Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:22 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Pytanie Czy to zupełnie nowy silnik czy kontynuacja?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie miałem za wiele do czynienia z 991, ale w ostatnim czasie przy zmianie generacji 911 silniki zostawały bez większych zmian, więc obstawiam (bez gwarancji), że skoro 997.2 ma suchą, to i 991.1 też.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:35 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
99.2 to już nie wolnossące jednostki .997 nie ma suchej miski i stąd pytanie jak ma 991.1 carrera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:42 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Keber napisał(a):
99.2 to już nie wolnossące jednostki .997 nie ma suchej miski i stąd pytanie jak ma 991.1 carrera.


991.1 ma tak samo jak 997.2. Porsche nazywa to "integrated dry sump" ale to nie jest oddzielny rezerwuar poza blokiem tylko taka klatka w misce do której zbierany jest olej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:50 

Dołączył: 7.04.2018
Posty: 61
Keber napisał(a):
Czy 991 carrera ma suchą miskę olejową?


Taka ciekawostka:
Porsche’s man in charge of flat-six engine development, Dr Bruno Kistner, however, spends mere minutes harping on about economy, and what feels like hours obsessing over the engine’s power and drivability virtues. He invented and patented for Porsche a new oil sump that’s something sort of in between a dry and wet set-up. He reckons the new flat-six, at 3.0-litres in displacement (we haven’t had a 3.0-litre 911 in 30 years), is just as high-revving as a normally aspirated engine.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 18:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Keber napisał(a):
99.2 to już nie wolnossące jednostki .997 nie ma suchej miski i stąd pytanie jak ma 991.1 carrera.


Jak rozumiem to na początku to 991.2? Nigdzie nie wspomniałem o 991.2 :) 997.1 nie ma suchej miski, za to 997.2 jak najbardziej. Co składa się w całość z tym co napisałem wyżej, że przy zmianie modelu silnik jest powiedzmy modernizowany, za to zmieniane nadwozie. I odwrotnie przy liftingu - nadwozie jest zmieniane nieznacznie, za to silniki mocno.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 19:07 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Chodzi mi o to zdanie z magazynu porsche stuttcars(może źle rozumiem...)

...like with the 996/997.1 Carrera - enlargened versions of the wet sump Boxster engines. As the engine in the Boxster is positioned other way around, there's no space for the external oil tank in the Boxster. This means Boxster cannot have a dry sump engine. That's too bad, but even worse that the Boxster-design wet sump engine (with enlargened capacity) is installed again in the 911 Carrera.


To jak było w 993?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 19:16 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 964/993 też jest sucha miska.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2018, 21:55 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
z tego co wiem to suche miski mają 996 i 997.1 GT2, GT3, i Turbo
w 997.2 tylko GT2 i GT3 turbo 3.8 chyba już nie
w 991 też GT3 a reszta ma te kratki




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum