|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bydle
|
Napisane: 21.04.2015, 17:58 |
|
Dołączył: 15.02.2015 Posty: 11
|
Witam. Czy przecierał juz ktoś z was szlaki z dokładniem turbo do seryjnych silników Caymana pierwszej wersji albo 911 modelów 996 i 998? Interesuję mnie ile można max dmuchać, jakie turbo najlepiej podchodzi no i kto stroi to Polsce. Pytanie czy wogole mozna je stroić na seryjnym kompie...
|
|
Góra |
|
psyborg
|
Napisane: 21.04.2015, 18:09 |
|
Dołączył: 19.04.2015 Posty: 18
|
Zastanawiałeś się nad kompresorem? Modyfikacja całkowicie odwracalna i do tego kilka sprawdzonych kitów na rynku. Sam ostatnio robiłem wywiad czy ktoś w Polsce opracował własny zestaw który tak nie obciąża kieszeni ale nic innego nie znalazłem.
http://vf-engineering.com/carrera-996/
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 21.04.2015, 21:44 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Sprawdźcie proszę najpierw jaki stopien spręzania mają te silniki a potem zastanówcie sie czy da sie tam coś jeszcze dmuchac...
Te silniki są policzone z dość małym marginesem wytrzymałości.
|
|
Góra |
|
bydle
|
Napisane: 21.04.2015, 23:25 |
|
Dołączył: 15.02.2015 Posty: 11
|
Akurat stopień sprężania pozrwala na soft trubo. A poza tym przecież zawsze mozna odprężyć silnik grubszą uszelką pod głowicą, ja tu nie widzę problemu.
Co do gotowych zestawów to ja wiem ze one zazwyczaj nie są dopracowane i wymagają poprawek. Ogólnie są drogie i lipne. Ja napewno dał bym zewnętrzy wastegate (przy turbo) i blowoffa żeby zminimalizować ryzyko przelawdowania a takie zestawy zazwyczaj ich nie maja tylko te wbudowane w trubo. Dodatkowo zegary których tez pewnie nie będzie i masa innych rzeczy.
Kompresor odpada bo daje stałe obciążenie silnika a trubo moge wysterować tak żeby wstawało od np 3 tys a do mamy ekonomię 
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 21.04.2015, 23:52 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Stopień sprężania minimum 11:1 nie pozwala na żadne soft turbo.
Owszem można zakładać grubsze uszczelki ale czy nie będzie problemu z napinaczami łańcuchów rozrządu?
I tak jak pisałem - co z wytrzymałościa silnika która jest policzona prawie na styk?
Przecież korbowody w tych silnikach urywają się samoistnie a co dopiero po wysileniu silnika doładowaniem.
Gdzie włożysz IC bo podnoszenie temperatury powietrza dolotowego zacznie sprzyjać samozapłonom mieszanki tym bardziej bez odprężenia silnika.
Chciałbym zobaczyć taki projekt który będzie w stanie jeździć po torze w poznaniu na pełnym ogniu bez defektu motoru a nie tylko od swiateł do swiateł.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 22.04.2015, 0:42 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3249
|
w cenie zestawu sprzedam Ci silnik z 996 turbo 
|
|
Góra |
|
bydle
|
Napisane: 22.04.2015, 8:55 |
|
Dołączył: 15.02.2015 Posty: 11
|
Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd. Takie sprężanie pozwala na zastosowanie soft turbo.
Grubsza uszczelka pod głowice nie powinna mieć wpływu na łańcuch ponieważ ten zawsze ma jakiś luz i po to jest napinacz aby regulować jego napiecie.
Ale jak to jest problem to zawsze można odprężyć silnik odpowiednimi tłokami...
Co do wytrzymałości silnika to właśnie te informacje chciałem uzyskać.
W kwestii urywania korb to w 350Z też zdarzają się przypadki urywania korb w seryjnych silnikach a inni za to maja doładowane te silniki na 0.5 bara i latają bez problemu. Az mi się nie chce wierzyć że Porsche liczy wytrzymałość na styk - to znaczy że wali kaszane bo każde auto ma minimum kilkudziesięcio procentowy zapas.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.04.2015, 9:11 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9171 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Myślę, że kolega Michał ma troszkę większe doświadczenie od Twojego (chyba że się mylę - oświeć nas zatem) w kwestii Porsche. Jeśli wiesz lepiej - zrób taki kit i pokaż, że się mylimy. Ale taki jak pisze Michał - wytrzymujący track day na torze, a nie jeden sprint od świateł do świateł.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 22.04.2015, 9:16 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Łańcuchy rozrządu jak zakładasz nowe są dość ciasne - moim zdaniem przy odsunięciu głowicy np o 1mm napinacza nie starczy - no ale zawsze można zastosować łąńcuch stary, rozciągnięty, tyle że wtedy zaczyna on zjadać zęby na kółkach.
Silnik 2,5 z boxa bedzie miał zapas wytrzymałości, silnik 997 3,8 który jest ostatnią ewolucją tego motoru zapasu już nie ma...
Uturbianie 2,5 jest troche bez sensu skoro prościej można włożyć większy motor, bez ogromnych komplikacji i za znaną z góry cenę mamy daną ilość koni. Dodatkowo stary motor sprzedajesz i rachunek jest niższy.
To samo silniki 3,4 - w dużej ich partii ścianki cylindrów są tak cienkie że pękają samoistnie.
Moim zdaniem kierunek troche bez sensu, znacznie podniesie awaryjność silnika, ale oczywiście chętnie zobaczę taki projekt.
|
|
Góra |
|
bydle
|
Napisane: 22.04.2015, 12:16 |
|
Dołączył: 15.02.2015 Posty: 11
|
Właśnie takiej odpowiedzi odnośnie wytrzymałości silnika oczekiwałem.
W takim razie pozostaje tylko kucizna.
Pytanie jeszcze ile wytrzymuje sam blok no i skrzynia jak znosi dodatkowo?
|
|
Góra |
|
RaFFi
|
Napisane: 22.04.2015, 16:37 |
|
Dołączył: 14.01.2010 Posty: 264 Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
|
Można zrobić coś takiego robiłem ostatnio w Turbo 997 i później można doładowywać ale nie wiem czy gra warta świeczki…
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE rafi.d@porscheclub.pl
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|