|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
djbj@op.pl
|
Napisane: 1.01.2024, 0:26 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Koledzy i koleżanki Mam problem z czujnikiem temp wody. W różnych sytuacjach działa i nie działa. Wczoraj wymieniłem czujnik na nowy i sytuacja bez zmiany. Macie jakieś doświadczenia w tej materii jak pozbyć się tego problemu ?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 1.01.2024, 13:26 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
U mnie był niski stan, bo ta kontrolka to jest poziom płynu , jaki czujnik wymieniłeś poziom czy temperatury .
|
|
Góra |
|
djbj@op.pl
|
Napisane: 1.01.2024, 21:11 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Niestety nie, ilość płynu jest odpowiednia, czujnik nowy z ASO…
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 2.01.2024, 12:22 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
Palce cię bolą od pisania. Co jest problemem na tym zdjęciu to że wskazówka leży i nie pokazuje temperatury czy kontrolka poziomu . Bo napisałeś w pierwszym że masz problem z czujnikiem temp wody. Wymieniłeś czujnik na nowy z aso -KTÓRY CZUJNIK.
|
|
Góra |
|
djbj@op.pl
|
Napisane: 2.01.2024, 14:30 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Przepraszam za szczątkowe opisanie problemu… Problem jest ze wskazówką i kontrolka naraz. Problem jest taki że np: 1. Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok, jak silnik się rozgrzewa po kilku minutach / kilometrach czujnik temp wody opada na dół i zaczyna mrugać czerwona kontrolka obok czujnika i wyskakuje komunikat jak na zdjęciu. 2 Zdarzyło mi się także taka sytuacja odrazu po uruchomieniu silnika - mruga kontrolka na czerwono , kominikat o błędzie i wskazówka pozostała nieruchoma. I tu znowu nie ma reguły , czasami po przejechaniu kilkunastu kilometrów wskazani wrócą do normy (wskazówka pokazuje właściwą temp. Kontrolka nie świeci i znika komunikat ) Wymieniłem czujnik temp wody , poziom uzupełniłem do właściwego i nic się nie zmieniło.
|
|
Góra |
|
Flypet
|
Napisane: 2.01.2024, 15:43 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 284 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
|
Moze jest problem z termostatem? Pozdrawiam
_________________
991.2 4S 993
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 2.01.2024, 20:41 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Tak wstępnie wygląda na wiązkę lub licznik. Taka internetowa porada.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 2.01.2024, 21:23 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1190
|
Jeśli takie cyrki to popieram kolegę że przewody ,kostki przy liczniku albo bezpośrednio w liczniku. Z czujnika temperatury idzie chyba do sterownika i on reagując na czujnik załącza wentylatory. Na początek idż po przewodach i kostkach.
|
|
Góra |
|
djbj@op.pl
|
Napisane: 3.01.2024, 0:41 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Dziękuję za cenne wskazówki. Polecicie kogoś w Małopolsce bądź okolicach kto pomoże ogarnąć ten temat ?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.01.2024, 12:01 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Sprawa trochę dziwna. W Instrukcji-opisie wskazników-kontrolek jest napisane, że: - przy MRUGAJĄCEJ czerwonej lampce powinna pokazać się ikona zbiorniczka = sprawdz poziom płynu - przy CIĄGŁYM świeceniu pokazuje się ikona termometra = za wysoka temperatura silnika W Twoim opisie mruga lampka i wyświetla się ikona temperatury ? Ta sama kontrolka, zgodnie z instrukcją, sygnalizuje w różny sposób dwie różne informacje. Idąc w ślad za IKONĄ temperatury, która się świeci - sprawdz/upewnij się, że układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ! Uprzedzając pytanie - jak to jest możliwe, że zegar nie pokazuje temperatury, a czujnik pokazuje za wysoką, odpowiem, nie wchodząc w wykłady, że przy zapowietrzonym układzie chłodzenia tak czasem bywa. Problem instalacyjny/podłączenia nie jest przeze mnie kwestionowany. Daj znać co dalej.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
djbj@op.pl
|
Napisane: 3.01.2024, 12:14 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Uściślając W sytuacji „awaryjnej” mruga mi czerwona kontrolka i wskazówka temp opada na sam dół. Po nieokreślonym czasie kilka/kilkanascie minut/następnego dnia - wskazania są poprawne, kontrolka nie ścięci/nie mruga, a wskazówka temp wskazuje (mam nadzieję) prawidłową temp wody. Szukam specjalisty , który doprowadzi to do ładu. Dam znać jak uporam się z problemem.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.01.2024, 12:38 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Przy MRUGAJĄCEJ kontrolce powinna się wyświetlać ikona "zbiorniczek" Piszesz, że przy mrugającej kontrolce wyświetla się ikona "termometr" To jest niezgodne z opisem w instrukcji, to może sugerować błąd instalacyjny. O wiele ważniejsza jest realna temperatura silnika, nie jedynie wskazania zegara ! Upewnij się, u specjalisty od Porsche, że układ jest dobrze odpowietrzony. Powodzenia !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 3.01.2024, 13:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2067 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Miałem podobnie w 986 - trzeba było dobrze odpowietrzyć układ i dolać płyn chłodniczy. Tak jak pisał Piotr, zacznij od tego.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
djbj@op.pl
|
Napisane: 3.01.2024, 15:43 |
|
Dołączył: 28.08.2022 Posty: 24
|
Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.01.2024, 18:09 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Lepiej nie rób tego sam, mimo, że znajdziesz tu rady jak to zrobić. Zainwestuj w fachowca.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.01.2024, 20:21 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
djbj@op.pl napisał(a): Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ? Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć). U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 7.01.2024, 22:56 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
nooe napisał(a): djbj@op.pl napisał(a): Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ? Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć). U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.01.2024, 22:58 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): nooe napisał(a): djbj@op.pl napisał(a): Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ? Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć). U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści. 996 to wbrew pozorom prosta mechanika. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 7.01.2024, 23:24 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
nooe napisał(a): pdmobil napisał(a): nooe napisał(a): djbj@op.pl napisał(a): Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ? Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć). U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści. 996 to wbrew pozorom prosta mechanika. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Właśnie dlatego, że wbrew pozorom..., żeby nie wymieniać czujników bez pewności i td., gorąco polecam zainwestować w sprawdzony serwis ! Porsche, historycznie rzecz biorąc, sporo korzystało ze Skody. Szkoda, że przy 996 nie poszło śladem Skody 105/120 Silnik z tyłu, chłodnica z przodu, 15 l. płynu w obiegu, ale jeden odpowietrznik przy chłodnicy, drugi nad nagrzewnica pod podszybiem, dwa w rurach pod podłogą i jeden w silniku ! I po problemie ! No, powiedzmy, bo roboty też ...nieco !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 7.01.2024, 23:34 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 190
|
pdmobil napisał(a): nooe napisał(a): pdmobil napisał(a): nooe napisał(a): djbj@op.pl napisał(a): Jest to możliwe w warunkach domowych ? Jakieś patenty na odpowietrzenie ? Można bez problemu zrobić to w domu. Trzeba trochę cierpliwości. Tyl lekko w górę, zbiorniczek zakręcony, korek podniesiony i rozgrzewasz aż włączy się wentylator, lub zassie płyn (Jak masz automat to jeszcze bezpiecznik trzeba wyjąć). U mnie po rozgrzaniu zasysało cały płyn, (układ był pusty). Po całkowitym wystudzeniu otwierasz zbiorniczek i dolewasz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Czy dobrze czytam: "i rozgrzewasz aż włączy się wentylator"..."(układ był pusty)"....czyli doprowadziłeś temperaturę, aż włączył się wentylator przy pustym układzie chłodzenia ? Lub zassie płyn, czyli otworzy się termostat. Oczywiście na początku lejesz ile się zmieści. 996 to wbrew pozorom prosta mechanika. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Właśnie dlatego, że wbrew pozorom..., żeby nie wymieniać czujników bez pewności i td., gorąco polecam zainwestować w sprawdzony serwis ! Porsche, historycznie rzecz biorąc, sporo korzystało ze Skody. Szkoda, że przy 996 nie poszło śladem Skody 105/120 Silnik z tyłu, chłodnica z przodu, 15 l. płynu w obiegu, ale jeden odpowietrznik przy chłodnicy, drugi nad nagrzewnica pod podszybiem, dwa w rurach pod podłogą i jeden w silniku ! I po problemie ! No, powiedzmy, bo roboty też ...nieco ! Przecież tu nikt nie namawia na bezsensowną wymianę czujnika. Pytanie było czy można w domu, samodzielnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Można to zrobi i jest to dość łatwe. Co więcej czujnik temperatury również można sprawdzić jako instalację elektryczną itd. Po co nam forum, jeżeli na najprostsze sprawy mamy odpowiadać: znajdź dobrego mechanika. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|