Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.08.2011, 21:06 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Szanowni koledzy, przedstawię pokrótce sprawę.
W 964 ma być zamontowany wyłącznik prądu. Fabrycznie takie rozwiązanie było oferowane w Carrera RS (czerwony okrąg na rysunku poniżej):
944 612 927 00 - korpus
944 612 945 00 - kluczyk
Ponieważ PET przedstawia tylko schematycznie sposób podłączenia wyłącznika, chciałbym zasięgnąć rady jak to było realizowane w rzeczywistości.
W którym miejscu wnętrza auta był umieszczony wyłącznik (pod maską bagażnika, wewnątrz kabiny?). Czy macie (znacie) przystępny sposób na montaż takiego wyłącznika (by uniknąć pułapek / nie popełnić błędów podczas ingerencji w oryginalną instalację elektryczną auta)?
Jakie aftermarketowe włączniki polecacie? Nadmienię, że fabryczny zestaw to ok. 450 zł.
Funkcja wyłącznika: przede wszystkim odłączać aku podczas dłuższych przestojów auta w garażu (dlatego najpierw rozważana jest opcja montażu w bagażniku).
Ale jeśli dałoby się w miarę bezproblemowo zamontować wyłącznik w kabinie (aby odcinać prąd w razie nie daj Boże niefortunnych przygód na drodze) to też byłbym wdzięczny za porady.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2011, 21:37 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2916
Fajnie ze pytasz, przyznam ze tez chetnie dowiem sie czegos w tym temacie .. swoja droga, czy odlaczenie aku wystarcza aby go nie rozladowac (np na zime)? w innym watku koledzy zalecali jednak permanentne zasilanie podczs dlugiego postoju ....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2011, 11:39 

Dołączył: 9.08.2009
Posty: 61
Mam podobny wylącznik pod maską obok akumulatora . Poprzedni wlasciciel zamontował go w obawie przed kradzieżą samochodu . Jest on wpięty w kabel masy . Z tego co sie orientuje to wyłącznik jest z ...Lublina . Kosztuje chyba jakieś 60 - 80 pln . Konstrukcja solidna , kluczyk metalowy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2011, 12:12 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
przed złodziejem lepiej zainstalowac mały lub małe wyłaczniki gdzieś ukryte niż taki hebel pod maską - otwieranie maski i wyłaczanie zeby ktos nie odjechał to troche mało wygodne że tak powiem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2011, 14:48 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
yoshi - permanentne zasilanie ładowarką nie do końca załatwia problem. Auto może mieć dłuższe postoje zarówno w garażach z dostępem do sieci nn jak i bez takiego dostępu, czy też najzwyczajniej pod chmurką.
Wyłącznik ma być po to, żeby każdorazowo przed takim postojem nie bawić się w odkręcanie klem i wyjmowanie baterii z auta :wink:
tetsumaru - no właśnie zastanawia mnie właściwy sposób podłączenia takiego wyłącznika. Na rysunku w PET wyłącznik jest od strony dodatniego bieguna (nie od masy) i to mi się wydaje bardziej prawidłowym rozwiązaniem. Ale wolę się upewnić :)
Problemem jest też konkretna lokalizacja wyłącznika (najchętniej tak jak fabryka przewidziała dla RS'a - może ktoś wie jak to było zrealizowane?). Moim zadaniem w 944 jest łatwiej takie ustrojstwo wcisnąć bezpośrednio przy aku niż w 964 (w 911 ciasno tam jak cholera), no ale może fabrka miała jakiś patent :lol:
kacper - wyłącznik ma mieć głównie funkcję serwisową. Wszelkie inne (przeciwkradzieżowa czy szybkie odcięcie prądu w razie wypadku) są zadaniami podrzędnymi.

Spytam inaczej - czy ktoś z kolegów montował tego typu wyłacznik w swojej 911? I czy może objaśnić co i jak trzeba zrobić, żeby sobnie coś takiego samemu sprawić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.08.2011, 13:06 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Może to zdjęcie choć troszkę będzie pomocne:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.08.2011, 13:15 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
I jeszcze jedno:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.08.2011, 18:53 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Dzięki kacper :)
Rozumiem, że wyłącznik jest mocowany do tej blaszki przymocowanej do nadkola?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2011, 9:44 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
To może ja odpowiem.
Tak tam umieszcza się wyłącznik, a tu jeszcze jedna fotka, na której zobaczysz jak ma być umieszczony.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2011, 15:38 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
kuchar - bardzo przepraszam za moje faux pas. Podziękowania za poprzednie fotki (jak i tą ostatnią) należą się oczywiście Tobie :oops:
Dzięki serdeczne za pomoc! :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2011, 22:43 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Tak myślałem, ale nie chciałem się narzucać ...
Cieszę się, że mogłem pomóc, powodzenia

Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum