pomijając już wszystkie mody, marketing pt. auto bezobsługowe itp. to auta typu 911 jeżdżą raczej na olejach o szerokim zakresie pracy - czyli 10w60 czy 5w50, nie 5w30.
Niestety im olej ma szerszy zakres pracy, tym ma krótszą żywotność. Znajomi wysyłają zużyty olej 10w60 do analizy do USA, do laboratorium Blackstone, i czytając wyniki testów olejów, oleje dla silników bardziej powiedzmy wyczynowych czyli owe 10w60 czy 5w50, to po 12 tys zaczynają przypominać ścieki
, tracą klase lepkości po kolejnych 3-4 tys, i są już np. 10/15w30, tracą zdolność absrobcji sadzy i zanieczyszczeń itp.
Po prostu robi się z takiego oleju breja po 15 tys km. A tu producent chce jeszcze kolejne 15 tys
To niestety bzdura, że kupi se kolo 911, M3/M5/M6, AMG, GTR i to produkt będzie dla klienta, a nie klient dla produktu. Sorry, no way. W takich samochodach klient nie może się zachowywać jak moto blondynka, bo wyniki mamy w postaci ilości rozwalonych silników w 997....
Obecnie chyba firmy zmądrzały, GTR ma jakiś swój olej Mobila z krótkim interwałem, BMW ustaliło olej 5w30 nawet dla wersji competition M6, a w nowym M3 można zamówić w salonie 'opcje' wymian oleju co 12 tys km
Nie wiem jak obecnie w 991, gdzie moc jest zdrowo ponad 100KM z litra, ale może znowu się jest proszenie się o problemy heheh