Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.06.2017, 17:19 

Dołączył: 18.05.2011
Posty: 24
Cytując:
Przeważnie, wraz ze wzrostem liczby oktanowej, wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie wzrost.
Oczywiście nieco inaczej ma się sprawa w przypadku silników, które na podstawie np. danych z czujnika spalania stukowego są w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu. Komputer „wykrywa” paliwo o wyższej liczbie oktanowej, zwiększa kąt wyprzedzenia zapłonu („przyspiesza zapłon”), może również zmieniać ilość dawki paliwa. Te czynności powodują spalanie się paliwa pod większym ciśnieniem, dzięki czemu moc może faktycznie nieco wzrosnąć, ale tylko w pewnych niewielkich granicach.


Taka ciekawostka: LPG ma 110 oktanów :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 11:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Ja tankuję 100 na shellu nie dla osiągów a czystości silnika :) stąd taki a nie inny tytuł tego wątku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 12:35 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Nie jestem specjalista w temacie, a tu znalazlem troche dwuznaczna odpowiedz na to czy rzeczywiscie uzywanie paliwa z wyzsza miara oktanow "oczyszcza" silnik...

https://www.kbb.com/car-advice/articles ... n-and-why/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2017, 12:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
jczar napisał(a):
Nie jestem specjalista w temacie, a tu znalazlem troche dwuznaczna odpowiedz na to czy rzeczywiscie uzywanie paliwa z wyzsza miara oktanow "oczyszcza" silnik...

https://www.kbb.com/car-advice/articles ... n-and-why/


Moja 997 jest już w tym wieku (a nawet sporo powyżej :) o którym piszą, że warto używać paliwa z wyższą liczbą oktanów.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum