Autor |
Wiadomość |
Jacek 911
|
Napisane: 23.02.2014, 15:56 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Witam,
Czy wejdą do Porsche 964 felgi w rozmiarze -19 cali
-2x J8,5 ET 43
-2xJ 10,5 ET 52
OPONY 2x 235/35 2x275/30
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 23.02.2014, 16:31 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 23.02.2014, 17:37 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
No to d.......... a takie ładne znalazłem......ślicznie by się prezentował.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 23.02.2014, 18:27 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 864 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
Moim skromnym zdaniem w 964 już 18 nie wyglądają naturalnie, a 19 to chyba by było przegięcie... 17 cali było największe i taki rozmiar wg mnie pasuje najlepiej. Miałem ostatnio 964 z 18 LM BBS złoty/poler - piękne koło, ale chyba ciuteńkę wizualnie zbyt duże do bryły 964. Ot takie luźne myśli...
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
noname_conek
|
Napisane: 23.02.2014, 18:28 |
|
Dołączył: 14.09.2013 Posty: 192
|
BT napisał(a): Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć. a dlaczego się nie powinno?
18" wyglądają najlepiej na 964 w parametrach 8 i 9,5
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 23.02.2014, 21:43 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
noname_conek napisał(a): BT napisał(a): Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć. a dlaczego się nie powinno? 18" wyglądają najlepiej na 964 w parametrach 8 i 9,5
Z wyjasnieniami juz jest trudniej. Porsche chyba nie tlumaczy, dlaczego felgi wieksze niz 17" sa niedozwolone w zwyklych 964. Po prostu.
Domyslow jest duzo - wplyw na zawieszenie, lozyska, obcieranie itp. Kazdy ma swoja teorie. Jedni biora zalecenia Porsche na wiare i zakladaja 16-17", inni mierza i montuja 18". Jezdzilem na 18" niecaly sezon i zrezygnowalem, bo ocieraly, a poza tym felgi 18" byly znacznie ciezsze - dla przykladu tylna ponad 14 kg, podczas gdy tradycyjne Cup lub D90 16-17" waza ponizej 10 kg.
Podobno zmniejszenie masy rotujacej o 1 kg jest porownywalne z obnizeniem masy nierotujacej o 4 kg. Dlatego w tym sezonie rozwazam przetestowanie opon Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 16" i porownanie z dotychczasowymi MPSC 17". Ciekawe, ze faktyczna roznica w szerokosci opony 225/50/16 i 255/40/17 to tylko 11 mm, a nie 30...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
cichyg60
|
Napisane: 23.02.2014, 22:28 |
|
Dołączył: 10.08.2007 Posty: 242
|
jesli nie obawiasz sie jazdy na oponach typu 215/35/19 to nie widze problemu w 964 wszystko jest kwestia dobrego spasowania szerokosci et i opon oraz ustawienia zawieszenia jak komus cos obciera to wina zlego spasowania i tyle
z tymi oponami ktore podales 235/35 2x275/30 nie widze szans powodzenia chyba ze w 965 zerknij na porsche Kacpra
oczywiscie zalezy od podejscia 90% ludzi w polsce pozostaje przy "zaleceniach" producenta ale jak popatrzy sie na reszte swiata to podejscie jest nieco inne
ps: te wzory na wirujace masy itd maja jak dla mnie sens jak ktos chce startowac w zawodach o puchary... dla cywila 2-3kg na kole nie zrobi roznicy
964 na 19'
http://zapodaj.net/images/0b38acb9b9a5c.jpg
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 23.02.2014, 22:31 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Gdzieś wyczytałem (oficjalne stanowisko?) że w 964 trakcja jest zoptymalizowana pod koła 16" i 17". Dlatego zalecają tylko to.
Jak ktoś się uprze pewno i wciśnie 20" ale 18" wymagają już nieautoryzowanej przez Porsche ingerencji w zawieszenie - w sensie nie biorą za efekty odpowiedzialności.
PS. wg. mnie CUP 17" pasuje jak ulał...
|
|
Góra |
|
cichyg60
|
Napisane: 23.02.2014, 22:43 |
|
Dołączył: 10.08.2007 Posty: 242
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 23.02.2014, 23:08 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Sory ale fotki powyzej nie przedstawiaja aut ale jakies karykatury zdolne co najwyzej bezczynnie stac na wystawie-dodatkowo nie moge sie oprzec wrazeni,ze zaraz z nich wysiadzie afroamerykanin ze zlotym łancuchem na karku i szyciem spodni na wysokosci kolan. Co do samego tematu 18 chyba nie sa wizualnie zle bo pare autek w klubie na nich jezdzi i wygladaja szalowo- Rycha "biala Dama" czy Kacpra 965 Yoshi tez chyba ma 18.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 24.02.2014, 0:00 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Wersje 964 turbo (czyli 965) wychodzily z 18" kolami, ale rozmawiamy o wolnossakach.
Znalazlem - tu jest oficjalny Biuletyn Porsche wyjasniajacy, dlaczego firma zabrania stosowania kol 18-calowych w wolnossacych 964:
http://www.pcarworkshop.com/images/d/d7 ... geolab.pdf
Chodzi przede wszystkim o uszkodzenia mocowan zarowno przednich amortyzatorow, jak i nadwozia w okolicach tylnego zawieszenia, a takze mocowan kol przednich.
Moze jednak lata i miliony kilometrow testow, wykonywanych przez Porsche przy kazdym nowym modelu, maja znaczenie...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
noname_conek
|
Napisane: 24.02.2014, 1:00 |
|
Dołączył: 14.09.2013 Posty: 192
|
tona napisał(a): Sory ale fotki powyzej nie przedstawiaja aut ale jakies karykatury zdolne co najwyzej bezczynnie stac na wystawie. jeżdżą, jeżdżą i to nie tylko 50km/h po prostej, bo nie oszczędzali ich w zakrętach w górach widziałem na żywo tą zielona w Austrii na Wsee 2013 oraz kilka podobnie obniżonych. np ta czarna:
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.02.2014, 9:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W Niemczech być może. Spróbuj takim pojeździć u nas
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
noname_conek
|
Napisane: 24.02.2014, 10:37 |
|
Dołączył: 14.09.2013 Posty: 192
|
Jezdze i jeździłem bardzi niskimi autami i nie widze najmniejszego problemu aby poruszac sie po Polskich drogach. Poprostu trzeba bardziej uważać
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 24.02.2014, 11:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
wit007 napisał(a): W Niemczech być może. Spróbuj takim pojeździć u nas
spróbowałeś ?
...ja spróbowałem w 2006 roku - odpowiednie Et zamontowane w porsche centrum Lennetental - mam je do dziś - lepiej trzmają na zakrętach także w polsce
- minusy ...opony kosztują więcej
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.02.2014, 11:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Rychu pytasz o glebę czy średnicę? Jeździłem dość długo na 18 i wg mnie było OK, choć chyba w skrajnym położeniu o coś przycierały delikatnie. Zawias standardowy.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 24.02.2014, 13:34 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
BT napisał(a): Moze jednak lata i miliony kilometrow testow, wykonywanych przez Porsche przy kazdym nowym modelu, maja znaczenie...
...albo im 16/17 zalegają na magazynie a fajnych 18 nie mają ...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 24.02.2014, 20:12 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Cholera jak szukałem szpilek to nikt mi nie odpowiedział !!!!!
A jak pytam się o felgi czy pasują to ............prawie powieść się zrobiła
........Żartowałem
PS szpilki i śruby kupiłem w PC Sopot
A felgi to BBSy
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 24.02.2014, 20:42 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 24.02.2014, 21:12 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Jacek 911 napisał(a): Witam, Czy wejdą do Porsche 964 felgi w rozmiarze -19 cali
-2x J8,5 ET 43
-2xJ 10,5 ET 52
OPONY 2x 235/35 2x275/30
Jacku911,
Odpowiadajac na Twoje pytanie, powyzsze felgi i opony raczej wejda do 964, natomiast przemieszczanie sie tak "obutym" autem moze nie byc bezpieczne. Przy 18" mozna sie spierac, czy dla wygladu warto kusic los. Dziewietnastki zdecydowanie odradzam do tego auta.
Tu jest watek z 2003, w ktorym Adrian (Streather - znawca i autor m.in. ksiazki o technikaliach 964) wspomina o uszkodzeniu 964 z kolami 18":
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... tyres.html
Oczywiscie temat kol/opon jest znacznie ciekawszy, niz szpilek/nakretek. Dzieki temu masz kilka punktow odniesienia. Sam zdecydujesz.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|