Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.06.2008, 10:36 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Czy wiecie po czym poznac, lub czy da sie wogole poznac czy auto przechodzilo konwersje z czynnika R12 na R134?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 10:41 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Najczęściej po adapterach na króćcach napełniania. Niestety, w przypadku 944 nakręcenie adaptera na górny króciec (ten przy amortyzatorze) grozi przebiciem maski....... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 10:44 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ale jednak niektorzy robia konwersje na R134, zatem jakos sie da to zrobic ;) Zastanawiam sie po czym to poznac, bo z tego co widze to nikt nie oferuje (i chyba nawet nie moze) napelniania R12, a nie wiem czy mam konwersje zrobiona. Na razie mi zalezy zeby przywrocic ladowanie, a nie zeby naprawiac klime, problem w tym ze jesli juz regeneruje kompresor to dobrze by bylo przy okazji nabic i sprawdzic czy kompresor to jedyny problem niedzialajacej klimy.

Chyba ze regeneracja kompresora bez dalszego walczenia z klima nie spowoduje ponownego go uszkodzenia przy przebiegu ok 1 tys km bez pelnego naprawienia klimy...?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 11:51 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Przy wyłączonej klimatyzacji kompresor się nie kręci - stoi w miejscu i się nie zużywa. Jeśli instalacja jest sprawna, nawet jak włączysz klimatyzację, czujniki ciśnienia nie pozwolą na załączenie sprzęgła klimatyzatora (niedobór ciśnienia).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 12:05 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Aha, czyli jak rozumiem wymiana lozyska spowoduje iz powinienem miec normalne ladowanie, bo mechanicznie wszystko bedzie sprawne i bede mogl ze spokojem jezdzic na wylaczonej klimie dopoki jej nie naprawie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
teoretycznie możesz jeździć na wyłączonej i na włączonej klimie (czego nie polecam)

tzn. nie ma co sie stresować gdyby ktoś załączył nieświadomie klimę, ponieważ z powodu braku ciśnienia presostat wyłączy sprężarkę.

Podobnie się dzieje przy zbyt niskim ciśnieniu. Czyli jak masz niewystarczające ciśnienie czynnika, to sprężarka pochodzi chwilę, ale presostat ją wyłączy. :wink:




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 12:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Akurat u mnie czynnik chyba jest nabity. Problem polega na tym ze ostatnio ja wlaczylem i zaczela wyc, nie zwrocilem uwagi od razu, ale mam ladowanie na poziomie ok 12.5V, co jest zdecydowanie za malo. Wyglada na to ze z powodu uszkodzonego kompresora nie mam ladowania, bo kompresor jest na tym samym pasku co alternator. Potrzebuje zrobic ladowanie minimalnym kosztem w obecnej chwili.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie wiem czy to będzie dobra podpowiedź, ale mój kolega miał podobny
problem z kompresorem klimy w Carismie. Założył pasek do tego modelu,
ale bez klimy - nie wiem tylko czy to najtańsze wyjście w 944TS :roll:

Po naprawie oczywiście założył normalny pasek obejmujący kompresor.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.06.2008, 13:28 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Kompresor w wersji z klima jest montowany w miejscu gdzie normalnie alternator w wersji bez klimy, takze ta opcja nie wchodzi w gre. Tez o tym myslalem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum