Autor |
Wiadomość |
kwiatek
|
Napisane: 13.08.2010, 22:19 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
ku przestrodze
w prosiaku 997 turbo dwie tylne opony się rozwarstswiły na krawędi opony.
miałem szczęście że jedna z nich pękła jak wykonywałem manewr wiazdu do garażu. co by było jak by to się stało na zakręcie przy 180
opony jezdziły 2 sezon tylko na krótkie wycieczki
opony firmy bridgestone 19cal na 305 na 30
co prawda że opony były już wytarte,ale żeby opona się rozwarstwiła to pierwszy raz widzę.
opony kupione i montowane w porsche,podobno przetestowane.
zawiozłem koła do serwisu porsche, a tam powiedzieli że zawołają przedstawiciela bridgestone,aby dał diagnozę.
kto ma tej firmy opony niech dobrze obejży opony zanim ruszy w trasę.
przepraszam za błędy ortograficzne
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 13.08.2010, 22:28 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
dodam jeszcze że prosiak jest jako trzeci samochód w domu.raz na tydzień odpalany,ciśnienie opon kontroluje komputer,i nigdy nie stał nocy po za garażem.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 14.08.2010, 14:25 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
ja katowałem bridge RE 050A na torze przez cały sezon i żaden feler nie wyszedł, poprostu się zużyły i je wywaliłem.
dziwna sprawa, jak mocno były zużyte? doszło do znaków granicznych?
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 14.08.2010, 15:44 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
Mam w tej chwili trzeci komplet tych opon i nigdy nie miałem z nimi problemu. Może jakaś felerna partia lub były b. mocno starte poza znaki graniczne.
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 14.08.2010, 18:52 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
opny były wytarte ale przecież nie upoważnia ich do tego żeby się rozwarstwiły. wydaje mi się że mogła być felerna partia;
po prostu dobrze się nie zgalwanizowały przy produkcji
ciekawe co powie przedstawiciel.
opony są 2 letnie i przejechane około 6tyś km
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 14.08.2010, 19:16 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
ja kiedys mialem opony gdzie na bokach sie pojawily gule-bąble. dopiero jak zadzownilem do importera i powiedziałem ze jak nie uznaja reklamacje to opisze cała sprawe na stronie PCP
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 14.08.2010, 22:50 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
Chciałem dodać "dwa słowa". Jeżeli opony w którym kolwiek miejscu osiągnęły punkt TW1 graniczny to są DO WYMIANY kategorycznie - choćby z punktu prawa. To czy mogą czy nie mogą rozwarstwiać się potem to inna para kaloszy, ale nie oczekiwałbym 100 % jakości po zużytym towarze.
P.S. Problem pojawił się od wewnętrznej strony?
Prozimy o więcej szczegółów. Przede wszystkim czy zostały już zużyte.
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 14.08.2010, 23:22 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
tak
opony są wytarte "do wymiany "
a rozwarstwienie jest od zewnęcznej strony koła
wygląda to tak jak by ktoś te koła regenerował ,czyli nadlał gumę
w szczeline można było wcisnąć palec i pęknięcie jest prawie na całym obwodzie.
co gorsze rozwarstwiły się z jednej strony ;od strony silnika
czyli widać było dopiero po zdjęciu koła
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 14.08.2010, 23:30 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
zapomniałem dodać że opony są wytarte nierówno, zewnęczny bieżnik ok a wewnątrz łysy
ale pan w serwisie powiedział że przy tak szerokich oponach jest to normalne
stwierdził że to przez nasze polskie drogi, koleiny.
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 15.08.2010, 9:44 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
Opony są pewnie "łyse" lub widać nawet kord opony po wewnętrznej stronie. Pochylenie koła oszerokości 305mm daje takie rezultaty. Warto także skontrolować stan geomerii zawieszenia (tolerancja jest bardzo mała).
Tak na marginesie (nie chcę aby to zabrzmiało negatywnie) czego oczekujesz od producenta/serwisu w kwestii Twoich zużytych opon? Ile koni ma Twój samocód? 480?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 15.08.2010, 13:03 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Ja dodam, ze nierownomierne starcie opony w ten sposob, ze na zewnatrz opony jest bieznik a w srodku go nie ma oznacza ZA WYSOKIE CISNIENIE W OPONIE. Jak napisal browar dodatkowe pochylenie koła jeszcze bardziej poteguje zuzycie opony od wewnatrz ktora napompowana jak balon nie pracuje cała powierzchnia. Byc moze przez powyzej opisane problemy doszlo do przegrzania opony i rozwulkanizowania? Warto byloby sprawdzic geometrie.
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 15.08.2010, 13:48 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
browar napisał(a): Opony są pewnie "łyse" lub widać nawet kord opony po wewnętrznej stronie. Pochylenie koła oszerokości 305mm daje takie rezultaty. Warto także skontrolować stan geomerii zawieszenia (tolerancja jest bardzo mała).
Tak na marginesie (nie chcę aby to zabrzmiało negatywnie) czego oczekujesz od producenta/serwisu w kwestii Twoich zużytych opon? Ile koni ma Twój samocód? 480?
oczekuję od serwisu podania przyczyny powstania rozwarstwienia
w tej klasie samochodu niepowiny występować takie anomalja.
to że samochód ma 480km nie zwalnia producenta opon z zapewnienia bezpieczeństwa.
już kupiłem nowe opony tej samej marki,ale niezamierzam przed każdym wyjazdem zdejmować koła i oglądać czy się rozwarstwiają
wjęc oczekuje wyjaśnienia sprawy.
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 15.08.2010, 13:58 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
michal928 napisał(a): Ja dodam, ze nierownomierne starcie opony w ten sposob, ze na zewnatrz opony jest bieznik a w srodku go nie ma oznacza ZA WYSOKIE CISNIENIE W OPONIE. Jak napisal browar dodatkowe pochylenie koła jeszcze bardziej poteguje zuzycie opony od wewnatrz ktora napompowana jak balon nie pracuje cała powierzchnia. Byc moze przez powyzej opisane problemy doszlo do przegrzania opony i rozwulkanizowania? Warto byloby sprawdzic geometrie.
już pisałem że samochód posiada w każdym kole czujnik ciśnienia i zawsze jak były rozbieżności to natychmiast pompowałem do ciśnienia podanego przez producenta porsche
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 15.08.2010, 14:13 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
moja teoria wycierania się opon od wewnęcznej strony jest prosta.
jest to przyczyna wchdenia w zakręty z gazem
skrecając w lewo;
koło prawe jest dociśnięte, lewe jest odciążone i wtedy zaczyna buksowac wycierając wewnętrzną stronę
skręcając w prawo jest odwrotnie
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.08.2010, 19:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari?
Czy opony mają N w oznaczeniu?
Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?
To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych.
Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność .
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 15.08.2010, 21:17 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Taka usterka opony przy normalnym użyciu jest niemożliwa. Były jeżdzone przy zerowym lub bardzo niskim ciśnieniu.
|
|
Góra |
|
kwiatek
|
Napisane: 16.08.2010, 8:18 |
|
Dołączył: 6.05.2009 Posty: 75
|
jurek968 napisał(a): Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari? Czy opony mają N w oznaczeniu? Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?
To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych. Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność .
opony kupione i zakładane w porsche.nowe
jak mogłem przejechać 6000km od chwili awarii,przecież opona się rozpruła przy zawracaniu do garażu?
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 16.08.2010, 9:54 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
kwiatek napisał(a): jurek968 napisał(a): Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari? Czy opony mają N w oznaczeniu? Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?
To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych. Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność . opony kupione i zakładane w porsche.nowe jak mogłem przejechać 6000km od chwili awarii,przecież opona się rozpruła przy zawracaniu do garażu?
Do chwili awarii a nie od chwili awarii.
Moim zdaniem jeśli było kilka ostrych startów ,pod rząd a szczególnie na nierównej nawierzchni to opona mogła się rozerwać.
Nawet taka z N - Ką ,która jest homologowana.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
PK_997
|
Napisane: 16.08.2010, 22:37 |
|
Dołączył: 26.07.2010 Posty: 57
|
Wszystkie wasze teorie zdają się być słuszne, ale nie zapominajmy że opony przejechały 6000 km. To jest żaden przebieg nawet biorąc pod uwagę gwałtowne ruszanie, hamowanie czy jazdę na granicach przyczepności. Osobiście polecam Pirelli P Zero Rosso które posiadam w swoim prosiaku i szczerze mówiąc nie widzę lepszych opon do codziennej jazdy. Propo firmy bridgestone także miałem niemiłe przeżycie gdy przy prędkości 170 km/h na autostradze A2 jedna z tylnych opon po prostu wybuchła. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że poruszałem się autem służbowym marki Opel Astra gdzie na pewno nie doszło do takich sytuacji które wcześniej były przez Was opisywane. Nie da się nie odnieść wrażenia iż opony bridgestone po prostu do prosiaków się nie nadają.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 16.08.2010, 23:14 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Boxster 986 napisał(a): Wszystkie wasze teorie zdają się być słuszne, ale nie zapominajmy że opony przejechały 6000 km. To jest żaden przebieg nawet biorąc pod uwagę gwałtowne ruszanie, hamowanie czy jazdę na granicach przyczepności.
Moim zdaniem to jest duży przebieg jak na opisane przez Ciebie sytuacje.
Moje R888 pewnie nie wytrzymają 500km takiej jazdy. Aktualnie mają około
200km takiej jazdy plus dojazdy na imprezy.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|