Qbak napisał(a):
Na ostatnim zdjęciu IMG_5191 zwróć uwagę na linkę dachu która powinna
schować się w prowadzenie. Z drugiej strony jest chyba tak samo. Jak
składasz dach to przed całkowitym zamknięciem zatrzymaj dach i manualnie
włóż linkę z prowadzenie, trochę się poprawi po jakimś czasie, ale do
wymiany jest jedna gumka która powinna naciągać dach w tym miejscu, tak
żeby linka idealnie wchodziła bez pomocy osób trzecich w swoje miejsce
Dobrze wiedzieć, bo mi też zachodzi dach poza uszczelkę.
kubuk napisał(a):
Pytanie. Na wlewie paliwa jest naklejka, że należy wlewać benzynę 98 oktanów. Czy też ją lejecie czy 95 wystarczy?
W mesiu też miałem dedykowane paliwo 98, a jeździł na 95 normalnie i każde auto będzie jeździć, tylko że :
Benzyna 98-oktanowa wytrzymuje większe sprężanie, zapłon mieszanki może zatem następować stosunkowo późno, gdy została ona maksymalnie ściśnięta. Dzięki temu cykl pracy jest stosunkowo krótki i czysty, a spalanie jest praktycznie całkowite.
Teoretycznie, spalanie powinno być niższe i to nawet o 1,5%. Dodatkowo, pełne spalanie powoduje, że powstaje mniej nagarów, silnik mniej się brudzi, a dzięki temu wolniej zużywa.
Żałowanie jednostce oktanów i tankowanie „słabszej” bezołowiówki, jeśli producent zaleca tylko E98, może jednak doprowadzić do poważnych awarii. To ważne szczególnie w przypadku silników turbo, gdzie bardzo wczesny wybuch mieszanki (przy otwartym zaworze ssącym) może doprowadzić do rozerwania całego kolektora.
A tak na koniec to 95 możesz lać do każdego samochodu co ma czujnik spalania stukowego i umi przestawić zapłon.