Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 2:48 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... yY8cZ.html
Wygląda na ciekawą sztukę. Podobno krajowy, ramki widzę z salonu w Poznaniu. Nie znam się za bardzo na 996, ale dla mnie wygląda faktycznie na oryginał, wersję europejską. Nie sprawdzam narazie, ale może komuś się spodoba (a jak nie i będzie jeszcze dostępny na początek sezonu, to kto wie :lol: ).

PS. nie mogę się napatrzeć na te zdjęcia. Sztuczny efekt rozmycia tła jest powalający (zarówno jakością jak i ogólnym rezultatem) :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 16:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Panowie

Ja przymierzałem się bardzo poważnie do tego egzemplarza ale odpuściłem po dokładnym sprawdzeniu w wyspecjalizowanym warsztacie. Auto kupione w salonie w Poznaniu w najwyższej możliwej specyfikacji w tamtym czasie łącznie z indywidualnym kolorem wnętrza (piękna miętowa skóra), dwóch właścicieli od nowości: pierwszy 10 lat z pełną historią serwisową (po sprzedaży tego Porsche przesiadł się do Bentley’a Continentala GT), drugi i obecny 7 lat tylko z wymianą oleju we własnym zakresie... Auto super wyposażone, bezwypadkowe, z książką serwisową, pełen pakiet skórzany, konfiguracja kolorystyczna obłędna. Na dzień dzisiejszy niestety mocno zapuszczone. Warte uwagi ale cena zdecydowanie do negocjacji. Silnik pracuje równo i nie słychać żadnych niepokojących oznak.

Poniżej rzeczy do zrobienia by była igła (to była moja lista tematów po dokonaniu przeglądu auta):

WIZUALNE:
Polerka całego lakieru
Schodzący klar na elementach przy drzwiach
Malowanie drzwi
Malowanie zderzaka
Nowy dach, szyba tylna
Detailing wnętrza, renowacja skór
Moduł kierunkowskazów nie działa
Awaryjne nie działają
Kontrolka ABS, ESP się świeci
Regulacja, smarowanie mechanizm dachu
Opony do wymiany (tylko zimowe, 10 letnie)
Renowacja felg
Stop się świeci cały czas

MECHANICZNE:
Przednie wahacze główne
Gumy drążka stabilizatora przód
Tylne wahacze pomocnicze zbieżności
Uszczelnienie variocamu lewa strona
Cieknie między silnikiem a skrzynią + IMS
Komplet cewek i świec
Tłumiki końcowe
Rysy na cylindrach (nie jakieś super głębokie ale są)

To tak dla potomności jak ktoś będzie się zastanawiać nad tym egzemplarzem :-)

Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. Fajnie byłoby ten egzemplarz „uratować” ale niestety obawiam się, że auto zostanie u obecnego właściciela jeszcze na długie lata. Nie ma ciśnienia na sprzedaż i nie ma chęci do negocjacji ceny ale może za którymś potencjalnym kupującym odpuści... Jakby był do 70k pln to bym wziął :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 16:55 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 865
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
I to jest rzetelna i wiarygodna ocena auta - która uprawnia żeby napisać opinię. Mata , super profi.

Sorry, ale ciężko mi się znosi bicie piany w sąsiednim wątku o 991 z Poznania.




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 16:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jarek
Przecież chyba o to chodzi na naszym forum by wymieniać się rzetelnymi informacjami z korzyścią dla ogółu :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. Poza tym skoro wydałem ileś tam pln by dokładnie sprawdzić egzemplarz to nie ma sensu by inni znowu wydawali te same pieniądze...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Dokładnie tak.
A ze swojej strony chciałbym podziękowac Michałowi i innym kolegom za pomoc przy weryfikacji samochodów.
Zaoszczędziłem dużo czasu przede wszystkim. :lol:
I ze swojej strony też oczywiście deklaruje taką pomoc.
Pozdrawiam




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 19:20 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Dzięki Mata! Bardzo dokładny opis i najprawdopodobniej zaoszczędziłeś mi trochę czasu i wydatku na sprwadzenie tego egzemplarza ;)
Szkoda że taki zapuszczony, bo ma ogromny potencjał, oryginalnie bardzo ciekawe auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 19:21 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Mata napisał(a):
Panowie

Ja przymierzałem się bardzo poważnie do tego egzemplarza ale odpuściłem po dokładnym sprawdzeniu w wyspecjalizowanym warsztacie. Auto kupione w salonie w Poznaniu w najwyższej możliwej specyfikacji w tamtym czasie łącznie z indywidualnym kolorem wnętrza (piękna miętowa skóra), dwóch właścicieli od nowości: pierwszy 10 lat z pełną historią serwisową (po sprzedaży tego Porsche przesiadł się do Bentley’a Continentala GT), drugi i obecny 7 lat tylko z wymianą oleju we własnym zakresie... Auto super wyposażone, bezwypadkowe, z książką serwisową, pełen pakiet skórzany, konfiguracja kolorystyczna obłędna. Na dzień dzisiejszy niestety mocno zapuszczone. Warte uwagi ale cena zdecydowanie do negocjacji. Silnik pracuje równo i nie słychać żadnych niepokojących oznak.

Poniżej rzeczy do zrobienia by była igła (to była moja lista tematów po dokonaniu przeglądu auta):

WIZUALNE:
Polerka całego lakieru
Schodzący klar na elementach przy drzwiach
Malowanie drzwi
Malowanie zderzaka
Nowy dach, szyba tylna
Detailing wnętrza, renowacja skór
Moduł kierunkowskazów nie działa
Awaryjne nie działają
Kontrolka ABS, ESP się świeci
Regulacja, smarowanie mechanizm dachu
Opony do wymiany (tylko zimowe, 10 letnie)
Renowacja felg
Stop się świeci cały czas

MECHANICZNE:
Przednie wahacze główne
Gumy drążka stabilizatora przód
Tylne wahacze pomocnicze zbieżności
Uszczelnienie variocamu lewa strona
Cieknie między silnikiem a skrzynią + IMS
Komplet cewek i świec
Tłumiki końcowe
Rysy na cylindrach (nie jakieś super głębokie ale są)

To tak dla potomności jak ktoś będzie się zastanawiać nad tym egzemplarzem :-)

Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. Fajnie byłoby ten egzemplarz „uratować” ale niestety obawiam się, że auto zostanie u obecnego właściciela jeszcze na długie lata. Nie ma ciśnienia na sprzedaż i nie ma chęci do negocjacji ceny ale może za którymś potencjalnym kupującym odpuści... Jakby był do 70k pln to bym wziął :-)
Dla potomnych, jeśli świeci się ABS i PSM i stop cały czas, do wymiany włącznik świateł stopu za 30 zł, tego nie ma co się bać a inne o których pisał Mata poza wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią to raczej sprawy bieżące, po tym opisie uważam, że egzemplarz jest godny uwagi, czy cena 80 + jest aż tak wysoka za krajowy, bezwypadkowy z historią, ja uważam, że nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 19:48 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Kubuś72 napisał(a):
Dla potomnych, jeśli świeci się ABS i PSM i stop cały czas, do wymiany włącznik świateł stopu za 30 zł, tego nie ma co się bać a inne o których pisał Mata poza wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią to raczej sprawy bieżące, po tym opisie uważam, że egzemplarz jest godny uwagi, czy cena 80 + jest aż tak wysoka za krajowy, bezwypadkowy z historią, ja uważam, że nie.


Jeśli tak jest, to polecam właścielowi auta wymienić to za 30zł. Jeśli nie będzie tych problemów, to myślę że 10x prościej będzie sprzedać. Ja się boję trochę wycieku i cylindrów. Trochę większy budżet na to może być potrzebny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 20:16 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Wyciek żaden problem, wystarczy uszczelnić silnik, to nie młode auto, silnik do wyjęcia i wymiana simeringu i oringu przy łożysku IMS, mogą wyjść jeszcze inne drobne rzeczy, rysy to fakt, może iść w duże pieniądze, sprawdzić w PCP i decyzja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2017, 22:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Kuba
To, że ja się poddałem nie oznacza, że to zły egzemplarz. Wręcz przeciwnie, tylko przy moim podejściu do tematu przekroczyłby zakładany budżet i cały czas nosiłby w sobie niespodziankę ewentualnych dalszych większych uszkodzeń cylindrów i w efekcie konieczności remontu silnika...
Kupiłbym go gdyby: był spokój z cylindrami lub właściciel zszedł trochę z ceny by „podzielić” się kosztem przyszlego remontu. Niestety żaden z tych warunków się nie ziścił i auto zostało u dotychczasowego właściciela.
Natomiast auto zdecydowanie pośród dostępnych na rynku 996 jest nietuzinkowe!
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2018, 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 24.01.2014
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Nr klubowicza: 942
Mata - bardzo rzetelnie, oby więcej osób na forach miało podobne podejście do dzielenia się informacjami.




_________________

Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3

Garaż:
982C - MY18 718 Cayman


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2018, 22:34 

Dołączył: 24.10.2017
Posty: 223
Czytajac to co napisał Mata wnioskuje ze trzeba bedzie dołozyc ok 20-30k ( nie licze remontu silnika "rysy" ) a to oznacza ze jestesmy w cenach aut po lifcie jesli dodac remont silnika to słabo to widze :( ale moze wkoncu uda sie komus kupic to auto taniej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2018, 1:18 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
CayenneT napisał(a):
Czytajac to co napisał Mata wnioskuje ze trzeba bedzie dołozyc ok 20-30k ( nie licze remontu silnika "rysy" ) a to oznacza ze jestesmy w cenach aut po lifcie jesli dodac remont silnika to słabo to widze :( ale moze wkoncu uda sie komus kupic to auto taniej


Co do ceny, to racja. Jak się zastanawiałem nad budżetem dla tego konkretnego egzemplarza, to wyszłoby niewiele mniej niż (nie licząc potencjalnego remontu): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 8e43abb196
Tutaj nowszy model, też PL, ale chyba znacznie lepiej utrzymany. No i "S" i jaki kolor :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2018, 1:31 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Pod warunkiem, że w nim również nie masz wycieku, opon do wymiany, porysowanych gładzi itp., zwróć uwagę na rozstrzał cenowy 997 z tych lat i z czego on może wynikać.
Powodzenia w poszukiwaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2018, 1:46 

Dołączył: 26.05.2014
Posty: 415
Kubuś72 napisał(a):
Pod warunkiem, że w nim również nie masz wycieku, opon do wymiany, porysowanych gładzi itp., zwróć uwagę na rozstrzał cenowy 997 z tych lat i z czego on może wynikać.
Powodzenia w poszukiwaniach.


Tutaj pewnie prosto zweryfikować: serwisowany podobno w Auto Dusza.
Co do rozstrzału, to trudno powiedzieć, nie znam cen transakcyjnych, ale droższe zazwyczaj mają niższy przebieg (chociaż pewnie masz rację, ciężko liczyć na zerowy pakiet startowy). Nie chcę nic więcej mówić na temat tego auta, bo będzie to tylko gdybanie.

Dzięki ;) Ja się powoli rozglądam, ale 997 wrzuciłem raczej dla porównania. Szukam 986/987/996 i zupełnie mi się nie śpieszy (na pewno nie przed początkiem tego sezonu, a niewykluczone że dużo później).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 17:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Panowie
Właściciel tego egzemplarza kontaktował się w ostatnich dniach ze mną i auto jest do zabrania w tej chwili przez „znajomego lub znajomego znajomego” za 70k pln :-) Ma facet jakąś inwestycję i potrzebuje szybko uruchomić środki. Do momentu ich uzbierania oferuje w takiej cenie, jak już uzbiera to znowu się usztywni i wróci do 85k pln.
Ja auta nie biorę bo w grudniu kupiłem 996 targę. Gdybym jej nie wziął to pewnie zdecydowałbym się na to nietuzinkowe cabrio...
Jeżeli ktoś jest poważnie zainteresowany i chciałby przywrócić temu egzemplarzowi należny mu blask proszę o kontakt na priv. Dysponuję namiarami na właściciela jakby co :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2018, 20:43 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
70 to chyba też nie okazja, remont silnika to 25 tys, a jak są rysy to lepiej zrobić to teraz niż czekać, aż całkiem padnie, wtedy to jeszcze drozej.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Co oznaczają te rysy ? Skąd się biorą w silniku ? To jest zużycie nikasilu ? Wynik przegrzania czy po prostu zużycia ?
Jaki jest koszt naprawy tego silnika ? 25K ? Po takiej naprawie mamy silnik jak z fabryki czy to tylko namiastka nowego ?




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Trudno powiedzieć skąd biorą się rysy. Jakiś czas temu kolega Tunix
podesłał mi elaborat jakiejś amerykańskiej firmy, która dogłębnie
badała temat, ale przyznam szczerze że tylko pobieżnie przeczytałem :oops:
Możliwe, że przegrzanie, kto wie czy nie przekroczenia obrotów (choć
mieliśmy przykłady porysowanych gładzi, a komputer czysty), może ten
typ tak ma po prostu. Upalanie auta przy nierozgrzanym silniku raczej
też nie pomaga.

Silnika z fabryki nie będzie nigdy. Nawet jak kupisz w ASO, to dostaniesz
silnik na wymianę. Choć chyba jest opcja nówki sztuki, tylko nie wiem czy
jeszcze są dostępne i cena może pokryć kilka remontów. Przy remoncie
trzeba by wymieniać absolutnie wszystko (pompy, ślizgi, łańcuchy, wał,
wałki rozrządu, itd...). Zwykle wymienia się elementy ewidentnie zużyte
oraz te które wiadomo że są potencjalnym źródłem problemów.

Przy remoncie w aluminium (czyli nowe tuleje są aluminiowe) najdroższym
czynnikiem decydującym o rozmiarze kosztów decyduje ilość wymienianych
tłoków na nowe - tylko oryginał jest dostępny.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2018, 23:38 

Dołączył: 19.02.2017
Posty: 33
Hartech - bezsprzeczne guru od tych silnikow na wyspach napisal na ten temat elaborat:

http://www.hartech.org/images/downloads/Hartech%20Engine%20Guide%20(interim).pdf

W skrocie rysy wystepuja glownie w silnikach 3.6 I 3.8 oraz 3.4 w Cayman S. Wg jego teorii spowodowane to jest nieadekwatnym chlodzeniem oraz faktem ze olej wstrzykiwany jest na dolna sciane cylindrow. Wg jego statystyk w wiekszosci przypadkow tylko cylindry w banku 2 sa porysowane. Tloki w banku 2 maja "czolo natarcia" u gory cylindra.

Wg tego opracowania rysy praktycznie nie wystepuja w 996 3.4 poniewaz kanaly chlodzace maja rozna srednice i bardziej narazone cylindry sa faworyzowane. Rowniez brak Variocam Plus powoduje ze silniki te maja mniejszy moment.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum