Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.10.2010, 23:26 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc na wstępie chciałbym się z Wami przywitać :)
"Dłubię" amatorsko fizykę kilku drogowych samochodów Porsche, do symulatora rFactor. Udało mi się znaleźć sporo informacji w różnych dokumentach i projekt powoli idzie do przodu, niestety jednak - pewnych danych nie udało mi się uzyskać.

Poszukuję następujących informacji i w związku z tym chciałbym Was prosić o pomoc.

1. Przełożenie pedału hamulca (tj. stosunek całkowitej długości między osią pedała a miejscem na które kierowca naciska, do długości między osią pedała a mocowaniem master cylindra, np. 4,25:1).

2. Współczynnik podbicia siły hamowania w serwie (brake booster), np. 2,5:1

3. Średnica wewnętrzna w master cylindrze (w układzie hamulcowym) oraz w miarę możliwości, średnice tłoczków w zaciskach hamulców przód i tył.

4. Twardość sprężyn, wyrażona w bądź N/mm bądź w kg (na mm lub m - obojętne, to sobie przeliczę).

5. Jeśli ktoś posiada takie informacje, to charakterystyka tłumienia amortyzatorów

Powyższe informacje poszukuję w zasadzie dla całej serii 997:
- Carrera oraz Carrera S
- 997 GT3 i GT3 RS
- 997 GT2 oraz Turbo
oraz Carrera GT :)

Większość modeli pojawiła się już w drugiej generacji - można podać dla obu :)

W razie czego, proszę pisać na PM

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2010, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witam!

rFactor jest świetny, szczególnie że można sobie po znanych torach pojeździć.
Do tego Tor Poznań :D Oczywiście o fizyce jazdy nie trzeba chyba wspominać.

Niestety nie znam odpowiedzi na Twoje pytania. Od 2 do 5 ktoś może znać,
ale to pierwsze to nie bardzo wiem o co chodzi :oops:

Trudne jest stworzenie takiego modelu? Myślałem kiedyś czy byłby ktoś
chętny zrobić model 924 :) Bardzo fajnie wyważone auto, ciekawe czy
zrobiłbym lepszy czas na poznaniu niż swoim zrobiłem :lol:




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2010, 0:51 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Obrazek

Obrazek powinien wszystko wyjaśnić :)
Przełożenie 3,0:1 oznacza że gdy my wciśniemy pedał na 3mm to trzpień master cylindra zostanie wciśnięty przez pedał o 1mm.
Przełożenie pedału, wzmocnienie na serwie (jeśli mamy serwo) oraz powierzchnia tłoczków zacisków decydują finalnie o skoku pedału oraz sile jaka się pojawi na klockach gdy będziemy deptać pedał hamulca.

Co do modowania...akurat nie zajmuję się grafiką 3D (korzystam z gotowych modeli) natomiast na pewno jest to trochę roboty, jeśli chce się to zrobić dobrze... to samo może być z dźwiękiem (trzeba nagrać sample i je potem odpowiednio sparować). Z fizyką nie powinno być problemów, jeśli mamy wystarczająco danych (mówię o tych istotnych, bo informacji takich jak np. zmiana oporu aero względem zmiany prześwitu, raczej nikt nie mierzył a jeśli już, to pewnie się nie podzieli ;-) ).

Z czasami okrążeń jest tak, że ogólnie czasy będą zbliżone jeśli tak się przygotuje fizykę auta (głównie chodzi o opony), jednak w rF 1 wiele detali jak nagumowanie czy brudzenie toru, nie jest symulowanych.
W rFactor 2 ma być znacznie lepiej. Sam model opony też będzie znacznie bardziej zaawansowany... no ale to nie temat na taką dyskusję ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2010, 16:30 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Przepraszam za post pod postem, ale na dotychczasowe pytania nikt nie odpisał a mam kolejne.

Jak mocno odbiegają od siebie - wysokość auta mierzona wg punktów na elementach zawieszenia, wskazanych w instrukcji, do rzeczywistego prześwitu między nadwoziem a podłożem auta?

Przykładowo, katalogowo 997 GT3 MKI ma wysokość 108/133mm (mierzone wg instrukcji). Ile wynosi faktyczny prześwit?

Na dobrą sprawę, takie informacje przydałyby mi się dla całej serii 997 oraz Boxstera i Carrery GT, więc jeśli komuś się chce to sprawdzić i podać wyniki pomiarów tu w temacie, byłbym bardzo wdzięczny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.10.2010, 16:51 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Panowie - pomóżcie koledze... ja ostatnio postanowiłem w ramach 'doszkalania' posezonowego zainstalowałem tą grę i ściągnąłem tor Poznań... powiem Wam że gra super wciągająca... ile bym dał, żeby tam znaleźć 911... a jeszcze więcej, by znaleźć 924/944... :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2010, 0:31 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 28
Na zachętę ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=I0MikOMdALE

Tor może już niektórzy z Was znają. Prace idą powoli, ale jednak do przodu (jeśli ktoś się ściga na portalu SimRacingPL to pewnie już miał okazję wpaść na któryś z funrace'ów organizowanych na tym torze).
Samochód jeszcze potrzebuje parę poprawek tu i ówdzie (zarówno w kwestii grafiki jak i fizyki) przy czym 997 GT2 zostanie wydane w paczce z paroma innymi Porsche do których również przygotowuję fizykę.

Mimo że jestem zarejestrowany na Rennlist, Renntrack oraz Renntech, to jednak ciężko jest zdobyć jakiekolwiek informacje poza tymi dostępnymi w materiałach od Porsche :(
Nie ukrywam więc że pomoc z Waszej strony wpłynęłaby pozytywnie na jakość końcową aut nad którymi pracuję.

I na koniec krótki test 0-300 i 300-0 :)
http://www.youtube.com/watch?v=0UKPgdZKfBA

Muszę jeszcze troszeczkę popracować nad hamowaniem... jeśli ktoś ma PCCB i wie jak mocno się grzeją (i w jakich warunkach) to byłbym wdzięczny za informacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum