Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 16:01 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam wszystkich,
Zastanawiałem się czy pisać dalej swoje posty, czy dać sobie spokój, czy moje wynurzenia mieszczą się w klimacie tego Forum i czy ktoś je czyta (poza administracją).
Pomyślałem sobie jednak że nie ma co mam do stracenia, najwyżej zablokują moje konto.
Kontynuuję więc swoje pisanie.
Mam lekkiego bzika na punkcie historii i staram się na każdy aspekt życia spojrzeć w powiązaniu z historią, dotyczy to także samochodów. Nie imponuje mi liczba koni ani czas do setki (chociaż nie ukrywam że cieszę że auto ma ponad 200), do każdego pojazdu można zainstalować silnik odrzutowy lub rakietowy). W pojeździe, który zdobyłem zainteresowała mnie historia jego powstania, to, że był nieudaną próbą zastąpienia kultowej 911, że był samochodem roku 1977, że produkowano go tak długo mimo miernego zainteresowania (poza początkowym okresem) jest wiele ciekawych informacji o jego historii.
Kiedy zająłem się swoim (jeszcze niezakończonym projektem) udało mi się dotrzeć do pierwszego właściciela, ustaliłem gdzie mieszka, czym się zajmował. Ustaliłem jego aktualny adres zamieszkania i adres poczty elektronicznej. Napisałem do niego i o dziwo odpisał mi (a właściwie jego opiekunka). Co prawda miał już 95 lat i niewiele pamiętał poza tym że miał taki samochód, że był żółty i że kupił go sobie bo nie stać go było na prawdziwą Corvette (Opel GT nazywany był Corvett’ą dla ubogich).
Rozpocząłem więc śledztwo w sprawie „Błękitnego Rekina” ale o tym w następnym poście (jeśli nie wylecę z forum).
Pozdrawiam wszystkich
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 16:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A za co miałbyś wylecieć? Żartujesz? :)

BTW - 928 było samochodem roku 1978. W 1977 ten tytuł przyznano. Nie żebym się czepiał ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 18:40 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Historia zapowiada sie ciekawie wiec czekamy na dalsze części :)

Mam podobnie, tez lubie odnaleźć i poznać poprzednich właścicieli gdy kupowałem auta używane.

Tez mam jedna, dla mnie bardzo ciekawa historie z autem.
Był rok 1991 gdy zapragnąłem kupic Hondę CRX II generacji.
Jedyna firma w Polsce, która sprowadzała te samochody była Sigma z Wrocławia.
Zadzwoniłem, umówiłem sie na kupno auta i pojechałem. Do wyboru były trzy Hondy; srebrna, czerwona i czarna. Wybrałem czerwona i stałem sie właścicielem Hondy CRX o numerze sprzedaży w Polsce 00002.

W 2004 roku znów postanowiłem poszukać CRXa do budowy auta na 1/4 mili. Znalazłem pod Warszawa czarna, zadbana i postanowiłem ja kupic. Jako, ze byłem trzecim właścicielem auta, postanowiłem poszukać pierwszego. Znalazłem po kilku dniach poszukiwać i po umówieniu sie pojechałem Rexem do niego. Facet popłakał sie jak dziecko gdy ja zobaczył. Zaprosił mnie do domu na kawę i zaczęliśmy rozmawiać. Gość pokazał mi książeczkę auta, która zostawił sobie na pamiątkę. W książeczce widniał numer sprzedaży w Polsce 00003. Auto było kupione rownież w Sigmie Wrocław. To było dokładnie to auto, nad którym sie zastanawiałem w 1991 roku :) Gdy powiedziałem o tym, ze wybrałem czerwona ale zastanawiałem sie nad właśnie ta czarna, gość powiedział do mnie: " to pan mi sprzątnął czerwone cacuszko dlatego wybrałem czarna". Usmialismy sie do łez :)

Ot taka miła historyjka :)

Pozdrawiam
Szczur


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 18:54 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Hej,
Co do Samochodu Roku przyznaję się do błędu, jak już pisałem na wstępie auto to znałem tylko z "widzenia" i odcinka "Fanów Czterech Kółek", dopiero zagłębiam się w miarę wolnego czasu w wielką ilość informacji o tym nietuzinkowym pojeździe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 19:10 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
I jeszcze jedno, czy kolega Wit007 Gdynia/Warszawa nie mieszkał przypadkiem w Gdyni-Małym Kacku, wiele lat tam mieszkałem i często widywałem w jednym miejscu samochody Porsche?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 19:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
japaw napisał(a):
I jeszcze jedno, czy kolega Wit007 Gdynia/Warszawa nie mieszkał przypadkiem w Gdyni-Małym Kacku, wiele lat tam mieszkałem i często widywałem w jednym miejscu samochody Porsche?
Pozdrawiam


Niestety nie - pierwsze Porsche kupiłem, gdy już mieszkałem w Warszawie. W Małym Kacku mieszka chyba Mirek - Newada.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 21:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Nie to zebym sie czepiał pamięci 95=latka ale w głowie sie mi nie miesci,ze Corvetta była drozsza od 928 :?:




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 22:05 

Dołączył: 14.08.2015
Posty: 46
japaw napisał(a):
I jeszcze jedno, czy kolega Wit007 Gdynia/Warszawa nie mieszkał przypadkiem w Gdyni-Małym Kacku, wiele lat tam mieszkałem i często widywałem w jednym miejscu samochody Porsche?
Pozdrawiam


Mały Kack to raczej masz na myśli pana od żółtego Gallardo ( teraz już go nie ma), B Conti i często rożne Porschawy tam balują.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 22:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
tona napisał(a):
Nie to zebym sie czepiał pamięci 95=latka ale w głowie sie mi nie miesci,ze Corvetta była drozsza od 928 :?:


To dwa różne przypadki. 95-latek chciał Corvette, ale nie miał $$$ i kupił Opla GT.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 2:35 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
coco napisał(a):
japaw napisał(a):
I jeszcze jedno, czy kolega Wit007 Gdynia/Warszawa nie mieszkał przypadkiem w Gdyni-Małym Kacku, wiele lat tam mieszkałem i często widywałem w jednym miejscu samochody Porsche?
Pozdrawiam


Mały Kack to raczej masz na myśli pana od żółtego Gallardo ( teraz już go nie ma), B Conti i często rożne Porschawy tam balują.


Hej,
944 od 924 pewnie bym nie odróżnił ale na pewno odróżnił bym od Gallardo , pogrzebałem trochę w sieci i najprawdopodobniej był to Samp Dawid. "Nikoracing", nie wiem czy udzielał się forum.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 15:42 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam wszystkich,
Zanim przejdę do „śledztwa” jeszcze jedna zabawna sytuacja, która się wydarzyła.
Po zakończeniu transakcji od firmy brokerskiej dostałem adres strony firmy spedycyjnej która ma przetransportować pojazd do Gdyni. Na stronie tej był link do śledzenia przesyłki.
Po kilku dniach przesyłka zaczęła przemieszczać się na południe USA do Maiami, myślę sobie jest dobrze pewnie jedzie do terminala który jest w tym mieście. Ale ku mojemu zdziwieniu po dniu pobytu w Maiami przesyłka zaczęła z powrotem podróż do NY, jeszcze dziwniejsze było tempo przemieszczania się tej przesyłki z Memphis do Newark dotarła w ciągu 3 godzin.
Poszukałem więc na stronie firmy FEDEX i dopiero tam odkryłem że przesyłka waży 0,5 funta, olśniło mnie że najprawdopodobniej dokumenty z aukcji powędrowały do brokera do podpisu i wracają do NY. Z giełdy Copart do terminala NY jest kilkanaście kilometrów.
Przechodzę do „śledztwa”.
Jako pierwszy ustaliłem fakt że pojazd na Coparcie miał adnotację „D” na stronie brokera na której licytowałem nie było takiej informacji. D czyli „Donate for Charity” czyli zdobyty przez aukcjonera lub przekazany przez kogoś na cel charytatywny.
Dalej wysłałem listy do:
1. Porsche Polska – bo informacje z numeru VIN nie są jednoznaczne i chciałem wiedzieć cz firma udostępnia dokumentację techniczną starszych modeli – na razie bez odpowiedzi
2. Firmy aukcyjnej Copart bo chciałbym wiedzieć na jaki cel zbierali - na razie bez odpowiedzi.
3. Do Monticello County Office bo w tamtym rejonie były robione przeglądy rejestracyjne - na razie bez odpowiedzi (za bardzo nie liczę na informacje z stamtąd bo dane osobowe w USA są bardzo strzeżone)
4. Brokera poprosiłem o zdjęcia lepszej jakości – odpowiedział dostałem link do firmy która za 9$ udostępniła mi Zdjęcia trochę lepszej jakości z opisem (dołączam dla zainteresowanych)
Pojazd ma nadal status- LOADING IN PROGRESS, container loading date: exepted.

Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.09.2015, 1:05 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Hej,

Jestem zmuszony zawiesić śledztwo, udaje się w rejon gdzie nie ma dostępu do netu. Po powrocie postaram się wznowić śledztwo (może też będą nowe fakty).

Pozdrawiam Wszystkich,
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.09.2015, 4:05 

Dołączył: 26.08.2015
Posty: 19
Witam wszystkich,
Na krótko udało mi się wrócić do cywilizacji, mam dostęp do netu.
Co prawda moje śledztwo nie posunęło się naprzód, (żadnej odpowiedzi) i pojazd nadal stoi w NY, to poznałem następną ciekawostkę związaną z tym samochodem (pewnie fan i znawcy marki o tym wiedzą). Oglądałem program BBC BRIT (tytułu nie podam, bo nie oglądałem początku) i dowiedziałem się, że 928 był samochodem bohatera gry komputerowej Chase H.Q. z 1988 firmy Arcade, coś mi zaświtało (jestem fanem gier komputerowych i gram w nie od wielu lat), przeszukałem swój katalog „Old Games” i znalazłem wśród staroci właśnie tą grę. Zainstaluję symulator DOS’a na komputerze i spróbuję pograć tą grę. Swoją drogą im więcej poznaję faktów związanych z tym samochodem tym jest dla mnie ciekawszy.
Może koledzy znają inne ciekawe fakty związane z tym nietuzinkowym autem i podziela się tymi wiadomościami.

Pozdrawiam wszystkich,
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron