Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.02.2014, 15:56 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Witam,
Czy wejdą do Porsche 964 felgi w rozmiarze -19 cali

-2x J8,5 ET 43

-2xJ 10,5 ET 52

OPONY 2x 235/35 2x275/30


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 16:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 17:37 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
No to d.......... :evil: a takie ładne znalazłem......ślicznie by się prezentował.
Bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 18:27 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 864
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
Moim skromnym zdaniem w 964 już 18 nie wyglądają naturalnie, a 19 to chyba by było przegięcie... 17 cali było największe i taki rozmiar wg mnie pasuje najlepiej. Miałem ostatnio 964 z 18 LM BBS złoty/poler - piękne koło, ale chyba ciuteńkę wizualnie zbyt duże do bryły 964. Ot takie luźne myśli...;)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 18:28 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 192
BT napisał(a):
Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć.
a dlaczego się nie powinno? :roll:

18" wyglądają najlepiej na 964 w parametrach 8 i 9,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 21:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
noname_conek napisał(a):
BT napisał(a):
Największe felgi dozwolone przez Porsche w zwykłych (nie turbo) 964 to 17". Sporo ludzi zakłada felgi 18", ale ASO ma obowiązek przestrzegać, ze nie powinno sie na takich jeździć.
a dlaczego się nie powinno? :roll:

18" wyglądają najlepiej na 964 w parametrach 8 i 9,5


Z wyjasnieniami juz jest trudniej. Porsche chyba nie tlumaczy, dlaczego felgi wieksze niz 17" sa niedozwolone w zwyklych 964. Po prostu. :roll:

Domyslow jest duzo - wplyw na zawieszenie, lozyska, obcieranie itp. Kazdy ma swoja teorie. Jedni biora zalecenia Porsche na wiare i zakladaja 16-17", inni mierza i montuja 18". Jezdzilem na 18" niecaly sezon i zrezygnowalem, bo ocieraly, a poza tym felgi 18" byly znacznie ciezsze - dla przykladu tylna ponad 14 kg, podczas gdy tradycyjne Cup lub D90 16-17" waza ponizej 10 kg.

Podobno zmniejszenie masy rotujacej o 1 kg jest porownywalne z obnizeniem masy nierotujacej o 4 kg. Dlatego w tym sezonie rozwazam przetestowanie opon Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 16" i porownanie z dotychczasowymi MPSC 17". Ciekawe, ze faktyczna roznica w szerokosci opony 225/50/16 i 255/40/17 to tylko 11 mm, a nie 30...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 22:28 

Dołączył: 10.08.2007
Posty: 242
jesli nie obawiasz sie jazdy na oponach typu 215/35/19 to nie widze problemu w 964 wszystko jest kwestia dobrego spasowania szerokosci et i opon oraz ustawienia zawieszenia jak komus cos obciera to wina zlego spasowania i tyle
z tymi oponami ktore podales 235/35 2x275/30 nie widze szans powodzenia chyba ze w 965 zerknij na porsche Kacpra



oczywiscie zalezy od podejscia 90% ludzi w polsce pozostaje przy "zaleceniach" producenta ale jak popatrzy sie na reszte swiata to podejscie jest nieco inne ;)

ps: te wzory na wirujace masy itd maja jak dla mnie sens jak ktos chce startowac w zawodach o puchary... dla cywila 2-3kg na kole nie zrobi roznicy

964 na 19'
http://zapodaj.net/images/0b38acb9b9a5c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 22:31 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Gdzieś wyczytałem (oficjalne stanowisko?) że w 964 trakcja jest zoptymalizowana pod koła 16" i 17". Dlatego zalecają tylko to.
Jak ktoś się uprze pewno i wciśnie 20" ;) ale 18" wymagają już nieautoryzowanej przez Porsche ingerencji w zawieszenie - w sensie nie biorą za efekty odpowiedzialności.

PS. wg. mnie CUP 17" pasuje jak ulał...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 22:43 

Dołączył: 10.08.2007
Posty: 242
glownie tez chodzi o zachowanie odpowiedniej srednicy kola w przypadku 18 jest to spelnione pod warunkiem odpowiednich opon przy 19 srednica nawet na 215/35 bedzie nieco wieksza

moj ideal to 18' i nie wyznacze jednego modelu bo fajnych jest zbyt wiele ;)


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2014, 23:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Sory ale fotki powyzej nie przedstawiaja aut ale jakies karykatury zdolne co najwyzej bezczynnie stac na wystawie-dodatkowo nie moge sie oprzec wrazeni,ze zaraz z nich wysiadzie afroamerykanin ze zlotym łancuchem na karku i szyciem spodni na wysokosci kolan. Co do samego tematu 18 chyba nie sa wizualnie zle bo pare autek w klubie na nich jezdzi i wygladaja szalowo- Rycha "biala Dama" czy Kacpra 965 Yoshi tez chyba ma 18.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 0:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Wersje 964 turbo (czyli 965) wychodzily z 18" kolami, ale rozmawiamy o wolnossakach.

Znalazlem - tu jest oficjalny Biuletyn Porsche wyjasniajacy, dlaczego firma zabrania stosowania kol 18-calowych w wolnossacych 964:

http://www.pcarworkshop.com/images/d/d7 ... geolab.pdf

Chodzi przede wszystkim o uszkodzenia mocowan zarowno przednich amortyzatorow, jak i nadwozia w okolicach tylnego zawieszenia, a takze mocowan kol przednich.

Moze jednak lata i miliony kilometrow testow, wykonywanych przez Porsche przy kazdym nowym modelu, maja znaczenie... :?:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 1:00 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 192
tona napisał(a):
Sory ale fotki powyzej nie przedstawiaja aut ale jakies karykatury zdolne co najwyzej bezczynnie stac na wystawie.
jeżdżą, jeżdżą i to nie tylko 50km/h po prostej, bo nie oszczędzali ich w zakrętach w górach ;) widziałem na żywo tą zielona w Austrii na Wsee 2013 oraz kilka podobnie obniżonych. np ta czarna:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 9:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W Niemczech być może. Spróbuj takim pojeździć u nas :twisted:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 10:37 

Dołączył: 14.09.2013
Posty: 192
Jezdze i jeździłem bardzi niskimi autami i nie widze najmniejszego problemu aby poruszac sie po Polskich drogach. Poprostu trzeba bardziej uważać ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
wit007 napisał(a):
W Niemczech być może. Spróbuj takim pojeździć u nas :twisted:

spróbowałeś ?
...ja spróbowałem w 2006 roku - odpowiednie Et zamontowane w porsche centrum Lennetental - mam je do dziś - lepiej trzmają na zakrętach także w polsce
- minusy ...opony kosztują więcej




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 11:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Rychu pytasz o glebę czy średnicę? Jeździłem dość długo na 18 i wg mnie było OK, choć chyba w skrajnym położeniu o coś przycierały delikatnie. Zawias standardowy.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
BT napisał(a):
Moze jednak lata i miliony kilometrow testow, wykonywanych przez Porsche przy kazdym nowym modelu, maja znaczenie... :?:

...albo im 16/17 zalegają na magazynie a fajnych 18 nie mają ...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 20:12 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Cholera :D jak szukałem szpilek to nikt mi nie odpowiedział !!!!! :oops:

A jak pytam się o felgi czy pasują to ............prawie powieść się zrobiła :shock:

........Żartowałem :D

PS szpilki i śruby kupiłem w PC Sopot

A felgi to BBSy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2014, 20:42 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Nie BBSy !!! podobne ale też ładne :(

http://allegro.pl/piekne-19-porsche-5x1 ... 05289.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2014, 21:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Jacek 911 napisał(a):
Witam,
Czy wejdą do Porsche 964 felgi w rozmiarze -19 cali

-2x J8,5 ET 43

-2xJ 10,5 ET 52

OPONY 2x 235/35 2x275/30


Jacku911,

Odpowiadajac na Twoje pytanie, powyzsze felgi i opony raczej wejda do 964, natomiast przemieszczanie sie tak "obutym" autem moze nie byc bezpieczne. Przy 18" mozna sie spierac, czy dla wygladu warto kusic los. Dziewietnastki zdecydowanie odradzam do tego auta.

Tu jest watek z 2003, w ktorym Adrian (Streather - znawca i autor m.in. ksiazki o technikaliach 964) wspomina o uszkodzeniu 964 z kolami 18":

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... tyres.html

Oczywiscie temat kol/opon jest znacznie ciekawszy, niz szpilek/nakretek. Dzieki temu masz kilka punktow odniesienia. Sam zdecydujesz.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum