Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: ew zakup 944
PostNapisane: 24.01.2022, 0:48 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Hej,
mam pytanie, do swojego Boxiego 986 myślę aby dokupić kompana 944, ale nie chcę przepłać, tym bardziej że chciałbym auto po swojemu zrobić. Myślę żeby przytulić jakieś 944 to remontu w granicach 15 do 20k max ale jeżdżące w miarę bez dzwonowe, europa.

Jakie mogą myć koszty (mniej więcej) doprowadzenia takiego auta do stanu jakby wyszedł z fabryki? Opłaca się w coś takiego w ogóle pachać? Jest potem w razie czego problem ze sprzedażą takiego auta?

Thx za info,
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 2:21 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Do stanu jak z fabryki, nie oplaca sie. :) kazdy wariant bedzie bardziej oplacalny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 2:22 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Ps. Sa w ogole 944 za 20 tys? Cos mi sie nie widzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 8:51 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Za 15-20k uda Ci się kupić w najlepszym wypadku toczącego się o własnych siłach gruza, doprowadzenie takiego auta do stanu jak z fabryki nie będzie możliwe.
Jeżeli chcesz sensowne bezdzwonowe 944.2 8v n/a licz 40-50k i tak włożysz w nie kasę na dzień dobry. S2 do remontu nie wiem ile kosztują, na zachodzie, porządne zaczynają się od 100k.
W zeszłym roku pomogłem namierzyć Turbo 87 za circa 70, w którym na pewno trzeba trochę porobić.
Co nie wybierzesz, będzie 50+, pamiętaj że części są drogie często, albo ich nie ma


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 10:08 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Sytucja sprzed lat pięciu.

Kupiłem za 20 włożyłem 30 i dalej nie było widać końca.. 5 lat później części droższe o 20% a same auta jakieś sensowne droższe o 30%


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 10:28 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
To jak już tak, to: poprzednie 944 kupiłem za 29k(baaardzo ładne), włożyłem prawie 60k, nie powiem za ile sprzedałem :P, bo właściciel jest w Polsce. Kupowanie 944 w słabym stanie, o ile nie chcesz robić wydmuszki to zły pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 29.11.2015
Posty: 127
Lokalizacja: Zabrze
Nr klubowicza: 783
Na moim przykładzie - kupowałem 944 2 lata temu, blacharsko był w stanie przyzwoitym (lakier można by odnowić...)
Mechanicznie, z grubsza, wszystko było 'ok'.
Zapłaciłem zauważalnie ponad 30k.

Jednak jak człowiek zaczął jeździć, weryfikować, sprawdzać to i owo to wydałem już ponad 10k na części/naprawy i jakieś pierdoły 😉

A jeszcze do ideału sporo brakuje...

Tak jak pisali poprzednicy - 40 - 50k za sensowny stan trzeba liczyć. A i tak będziesz dokładał.

Nadzieja w tym, że tańsze to te auta już nie będą ;)




_________________

Było 944.2 2.5 NA 1986
Jest 911 997.1 Carrera S 2005


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 20:51 

Dołączył: 2.11.2015
Posty: 57
To ja zaskoczę ładna, zadbana sztuka 944 8v std (po renowacji) to na tą chwilę jest w granicach 80-90k pln według mnie i mojego excelka a dlaczego ?

Ceny części są kosmiczne (oczywiście nie wszystkich) a gdzie tu jeszcze policzyć czas spędzony na odbudowie.

Poniżej przykład, auto kupione sprawne jeżdżące bezwypadkowe wersja USA :)
zrobienie serwisu typu
- rozrząd
- oleje, płyny
- zawieszenie full, nowe wahacze, drążki, amory Koni Sport
- nowy lakier (pro lakier a nie takie tam pryśnięcie)
- nowa deska
- nowe wszystkie uszczelki zew. (okien, drzwi itd.)
- nowa szyba przednia
- nowe lampy tył, przód
- ogarnięcie klaposzyby (wklejenie na nowo)
- wymienione wszystkie plastiki, plasticzki na nowe ORI, klamki itd.
- felgi renowacja + nowe opony
- nowa nagłośnienie na nowym okablowaniu itd

plus jeszcze jakieś pierdoły na tą chwilę koszt 52k PLN (bez zakupu auta) i nie liczę swojego poświęconego czasu

Jednego jestem pewien, nie kupiłbym auta (puzzli), które nie jeździ albo ma problemy z układem napędowym czyli skrzynia, silnik (koszt kompletu szklanek to 8kpln, zamienników brak), wał. Auto musi być kompletne i sprawne takie do poprawek, choć i te poprawki zniszczą porfel.

Fakt że późniejsze wyjechanie taka "nówką" sztuką na drogę to jest to :D
ps: nie żałuję żadnej złotówki na to auto :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 21:31 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Cetus911 - posiadasz 986, więc zakładam, że mniej więcej orientujesz się w kosztach jego serwisu i usuwania uszkodzeń wynikłych ze zużycia od czasu wyprodukowania. Wg mojego rozeznania (4lata doświadczenia) koszty w przypadku 986, poza serwisem napędu (motór+skrzynia) są na poziomie 33-50% kosztów serwisu analogicznych rzeczy do 944 (czy nawet 924). W przypadku napędu koszta te czasem mogą się zrównywać. Do tego w aucie 30-40letnim zazwyczaj do ogarnięcia jest 2-3-4x więcej rzeczy niż w a aucie 20letnim.
Bez budżetu 50k na start (zakup + podstawowy pakiet startowy) to - trzeźwo patrząc - nic nie znajdziesz. A potem będą wchodziły kolejne +5, +5, +10, +10, +5...
BTW, pod mianem 944 znajduje się bardzo wiele modeli, które na etapie lat przechodziło wiele zmian konstrukcyjnych, co powoduje problem z doborem i dostępnością części.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2022, 11:38 

Dołączył: 22.02.2021
Posty: 72
Cetus911 ja tu za długo na forum nie jestem, ale o ile dobrze kojarzę to ty ciągnąłeś tu wątek, w którym opisywałeś jaką wtopę zrobiłeś z pierwszym 986, które kupiłeś. Z tego co pamiętam też założenie było małej kwoty zakupu, a co z tego wyszło dobrze wiesz.
Tak więc może lepiej przypomnij sobie własne doświadczenie i zdaj sobie sprawę, że:
"Myślę żeby przytulić jakieś 944 to remontu w granicach 15 do 20k max " nie jest dobrą drogą.
Raczej powinieneś zwiększyć o ile to możliwe budżet x2 jak wyżej koledzy napisali i wtedy coś szukać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2022, 13:22 

Dołączył: 25.01.2019
Posty: 21
Nr klubowicza: 792
Mogę się dopisać jako kolejny z historią podobną do dpz, yankol, tsubasa. Kupione 3 lata temu z USA <30k zł, jeżdżące, sprawne, 110k mil.

Międzyczasie dołożone >30k :
- wahacze
- serwis klimy
- sprzęgło
- rozrząd
- amortyzatory
- hamulce
- tapicerka foteli
- renowacja kół z oponami
- chłodnica
...

Nic poważnego, tylko praktycznie bieżące z naprawy wynikłe ze zużycia i wieku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

718 18
Boxster S 01
944 85


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 1:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
@ciruela
Super kolor i to połączenie ze złotymi telefonami i pasem na drzwiach :-)
Gratulacje auta!
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26.01.2022, 9:08 
Hmm 30tys w 3 lata przy aucie już wyraźnie po trzydziestce? Wcale nie tak dużo moim zdaniem.
Ale sam bym się nie zdecydował - widzę jakie koledzy miewają problemy z częściami do sporo nowszych aut, a nie chciałbym się bać jeździć "żeby coś nie popsuć" - auto ma jeździć, a nie pozować do zdjęć (nie kieruję tego w niczyją stronę jakby co).

To jest też problem polskiego, ubogiego, rynku różnych ciekawych aut - sam mocno rozmyślałem o pierwszym NSX lub Suprze, ale zrobiłem research i się "odkochałem" - prawie zerowy user base u nas, w Europie trochę lepszy, ale też nie nadzwyczajny i summa summarum każde byle gówno trzeba by ciągnąć z USA, jako największego chyba rynku LHD tych aut. Człowiek 'dorósł' do tego z 15-20 lat za późno :)


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 13:04 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
nie zgadzam się, yougtimerem nie bedziesz jezdził na codzien a raz na jakis czas, częśći są tylko trzeba wiedziec gdzie ich szukać, dostawy paczek z UK czy nawet USA idą dzisiaj kilka do max kilkunastu dni a wiele rzeczy mozna kupić w uzywkach, mam Mitsu 3000gt do ktorego czesci mitsu nie produkuje juz od wielu lat i mimo tego mozna wlasciwie wszystko znalezc, jest wielu producentów czesci które są niedostępne, robią je na drukarkach 3D itd. Wszystko mozna dostać, nie mowiąć już o tym że jest wielu PL specjalistów w roznych dziedzinach i mozna sie zawsze posiłkować ich wiedzą i "dorabianiem" częśći, wszystko się da.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 14:54 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
prnit napisał(a):
nie zgadzam się, yougtimerem nie bedziesz jezdził na codzien a raz na jakis czas, częśći są tylko trzeba wiedziec gdzie ich szukać, dostawy paczek z UK czy nawet USA idą dzisiaj kilka do max kilkunastu dni a wiele rzeczy mozna kupić w uzywkach, mam Mitsu 3000gt do ktorego czesci mitsu nie produkuje juz od wielu lat i mimo tego mozna wlasciwie wszystko znalezc, jest wielu producentów czesci które są niedostępne, robią je na drukarkach 3D itd. Wszystko mozna dostać, nie mowiąć już o tym że jest wielu PL specjalistów w roznych dziedzinach i mozna sie zawsze posiłkować ich wiedzą i "dorabianiem" częśći, wszystko się da.


Jak tak, to znajdź mi proszę firmę co mi dorobi 25 centymetrowy przewód paliwowy z jedną końcówka DKM M16x1.5 o przepływie 6.5mm z przyspawaną do niej fajką stalową ~160 stopni i drugą końcówka DKM M14x1.5 i przepływem 6.5mm, przewód elastyczny z teflonu antystatycznego w oplocie. Czas start ;). Przewody zastępcze z Lindsey Racing to cieknące badziewie.

O taki: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Serio, bujam się z tym 3 miesiące, Porsche nie ma na stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 21:19 

Dołączył: 25.01.2019
Posty: 21
Nr klubowicza: 792
Duke jak chcesz to mam taki wężyk. Był razem z używanym regulatorem który kupiłem i mi został. Chyba o ten chodzi ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

718 18
Boxster S 01
944 85


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 21:22 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Bardzo dziękuję, ale używany mam swój :), działa, niby wygląda dobrze, ale pewnie ma 33 lata. Z 4 które są pod maską kupiłem 3 nowe, a czwartego brakuje, dlatego chciałem dorobić.

PS: a to nie ten przewód, ale dziękuję ; ), ten mój to z tłumika ciśnienia do listwy w 944 S2.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2022, 23:11 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Duke napisał(a):
prnit napisał(a):
nie zgadzam się, yougtimerem nie bedziesz jezdził na codzien a raz na jakis czas, częśći są tylko trzeba wiedziec gdzie ich szukać, dostawy paczek z UK czy nawet USA idą dzisiaj kilka do max kilkunastu dni a wiele rzeczy mozna kupić w uzywkach, mam Mitsu 3000gt do ktorego czesci mitsu nie produkuje juz od wielu lat i mimo tego mozna wlasciwie wszystko znalezc, jest wielu producentów czesci które są niedostępne, robią je na drukarkach 3D itd. Wszystko mozna dostać, nie mowiąć już o tym że jest wielu PL specjalistów w roznych dziedzinach i mozna sie zawsze posiłkować ich wiedzą i "dorabianiem" częśći, wszystko się da.


Jak tak, to znajdź mi proszę firmę co mi dorobi 25 centymetrowy przewód paliwowy z jedną końcówka DKM M16x1.5 o przepływie 6.5mm z przyspawaną do niej fajką stalową ~160 stopni i drugą końcówka DKM M14x1.5 i przepływem 6.5mm, przewód elastyczny z teflonu antystatycznego w oplocie. Czas start ;). Przewody zastępcze z Lindsey Racing to cieknące badziewie.

O taki: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Serio, bujam się z tym 3 miesiące, Porsche nie ma na stanie.
Patryk Mikiciuk w ktoryms odcinku na YT (chyba ktres ferrari w cenie skody) byl w firmie ktora takie rzeczy robila (pewnie jest ich mnóstwo) ale on akurat przewaznie naprawde dobre warsztaty odwiedza. Moze warto sie do nich odezwac? Tak naprawde to mozna reużyć starych koncowek (a wczesniej je ocynkowac na nowo).
Sorry ale sam musisz sobie znalezc ktory to odcinek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2022, 9:49 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Tanio wychodzi drogo tylko w ratach :D




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2022, 10:44 

Dołączył: 2.11.2015
Posty: 57
prnit napisał(a):
nie zgadzam się, yougtimerem nie bedziesz jezdził na codzien a raz na jakis czas, częśći są tylko trzeba wiedziec gdzie ich szukać, dostawy paczek z UK czy nawet USA idą dzisiaj kilka do max kilkunastu dni a wiele rzeczy mozna kupić w uzywkach, mam Mitsu 3000gt do ktorego czesci mitsu nie produkuje juz od wielu lat i mimo tego mozna wlasciwie wszystko znalezc, jest wielu producentów czesci które są niedostępne, robią je na drukarkach 3D itd. Wszystko mozna dostać, nie mowiąć już o tym że jest wielu PL specjalistów w roznych dziedzinach i mozna sie zawsze posiłkować ich wiedzą i "dorabianiem" częśći, wszystko się da.


nie zgadzam się, yougtimerem to nie muzeum trzeba tym jeździć, oczywiście teraz jest zima i auta raczej odpoczywaj aczkolwiek jak nie ma śniegu i nie sypią solą to chlewik się wietrzy te 50km licznik nabije


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum