Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Comeback 996 :)
PostNapisane: 4.02.2013, 21:10 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Po kilku miesiącach walki w końcu PROSIACZEK ostatecznie w domu :) Po poważnej usterce silnika Porka dostała nowy silnik, od razu po drodze wpadło nowe niższe zawieszenie, 3 komputery (niestety) i renowacja lakieru.

U mechanika to miałem już nawet swój kubek na kawę... :D podejrzałem co nieco. Jeśli będziecie zainteresowani informacjami o wymianie silnika z 3.4 na 3.6 - służę radą jakich problemów można się spodziewać na podstawie tej własnej autopsji. Nie jest to takie proste jak by się mogło na początku wydawać - szczególnie jeśli chodzi o elektrykę, ale rezultat jest powalający no i doszło tych kilka koni... :twisted:

Banan z twarzy nie schodzi mi już od trzech tygodni. Strzeliłem 2500km nawet nie wiem kiedy. W końcu nie muszę się ślinić tylko "oglądając" forum. :lol:

911 zimą ? - Jak najbardziej ! :)

Pozdrowienia !

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 21:15 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Cieszymy się razem z Tobą! :D
Jak najwięcej frajdy po 'transplantacji'!
Jak znajdziesz czas i ochotę to skrobnij coś niecoś o przebiegu operacji. Pewnie nie tylko ja bym z chęcią poczytał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 21:30 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Bardzo chętnie przy najbliższej okazji coś naskrobię, bo jest o czym - przebojów trochę było. Teoria początkowo wydawała się prosta - ale w praktyce, po drodze wyłaziły jakieś drobnice które ważyły na wszystkim. Pierwszy z brzegu - wskaźnik oleju - w 3.4 jest bagnet, a w 3.6 nie... itp. :(

Poukładam sobie informacje, pozaglądam w notatki i przybliżę wam temat przy najbliższej okazji.

Cieszę się jak dzieciak :D Już dawno nie miałem tyle frajdy :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 22:34 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Gratki udanej transplantacji i frajdy dużo ..

Piszesz, że w 3.6 nie ma bagnetu ? Ja w 9964S 2002 miałem, czyżby były różne wersje tych silników ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 23:29 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
na to wygląda - u mnie poziom teraz tylko elektronicznie. A wariantów to pewnie mnóstwo było. Samych komputerów było kilka, teraz pomnóż to przez wersje wyposażenia, ABS, kontrole trakcji, itd. i znalezienie odpowiedniego sterownika graniczy z cudem, bo przeprogramowywanie różnie się kończy... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 23:41 

Dołączył: 23.10.2012
Posty: 27
Gratuluje udanej transplantacji.
Sam stoje przed podobnym dylematem, moj 3.4 jest tak zmielony ze nie ma co ratowac.
Powiedz mi jak rozwiazaliscie problem komunikacji pomiedzy sterownikiem silnika zegarem i ABS ?
Z tego co sie zorientowalem to 3.6 ma wszystko na CAN ?
Druga sprawa jak to sie przedstawia kosztowo ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 23:46 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
U mnie 996 2004 był bagnet. Od 997 chyba już nie było bagnetu, także może masz engine od 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 23:57 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
I chyba właśnie tak jest, bo silnik to rocznikowo ostatnie 996 (i pierwsze 997). I mam kwadratowy kolektor ssący tak jak w 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.02.2013, 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gratulacje projektu! :D
Jeżeli 997 to tym ciekawsza będzie opowieść o trudnościach jakie
były po drodze :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 0:10 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
W mojej 997 S 2005 już nie było bagnetu, ale to silnik 3,8.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2013, 12:46 

Dołączył: 21.10.2010
Posty: 63
Również bardzo chętnie poczytam o przygodach związanych z wymianą silnika na 3.6 i gratuluję udanej operacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum