Autor |
Wiadomość |
macmk
|
Napisane: 31.12.2017, 2:48 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... yY8cZ.htmlWygląda na ciekawą sztukę. Podobno krajowy, ramki widzę z salonu w Poznaniu. Nie znam się za bardzo na 996, ale dla mnie wygląda faktycznie na oryginał, wersję europejską. Nie sprawdzam narazie, ale może komuś się spodoba (a jak nie i będzie jeszcze dostępny na początek sezonu, to kto wie ). PS. nie mogę się napatrzeć na te zdjęcia. Sztuczny efekt rozmycia tła jest powalający (zarówno jakością jak i ogólnym rezultatem)
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 31.12.2017, 16:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Panowie Ja przymierzałem się bardzo poważnie do tego egzemplarza ale odpuściłem po dokładnym sprawdzeniu w wyspecjalizowanym warsztacie. Auto kupione w salonie w Poznaniu w najwyższej możliwej specyfikacji w tamtym czasie łącznie z indywidualnym kolorem wnętrza (piękna miętowa skóra), dwóch właścicieli od nowości: pierwszy 10 lat z pełną historią serwisową (po sprzedaży tego Porsche przesiadł się do Bentley’a Continentala GT), drugi i obecny 7 lat tylko z wymianą oleju we własnym zakresie... Auto super wyposażone, bezwypadkowe, z książką serwisową, pełen pakiet skórzany, konfiguracja kolorystyczna obłędna. Na dzień dzisiejszy niestety mocno zapuszczone. Warte uwagi ale cena zdecydowanie do negocjacji. Silnik pracuje równo i nie słychać żadnych niepokojących oznak. Poniżej rzeczy do zrobienia by była igła (to była moja lista tematów po dokonaniu przeglądu auta): WIZUALNE: Polerka całego lakieru Schodzący klar na elementach przy drzwiach Malowanie drzwi Malowanie zderzaka Nowy dach, szyba tylna Detailing wnętrza, renowacja skór Moduł kierunkowskazów nie działa Awaryjne nie działają Kontrolka ABS, ESP się świeci Regulacja, smarowanie mechanizm dachu Opony do wymiany (tylko zimowe, 10 letnie) Renowacja felg Stop się świeci cały czas MECHANICZNE: Przednie wahacze główne Gumy drążka stabilizatora przód Tylne wahacze pomocnicze zbieżności Uszczelnienie variocamu lewa strona Cieknie między silnikiem a skrzynią + IMS Komplet cewek i świec Tłumiki końcowe Rysy na cylindrach (nie jakieś super głębokie ale są) To tak dla potomności jak ktoś będzie się zastanawiać nad tym egzemplarzem Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Fajnie byłoby ten egzemplarz „uratować” ale niestety obawiam się, że auto zostanie u obecnego właściciela jeszcze na długie lata. Nie ma ciśnienia na sprzedaż i nie ma chęci do negocjacji ceny ale może za którymś potencjalnym kupującym odpuści... Jakby był do 70k pln to bym wziął
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 31.12.2017, 16:55 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 865 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
I to jest rzetelna i wiarygodna ocena auta - która uprawnia żeby napisać opinię. Mata , super profi.
Sorry, ale ciężko mi się znosi bicie piany w sąsiednim wątku o 991 z Poznania.
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 31.12.2017, 16:59 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Jarek Przecież chyba o to chodzi na naszym forum by wymieniać się rzetelnymi informacjami z korzyścią dla ogółu Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Poza tym skoro wydałem ileś tam pln by dokładnie sprawdzić egzemplarz to nie ma sensu by inni znowu wydawali te same pieniądze...
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 31.12.2017, 17:43 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Dokładnie tak. A ze swojej strony chciałbym podziękowac Michałowi i innym kolegom za pomoc przy weryfikacji samochodów. Zaoszczędziłem dużo czasu przede wszystkim. I ze swojej strony też oczywiście deklaruje taką pomoc. Pozdrawiam
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 31.12.2017, 19:20 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Dzięki Mata! Bardzo dokładny opis i najprawdopodobniej zaoszczędziłeś mi trochę czasu i wydatku na sprwadzenie tego egzemplarza Szkoda że taki zapuszczony, bo ma ogromny potencjał, oryginalnie bardzo ciekawe auto.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 31.12.2017, 19:21 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Mata napisał(a): Panowie Ja przymierzałem się bardzo poważnie do tego egzemplarza ale odpuściłem po dokładnym sprawdzeniu w wyspecjalizowanym warsztacie. Auto kupione w salonie w Poznaniu w najwyższej możliwej specyfikacji w tamtym czasie łącznie z indywidualnym kolorem wnętrza (piękna miętowa skóra), dwóch właścicieli od nowości: pierwszy 10 lat z pełną historią serwisową (po sprzedaży tego Porsche przesiadł się do Bentley’a Continentala GT), drugi i obecny 7 lat tylko z wymianą oleju we własnym zakresie... Auto super wyposażone, bezwypadkowe, z książką serwisową, pełen pakiet skórzany, konfiguracja kolorystyczna obłędna. Na dzień dzisiejszy niestety mocno zapuszczone. Warte uwagi ale cena zdecydowanie do negocjacji. Silnik pracuje równo i nie słychać żadnych niepokojących oznak. Poniżej rzeczy do zrobienia by była igła (to była moja lista tematów po dokonaniu przeglądu auta): WIZUALNE: Polerka całego lakieru Schodzący klar na elementach przy drzwiach Malowanie drzwi Malowanie zderzaka Nowy dach, szyba tylna Detailing wnętrza, renowacja skór Moduł kierunkowskazów nie działa Awaryjne nie działają Kontrolka ABS, ESP się świeci Regulacja, smarowanie mechanizm dachu Opony do wymiany (tylko zimowe, 10 letnie) Renowacja felg Stop się świeci cały czas MECHANICZNE: Przednie wahacze główne Gumy drążka stabilizatora przód Tylne wahacze pomocnicze zbieżności Uszczelnienie variocamu lewa strona Cieknie między silnikiem a skrzynią + IMS Komplet cewek i świec Tłumiki końcowe Rysy na cylindrach (nie jakieś super głębokie ale są) To tak dla potomności jak ktoś będzie się zastanawiać nad tym egzemplarzem Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. Fajnie byłoby ten egzemplarz „uratować” ale niestety obawiam się, że auto zostanie u obecnego właściciela jeszcze na długie lata. Nie ma ciśnienia na sprzedaż i nie ma chęci do negocjacji ceny ale może za którymś potencjalnym kupującym odpuści... Jakby był do 70k pln to bym wziął Dla potomnych, jeśli świeci się ABS i PSM i stop cały czas, do wymiany włącznik świateł stopu za 30 zł, tego nie ma co się bać a inne o których pisał Mata poza wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią to raczej sprawy bieżące, po tym opisie uważam, że egzemplarz jest godny uwagi, czy cena 80 + jest aż tak wysoka za krajowy, bezwypadkowy z historią, ja uważam, że nie.
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 31.12.2017, 19:48 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Kubuś72 napisał(a): Dla potomnych, jeśli świeci się ABS i PSM i stop cały czas, do wymiany włącznik świateł stopu za 30 zł, tego nie ma co się bać a inne o których pisał Mata poza wyciekiem pomiędzy silnikiem a skrzynią to raczej sprawy bieżące, po tym opisie uważam, że egzemplarz jest godny uwagi, czy cena 80 + jest aż tak wysoka za krajowy, bezwypadkowy z historią, ja uważam, że nie. Jeśli tak jest, to polecam właścielowi auta wymienić to za 30zł. Jeśli nie będzie tych problemów, to myślę że 10x prościej będzie sprzedać. Ja się boję trochę wycieku i cylindrów. Trochę większy budżet na to może być potrzebny.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 31.12.2017, 20:16 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Wyciek żaden problem, wystarczy uszczelnić silnik, to nie młode auto, silnik do wyjęcia i wymiana simeringu i oringu przy łożysku IMS, mogą wyjść jeszcze inne drobne rzeczy, rysy to fakt, może iść w duże pieniądze, sprawdzić w PCP i decyzja.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 31.12.2017, 22:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Kuba To, że ja się poddałem nie oznacza, że to zły egzemplarz. Wręcz przeciwnie, tylko przy moim podejściu do tematu przekroczyłby zakładany budżet i cały czas nosiłby w sobie niespodziankę ewentualnych dalszych większych uszkodzeń cylindrów i w efekcie konieczności remontu silnika... Kupiłbym go gdyby: był spokój z cylindrami lub właściciel zszedł trochę z ceny by „podzielić” się kosztem przyszlego remontu. Niestety żaden z tych warunków się nie ziścił i auto zostało u dotychczasowego właściciela. Natomiast auto zdecydowanie pośród dostępnych na rynku 996 jest nietuzinkowe! Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Cember666
|
Napisane: 1.01.2018, 13:50 |
|
Dołączył: 24.01.2014 Posty: 303 Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Nr klubowicza: 942
|
Mata - bardzo rzetelnie, oby więcej osób na forach miało podobne podejście do dzielenia się informacjami.
_________________ Apartamenty nad polskim morzem; IG: morskie.grzybowo Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3Garaż: 982C - MY18 718 Cayman
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 1.01.2018, 22:34 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Czytajac to co napisał Mata wnioskuje ze trzeba bedzie dołozyc ok 20-30k ( nie licze remontu silnika "rysy" ) a to oznacza ze jestesmy w cenach aut po lifcie jesli dodac remont silnika to słabo to widze ale moze wkoncu uda sie komus kupic to auto taniej
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.01.2018, 1:18 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
CayenneT napisał(a): Czytajac to co napisał Mata wnioskuje ze trzeba bedzie dołozyc ok 20-30k ( nie licze remontu silnika "rysy" ) a to oznacza ze jestesmy w cenach aut po lifcie jesli dodac remont silnika to słabo to widze ale moze wkoncu uda sie komus kupic to auto taniej Co do ceny, to racja. Jak się zastanawiałem nad budżetem dla tego konkretnego egzemplarza, to wyszłoby niewiele mniej niż (nie licząc potencjalnego remontu): https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 8e43abb196Tutaj nowszy model, też PL, ale chyba znacznie lepiej utrzymany. No i "S" i jaki kolor
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 2.01.2018, 1:31 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Pod warunkiem, że w nim również nie masz wycieku, opon do wymiany, porysowanych gładzi itp., zwróć uwagę na rozstrzał cenowy 997 z tych lat i z czego on może wynikać. Powodzenia w poszukiwaniach.
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 2.01.2018, 1:46 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Kubuś72 napisał(a): Pod warunkiem, że w nim również nie masz wycieku, opon do wymiany, porysowanych gładzi itp., zwróć uwagę na rozstrzał cenowy 997 z tych lat i z czego on może wynikać. Powodzenia w poszukiwaniach. Tutaj pewnie prosto zweryfikować: serwisowany podobno w Auto Dusza. Co do rozstrzału, to trudno powiedzieć, nie znam cen transakcyjnych, ale droższe zazwyczaj mają niższy przebieg (chociaż pewnie masz rację, ciężko liczyć na zerowy pakiet startowy). Nie chcę nic więcej mówić na temat tego auta, bo będzie to tylko gdybanie. Dzięki Ja się powoli rozglądam, ale 997 wrzuciłem raczej dla porównania. Szukam 986/987/996 i zupełnie mi się nie śpieszy (na pewno nie przed początkiem tego sezonu, a niewykluczone że dużo później).
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 5.03.2018, 17:43 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Panowie Właściciel tego egzemplarza kontaktował się w ostatnich dniach ze mną i auto jest do zabrania w tej chwili przez „znajomego lub znajomego znajomego” za 70k pln Ma facet jakąś inwestycję i potrzebuje szybko uruchomić środki. Do momentu ich uzbierania oferuje w takiej cenie, jak już uzbiera to znowu się usztywni i wróci do 85k pln. Ja auta nie biorę bo w grudniu kupiłem 996 targę. Gdybym jej nie wziął to pewnie zdecydowałbym się na to nietuzinkowe cabrio... Jeżeli ktoś jest poważnie zainteresowany i chciałby przywrócić temu egzemplarzowi należny mu blask proszę o kontakt na priv. Dysponuję namiarami na właściciela jakby co Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 5.03.2018, 20:43 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
70 to chyba też nie okazja, remont silnika to 25 tys, a jak są rysy to lepiej zrobić to teraz niż czekać, aż całkiem padnie, wtedy to jeszcze drozej.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 6.03.2018, 16:59 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Co oznaczają te rysy ? Skąd się biorą w silniku ? To jest zużycie nikasilu ? Wynik przegrzania czy po prostu zużycia ? Jaki jest koszt naprawy tego silnika ? 25K ? Po takiej naprawie mamy silnik jak z fabryki czy to tylko namiastka nowego ?
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 6.03.2018, 21:28 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Trudno powiedzieć skąd biorą się rysy. Jakiś czas temu kolega Tunix podesłał mi elaborat jakiejś amerykańskiej firmy, która dogłębnie badała temat, ale przyznam szczerze że tylko pobieżnie przeczytałem Możliwe, że przegrzanie, kto wie czy nie przekroczenia obrotów (choć mieliśmy przykłady porysowanych gładzi, a komputer czysty), może ten typ tak ma po prostu. Upalanie auta przy nierozgrzanym silniku raczej też nie pomaga. Silnika z fabryki nie będzie nigdy. Nawet jak kupisz w ASO, to dostaniesz silnik na wymianę. Choć chyba jest opcja nówki sztuki, tylko nie wiem czy jeszcze są dostępne i cena może pokryć kilka remontów. Przy remoncie trzeba by wymieniać absolutnie wszystko (pompy, ślizgi, łańcuchy, wał, wałki rozrządu, itd...). Zwykle wymienia się elementy ewidentnie zużyte oraz te które wiadomo że są potencjalnym źródłem problemów. Przy remoncie w aluminium (czyli nowe tuleje są aluminiowe) najdroższym czynnikiem decydującym o rozmiarze kosztów decyduje ilość wymienianych tłoków na nowe - tylko oryginał jest dostępny.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Wcooba
|
Napisane: 6.03.2018, 23:38 |
|
Dołączył: 19.02.2017 Posty: 33
|
Hartech - bezsprzeczne guru od tych silnikow na wyspach napisal na ten temat elaborat: http://www.hartech.org/images/downloads/Hartech%20Engine%20Guide%20(interim).pdfW skrocie rysy wystepuja glownie w silnikach 3.6 I 3.8 oraz 3.4 w Cayman S. Wg jego teorii spowodowane to jest nieadekwatnym chlodzeniem oraz faktem ze olej wstrzykiwany jest na dolna sciane cylindrow. Wg jego statystyk w wiekszosci przypadkow tylko cylindry w banku 2 sa porysowane. Tloki w banku 2 maja "czolo natarcia" u gory cylindra. Wg tego opracowania rysy praktycznie nie wystepuja w 996 3.4 poniewaz kanaly chlodzace maja rozna srednice i bardziej narazone cylindry sa faworyzowane. Rowniez brak Variocam Plus powoduje ze silniki te maja mniejszy moment. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|