Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: felerne opony
PostNapisane: 13.08.2010, 22:19 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
ku przestrodze

w prosiaku 997 turbo dwie tylne opony się rozwarstswiły na krawędi opony.
miałem szczęście że jedna z nich pękła jak wykonywałem manewr wiazdu do garażu. co by było jak by to się stało na zakręcie przy 180
opony jezdziły 2 sezon tylko na krótkie wycieczki
opony firmy bridgestone 19cal na 305 na 30
co prawda że opony były już wytarte,ale żeby opona się rozwarstwiła to pierwszy raz widzę.
opony kupione i montowane w porsche,podobno przetestowane.
zawiozłem koła do serwisu porsche, a tam powiedzieli że zawołają przedstawiciela bridgestone,aby dał diagnozę.
kto ma tej firmy opony niech dobrze obejży opony zanim ruszy w trasę.
przepraszam za błędy ortograficzne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.08.2010, 22:28 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
dodam jeszcze że prosiak jest jako trzeci samochód w domu.raz na tydzień odpalany,ciśnienie opon kontroluje komputer,i nigdy nie stał nocy po za garażem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 14:25 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
ja katowałem bridge RE 050A na torze przez cały sezon i żaden feler nie wyszedł, poprostu się zużyły i je wywaliłem.

dziwna sprawa, jak mocno były zużyte? doszło do znaków granicznych?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 15:44 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
Mam w tej chwili trzeci komplet tych opon i nigdy nie miałem z nimi problemu. Może jakaś felerna partia lub były b. mocno starte poza znaki graniczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 18:52 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
opny były wytarte ale przecież nie upoważnia ich do tego żeby się rozwarstwiły. wydaje mi się że mogła być felerna partia;
po prostu dobrze się nie zgalwanizowały przy produkcji
ciekawe co powie przedstawiciel.
opony są 2 letnie i przejechane około 6tyś km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 19:16 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
ja kiedys mialem opony gdzie na bokach sie pojawily gule-bąble. dopiero jak zadzownilem do importera i powiedziałem ze jak nie uznaja reklamacje to opisze cała sprawe na stronie PCP


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 22:50 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 58
Chciałem dodać "dwa słowa". Jeżeli opony w którym kolwiek miejscu osiągnęły punkt TW1 graniczny to są DO WYMIANY kategorycznie - choćby z punktu prawa. To czy mogą czy nie mogą rozwarstwiać się potem to inna para kaloszy, ale nie oczekiwałbym 100 % jakości po zużytym towarze.

P.S. Problem pojawił się od wewnętrznej strony?

Prozimy o więcej szczegółów. Przede wszystkim czy zostały już zużyte.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 23:22 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
tak
opony są wytarte "do wymiany "
a rozwarstwienie jest od zewnęcznej strony koła
wygląda to tak jak by ktoś te koła regenerował ,czyli nadlał gumę
w szczeline można było wcisnąć palec i pęknięcie jest prawie na całym obwodzie.
co gorsze rozwarstwiły się z jednej strony ;od strony silnika
czyli widać było dopiero po zdjęciu koła


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2010, 23:30 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
zapomniałem dodać że opony są wytarte nierówno, zewnęczny bieżnik ok a wewnątrz łysy
ale pan w serwisie powiedział że przy tak szerokich oponach jest to normalne
stwierdził że to przez nasze polskie drogi, koleiny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 9:44 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 58
Opony są pewnie "łyse" lub widać nawet kord opony po wewnętrznej stronie. Pochylenie koła oszerokości 305mm daje takie rezultaty. Warto także skontrolować stan geomerii zawieszenia (tolerancja jest bardzo mała).

Tak na marginesie (nie chcę aby to zabrzmiało negatywnie) czego oczekujesz od producenta/serwisu w kwestii Twoich zużytych opon? Ile koni ma Twój samocód? 480?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 13:03 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ja dodam, ze nierownomierne starcie opony w ten sposob, ze na zewnatrz opony jest bieznik a w srodku go nie ma oznacza ZA WYSOKIE CISNIENIE W OPONIE. Jak napisal browar dodatkowe pochylenie koła jeszcze bardziej poteguje zuzycie opony od wewnatrz ktora napompowana jak balon nie pracuje cała powierzchnia. Byc moze przez powyzej opisane problemy doszlo do przegrzania opony i rozwulkanizowania? Warto byloby sprawdzic geometrie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 13:48 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
browar napisał(a):
Opony są pewnie "łyse" lub widać nawet kord opony po wewnętrznej stronie. Pochylenie koła oszerokości 305mm daje takie rezultaty. Warto także skontrolować stan geomerii zawieszenia (tolerancja jest bardzo mała).

Tak na marginesie (nie chcę aby to zabrzmiało negatywnie) czego oczekujesz od producenta/serwisu w kwestii Twoich zużytych opon? Ile koni ma Twój samocód? 480?


oczekuję od serwisu podania przyczyny powstania rozwarstwienia
w tej klasie samochodu niepowiny występować takie anomalja.
to że samochód ma 480km nie zwalnia producenta opon z zapewnienia bezpieczeństwa.
już kupiłem nowe opony tej samej marki,ale niezamierzam przed każdym wyjazdem zdejmować koła i oglądać czy się rozwarstwiają
wjęc oczekuje wyjaśnienia sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 13:58 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
michal928 napisał(a):
Ja dodam, ze nierownomierne starcie opony w ten sposob, ze na zewnatrz opony jest bieznik a w srodku go nie ma oznacza ZA WYSOKIE CISNIENIE W OPONIE. Jak napisal browar dodatkowe pochylenie koła jeszcze bardziej poteguje zuzycie opony od wewnatrz ktora napompowana jak balon nie pracuje cała powierzchnia. Byc moze przez powyzej opisane problemy doszlo do przegrzania opony i rozwulkanizowania? Warto byloby sprawdzic geometrie.

już pisałem że samochód posiada w każdym kole czujnik ciśnienia i zawsze jak były rozbieżności to natychmiast pompowałem do ciśnienia podanego przez producenta porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 14:13 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
moja teoria wycierania się opon od wewnęcznej strony jest prosta.
jest to przyczyna wchdenia w zakręty z gazem
skrecając w lewo;
koło prawe jest dociśnięte, lewe jest odciążone i wtedy zaczyna buksowac wycierając wewnętrzną stronę
skręcając w prawo jest odwrotnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 19:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari?
Czy opony mają N w oznaczeniu?
Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?

To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych.
Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność .




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2010, 21:17 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Taka usterka opony przy normalnym użyciu jest niemożliwa. Były jeżdzone przy zerowym lub bardzo niskim ciśnieniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.08.2010, 8:18 

Dołączył: 6.05.2009
Posty: 75
jurek968 napisał(a):
Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari?
Czy opony mają N w oznaczeniu?
Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?

To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych.
Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność .


opony kupione i zakładane w porsche.nowe

jak mogłem przejechać 6000km od chwili awarii,przecież opona się rozpruła przy zawracaniu do garażu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.08.2010, 9:54 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
kwiatek napisał(a):
jurek968 napisał(a):
Kupłeś nowe opony ? i przejechałeś 6000km? do chwili awari?
Czy opony mają N w oznaczeniu?
Testowałeś - tzn ile razy ruszałeś bardzo ostro?setki razy czy klkadziesiąt a może wogóle?

To że środki się wycierają jest ok ,ale warto by poznać przyczynę rozwarstwienia - słyszałem o czymś takim jedynie w oponach bieżnikowanych.
Moment obrotowy w tym silniku jest gigantyczny tak czy owak wskazana jest ostrożność .


opony kupione i zakładane w porsche.nowe

jak mogłem przejechać 6000km od chwili awarii,przecież opona się rozpruła przy zawracaniu do garażu?


Do chwili awarii a nie od chwili awarii.
Moim zdaniem jeśli było kilka ostrych startów ,pod rząd a szczególnie na nierównej nawierzchni to opona mogła się rozerwać.
Nawet taka z N - Ką ,która jest homologowana.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.08.2010, 22:37 

Dołączył: 26.07.2010
Posty: 57
Wszystkie wasze teorie zdają się być słuszne, ale nie zapominajmy że opony przejechały 6000 km. To jest żaden przebieg nawet biorąc pod uwagę gwałtowne ruszanie, hamowanie czy jazdę na granicach przyczepności. Osobiście polecam Pirelli P Zero Rosso które posiadam w swoim prosiaku i szczerze mówiąc nie widzę lepszych opon do codziennej jazdy. Propo firmy bridgestone także miałem niemiłe przeżycie gdy przy prędkości 170 km/h na autostradze A2 jedna z tylnych opon po prostu wybuchła. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że poruszałem się autem służbowym marki Opel Astra gdzie na pewno nie doszło do takich sytuacji które wcześniej były przez Was opisywane. Nie da się nie odnieść wrażenia iż opony bridgestone po prostu do prosiaków się nie nadają.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.08.2010, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Boxster 986 napisał(a):
Wszystkie wasze teorie zdają się być słuszne, ale nie zapominajmy że opony przejechały 6000 km. To jest żaden przebieg nawet biorąc pod uwagę gwałtowne ruszanie, hamowanie czy jazdę na granicach przyczepności.


Moim zdaniem to jest duży przebieg jak na opisane przez Ciebie sytuacje.
Moje R888 pewnie nie wytrzymają 500km takiej jazdy. Aktualnie mają około
200km takiej jazdy plus dojazdy na imprezy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum