Cześć
Jeżeli do 2005 to:
Najtańszy w eksploatacji (serwis, części, dostępność mechaników) 3.2, ale nie da on tyle frajdy co mocnejsze jednostki, generalnie, komfortowy, rodzinny spory SUV do normalnej jazdy
W Cayenne S i Turbo (4.5 litra) występowała wada magsitrali wodnej, która została wyeliminowana, bodajże w 2006 roku, ale można kupić po wymianie przez poprzedniego użytkownika/użytkowników. Z tego, co wyczytałem to chyba też są problemy ze smarowaniem silnika i wycieraniem się powłoki nikasilowej....wtedy koszty remontu spore, no chyba że takie zamierzenie (kupić auto do remontu).
Przed zakupem - wg mnie - należy zróbić przegląd przedzakupowy w ASO lub w warsztatach specjalizujących się w Porsche, np. z mojej okolicy Auto Dusza.
Co do kosztów to w przypadku 3.2 wymieniłem od 03.2015: rozrząd (łańcuchy, ślizgi, wariatory, zębatki), tarcze i klocki, klapki w kolektorze (kupione u kolegi z forum), niewymienialny filtr paliwa (kupiony u kolegi z forum), cewki, świece, napinacz paska + pasek. W sumie jakieś 11 tys. (najdroższe były wariatory, ale nie są konieczne do wymiany).
W sobotę wymieniałem sam oleje i filtry: Liqui Moly 5w30 7 litrów z płukanką LM 340 pln + filtr kabiny, powietrza i oleju Mann 170 pln. Także zwykła eksploatacja rewelacja
|