik 87 stopni masz firmy Vernet?? Jeśli tak to to przyczyną może być w różnych autach go miałem (golf niedogrzewał się po jakimś czasie) a w prosiaku miałem przez chwilę bo bałem się że przegrzeję silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.01.2008, 13:58 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
termostat teraz to 87 stopni z Verneta, zmienie na termostat orginalny z uszczelka i zobacze jezeli nic nie pomoze to rozkladam rece.:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum