Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 0:33 

Dołączył: 13.01.2021
Posty: 41
Panowie kupiłem felgi do Porsche, i sprzedający dorzucił mi śruby. Tyle tylko że część śrub miała dziwny biały osad, bo przeczyszczeniu szczotką drucianą, ten osad wręcz się rozpylił i tak jakby widać było ubytki w śrubach.
1. Czy te śruby są tak słabej jakości ?
2. z jakiego materiału są wykonane że tak się utleniają?
3. czy można je założyć na auto ?
Fotka w załączeniu .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 1:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Podejrzewam, że to sól...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
No jedna z tych śrub co na zdjęciu na pewno na śmietnik.
Nie jest to sól a korozja.
Sól może ten proces przyśpieszyć.
Pojawia się połączenie aluminium-stal, które jest mocno narażone na korozję elektrochemiczną spowodowaną różnicą potencjałów elektrycznych tych materiałów.
Korozja elektrochemiczna szczególnie szybko rozwija się środowisku wilgotnym.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 13:02 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Czytałem o tym kilka lat temu w "911 and Porsche World". Korozja śrub w Porsche występuje nawet w krajach gdzie nie sypią soli. Jest spotęgowana faktem, że wiele egzemplarzy jest używanych jako auto hobbistyczne i nie jeździ w zimie, więc śruby są odkręcane bardzo rzadko gdyż nie ma zmian opon na zimowe.
Ja bym te śruby lekko przegwintował i dalej używał (każde koło ma ich pięć)...
Przy normalnej niewysilonej jeździe nic się nie dzieje.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Ale w tych śrubach chyba nie gwint jest problemem a ruchome podkładki i to one mają styk z aluminiową felgą.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2022, 14:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Sądząc po tym, co się z nimi dzieje, te podkładki nie są stalowe.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2022, 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
wit007 napisał(a):
Sądząc po tym, co się z nimi dzieje, te podkładki nie są stalowe.

Witek masz rację.
To jest jakiś stop i to dużo miększy od stopu z którego zrobiona jest felga. Tego typu korozji zawsze ulega element "miększy" .




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 0:35 

Dołączył: 13.01.2021
Posty: 41
Dokładnie, te podkładki są w dotyku lżejsze niż sama śruba, i mam wrażenie że z innego materiału, właśnie myślę że aluminium?
Zaokrąglenie tej podkładki ma co prawda ubytki, ale myślę że pozostała "powierzchnią" złapią i docisną śrubę do felgi. Jednak zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje, czy można temu zapobiec, czy to może jakość materiału, czy po prostu mają okres użytkowania nie więcej niż np. 10 lat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 1:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Te śruby się nie nadają do założenia do auta. Jeżeli to standardowy wymiar (bez dystansu 5mm) to mam takie w zamienniku (Febi Bilstein) w cenie 20zł/szt. Myślę, że nie warto sprawdzać na ile te wystarczą.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 8:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
brudiii napisał(a):
Dokładnie, te podkładki są w dotyku lżejsze niż sama śruba, i mam wrażenie że z innego materiału, właśnie myślę że aluminium?
Zaokrąglenie tej podkładki ma co prawda ubytki, ale myślę że pozostała "powierzchnią" złapią i docisną śrubę do felgi. Jednak zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje, czy można temu zapobiec, czy to może jakość materiału, czy po prostu mają okres użytkowania nie więcej niż np. 10 lat?
Tak jak napisałem Ci wcześniej, powodem jest różnica potencjałów pomiędzy dwoma materiałami ( robi się taka mini anoda i katoda ) i dodatkowo akcelerator w tym przypadku wilgoć plus czas ;) Nie koniecznie musi to być stal i aluminium. może to być „aluminium” z „aluminium”. Felga i te podkładki nie są wykonane z czystego aluminium, to są stopy z domieszkami innych metali. Stop felgi jest inny od stopu z którego wykonana jest podkładka masz różnice potencjałów i po paru lub po kilkunastu latach taki efekt jak na załączonym obrazku.
Zapobiec w 100% się nie da, ale można proces spowolnić smarując gwint i podkładki smarem np smar miedziowy. W ten sposób eliminujemy akcelerator, którym jest woda.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 9:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 331
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
Czy pasta miedziowa to na pewno dobry pomysł przy aluminium? Standardowo przy tych dwóch pierwiastkach też dochodzi do korozji? Ja używam smaru grafitowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 9:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2303
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Każdy dedykowany do tego smar będzie się nadawał. Pewnie jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie smar z dodatkiem aluminium. Jasne, że miedź to też metal i też może wytworzyć się różnica potencjałów, ale przede wszystkim chodzi o wyeliminowanie dostępu wody.
PS zwykły smar grafitowy też nie nadaje się do smarowania śrub przy kołach ze względu na wysokie temperatury, smar miedziowy w tym przypadku jest lepszym rozwiązaniem ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum