brudiii napisał(a):
Dokładnie, te podkładki są w dotyku lżejsze niż sama śruba, i mam wrażenie że z innego materiału, właśnie myślę że aluminium?
Zaokrąglenie tej podkładki ma co prawda ubytki, ale myślę że pozostała "powierzchnią" złapią i docisną śrubę do felgi. Jednak zastanawia mnie dlaczego tak się dzieje, czy można temu zapobiec, czy to może jakość materiału, czy po prostu mają okres użytkowania nie więcej niż np. 10 lat?
Tak jak napisałem Ci wcześniej, powodem jest różnica potencjałów pomiędzy dwoma materiałami ( robi się taka mini anoda i katoda ) i dodatkowo akcelerator w tym przypadku wilgoć plus czas
Nie koniecznie musi to być stal i aluminium. może to być „aluminium” z „aluminium”. Felga i te podkładki nie są wykonane z czystego aluminium, to są stopy z domieszkami innych metali. Stop felgi jest inny od stopu z którego wykonana jest podkładka masz różnice potencjałów i po paru lub po kilkunastu latach taki efekt jak na załączonym obrazku.
Zapobiec w 100% się nie da, ale można proces spowolnić smarując gwint i podkładki smarem np smar miedziowy. W ten sposób eliminujemy akcelerator, którym jest woda.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510
Tomek