Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.01.2019, 11:12 

Dołączył: 17.09.2016
Posty: 42
BAWARIA M 5 napisał(a):
Dlatego ja kupuję auta do jazdy i przy zakupie nigdy nie pomyślałem ani o zyskach ani o stratach kupuje dla frajdy i dla przyjemności z jazdy.


+1
I to jest również dla mnie clue, jeśli przy okazji uda się trafić „coś taniej” to fajnie ale będąc pasjonatem i żyjąc z innej branży patrzę na przyjemność z posiadania, użytkowania, jazdy niż z potencjalnych zysków. Inaczej będzie w przypadku osób które mają warsztaty i ta branża to ich dochody i to zrozumiałe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2019, 20:45 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
lotoss napisał(a):
No i gdzie są wszyscy ci co mówili że tanio już było?
Jakaś cisza nastała a posłuchał bym argumentów które wytłumaczą ten incydent cenowy.


Ja jestem, nigdzie nie uciekłem.. :)

Incydent cenowy tylko potwierdza regułę.
Jest to taniej od ceny rynkowej topowego modelu o 2 tyś E. Nic nadzwyczajnego.
Nie rozumiem skąd to zdziwienie..?

po pierwsze.
Bohnams sprzedało w ciągu ostatnich ostatnich 3 lat trzy sztuki 912 i kazde było droższe od poprzednika wiec tendencja jest zwyżkowa czy zniżkowa?

po drugie
Bohnams to jest bardzo prestiżowy i drogi dom aukcyjny. Rzadko tam sprzedają auta takiego taniego sortu. Klienci przychodzą tam po RSR, Stratosa, Facel Vega albo Maserati po Jean Paul Belmondo..
912 jest autem do zapchania oferty. Tanim i powszechnym dla którego klient Bohnams nawet by nie spojrzał. Sądze że wielu nawet nie wiedziało o tej aukcji, bo by pewnie licytowali.
Moja opinia jest taka, że drożej by sprzedano to auto na BaT, albo na dziadowskim Coysie.
Ale tu możemy sobie tyko gdybać..

po trzecie
Jezeli chodzi o "inwestycje" w klasyczne auta, to tylko idiota by po myślał że należy kupić 911 czy 356 aby za miesiąc sprzedać z potrójnym zyskiem. To nie komis pana Zdzisia na obwodnicy z Passatami po sąsiedzie. To tak z pieniędzmi nie działa.
Nic tak nie działa. Może w Las Vegas.. To sa finansowe bajki.

arek classic napisał(a):
Mnie ta cena za 912 nie dziwi. Ile chcieliście obecnie wycenić 912 ?
W US cena 185 tys zł równa się ponad 200 tys zł po sprowadzeniu do Europy.
W Europie realne ceny ładnych 912 to ok 50 - max 60 tyś euro.


Dokąłdnie tak. Aukcja w Bohnams tylko potwierdziła, że w podobnych pieniądzach można kupić ładny egzemparz z dobrych rąk.

Arekk napisał(a):
Czyli nie opołaca się remontować 912 bo renowacja może przewyższyć wartość auta.



To jest kompletnie inny aspekt.
Jeżeli ktoś się uprze na jakiekowiek auto, a nie musi to być 912 to zawsze tak to wygląda. Bo jeżeli się robi auto dla siebie, to cel uswięca środki. Znam takich co remontują Żuka za 60 tyś.. Widziałem zwyczajne E9 zrobione za 450 tyś (sama robocizna).. itd.
To nie jest inwestycja tylko spełnianie własnych marzeń.
Czyli bezcenne projekty. Vide .. idiotyczna odbudowa wraku Mikiciuka.

Na koniec.
Już nie chce mi sie udowadniać, że zabytkowe auta zdrożaly.
Bo wciąż widzę, że ten wątek jest podbijany..
Mówimy o ZABYTKOWYCH AUTACH typu 911, 914, 356 itd a nie Boxterach..
Ale nawet zabytki nie będa drożaly jeszcze 10 x, bo to jest niemożliwe i niech na to nikt nie liczy.. Bedą szły w cenę, ale już delikatnie.

Oto Classic Auto wyceny rynkowe z 2010 roku..
PS. Jakby ktoś miał do sprzedania 356 za 100 tys to ja prosze o kontakt i wezme nawet 10 sztuk. mogą być w podłym stanie. Płatne gotówką :)
Wierzę ze są tacy, co uważają że 356 to kupa bezwartościowego złomu :)

Dobrej soboty!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2019, 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ta gazeta zawsze zaniżała ceny , sam powiedz gdzie w 2010 kupisz 964 za 90? wtedy już kosztowały koło 100-120.
Od 2007 roku tendencja wzrostowa była w granicach 8 tys rocznie do 2016 do czasu skoku.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2019, 1:20 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Daro. napisał(a):
Ta gazeta zawsze zaniżała ceny , sam powiedz gdzie w 2010 kupisz 964 za 90? wtedy już kosztowały koło 100-120.
Od 2007 roku tendencja wzrostowa była w granicach 8 tys rocznie do 2016 do czasu skoku.


Tak to prawda.. 5-10%..
Ale nie zaniżali 4 krotnie ;)
A tyle kosztuje dzis po 8 latach, prawie każdy z tych wozów..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2019, 11:51 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
Mikołaj napisał(a):
Apropo używania starych samochodów, myślę, że niektórzy będą w szoku ... ale w takim prawdziwym szoku - Porsche też jest.



Nie dziwi mnie to zupełnie - na pewno fajnie się to ogląda :) Chociażby z Japonii leci na eksport bardzo dużo samochodów do krajów w Afryce (Kongo, Nigeria, itp).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2019, 12:07 

Dołączył: 23.04.2017
Posty: 683
I co? za kolejne osiem lat zdrożeje kolejne x4. To już było 10 lat temu ludziska płacili za domy i grunty w atrakcyjnych miejscach to samo co dzisiaj a może i drożej gruntów w atrakcyjnych miejscach ubywa tak jak klasyków czy starych aut ja tam wolicie. Wytłumaczenie jest proste kto miał kupić kupił oczywiście rynek w obu przypadkach istnieje działa i będzie działał tylko w bardzo okrojonej skali teraz i auta i nieruchomości kupują ludzie którzy naprawdę tego potrzebują.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2019, 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Zgadzam się w 100% z przedmówcą.
Jeśli nie będą od nas kupować Ukraińcy czy Białorusini ceny już w takim tempie rosnąć nie będą.
Tym bardziej ze rządy zrobią wszystko żeby oficjalna inflacja wynosiła 2%.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2019, 10:22 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-91 ... -1989-usa/


Lot 8Ω
1989 PORSCHE 911 CARRERA SPEEDSTER
US$ 200,000 – 250,000
PLN 750,000 – 930,000
To be sold without reserve
Sold for US$ 173,600 (PLN 653,641) inc. premium


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2019, 21:11 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Mata napisał(a):
Zajefajny ten materiał z Nigerii :-)
To nie jest na dzień dzisiejszy zbyt przyjazny i cywilizowany kraj a jak widać chłopaki na filmie mega zakręceni !!!


Latem widziałem na własne oczy 964 zaimportowane z Nigerii! :)
Jakby kto szukał info nt. warunków rejestracji, to dać info na priv, może pomogę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.02.2019, 21:27 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Odświezam kotleta..

W Paryżu właśnie szaleja ceny na Sotheby..

Spyder ustanowił nowy rekord na ponad 3 mln Eu..
Carera RS 2.7 na ponad 500 tyś E

ale za zwyczajne 911S z 67 w kolorze marchewki prawie milion złotych.. ???

zgięcie

SEC z czarnymi felgami z popękanym drewnem poszedł za 300tyś eur.. to pozostawie bez komentarza..

Jednak aukcje nakrecają kientelę lepiej niż flohmarkty..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.02.2019, 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
marko356 napisał(a):
Carera RS 2.7 na ponad 500 tyś E

To chyba spory spadek? bo 3 lata temu w Stuttgart na Retro była wystawiona RS-ka za 730 tys E tylko dlatego , że nie miała pierwotnego silnika z jakim opuściła fabrykę, gość twierdził, że gdyby był ori to by wołał mln E.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.02.2019, 21:56 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Daro. napisał(a):
marko356 napisał(a):
Carera RS 2.7 na ponad 500 tyś E

To chyba spory spadek? bo 3 lata temu w Stuttgart na Retro była wystawiona RS-ka za 730...


To ile wołają to nie ma wiekszego znaczenia..
Każdy woła ile chce. Na olx jakiś oszołom woła za Poloneza z plastikowym blotnikiem 70 tyś :)
Znaczenie maja bardziej licytowane realne kwoty.

RS za 350- 400 tys to jest norma. ..

Siedzac w tym rynku przestaję rozumieć reguły..
Chyba ich nie ma..

Skoro komplet zardzewiałych kluczy od 250 (nawet nie od GT) poszło za 15 tyś $ a felgi od F1 za 2tyś $ to ja już nic nie rozumiem :D

..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.02.2019, 18:02 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 450
stało się tak, że pieniądze mają wszyscy, wielu ma ich bardzo dużo a niektórzy są obrzydliwie bogaci... oto tego skutki :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.02.2019, 19:40 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
marko356 napisał(a):
Znaczenie maja bardziej licytowane realne kwoty.



..


A co sądzisz o licytacji który podałem w linku wyżej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2019, 3:47 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
lotoss napisał(a):
A co sądzisz o licytacji który podałem w linku wyżej?


Ciężko mi się odnieść bo to nie moja bajka troche..
Ja już wymiękam przy wersji G..
Dlatego sensownie nie wypowiem sie o czymś, o czym nie mam pojęcia.

++++
Ale wracając do Paryża... sprzedano tam auto z którego leje Świat purystow od 356.
Jest to PreA matching, które kosztowało "zaledwie" 800tyś Eur czyli 4 mln zł.

Cena wysoka, ale sprzedaje je renomowany dom aukcyjny, auto z drugiej serii i po kompletnej renowacji.
Nie było by w tym nic nadzwyczajnego (oprócz dośc wysokiej ceny za PreA) gdyby nie fakt, że ten wóz jest kompletnie gównianie zrobiony. Nie zgadza sie kolor nadwozia, felg, wszystkie pasowania, elektryka, mocowania i setki innych drobnych elementów. Zderzak rdzewieje od środka a auto opuściło kabinę malarską miesiąc temu.. Z gażnika leje spod każdej uszczelki a silnik jest złożony na niebieski silikon z ktorego zwisają nawiewy od VW T2..
Kompletny skandal.
Swiadczy to o tym, że te auta zaczynają kupować ludzie, którzy nie potrafia docenić dobrej roboty. Tym bardziej za tak absurdalne pieniądze..
A to nie jest dobry trend.. :(

...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2019, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
To chyba jest taka druga fala - po takich pasjonatach jak Wy, po show Magnusa Walkera itp. bogaci ludzie, którzy wczoraj inwestowali w niejednokrotnie watpliwej wartosci bizuterie czy dziela sztuki, decyduja sie na auta podsuwane im przez ich dostawcow - domy aukcyjne. Milionerka skandynawska, ktorej ziecia znam, teraz „inwestuje we wnuczkow” i kupuje im auta. Dzieciaki maja mniej niz 10 lat. I tak wywalila jakas niebotyczna sume na Triumpha TR5 bodajze.I rynek sie nakreca ;)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2019, 1:47 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
moon48 napisał(a):
To chyba jest taka druga fala - po takich pasjonatach jak Wy, po show Magnusa Walkera itp. bogaci ludzie, którzy wczoraj inwestowali w niejednokrotnie watpliwej wartosci bizuterie czy dziela sztuki, decyduja sie na auta podsuwane im przez ich dostawcow...



Wypraszam sobie.. Magnus Walker??? :D
Jego auta to jest jakieś hipsterskie pajacowanie na "temat" Porsche..
Bardziej Porsche Hot Rody... :)

a tymczasem u Żabojadów ktoś ZAPŁACIŁ ...

CZTERY MILIONY zł za 914 !!!

Nie jest to zdobywca LeMans.. Nie jest to egzemplarz z Nurburgring ani auto po Waldegardzie..

.. tylko po jakiejś dziuni z rodziny Piecha.

Ja wysiadam.

http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-91 ... nJdcYBzTCY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2019, 16:03 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
To nie druga fala, tylko kolejna fala na takie samochody. To nie moda a wzrost gospodarczy nakręca to zjawisko. To nadmiar gotówki i pewność jutra stymuluje zakup klasyków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2019, 16:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Ale to nie jest 914 tylko 916 i to nawet nie to „zwykle” wyprodukowane w kilkunastu sztukach tylko jedno jedyne... Takie auta zawsze będą osiągać „abstrakcyjne” ceny :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2019, 17:43 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Mata napisał(a):
Ale to nie jest 914 tylko 916 i to nawet nie to „zwykle” wyprodukowane w kilkunastu sztukach tylko jedno jedyne... Takie auta zawsze będą osiągać „abstrakcyjne” ceny :-)


Jakby takie były za 46tys to bym się nawet nie zastanawiał ;)
Z drugiej strony jakby ktoś chciał 914 w fajnej konfiguracji i w ładnym stanie (poza podobno blacharką podwozia) to śmiało do Bielska może jechać..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum