Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.01.2024, 0:26 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Koledzy i koleżanki
Mam problem z czujnikiem temp wody. W różnych sytuacjach działa i nie działa.
Wczoraj wymieniłem czujnik na nowy i sytuacja bez zmiany.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii jak pozbyć się tego problemu ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2024, 13:26 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
U mnie był niski stan, bo ta kontrolka to jest poziom płynu , jaki czujnik wymieniłeś poziom czy temperatury .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2024, 21:11 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Niestety nie, ilość płynu jest odpowiednia, czujnik nowy z ASO…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 12:22 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Palce cię bolą od pisania. :?: Co jest problemem na tym zdjęciu to że wskazówka leży i nie pokazuje temperatury czy kontrolka poziomu . Bo napisałeś w pierwszym że masz problem z czujnikiem temp wody. Wymieniłeś czujnik na nowy z aso -KTÓRY CZUJNIK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 14:30 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Przepraszam za szczątkowe opisanie problemu…
Problem jest ze wskazówką i kontrolka naraz.
Problem jest taki że np:
1. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, jak silnik się rozgrzewa po kilku minutach / kilometrach czujnik temp wody opada na dół i zaczyna mrugać czerwona kontrolka obok czujnika i wyskakuje komunikat jak na zdjęciu.
2 Zdarzyło mi się także taka sytuacja odrazu po uruchomieniu silnika - mruga kontrolka na czerwono , kominikat o błędzie i wskazówka pozostała nieruchoma. I tu znowu nie ma reguły , czasami po przejechaniu kilkunastu kilometrów wskazani wrócą do normy (wskazówka pokazuje właściwą temp. Kontrolka nie świeci i znika komunikat )
Wymieniłem czujnik temp wody , poziom uzupełniłem do właściwego i nic się nie zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 15:43 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Moze jest problem z termostatem?
Pozdrawiam




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak wstępnie wygląda na wiązkę lub licznik. Taka internetowa porada.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 21:23 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Jeśli takie cyrki to popieram kolegę że przewody ,kostki przy liczniku albo bezpośrednio w liczniku. Z czujnika temperatury idzie chyba do sterownika i on reagując na czujnik załącza wentylatory. Na początek idż po przewodach i kostkach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 0:41 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Dziękuję za cenne wskazówki.
Polecicie kogoś w Małopolsce bądź okolicach kto pomoże ogarnąć ten temat ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 12:01 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Sprawa trochę dziwna. W Instrukcji-opisie wskazników-kontrolek jest napisane, że:
- przy MRUGAJĄCEJ czerwonej lampce powinna pokazać się ikona zbiorniczka = sprawdz poziom płynu
- przy CIĄGŁYM świeceniu pokazuje się ikona termometra = za wysoka temperatura silnika
W Twoim opisie mruga lampka i wyświetla się ikona temperatury ?
Ta sama kontrolka, zgodnie z instrukcją, sygnalizuje w różny sposób dwie różne informacje.
Idąc w ślad za IKONĄ temperatury, która się świeci - sprawdz/upewnij się, że układ chłodzenia nie jest zapowietrzony !
Uprzedzając pytanie - jak to jest możliwe, że zegar nie pokazuje temperatury, a czujnik pokazuje za wysoką, odpowiem, nie wchodząc w wykłady, że przy zapowietrzonym układzie chłodzenia tak czasem bywa.
Problem instalacyjny/podłączenia nie jest przeze mnie kwestionowany.
Daj znać co dalej.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 12:14 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Uściślając
W sytuacji „awaryjnej” mruga mi czerwona kontrolka i wskazówka temp opada na sam dół.
Po nieokreślonym czasie kilka/kilkanascie minut/następnego dnia - wskazania są poprawne, kontrolka nie ścięci/nie mruga, a wskazówka temp wskazuje (mam nadzieję) prawidłową temp wody.
Szukam specjalisty , który doprowadzi to do ładu. Dam znać jak uporam się z problemem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 12:38 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Przy MRUGAJĄCEJ kontrolce powinna się wyświetlać ikona "zbiorniczek"
Piszesz, że przy mrugającej kontrolce wyświetla się ikona "termometr"
To jest niezgodne z opisem w instrukcji, to może sugerować błąd instalacyjny.
O wiele ważniejsza jest realna temperatura silnika, nie jedynie wskazania zegara !
Upewnij się, u specjalisty od Porsche, że układ jest dobrze odpowietrzony.
Powodzenia !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 13:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Miałem podobnie w 986 - trzeba było dobrze odpowietrzyć układ i dolać płyn chłodniczy.
Tak jak pisał Piotr, zacznij od tego.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 15:43 

Dołączył: 28.08.2022
Posty: 24
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2024, 18:09 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Lepiej nie rób tego sam, mimo, że znajdziesz tu rady jak to zrobić. Zainwestuj w fachowca.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 20:21 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 190
djbj@op.pl napisał(a):
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć).
U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 22:56 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
nooe napisał(a):
djbj@op.pl napisał(a):
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć).
U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? :roll:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 22:58 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 190
pdmobil napisał(a):
nooe napisał(a):
djbj@op.pl napisał(a):
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć).
U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? :roll:
Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści.
996 to wbrew pozorom prosta mechanika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 23:24 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
nooe napisał(a):
pdmobil napisał(a):
nooe napisał(a):
djbj@op.pl napisał(a):
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć).
U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? :roll:
Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści.
996 to wbrew pozorom prosta mechanika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Właśnie dlatego, że wbrew pozorom..., żeby nie wymieniać czujników bez pewności i td., gorąco polecam zainwestować w sprawdzony serwis !

Porsche, historycznie rzecz biorąc, sporo korzystało ze Skody. Szkoda, że przy 996 nie poszło śladem Skody 105/120 :lol: Silnik z tyłu, chłodnica z przodu, 15 l. płynu w obiegu, ale jeden odpowietrznik przy chłodnicy, drugi nad nagrzewnica pod podszybiem, dwa w rurach pod podłogą i jeden w silniku ! I po problemie ! No, powiedzmy, bo roboty też ...nieco ! :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2024, 23:34 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 190
pdmobil napisał(a):
nooe napisał(a):
pdmobil napisał(a):
nooe napisał(a):
djbj@op.pl napisał(a):
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć).
U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? :roll:
Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści.
996 to wbrew pozorom prosta mechanika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Właśnie dlatego, że wbrew pozorom..., żeby nie wymieniać czujników bez pewności i td., gorąco polecam zainwestować w sprawdzony serwis !

Porsche, historycznie rzecz biorąc, sporo korzystało ze Skody. Szkoda, że przy 996 nie poszło śladem Skody 105/120 :lol: Silnik z tyłu, chłodnica z przodu, 15 l. płynu w obiegu, ale jeden odpowietrznik przy chłodnicy, drugi nad nagrzewnica pod podszybiem, dwa w rurach pod podłogą i jeden w silniku ! I po problemie ! No, powiedzmy, bo roboty też ...nieco ! :lol:
Przecież tu nikt nie namawia na bezsensowną wymianę czujnika. Pytanie było czy można w domu, samodzielnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Można to zrobi i jest to dość łatwe.
Co więcej czujnik temperatury również można sprawdzić jako instalację elektryczną itd. Po co nam forum, jeżeli na najprostsze sprawy mamy odpowiadać: znajdź dobrego mechanika.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum