Autor |
Wiadomość |
Don_Tomas
|
Napisane: 8.06.2017, 18:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Cześć Czy warto zrobić czyszczenie silnika z nagaru? W programie Fani Czterech Kółek Ed czyścił właśnie silnik w Jaguarze XK8 i potem silnik lepiej chodził, miał czystsze spaliny i mniej palił.... W wawie robi to http://robcar.pl/czyszczenie-silnika-wodorem albo http://autonagar.pl/Ktoś robił takie czyszczenie w swoim Porsche?
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Tsotsi85
|
Napisane: 9.06.2017, 9:54 |
|
Dołączył: 4.08.2016 Posty: 34
|
Tez widzialem ten odcinek chociaz nie pamietam czy faktycznie to byl wodor. Ed dosc mocno zachwalal te metode. Opinie w internecie rozne, ci ktorzy korzystali raczej zachwalaja (glownie zagraniczne fora) ale zdecydowana wiekoszosc wypowiedzi to dywagacje na temat pirolizy i teoretyczne rozwazania.
Ciekawy jestem czy ktorys z kolegow korzystal z tych uslug.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 9.06.2017, 10:13 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Polecano mi tę metodę, namawiano na ..namawianie klientów. W ramach prezentacji i zachęty zrobili w moim samochodzie (Touran 19tdi, ok.200tyś.km.) Nie odczułem żadnej różnicy. Do czyszczenia nagaru, przy użyciu preparatu Bilstein R-2000 dałem się namówić dawno, dawno temu. W Ladzie, po przebiegu ok.120 tyś., która nie brała oleju nic,a nic, po zastosowaniu, tak wyczyściło z nagarów, że samochód zaczął kopcić..... Ja ufam dobrym olejom i na czas zmienianym.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 9.06.2017, 10:50 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
W Audi A6 3.0 TDI również nie poczułem różnicy ale po około 2kkm auto zaczęło kopcić :/ Dalej nie wiem jak było bo auto sprzedałem.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 9.06.2017, 13:48 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Ja bym nie ryzykował. Te samochody przejeżdzają setki tysięcy km bez większych problemów, oczywiście zakładając dbałość kierowców i właścicieli.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 9.06.2017, 14:13 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
z tego co przeczytałem o tej metodzie i mojej ograniczonej znajomości mechaniki to ma sens przy w miarę nowym silniku z bezpośrednim wtryskiem, który lubi zebrać nagar w układzie dolotowym. "Stary" i już zużyty silnik takie nagłe wyczyszczenie może załatwić. Nie jest tak?
|
|
Góra |
|
Wodnik
|
Napisane: 10.06.2017, 9:51 |
|
Dołączył: 26.10.2015 Posty: 69
|
Zdjęty nagar = wolna przestrzeń.Nie da się selektywnie wybrać miejsca gdzie nagar zostanie usunięty więc efekt zależy od tego gdzie nagar się zbiera. Jeżeli silnik jest używany ostrzej to nagaru będzie mało więc nie będzie wielkiej różnicy. Jeśli jest "zamulony" to nagar którego dużo zalega w silniku uszczelniając go zostanie usunięty i się zacznie kopcenie itd. Żeby pogorszyć stan zamulonego silnika nie trzeba nawet stosować takich wyszukanych metod. Bardzo zachwalane są samochody którymi "dziadek jeździł do kościoła" ale kiedy takiego samochodu zacznie używać agresywny kierowca to właśnie głównie przez wypłukanie nagaru silnik potrafi bardzo szybko oddać.
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 13.06.2017, 9:02 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Daruję sobie to czyszczenie olej zmieniam regularnie, paliwo wyłącznie z shella, więc wszystko powinno być ok. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 13.06.2017, 15:36 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
Czemu akurat tylko z shell'a paliwo? Staram się omijac wszystkie eko-coś tam, more miles itp. Ale np. Orlen jest ok? Tak pytam bo całe życie lalem diesel i nie zwracałem na to uwagi a teraz od niedawna na codzień Porsche więc pytanie co lac?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 13.06.2017, 15:49 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Ilu uzytkownikow tyle opinii nt stacji...
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
Don_Tomas
|
Napisane: 13.06.2017, 15:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 26.08.2014 Posty: 1047 Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
|
Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 nic innego mną nie kieruje. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ Pozdrawiam, Tomas Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, MacanByło: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster Sprzedam: 924 turboPraca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 13.06.2017, 19:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Don_Tomas napisał(a): Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 nic innego mną nie kieruje A ja zupełnie odwrotnie Właściwie nie korzystam z Shella, bo nie ma tam 98
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 14.06.2017, 8:16 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Temat zmienił nieco kierunek więc wtrącę i swoje 6 groszy Tyczy się to Boxstera, o 911 czy innych Porsche nie dyskutuję.Kilka lat temu chciałem kupić w Koszalinie Boxstera z USA. Rocznik 2003 silnik 2.7 . Na klapce wlewu paliwa napis 92 octan. Kupiłem 2004 z europy i tu zaleca się 98... W jednym z polecanych przez nas serwisów powiedziano mi by lać 95 i nie dać się zwariować.. I jeszcze jedno. Na początku lałem 100 octan. Teraz 98 z auchan..... Na stacji mają kartkę z aktualnym wynikiem badań paliw w swojej placówce.Co prawda jestem przedrażliwiony i czy do 100 czy do 98 zawsze dolewałem dodatek do benzyny i do czyszczenia wtryskiwaczy.. Poważnie zastanawiam się nad przejściem na 95 gdyż kilka miesięcy temu dolałem 95 który pozostał mi po użytkowaniu kosiarki i Box przestał falować na wolnych obrotach Przypadek??
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 14.06.2017, 8:59 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
wit007 napisał(a): Don_Tomas napisał(a): Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 nic innego mną nie kieruje A ja zupełnie odwrotnie Właściwie nie korzystam z Shella, bo nie ma tam 98 ja ostatnio zostałem też zaskoczony, że na Shellu nie było nic ponad 95, ewentualnie jakiś wypasiony olej napędowy - komu potrzebny Diesel Shell Racing ?!?!?.....
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 14.06.2017, 14:05 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
Leje tylko 95 do swojego boxa 2,5l z USA. Pewnie żeby lac 98 trzeba by mapy przedlubac?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 14.06.2017, 14:44 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 14.06.2017, 19:15 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Ha! Cos sie dowiedzalem...
W skrocie, nie ma znaczenia jakiej marki benzyne uzywasz (dal przyklad Australii, gdzie znaczna wiekszsc benzyny, bez wzgeldu na marke jest ta sama - sprowadzana z tego samego miejsca, Singapuru). "Oktany" maja znaczenie, ale... Wyzsze oktany nie powoduja, ze auto jest bardziej sprawne (bardziej ekonomiczne, bardziej ekologiczen, szybsze etc.). Za to odpowiada "kompresja" (im wyzsza, tym lepiej), a wyzsze oktany oznaczaja, ze paliwo lepiej reaguje na wyzsze sprezanie (czyli im wyzsze oktany, tym benzyna spala sie w bardziej zblizonym do optymalnego momentu w procesie pracy silnika)...A jeden z koncowych wnioskow to, ze uzywanie benzyny o wyzszym oktanie, moze spowodowac niewielka poprawe w osiagach. Slowo "niewielka" porownal do schudniecia ze 150 kg to 149 kg, nic co moglbys odczuc, czy nawet zmierzyc .... A jest to dlatego, ze kompresja jest w dalszym ciagu ta sama... Reszte dopowiedz sobie sam...
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 14.06.2017, 22:07 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
arczimi napisał(a): A teraz w kilku zdaniach przetłumacz Nie miałem możliwości wcześniej odpisać, w sumie to co jczar napisał, że ilość oktanów oznacza odporność na przedwczesną detonację i są różne procedury wyznaczające tę liczbę oktanów amerykańskie 92 to europejskie nie wiem ile, chyba 98. Polecam niektóre filmy z kanału do którego link podesłałem, obejrzałem około 30tu w ciągu ostatnich dwóch lat i większość fajna.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 14.06.2017, 22:16 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Cytuj: Na klapce wlewu paliwa napis 92 octan. Kupiłem 2004 z europy i tu zaleca się 98. Te dwie wartosci reprezentuja inna miare. Znane sa 3 glowne wartosci oktanow - RON (Research Octane Number) uzyskiwany w warunkach laboratoryjnych (uzywany w Europie i wiekszosci innych krajow), MON (Motor Octane Number) wartosci uzyskiwane w extremalnie niekorzystnych warunkach oraz PON (Pump Octane Number) - srednia miedzy MON i RON uzywane w USA. Czyli jesli chcesz porownac wartosci europejski z amerykanskimi, musisz znac MON paliwa, ktore chcesz porownac... Wiecej tu - https://www.etuners.gr/fuel/
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|