Witam, ostatnio byłem zmuszony odłączyć linkę od prędkościomierza, w moim przypadku napęd brany jest z przedniego lewego koła.
Zauważyłem że auto stało się o wiele bardziej dynamiczne, lepiej przyspieszało i lepsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu do końca, oczywiście podczas jazdy.
Dodatkowym objawem było większe wskazanie zużycia paliwa na wskaźniku (też podczas jazdy) na biegu jałowym wszystko w normie.
Może orientuje się ktoś czy w 944 2,5 120kW 84r do określenia dawki paliwa przez ECU brana jest również prędkość jazdy??? Podczas 5,5 lat studiów o profilu samochodowym nigdy nie słyszałem by prędkość jazdy była brana pod uwagę przy określeniu dawki paliwa, ale człowiek uczy się całe życie i może Porsche wprowadziło taki patent.
A teraz co do eksperymentu:
spróbujcie w swoich 944 odłączyć linkę od prędkościomierza, robi się to bardzo prosto:
1. Wyciągnąć zawleczkę przy kapselku zapobiegającym wypływaniu smaru w przednim lewym kole
2. Cofnąć linkę do tyłu wraz z pancerzem, bezproblemowy dostęp przy skręconych kołach
Jeśli ktoś ma czas i chęć niech opisze swoje spostrzeżenia po tym zabiegu, może moje auto to jakiś ewenement
Pozdrawiam