|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Miniac
|
Napisane: 31.03.2016, 12:10 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
Czy kabelkiem diagnostycznym PIWIS + soft Durametric można dezaktywować PASM w 997.1?
Ewentualnie jakiś zaprzyjaźniony klubowo warsztat w okolicach Warszawy, który może się podjąć.
Hej
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.03.2016, 22:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A jaki jest cel tego zabiegu?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 31.03.2016, 23:05 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Podejrzewam, że chodzi o wymianę amortyzatorów na tańsze bez regulacji lub montaz sportowego zawieszenia do auta w którym PASM było. Czy Durametricem zrobisz - nie mam pojęcia. Na pewno nie tym z Allegro. Nie próbowałem robić takich zmian Durametricem choc mam Proffesionala to uważam, ze jest on raczej do prostych rzeczy typu odczyt i kasowanie błędów. Piwisem robiłem taki zabieg w Caymanie - nie było problemu a to auto identyczne z 997.
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 31.03.2016, 23:11 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
Zmieniam zawieszenie na ręcznie regulowane - nie chcę błędów PASM na desce, czy w komputerze. "Kasowniki" KW do PASM wydają się mieć przesadzoną cenę.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.03.2016, 23:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Rozumiem. Masz odpowiedź - Michał da radę
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 31.03.2016, 23:47 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
michal928 napisał(a): Piwisem robiłem taki zabieg w Caymanie - nie było problemu a to auto identyczne z 997. Super wiadomość. Chętnie się umówię jak zmienię zawias. Na marginesie. Czy ktoś dysponuje informacjami odnośnie działania PASM i na czym ma niby polegać ta jego "aktywność"? Przekopałem kawałek internetu i ciężko o potwierdzone info. Niektórzy piszą o aktywności powołując się na zmienne charakterystyki dobierane na podstawie przeciążeń/kąta skrętu/prędkości w obrębie dwóch map wybieranych przyciskiem... ...natomiast sam Bilstein opisuje to jako "cost-efficient two-stage damping", czyli dwa niezmienne nastawy zmieniane elektrycznie. (czytałem już nawet jaki musi być ten sygnał generowany do zmiany, ale wciąż nic o możliwości regulacji czy aproksymacji między nastawami) http://www.ukintpress-conferences.com/uploads/SPVDX12/Day2_11_Klaus_Schmidt.pdfZ kolei przy sterowniku DSC od TCPRacing jest opis pełnej aktywności, ale na samym dole gwiazdka, że jednak do 997.1 trzeba dokupić akcelerometr. http://www.tpcracing.com/dsc.htmlKtoś wie jak jest dokładnie?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 1.04.2016, 0:40 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Z doświadczenia raczej są to 2 nastawy a nie płynna regulacja.
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 3.04.2016, 19:52 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
Ja mam DSC Sport od TCP Racing, to prawda ze do niektorych aut trzeba dodac akcelerometr ale na prawde warto! U mnie akcelerometr juz byl a po podmianie orginalnego sterownika auto stalo sie takie jak powinno byc. Obecnie czekam na upgrade box'a i jest ciekawy co jeszcze TCP poprawilo!
Ekipa TCP zjadla zeby na torach w usa wiec maja niesamowite doswiadczenie i box pierwotnie nie byl przedsiewzieciem komercyjnym. Przewaga na fabrycznym sterownikiem to szybszy zncznie szybszy procesor i lepiej dopracowane "mapy" w pelni wykorzystujace dabryczne amortyzatory montowane przez Porsche dla systemu PASM! Auto jest bardziej komfortowe ale i tez pewniejsze w prowadzeniu!
sent from my iPhone911
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 3.04.2016, 20:23 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Podobno wszystko od modeli 981/991 i nowsze - aktywnie dopasowywuje sztywność pracy zawieszenia. W 997 jeszcze były dwa tryby zmieniane zależnie od aktywacji systemu.
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 3.04.2016, 21:38 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
KoKoS napisał(a): Podobno wszystko od modeli 981/991 i nowsze - aktywnie dopasowywuje sztywność pracy zawieszenia. W 997 jeszcze były dwa tryby zmieniane zależnie od aktywacji systemu. Gdzieś/ktoś wspominał, że już w 997.2 PASM był aktywny i 'regulowalny', stąd zdecydowanie przyjemniej się tymi autami jeździ. W 997.1 są wg mnie dwa tryby: "galeon" i "szarpaki"
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 5.04.2016, 9:12 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
Miniac napisał(a): KoKoS napisał(a): Podobno wszystko od modeli 981/991 i nowsze - aktywnie dopasowywuje sztywność pracy zawieszenia. W 997 jeszcze były dwa tryby zmieniane zależnie od aktywacji systemu. Gdzieś/ktoś wspominał, że już w 997.2 PASM był aktywny i 'regulowalny', stąd zdecydowanie przyjemniej się tymi autami jeździ. W 997.1 są wg mnie dwa tryby: "galeon" i "szarpaki" DSC Sport zmienia to i auto staje sie w charakterystyce jazdy podobne do 991... Warto poczytac watki na Rennlist i 6SpeedOnline. Najlepiej wydane pieniądze dla 997 Różnica w wykorzystaniu potencjału utwardzania amortyzatorów jest zasadnicza 15% vs. 90% + 100 ms czas reakcji... Oto cytat: "Based on what Tom told me a year ago it's not just the faster calculation and rapid adjustment that this box helps with. The stock PASM box allows for something like 15% adjustment of the shock absorbers. The DSC box uses 90% of their capacity. So the difference in feel is quite dramatic. As far as adjustment speed, 100ms is pretty damn quick with the stock shock absorbers to begin with." i link: http://rennlist.com/forums/997-gt2-gt3-forum/856864-official-dsc-sport-discussion-forum.html
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 5.04.2016, 22:55 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
dariog napisał(a): Różnica w wykorzystaniu potencjału utwardzania amortyzatorów jest zasadnicza 15% vs. 90% + 100 ms czas reakcji... Oto cytat: "Based on what Tom told me a year ago it's not just the faster calculation and rapid adjustment that this box helps with. The stock PASM box allows for something like 15% adjustment of the shock absorbers. The DSC box uses 90% of their capacity. So the difference in feel is quite dramatic. As far as adjustment speed, 100ms is pretty damn quick with the stock shock absorbers to begin with." i link: http://rennlist.com/forums/997-gt2-gt3-forum/856864-official-dsc-sport-discussion-forum.htmlDzięki za link, chodź czytam go i już gdzieś to wszystko 'słyszałem', jakby ktoś cały czas ubierał w inne słowa ten sam marketing Gdyż.. o ile to kolejny link, które sugeruje, że zmiany w obrębie seryjnych trybów występują dynamicznie - w linku opisują to jako niewyczuwalna zmiana o "1" w skali 1-10 (normal 1-2, sport 8-9), o tyle dalej nie rozumiem jak miała by być realizowana 'płynna' regulacja w zakresie 2-8. Sam Bilstein opisuje damptronic'a jako "dwutrybowy" amortyzator i na rysunkach technicznych widać, jak realizowane jest przełączanie zaworowania za pomocą cewki (btw 100ms dla reakcji amortyzatora to wieczność, wolniejsze jest już tylko active edfc teina - ale przynajmniej płynny). Do czego zmierzam. Nie podważam tego, że ludzie czują różnice i chwalą produkt, notują lepsze czasu okrążeń. Nie twierdze, że to efekt psychologiczny jak po montażu IPD w kolektorze ( ), tyle że tutaj zwyczajnie nie widać możliwości tego co każdy powtarza. To tak, jakby przycisk 'sport' reklamować jako "lepsze wykorzystanie potencjału drzemiącego w silniku", zamiast napisać "całkowite otwarcie przepustnicy już przy 1/3 gazu". Czuć różnice po wciśnięciu? Czuć. Jeśli w aucie producent zamontuje dwupozycyjną przepustnice. Która pozwala nam uzyskiwać 3 lub 300KM to jedyną możliwością regulacji mocy będzie jej pulsacyjne otwieranie/zamykanie. I tak się dzieje. Taka elektroniczna przepustnica by utrzymać pozycje potrzebuje zmiennego sygnały otwierającego i zamykającego, ale przy częstotliwości 450-500Hz! Więc by trzymała stałą pozycje potrzebuje zmiany kierunku co 2ms (dwie), a Damptronic działa 50x wolniej... Dla mnie ta 'regulacja' seryjnych amortyzatorów w odniesieniu do tego jak wygląda to wszędzie indziej, przypomina machanie dźwignią kierunkowskazów na przeglądzie - sugerując diagnoście, że to nasze "awaryjne"
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 6.04.2016, 1:17 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
Miniac napisał(a): dariog napisał(a): Różnica w wykorzystaniu potencjału utwardzania amortyzatorów jest zasadnicza 15% vs. 90% + 100 ms czas reakcji... Oto cytat: "Based on what Tom told me a year ago it's not just the faster calculation and rapid adjustment that this box helps with. The stock PASM box allows for something like 15% adjustment of the shock absorbers. The DSC box uses 90% of their capacity. So the difference in feel is quite dramatic. As far as adjustment speed, 100ms is pretty damn quick with the stock shock absorbers to begin with." i link: http://rennlist.com/forums/997-gt2-gt3-forum/856864-official-dsc-sport-discussion-forum.htmlDzięki za link, chodź czytam go i już gdzieś to wszystko 'słyszałem', jakby ktoś cały czas ubierał w inne słowa ten sam marketing Gdyż.. o ile to kolejny link, które sugeruje, że zmiany w obrębie seryjnych trybów występują dynamicznie - w linku opisują to jako niewyczuwalna zmiana o "1" w skali 1-10 (normal 1-2, sport 8-9), o tyle dalej nie rozumiem jak miała by być realizowana 'płynna' regulacja w zakresie 2-8. Sam Bilstein opisuje damptronic'a jako "dwutrybowy" amortyzator i na rysunkach technicznych widać, jak realizowane jest przełączanie zaworowania za pomocą cewki (btw 100ms dla reakcji amortyzatora to wieczność, wolniejsze jest już tylko active edfc teina - ale przynajmniej płynny). Do czego zmierzam. Nie podważam tego, że ludzie czują różnice i chwalą produkt, notują lepsze czasu okrążeń. Nie twierdze, że to efekt psychologiczny jak po montażu IPD w kolektorze ( ), tyle że tutaj zwyczajnie nie widać możliwości tego co każdy powtarza. To tak, jakby przycisk 'sport' reklamować jako "lepsze wykorzystanie potencjału drzemiącego w silniku", zamiast napisać "całkowite otwarcie przepustnicy już przy 1/3 gazu". Czuć różnice po wciśnięciu? Czuć. Jeśli w aucie producent zamontuje dwupozycyjną przepustnice. Która pozwala nam uzyskiwać 3 lub 300KM to jedyną możliwością regulacji mocy będzie jej pulsacyjne otwieranie/zamykanie. I tak się dzieje. Taka elektroniczna przepustnica by utrzymać pozycje potrzebuje zmiennego sygnały otwierającego i zamykającego, ale przy częstotliwości 450-500Hz! Więc by trzymała stałą pozycje potrzebuje zmiany kierunku co 2ms (dwie), a Damptronic działa 50x wolniej... Dla mnie ta 'regulacja' seryjnych amortyzatorów w odniesieniu do tego jak wygląda to wszędzie indziej, przypomina machanie dźwignią kierunkowskazów na przeglądzie - sugerując diagnoście, że to nasze "awaryjne" Jak to mowia Amerykanie, no affiliation i zupelnie nie zamirzam nikogo przekonywac... ale Nie zgodze sie, z efektem psychologicznym. Oczywiscie sam PASM nie zalatwi wszystkiego i chodzi o polaczenie poszczegolnych elementow auta, w tym ustawien zwiazanych z zawieszeniem, opon itp. Bylem sceptycznie nastawiony, wiec chcialem na wlasnej skorze przekonac sie jaki bedzie to mialo wplyw na moje auto. Poprosilem znajomego o pomoc, wybralismy najgorsza droge w okolicy a jako, ze urzadzenie jest plug'n'play to bardzo latwo bylo zamienic sterowniki. Najpierw przejazdzka na OEM a nastepnie ta sama droga na DSC. Potem przyszla pora na "slepy" test czyli nie wiedzialem, ktore urzadzenie jest podlaczone, aby nie sugerowac sie, co mogloby wplywac na na ocene... Roznica byla dramatyczna na korzysc DSC. Po pierwsze zniwelowane zostalo bardzo nieprzyjemne "bujanie/kiwanie" na boki przy OEM sterowniku na bardzo dziurawej drodze, chyba kazdy zna to uczucie przy bardzo twardym zawieszeniu! Po drugie auto stalo sie bardziej "komfortowe" a do takich zdecydowanie nie nalezy, bylo to rowniez odczuwalne w trybie odpowiadajacym ustawioniom "Sport". Kazde kolo reaguje niezaleznie i mimo, ze 100 ms moze wydawac sie "dlugim" czasem reakcji, w mojej ocenie auto stalo sie bardziej reaktywne, spokojna jazda vs. ostra, ruszanie / hamowanie. Zupelnie jakbym jechal "innym" autem:) Testowane urzadzenie bylo pierwsza wersja (z 3 trybami pracy), obecnie jest juz poprawiona kolejna wersja, w ktorej zredukowano liczbe trybow do 2 (dzieki temu wspolpracuej z komputerem i pokazuje standard/sport zamiast sygnalizowania mrugajaca dioda led od przycisku PASM). Jestem bardzo ciekawy, jak bedzie sie zachowywalo auto teraz. Czekam na przesylke. Co ciekawe update jest darmowy, co bylo milym zaskoczeniem:) Zaryzykuje tez stwierdzenie, ze bylo to pierwsze DSC w Polsce (kwiecien 2015) i byc moze jedyne... Co do tego jakiego typ Bilstein jest zamonotwany seryjnie w poszczegolnych modelach - mozna to sprawdzic w ponizszym pliku pdf: http://www.bilstein.com/fileadmin/user_upload/pdfs/bilstein_katalog_2012_2013_gb_low.pdfU mnie jest to B16 Damptronic i z tego co wyczytalem to 100 ms wynika z ograniczenia, jakie posiadaja te amortyzatory. Co do urzadzenia DSC Sport to na pewno zamontowany jest szybszy procesor i jako, ze jest to nowszy produkt niz OEM z 997 to zgodnie z prawem Moor'a musi byc zdecydowanei szybszy:) Oczywiscie mozna zmienic Bilstein na znacznie szybsze... wszystko jest kwestia tego o jaki efekt nam chodzi i jakie sa nasze potrzeby i oczekiwania. To co dla mnie jest wazne to odczuwalna poprawa przy OEM'owych amortyzatorach, ktora ma w mojej ocenie ma rowniez wplyw na bezpieczenstwo szczegolnie przy wyzszych predkosciach:) Tutaj ciekawy film tworcy DSC Sport, wyjasniajacy zasade dzialania: https://www.youtube.com/watch?v=M_VbVgELAWs
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 6.04.2016, 3:39 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
Ale mi tu dobre rzeczy piszesz i podsyłasz - dzięki Dariog! btw. o efekcie psychologicznym pisałem odnośnie IPD
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 6.04.2016, 16:00 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
Miniac napisał(a): Ale mi tu dobre rzeczy piszesz i podsyłasz - dzięki Dariog! btw. o efekcie psychologicznym pisałem odnośnie IPD Prosze bardzo:-)
|
|
Góra |
|
TomekRST
|
Napisane: 22.05.2018, 21:41 |
|
Dołączył: 22.05.2018 Posty: 3
|
Witam,
odświeżam wątek. Jeśli ktoś ma jakieś pytania / chce kupić kontroler DSC Sport to zapraszam do kontaktu na Priv. Jestem oficjalnym przedstawicielem tej amerykańskiej firmy w Polsce.
Pozdrawiam TOMEK
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.05.2018, 6:33 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Miałem swego czasu Ducati Multistrada 1200 S, z zawieszeniem Ohlins. Motocykl miał możliwość wybierania przyciskiem różnych trybów jazdy, w których zmieniała się charakterystyka pracy zawieszenia, reakcja na gaz itp. Charakterystykę zawieszenia (dobicie, odbicie) regulowało sie także przyciskami i przypisywało do poszczególnych trybów. Działało to całkiem nieźle, wogóle w 2011 to była rewolucja w motocyklach. Po roku czy dwóch, Ohlins wyprodukował akcesoryjny moduł sterujący, który zmianę tłumienia amortyzatorów załatwiał „w locie” na bazie danych z przepustnicy, hamulca, przeciążeń. To dopiero była rewelacja, jakbym dostał kompletnie nowy motocykl, dla mnie genialny upgrade. Jedno tylko mnie zastanawia w przypadku tego kontrolera DSC Sport - Ohlins wyprodukował kontroler przeznaczony do konkretnego modelu motocykla, a tutaj z opisu (tak zrozumiałem) wynika, że mamy jeden kontroler do całej serii 997, 987 , a tam mamy przecież mocno rożne auta, różne rozkłady masy itp itd. Może kolega Tomek RST napisze coś więcej na ten temat ? Czy jest możliwość przetestowania takiego kontrolera przed zakupem ?
|
|
Góra |
|
TomekRST
|
Napisane: 23.05.2018, 10:49 |
|
Dołączył: 22.05.2018 Posty: 3
|
DSC to magiczna skrzyneczka, w środku której kryje się komputer wyposażony chociażby we własny akcelerometr. O tym z jakim autem i w jaki sposób się komunikuje decyduje firmware, który jest rożny dla różnych aut (konkretnych modeli / nie tylko producentów) http://www.dscsport.com/firmware/Dodatkowo za pracę zawieszenia odpowiadają odpowiednie kalibracje, które też są pisane pod konkretne samochody i setupy. http://www.dscsport.com/calibration-files/Z chęcią udostępnię do testów urządzenie. Najlepiej na jakimś eventcie, na którym będzie przynajmniej kilku zainteresowanych. Ale jestem otwarty w tym temacie. Co więcej dla pierwszych klientów przewiduje fajne rabaty. Chciałbym podzielić się jeszcze informacja, ze sprzedałem kilkadziesiąt takich sterowników do nowego Focusa RS. Wszyscy klienci są mega zadowoleni.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.05.2018, 11:55 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Ja byłbym bardzo zainteresowany takim testem - mam Boxstera S 987/2 z zawieszeniem PASM, PDK i pakietem Sportchrono. Poproszę o jakiś kontakt na PW, to uzgodnimy szczegóły.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|