Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.03.2018, 0:28 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Chciałem zrobić facelift tyłu w moim Cayenne 958.1 (2010-14) na model poliftowy 958.2 (2015-17).

Ktoś już przerabiał ten temat ?

Czy będzie potrzebne coś jeszcze ponad tylną klapę, światła i zderzak ? Czy kostki pasują ? Czy nowe lampy będą wymagały kodowania ?

Robiłem coś podobnego w Audi Q5 mojej żony i swoim Audi S5, więc temat mnie nie przeraża. Widzę też, że na świecie kilka osób już się z tematem zmierzyło, więc jest to wykonalne:

https://www.6speedonline.com/forums/cay ... 2-a-2.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2018, 22:39 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dziewczyny, śmiałości ;)

Lampy zewnętrzne już kupione. W piątek powinienem mieć klapę, resztę lamp i nowy zderzak, a w przyszłym tygodniu robimy.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 0:17 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Śmiałości myślę, że tutaj nikomu nie brakuje. Mnie zastanawia ekonomika takich decyzji, wkład w części, znaczna utrata wartości przy odsprzedaży ( bynajmniej moim zdaniem) i fakt ze to nadal model przedliftowy z nieoryginalnymi częściami.... kompletnie tego nie rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 1:02 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Co do spadku wartości to się nie zgodzę - o ile oczywiście masz wszystko udokumentowane i nie robisz FL w wyniku dzwonu. Cayenne to nie 911 i nigdy ŻADNEJ wartości kolekcjonerskiej nie będzie miało.

Niedawno sprzedawałem Q5 mojej żony - przedlift 2009 zrobiony na polift (2013-2016). Wszystko oczywiście na oryginalnych częściach. Auto było 2 najdroższym wystawionym na otomoto dla tego modelu i rocznika - sprzedałem w 4h (słownie: cztery). Klienci się prawie pobili, a dwóch znajomych jeszcze dodatkowo obraziło.

Obrazek

Auto wyglądało miliard razy lepiej niż jakiekolwiek inne z rocznika 2009 ... tak naprawdę gdybyś zobaczył na ulicy pomyślałbyś, że miało 3, a nie 9 lat.

Auto miałem oczywiście od nowości, 100% bezwypadkowe, full ASO itd.

Dokładnie tak samo jest z moim Cayenne. Mam od nowości (do tej pory jeździła nim moja mama), 100% oryginalnego lakieru, full ASO itd.

Mów co chcesz, ale tył Cayenne 958 przedliftowego (i Panamery) wygląda obecnie fatalnie. Te światła zestarzały się tak, jak nie przymierzając przód w 996. I będzie tylko gorzej.

Tył w 958.2 wygląda milion razy lepiej i nowocześniej. W przodzie są niewielkie różnice.

Szczęśliwie udało mi się kupić klapę i tylny zderzak w kolorze, więc będę zakładał bez malowania. Auto miało i będzie miało 100% fabrycznego lakieru i 100% fabrycznych części Porsche (nawet lepsze bo nowsze, mniej zmęczone -> np. światła).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 7:59 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Jak to mowia - kto bogatemu zabroni? ;) ja wychodze z zalozenia ze jak bym chcial polifta to bym go kupil a nie robil cos co go tylko udaje..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 9:19 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
To auto było kupione jako nowe w salonie, więc jak łatwo sobie wyobrazić - wyboru pomiędzy przedliftem a poliftem nie było ;)

Oczywiście, mógłbym to auto sprzedać i szukać polifta, tyle że znalezienie auta w takim stanie (1 właściciel, 100% oryginalnego lakeriu, salon PL, full aso, niski przebieg) i tak bogatym wyposażeniu wyposażeniu (diesel, ale z pneumatyką, deską w skórze itd) byłoby po pierwsze bardzo trudne, a po drugie trzeba by dopłacić ok 100-150k, w zależności, który rok by się trafił. O ILE by się trafił oczywiście.

Podobnie miałem z moim Audi S5. Jak wyszedł polift miałem <20kkm przebiegu. Poszedłem do salonu gdzie kupiłem auto, zapytałem za ile odkupią mój samochód i ile będę musiał dopłacić. Usłyszałem 140kzł ... więc poszedłem do działu części, kupiłem wszystkie elementy (zderzak i lampy tył, zderzak maska i lampy przód) i za <20kzł sam zrobiłem sobie lift. A zdemontowane przedliftowe części jeszcze potem sprzedałem na Allegro za ok 7kzł, więc cały projekt wyszedł mnie per saldo ok 13kzł, więc w porównaniu do 140kzł dopłaty jakie chciał ode mnie salon, było to opłacalne.

Lift tyłu w Cayenne wyjdzie ok 8kzł w częściach i robociźnie. Z czego planuję odzyskać sprzedając części na Allegro >5kzł. Więc suma wyjdzie ok 3kzł + trochę zachodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 10:05 

Dołączył: 19.02.2017
Posty: 33
A ja tam widze logike w Twoim podejsciu. Robienie na oryginalnych czesciach nie jest “druciarstwem”. I tak jak powiedziales nie jest to 911 wiec purysci nie powinni sie obruszac ;) Powodzenia!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 21:44 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Przyjechała dzisiaj kompletne klapa i zderzak. Wszystko w stanie igła, kupione pod kolor, gotowe do zamontowania.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 22:50 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Nadal zupełnie tego nie rozumiem, ale w moich kategoriach krzywdy dla auta wg tego co piszesz robisz to w możliwie najlepszym stylu :)

ps. nigdy przenigdy nawet nie pojechałbym oglądać auta na sprzedaż po "lifcie" wykonanym przez własciciela, nawet jak byłoby 10-20% tańsze od serii.przedliftowej Jeśli mówisz, że udaje się to sprzedać to ok, przyjmuję że tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 22:54 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Nie tylko udaje się takie auta sprzedać, ale jak widzisz dla wielu jest to dodatkowy atut.

Warunek: auto masz 100% bezwypadkowe i jesteś to w stanie udowodnić.

Ja dodatkowo służę wątkiem na forum Audi, gdzie masz zdjęcia ze wszystkich etapów prac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2018, 23:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jeżeli ktoś robi dla siebie bo ma taki kaprys to dlaczego nie. Ten „proceder” zawsze istniał. Jak kupiłem maluszka z 1978 roku to miał w sobie też trochę nowszych części bo pierwszy i jedyny właściciel go odmładzał. Ja natomiast przywróciłem go do pełnego oryginału a nawet delikatnie backdate’owałem. Nie mogłem się powsztrzyma by nie dokupić oryginalnych włoskich lusterek Cromodora Astro w miejsce czarnych plastikowych łezek :-)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 0:54 

Dołączył: 24.11.2017
Posty: 201
Elberoth napisał(a):
Nie tylko udaje się takie auta sprzedać, ale jak widzisz dla wielu jest to dodatkowy atut.

Warunek: auto masz 100% bezwypadkowe i jesteś to w stanie udowodnić.

Ja dodatkowo służę wątkiem na forum Audi, gdzie masz zdjęcia ze wszystkich etapów prac.


Liftuj zatem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 13:02 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
Dobre zmiany nie są złe, zastanawiam się czemu tylko tył? Zrób jeszcze przód i wtedy to będzie miało sens i logikę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 14:39 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Niestety przód to zupełnie inna skala trudności projektu i kosztów.

Po pierwsze, wymienić trzeba by cały przód: oprócz lamp i zderzaka, także maskę i błotniki. Gdyby to była sama maska, to jakoś bym to przeżył (1 element malowany), ale tu mówimy już o malowaniu już 3 elementów metalowych, a więc praktycznie całego przodu.

Po drugie, lampy są podobno jakoś inaczej podłączone - trzeba już przerabiać instalację. Gdyby chcieć zamontować LEDy to już w ogóle - potrzebna byłaby instalacja do PDLS Plus.

No i oczywiście koszty robią się astronomiczne - części do zrobienia tyłu to ok 6-8kzł (zależy jak kupisz), a przody widzę chodzą na allegro po 31kzł (z całym pasem przednim - być może kupując pojedynczo można by to skompletować taniej).

Oczywiście - analogicznie sprzedajesz swoje stare, ale to już mrożenie worka pieniędzy na nie wiadomo jak długo.

Ponieważ tak naprawdę przód auta z BiXenonami przed i po lifcie różnią się bardzo nieznacznie, specjalnie mi to nie przeszkadza i na razie robię sam tył.

Będę obserwował oferty na przody, i GDYBYM trafił przód w idealnym stanie w kolorze, który mógłbym założyć bez malowania tak jak tę klapę, to może się skuszę.

Ale jak mówię - przody poliftowe są tak zbliżone, że trzeba się naprawdę przyjrzeć, aby ocenić czy mamy do czynienia z przed czy z poliftem. Jak gdy jedzie z przeciwka inny Cayenne nigdy na szybko nie jestem w stanie stwierdzić, czy to przedlift czy polift. Z tyłu to widać od razu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 14:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ee, nie bądź miętki. Albo wszystko albo nic
Oczywiście zrobisz jak zechcesz, ale ja mam zdanie podobne do Trociniarza - nawet bym takiego auta nie pojechał oglądać. Choćby na wszystko była dokumentacja. Skoro już musisz mieć aktualny model to właśnie wszedł nowy...




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 15:21 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Wiem że wyszedł, moja mama właśnie zamówiła w Porsche Okęcie - odbieramy w lipcu :D

Niestety na 2018 liftu nie da się zrobić ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 17:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ee, tak łatwo się poddajesz?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2018, 18:41 

Dołączył: 2.05.2016
Posty: 240
wit leci po ambicji :) działaj i wrzuć foty co i jak :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.03.2018, 19:10 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Okazuje się że mam Bi-Xenony z PDLS, więc jedna z przeszkód aby zrobić lift przodu odpadła.

Nawet jest na allegro komplet potrzebnych części w kolorze i to z LEDami ... hmmm.

http://allegro.pl/porsche-cayenne-lift- ... 73753.html

Trzeba by było tylko dokupić kilka sterowników, aby z PDLS zrobić PDLS Plus. Zrobię najpierw tył i się zastanowię.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.03.2018, 22:54 

Dołączył: 24.10.2017
Posty: 223
Zwał jak zwał ja bym sie nigdy na cos takiego nie zdecydował ! I nie wazne czy na orginałach czy nie nigdy juz nie bedzie to samo !! Ale jak juz ktos powiedział "gusty sa rozne a o gustach sie nie dyskutuje !! "


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum