Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.10.2009, 17:29 

Dołączył: 16.10.2009
Posty: 11
Czesc wszystkim.

Przybylem na to forum, gdyz po sprobowaniu 944 zakochalem sie w tym aucie i pragne zostac posiadaczem takowego. Szukal bede modelu w bdb stanie technicznym, zeby moc autem jezdzic (ma byc to moje jedyne auto, ale miesiecznie robie ponizej 500km wiec nie bedzie to specjalnie problem), a nie zeby wozic je po warsztatach. Poszukiwania pewnie beda trudne, ale mam nadzieje, ze nie bezcelowe :)

Pozdrawiam
Grasiu

ps - Nazwa watku to "Dzien dobry" a nie "Witam", gdyz moj wykladowca Kultury Jezyka Polskiego (ktory to przedmiot nazywalismy odchamianiem dla inzynierow) uczyl nas, ze wita gospodarz, a odwiedzajacy moze tylko byc witanym :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2009, 18:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Grasiu napisał(a):
zeby moc autem jezdzic (...), a nie zeby wozic je po warsztatach


To moze lepiej mlodsze? Nastaw sie na to ze auto 20letnie zawsze bedzie wymagalo jakiejs pracy. Fakt, moze mu nic nie byc, ale moze sie ciagle cos psuc. Nie przewidzisz, nawet jesli auto jest w bdb stanie.
A lepiej miec swiadomosc ze moze sie popsuc, a bedzie jezdzic bezawaryjnie, niz miec nadzieje na bezawaryjnosc, a pozniej klac ze sie psuje...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2009, 18:53 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Cześć! Udanego (i szybkiego) nabytku! W Gdańsku i okolicach masz ostatnio ciekwaych egzemplarzy do obejrzenia ;) Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2009, 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W takim razie Witam! :D
Choć nie jestem gospodarzem w sensie admina :)

Właściwie Wampir napisał wszystko. Zawsze może coś paść, ale
w już doinwestowany aucie istnieje mniejsze prawdopodobieństwo.

Jedź kilka egzemplarzy zobacz, przejedź się i będziesz miał małe
porównanie do tego którym już jeździłeś.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.10.2009, 20:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Qbak napisał(a):
ale
w już doinwestowany aucie istnieje mniejsze prawdopodobieństwo.


Pod warunkiem ze masz pewnosc co zostalo wymienione. A i tak sie moze okazac ze akurat jak skonczyles to zaczelo padac od poczatku ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2009, 23:37 

Dołączył: 16.10.2009
Posty: 11
wampir napisał(a):
Grasiu napisał(a):
zeby moc autem jezdzic (...), a nie zeby wozic je po warsztatach


To moze lepiej mlodsze? Nastaw sie na to ze auto 20letnie zawsze bedzie wymagalo jakiejs pracy. (...)


Aktualnie jezdze 23 letnim VW Scirocco. Wiem wiec, jak to wyglada. Przez rok sie nic nie dzieje, potem nagle z prawem Murphyego zgodnie na raz padaja 3 niezalezne rzeczy i zeby je naprawic trzeba zainwestowac prawie tyle ile auto bedzie warte po naprawie, potem moze znowu byc chwile spokoj, a moze nie, nigdy nic nie wiadomo.

Chce po prostu kupic auto, ktore w danym momencie jest ok, tzn zeby po zakupie od razu nie wozic go po warsztatach. Czyli najlepiej takie, ktore ktos do ostatniej chwili traktowal jak swoje (jak np ja moje Sciro, ktore gdybym znalazl teraz 944 to sprzedalbym od razu, a mniej niz miesiac temu robilem w nim skrzynie i wymienialem olej)

Przy okazji - jak uwazacie, jak wazne w 944 sa ABSy? Czy zwracac uwage na to czy egzemplarz jest z czy bez? Autami z ABSem nie mialem okazji duzo jezdzic i nie wiem ile wiecej bezpieczenstwa/pewnosci daja..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.10.2009, 1:31 

Dołączył: 6.05.2007
Posty: 66
Ja kupiłem swoje 944 ponad 2 lata temu, szukałem z ogłoszenia w allegro i otomoto w sumie 6 miesięcy.
Oglądałem przed zakupem 5 różnych egzemplarzy, wszystkie to były 944 z lat 84-90, również S i S2.
Zależało mi przede wszystkim na dobrze utrzymanym silniku, jak najmniejszym przebiegu i braku śladów uszkodzenia w wypadku.
Z reguły trafiają się modele z lat 86-88 gdyż wtedy wyprodukowano najwięcej modelu 944, duża część produkcji powstała w USA.

Zazwyczaj trafiałem na auta z przebiegiem 220-320 tys. Miały przeważnie uszkodzony punktową korozją lub wręcz zardzewiały pas tylny. popękaną skórę tapicerki pod przednią szybą (norma w 944, wielokrotnie przytaczana na forum), posiadały klimę, która zwykle nie działała i wszystkie miały jakiś feler (hamulce do remontu, uszkodzone w wielu miejscach tapicerki - zwłaszcza fotel kierowcy, jeśli oryginalny to zazwyczaj sterany, nie działające opuszczanie/podnoszenie szyb, stary akumulator, zniszczone opony, brak rolety bagażnika, uszkodzona lub brak wykładziny bagażnika itp, itd)

Inny temat to bardziej lub mniej zajeżdżone silniki, auta zazwyczaj cechowały się brakiem mocy, słabym przyspieszeniem i hałasem dochodzącym z pod maski :-/

Pominę całkowicie egzemplarze zniszczone, brudne od kurzu, zaniedbane, stojące miesiącami w autokomisach, czekające na "amatora", chwalone przez komisanta - a przy bliższym zapoznaniu cechujące się nadmiarem szpachli wyzierającej spod popękanego w wielu miejscach lakieru.....

Kupiłem wreszcie czarne 944 z 1986 z przebiegiem 190 tys, silnik 2,5. Co prawda bez klimy i (!) wspomagania kierownicy ale targa nie cieknie, zamykana elektrycznie działa bez zarzutu. No i było to jedyne 944, w którym po naciśnięciu pedału przyspieszenia na 2 i 3 biegu wciskało w fotel a gęba cieszyła się szeroko :-)))

Cena zakupu 11.000 pln (wywoławcza 11.900)

Opony - przód Continental Conti Sport, ledwo żywe już, z tyłu koreańskie Hankok (czy coś takiego.....) w niezłym stanie ale za to założone były na cztery nieuszkodzone felgi BBS RS, to wartość sama w sobie :-)))))

Samochód ma elektryczne lusterka i szyby, elektryczne sterowanie fotelami i otwieranie bagażnika, wszystko działa.

Pakiet startowy w moim przypadku to było:
- hamulce przód (tarcze + klocki) - teraz bardzo skuteczne, nawet przy 200 km/h
- remont układu kierowniczego z wymianą maglownicy, drążków, jabłek, łączników i paru innych elementów - po tym zabiegu kierowanie stało sie przyjemne ... ;-)
- wymiana dźwigni kierunkowskazu przy kierownicy (nie wyłączała)
- naprawa ogrzewania (tylko grzało, nie chłodziło)
- klejenie zbiornika płynu spryskiwacza, nieskuteczne zresztą, dalej cieknie... ;-)
- wymiana pompy wodnej, która padła po pierwszym przekroczeniu 200 km/h, przy wymianie okazało się, że układ chlodzenia został pozbawiony przez kogoś termostatu ale pasował idealnie od VW za 40 pln....

Kosztowało to: remont 2800 + pompa z wymianą 900

Dodatkowo, w wyniku ówczesnego chwilowego nadmiaru gotówki zamieniłem stare opony na komplet nowych TOYO Proxes 1R (1800 PLN)

Po roku usłyszałem gwizdy w sprzęgle, nie przejmując się za bardzo jeździłem dalej dopóki nie padło łożysko sprzęgła...... Hałas byl tak niepokojący, że czym prędzej pobiegłem do mechanika, potraktował mnie łagodnie - łożysko 400, wymiana 500

Razem 6400 i auto jest w pełni sprawne i z powodzeniem używane do weekendowych szaleństw )))))) oczywiście tylko latem, zimą grzecznie czeka w garażu na pierwsze promyki wiosennego słońca.

No cóż, mam nadzieję wiosną 2010 dokonać rewitalizacji lakieru, po wstępnych ustaleniach powinno się to zamknąć kwotą 3500 pln.
Ależ będzie wtedy śliczny :-)))


Powodzenia w poszukiwaniach, 3mamy kciuki :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.10.2009, 10:25 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Opis kondycji wielu prezentowanych na aukcjach egzemplarzy bardzo celny i trafny. Zestaw dotychczasowych prac nad autkiem też jest dość typowy i trzeba się z nim liczyć przy każdym 924/944

Moja jedyna uwaga to poprawka do stwierdzenia:
medialny napisał(a):
(...) Z reguły trafiają się modele z lat 86-88 gdyż wtedy wyprodukowano najwięcej modelu 944, duża część produkcji powstała w USA. (...)


Wszystkie 944 były składane w Niemczech ;)
Inn spraw, że większość w specyfikacji na rynek US/CDN :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.10.2009, 12:41 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
dzien dobry i powodzenia!

ja tez szukalem swojej 944 (akurat S2) pol roku .. i kupilem ponoc w stanie idealnym ale z czasem okazalo sie ze zawsze cos mozna a niekiedy trzeba poprawic ... i tak w poltora roku wlozylem w auto drugie tyle ... z tym ze bylem drobiazgowy ;)
pocieszajace dla osob poszukujacych takich jak ty jest to ze i tak pozniej czlowiek sprzedaje auto za polowe tego co wydal (tak bylo w moim przypadku) wiec mozesz trafic na naprawde dopieszczony egzemplarz za polowe jego wartosci ... wazne by kupowac od pasjonata a nie handlarza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2009, 0:38 

Dołączył: 16.10.2009
Posty: 11
A jeszcze tak spytam, czy mozliwe, ze 924s tez mi sie mocno spodoba i czy moze za takim sie rozgladac? Silnik ten co w 944, reszta czesci za to od VW co pewnie tansze w eksploatacji. Ale jakos wydaje mi sie, z tego co dotad slyszalem, ze ciezko, zeby 924 zachwycilo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2009, 10:56 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Oj, jesteś w ciężkim błędzie! :D
Rozglądaj się, porównuj, popytaj o konkretne egzemplarze - na pewno trafisz na tą jedyną 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2009, 11:45 

Dołączył: 14.12.2007
Posty: 466
Grasiu napisał(a):
A jeszcze tak spytam, czy mozliwe, ze 924s tez mi sie mocno spodoba i czy moze za takim sie rozgladac? Silnik ten co w 944, reszta czesci za to od VW co pewnie tansze w eksploatacji. Ale jakos wydaje mi sie, z tego co dotad slyszalem, ze ciezko, zeby 924 zachwycilo.


Ulegasz stereotypom. Po pierwsze 924s to w zasadzie mechanicznie 944 tylko w budzie od 924, więc o "częściach z VW" raczej zapomnij, po drugie zdecydowanie nie doceniasz 924 n/a Oczywiście jeśli jedynym wyznacznikiem dla Ciebie jest moc i prędkość maksymalna to 924 nie zachwyci Cię, ale uwierz - fun z jazdy wcale nie jest mniejszy, a w egzemplarzach bez "udogodnień" typu ABS czy wspomaganie - dla mnie nawet większy niż w "ulepszonych" (to oczywiście moja prywatna opinia)
I coś jeszcze - nie zapominaj, że generalnie Porsche wywodzi się od VW ( w końcu 356 to był garbus tknięty geniuszem Ferdynanda) więc nie szermuj pojęciem "części z VW" czy "bliżej do VW niż do Porsche" Pominę już, że pierwotnie 924 miało się nazywać Audi a nie VW;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2009, 15:17 

Dołączył: 16.10.2009
Posty: 11
Ale ja nie mowie ze czesci od VW to zle. Bardzo dobre czesci i do tego nie przelplaca sie 3 razy jedynie za nazwe "oryginalna czesc Porsche" ;P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2009, 1:53 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
Cześć.

Na forum przywiodło mnie zainteresowanie modelem 944. Chciałbym wejść w posiadanie takiego auta, ale... Nie wiem czy to dobry pomysł. Auto ma być jako jedyny samochód do eksploatacji całorocznej, ma być możliwie tanie (niedrogie) i bezproblemowe w eksploatacji. Jaką wersję 944 polecacie? Oczywiście musi mieć kopa :P Napiszcie ile kosztuje utrzymanie takiego cuda. Może to głupi pomysł i zainteresować się czymś normalniejszym (np. Seat Leon)? Do namysłu mam sporo czasu, bo mam dopiero 16 lat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2009, 1:56 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
sledz forum, w wolnej chwili poszperaj w starych postach i tematach, mysle ze przez 2 lata elegancko ogarniesz temat zagladajac chociazby na forum i wpadajac czasem na zloty.
A czy wybor dobry?

to oczywiste :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.11.2009, 8:18 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
944 to dobry wybór: fajnie utrzymany egzemplarz* raczej się mało psuje, naprawy są stosunkowo tanie (na pewno tańsze niż auta nowego), a daje naprawdę mnóstwo frajdy z jazdy.
tylko dwa założenia (bo w wieku 16 lat ja osobiście miałem różne myśli):
- nie zakładaj lpg (te auta tego nie znoszą)
- nie rób tuningu (to są klasyki, najpiękniej im tak, jak wyszły z fabryki).
Szukaj, jeździj (nawet na początku np. z ojcem) na zloty - pooglądasz zadbane i ciekawe egzemplarze, poznasz fajnych ludzi i dowiesz się, jak wygląda dokładnie eksploatacja tych aut.
no i przeszukuj forum - zarówno tutaj, jak i na sąsiednim forum 924.pl poświęconym głównie modelom 924 i 944 jest mnóstwo informacji na temat tych aut.
życzę powodzenia i rozwijania pasji ! :)

* zadbany egzemplarz - (jak już będziesz kupować) na taki raczej wydasz ponad 10/12k zł, ale też musisz uważać, bo jest mnóstwo cwaniaków próbujących wcisnąć g...no za dużą kasę - najlepiej poproś kogoś z klubowych kolegów (na 924.pl często ludzie tak proszą, inni chętnie pomagają) o pojechanie z Tobą i zerknięcie fachowym okiem (ta osoba musi obczajać kluczowe elementy tych aut). Jestem pewien, że znajdziesz coś fajnego :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2009, 2:05 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 256
Cytuj:

Przy okazji - jak uwazacie, jak wazne w 944 sa ABSy? Czy zwracac uwage na to czy egzemplarz jest z czy bez? Autami z ABSem nie mialem okazji duzo jezdzic i nie wiem ile wiecej bezpieczenstwa/pewnosci daja..


Pare miesiecy temu bralem aktywny udzial w testowaniu aut z ABS i bez.(organizowanym przez lokalny Klub Porsche)
Testy, miedzy innymi, polegaly na hamowaniu z roznych predkosci plus pozniej omijaniu przeszkod w trakcie hamowania plus czasy reakcji na niespodziewane wydarzenia drogowe.itp.
Krotko >roznica jest taka ze ABS moze Ci uratowac zycie. Droga hamowania byla zdecydowanie krotsza no i po malym treningu mozna ominac przeszkode. 944 bez ABS palil opony w trakcie mocnego hamowania... na tyle, ze jego wlasciciel po paru probach jezdzil ze mna jako pasazer. Dodam, ze 928 S4 byl w czolowce w trakcie prob :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum