Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.06.2017, 18:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Cześć

Czy warto zrobić czyszczenie silnika z nagaru? W programie Fani Czterech Kółek Ed czyścił właśnie silnik w Jaguarze XK8 i potem silnik lepiej chodził, miał czystsze spaliny i mniej palił....

W wawie robi to http://robcar.pl/czyszczenie-silnika-wodorem albo http://autonagar.pl/

Ktoś robił takie czyszczenie w swoim Porsche?




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2017, 9:54 

Dołączył: 4.08.2016
Posty: 34
Tez widzialem ten odcinek chociaz nie pamietam czy faktycznie to byl wodor. Ed dosc mocno zachwalal te metode.
Opinie w internecie rozne, ci ktorzy korzystali raczej zachwalaja (glownie zagraniczne fora) ale zdecydowana wiekoszosc wypowiedzi to dywagacje na temat pirolizy i teoretyczne rozwazania.

Ciekawy jestem czy ktorys z kolegow korzystal z tych uslug.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2017, 10:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Polecano mi tę metodę, namawiano na ..namawianie klientów.
W ramach prezentacji i zachęty zrobili w moim samochodzie (Touran 19tdi, ok.200tyś.km.) Nie odczułem żadnej różnicy.
Do czyszczenia nagaru, przy użyciu preparatu Bilstein R-2000 dałem się namówić dawno, dawno temu. W Ladzie, po przebiegu ok.120 tyś., która nie brała oleju nic,a nic, po zastosowaniu, tak wyczyściło z nagarów, że samochód zaczął kopcić..... :cry:
Ja ufam dobrym olejom i na czas zmienianym.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2017, 10:50 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
W Audi A6 3.0 TDI również nie poczułem różnicy ale po około 2kkm auto zaczęło kopcić :/ Dalej nie wiem jak było bo auto sprzedałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2017, 13:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ja bym nie ryzykował. Te samochody przejeżdzają setki tysięcy km bez większych problemów, oczywiście zakładając dbałość kierowców i właścicieli.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2017, 14:13 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
z tego co przeczytałem o tej metodzie i mojej ograniczonej znajomości mechaniki to ma sens przy w miarę nowym silniku z bezpośrednim wtryskiem, który lubi zebrać nagar w układzie dolotowym. "Stary" i już zużyty silnik takie nagłe wyczyszczenie może załatwić. Nie jest tak?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2017, 9:51 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
Zdjęty nagar = wolna przestrzeń.Nie da się selektywnie wybrać miejsca gdzie nagar zostanie usunięty więc efekt zależy od tego gdzie nagar się zbiera. Jeżeli silnik jest używany ostrzej to nagaru będzie mało więc nie będzie wielkiej różnicy. Jeśli jest "zamulony" to nagar którego dużo zalega w silniku uszczelniając go zostanie usunięty i się zacznie kopcenie itd. Żeby pogorszyć stan zamulonego silnika nie trzeba nawet stosować takich wyszukanych metod. Bardzo zachwalane są samochody którymi "dziadek jeździł do kościoła" ale kiedy takiego samochodu zacznie używać agresywny kierowca to właśnie głównie przez wypłukanie nagaru silnik potrafi bardzo szybko oddać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2017, 9:02 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Daruję sobie to czyszczenie :) olej zmieniam regularnie, paliwo wyłącznie z shella, więc wszystko powinno być ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2017, 15:36 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 234
Czemu akurat tylko z shell'a paliwo? Staram się omijac wszystkie eko-coś tam, more miles itp. Ale np. Orlen jest ok? Tak pytam bo całe życie lalem diesel i nie zwracałem na to uwagi a teraz od niedawna na codzień Porsche więc pytanie co lac?

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2017, 15:49 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Ilu uzytkownikow tyle opinii nt stacji...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2017, 15:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 :) nic innego mną nie kieruje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2017, 19:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Don_Tomas napisał(a):
Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 :) nic innego mną nie kieruje


A ja zupełnie odwrotnie Właściwie nie korzystam z Shella, bo nie ma tam 98




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 8:16 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Temat zmienił nieco kierunek więc wtrącę i swoje 6 groszy :)
Tyczy się to Boxstera, o 911 czy innych Porsche nie dyskutuję.Kilka lat temu chciałem kupić w Koszalinie Boxstera z USA. Rocznik 2003 silnik 2.7 . Na klapce wlewu paliwa napis 92 octan. Kupiłem 2004 z europy i tu zaleca się 98... W jednym z polecanych przez nas serwisów powiedziano mi by lać 95 i nie dać się zwariować.. I jeszcze jedno. Na początku lałem 100 octan. Teraz 98 z auchan..... Na stacji mają kartkę z aktualnym wynikiem badań paliw w swojej placówce.Co prawda jestem przedrażliwiony i czy do 100 czy do 98 zawsze dolewałem dodatek do benzyny i do czyszczenia wtryskiwaczy.. Poważnie zastanawiam się nad przejściem na 95 gdyż kilka miesięcy temu dolałem 95 który pozostał mi po użytkowaniu kosiarki i Box przestał falować na wolnych obrotach :shock: :shock: Przypadek??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 8:59 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
wit007 napisał(a):
Don_Tomas napisał(a):
Tylko z shella, bo tylko tam jest 100 :) nic innego mną nie kieruje


A ja zupełnie odwrotnie Właściwie nie korzystam z Shella, bo nie ma tam 98


ja ostatnio zostałem też zaskoczony, że na Shellu nie było nic ponad 95, ewentualnie jakiś wypasiony olej napędowy - komu potrzebny Diesel Shell Racing ?!?!?.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 14:05 

Dołączył: 11.05.2017
Posty: 234
Leje tylko 95 do swojego boxa 2,5l z USA. Pewnie żeby lac 98 trzeba by mapy przedlubac?

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 14:44 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
arczimi napisał(a):
[...]Boxstera z USA. Rocznik 2003 silnik 2.7 . Na klapce wlewu paliwa napis 92 octan. Kupiłem 2004 z europy i tu zaleca się 98[...]


https://www.youtube.com/watch?v=WYlk9C1o0nk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 15:22 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
A teraz w kilku zdaniach przetłumacz :D :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 19:15 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Ha! Cos sie dowiedzalem...

W skrocie, nie ma znaczenia jakiej marki benzyne uzywasz (dal przyklad Australii, gdzie znaczna wiekszsc benzyny, bez wzgeldu na marke jest ta sama - sprowadzana z tego samego miejsca, Singapuru). "Oktany" maja znaczenie, ale... Wyzsze oktany nie powoduja, ze auto jest bardziej sprawne (bardziej ekonomiczne, bardziej ekologiczen, szybsze etc.). Za to odpowiada "kompresja" (im wyzsza, tym lepiej), a wyzsze oktany oznaczaja, ze paliwo lepiej reaguje na wyzsze sprezanie (czyli im wyzsze oktany, tym benzyna spala sie w bardziej zblizonym do optymalnego momentu w procesie pracy silnika)...A jeden z koncowych wnioskow to, ze uzywanie benzyny o wyzszym oktanie, moze spowodowac niewielka poprawe w osiagach. Slowo "niewielka" porownal do schudniecia ze 150 kg to 149 kg, nic co moglbys odczuc, czy nawet zmierzyc .... A jest to dlatego, ze kompresja jest w dalszym ciagu ta sama... Reszte dopowiedz sobie sam...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 22:07 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
arczimi napisał(a):
A teraz w kilku zdaniach przetłumacz :D :roll:


Nie miałem możliwości wcześniej odpisać, w sumie to co jczar napisał, że ilość oktanów oznacza odporność na przedwczesną detonację i są różne procedury wyznaczające tę liczbę oktanów amerykańskie 92 to europejskie nie wiem ile, chyba 98.

Polecam niektóre filmy z kanału do którego link podesłałem, obejrzałem około 30tu w ciągu ostatnich dwóch lat i większość fajna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.06.2017, 22:16 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Cytuj:
Na klapce wlewu paliwa napis 92 octan. Kupiłem 2004 z europy i tu zaleca się 98.


Te dwie wartosci reprezentuja inna miare. Znane sa 3 glowne wartosci oktanow - RON (Research Octane Number) uzyskiwany w warunkach laboratoryjnych (uzywany w Europie i wiekszosci innych krajow), MON (Motor Octane Number) wartosci uzyskiwane w extremalnie niekorzystnych warunkach oraz PON (Pump Octane Number) - srednia miedzy MON i RON uzywane w USA. Czyli jesli chcesz porownac wartosci europejski z amerykanskimi, musisz znac MON paliwa, ktore chcesz porownac...

Wiecej tu - https://www.etuners.gr/fuel/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum