Autor |
Wiadomość |
Szczur
|
Napisane: 25.12.2014, 14:00 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Witam,
Znalazłem w necie dość ciekawy dolot ze stożkiem firmy K&N.
Zestaw jest ciekawy gdyż posiada komorę termiczna izolująca od ciepłego powierza. Piszą, ze wzrost mocy to 23PS. Zestaw nie posiada zatwierdzenia TUV ale na Polskę nie jest przecież wymagane.
Czy ktoś z Was ma lub miał doświadczenia z podobnym zestawem?
Z doświadczenia z innymi samochodami wiem, że to się sprawdza.
Proszę Was o opinie
Dzięki
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 25.12.2014, 15:18 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A do jakiego auta? Generalnie w Porsche się to słabo sprawdza. A 23 KM w silniku wolnossącym to wg mnie bajki.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 25.12.2014, 16:19 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 25.12.2014, 16:22 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Sam "stożek" nawet z najlepszą obudową ma dać przyrost 23KM ? Bajka.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 25.12.2014, 16:40 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
No właśnie tez mi sie tak wydawało, ze przy doładowanym silniku więcej zasysanego powietrza ma sens. Byc może w wolnossacym, przy wgraniu innej mapy tez uzyska sie lepsze parametry ale 23PS to chyba mało wiarygodne.
Patrząc z innej strony K&N to jednak firma i nie ma powodów aby przeklamywali wyniki.
Podaje link do strony:
http://www.sportluftfilter-shop.de/spor ... 7-7000.htm
Dzięki za Wasze opinie
Pozdrawiam
Marcin
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 25.12.2014, 19:14 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
W moim boxsterze (wiadomo mniej koni) po załozeniu wydechu sportowego Gemballa i filtra K&N (nie stożkowego) K&N podniesiono moc z 228 do prawie 240KM.. Więc za pomocą samego stożka to chyba raczej niemożliwe.
Teraz włożyłem filtr papierowo-gąbkowy więc pewnie kilka koni uciekło.
Na allegro to co pokazałeś jest za 800 zł- używka.
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-porsch ... 18353.html
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 25.12.2014, 19:55 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Ta, widziałem. Problem w tym, ze to do modelu poźniejszego 3.6l.
Skoro gość sprzedaje to nie spełniło jego oczekiwań, chyba
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 25.12.2014, 19:59 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Niekoniecznie, zawsze może być rozbitek
|
|
Góra |
|
Darecki
|
Napisane: 25.12.2014, 20:35 |
|
Dołączył: 18.07.2013 Posty: 18
|
Stożki K&N to ściema , nic nie dają a nawet mogą zmniejszać moc.
Dobre sa ITG .
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 25.12.2014, 22:30 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Szczur napisał(a): .... Patrząc z innej strony K&N to jednak firma i nie ma powodów aby przeklamywali wyniki. Podaje link do strony: http://www.sportluftfilter-shop.de/spor ... 7-7000.htmDzięki za Wasze opinie Pozdrawiam Marcin
Powodów nie ma, ale rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej niż w reklamie i tyle. Nie mniejsze znaczenie niż sam filtr ma kształt i długość kanału dolotowego, odległość od przepływki etc.etc. Nie będę się wypowiadał co do samego producenta filtrów, bo to uznana firma, ale są inne, które w dodatku lepiej filtrują nie kosztem oporów powietrza....ogromna wiedza i każdy wie swoje.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 26.12.2014, 1:12 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Temat ciekawy.
Otóż nie wiem dlaczego, ale bardzo nie lubię filtrów K&N ... jakoś się do nich zraziłem ...
Jednak przyznaje, że w motocyklach je mam, ale tylko dlatego, że podczas przeglądów tylko je czyszczą, olejują (oleją) i zakładają, ale oryginałów założyć nie chcą ... Natomiast w samochodach jakoś nie bardzo mi odpowiadają ... Cóż taka sytuacja ...
I mam pytanie o filtry firmy www.pipercross.net Czy ktoś z Was je testował i ma o nich wyrobione zdanie? Tak z ciekawości pytam.
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 26.12.2014, 2:01 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej??
A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 26.12.2014, 15:37 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Szczur napisał(a): Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej?? A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???
E tam piszesz jak z broszurki - "pierwszy tuning fiata 126 p"
Jedź na hamownie i od tego zacznij - , 996 ma 3, 6 litra i moment 370 Nm , czyli znacznie łątwiej coś popsuć niż poprawić.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 26.12.2014, 16:18 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
126p, kultowe auto aż sie łezka kręci, fajnie, ze o nim wspomniałeś.
Poprostu zapytałem o filtr stożkowy użytkowników. Poprosiłem o opinie i tyle.
Bez sensu jest wywyższanie sie i pisanie nie na temat tym bardziej w moim poście. Jeżeli temat boli, z braku wiedzy to prośba do Admina o zamknięcie tematu.
Dzięki
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 26.12.2014, 17:04 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Szczur napisał(a): 126p, kultowe auto aż sie łezka kręci, fajnie, ze o nim wspomniałeś. Poprostu zapytałem o filtr stożkowy użytkowników. Poprosiłem o opinie i tyle. Bez sensu jest wywyższanie sie i pisanie nie na temat tym bardziej w moim poście. Jeżeli temat boli, z braku wiedzy to prośba do Admina o zamknięcie tematu. Dzięki
No nie obrażaj się , nie o to chodzi.
W czasach gdy nie było możliwości sprawdzenia rozmaitych wynalazków
powstały różne dziwne mity.Teraz wystarczy spytać.
Nie znaczy , to że nigdzie stożek nie działa ....działa tam gdzie system dolotu jest ,żle zaprojektowany. Zawsze jest też tak ,że jak poprawisz prace silnika w dolnym zakresie obrotów to pogorszysz w górnym,dlatego są systemy zmian faz wałków i zmian długoiści dolotu , inny wydech pasuje dla wysokich obrotów a inny dla niskich i średnich.
A Turbo ma się nijak do NA, tam najprościej podkręcić ciśnienie i masz mocy ile chcesz....chyba ,że tanim kosztem to zmniejszasz opory w układach i też dostajesz dużo bo z kolei to są układy ciśnieniowe....
W necie są fajne opisy dochodzenia do mocy i jej podwyższania w 996 np.
I zaczyna się od hamownii
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 26.12.2014, 17:16 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
No i o to chodziło w poście dzięki za odpowiedz. Swoją droga dziwicie sie, ze jest mało klubowiczów w stosunku do forumowiczów. Myśle, ze po części właśnie dla tego co zaszło w moim poście.
Pozdrawiam
szczur
PS
ja sie nie obrażam bo i nie ma o co
tez mógłbym byc niegrzeczny ale na forum nie o to chodzi. To właśnie od klubowiczów powinna wynikać wszelka pomoc na rożne pytania. Kłapać dziobem nawet kaczka potrafi
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 26.12.2014, 21:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Szczur napisał(a): No i o to chodziło w poście dzięki za odpowiedz. Swoją droga dziwicie sie, ze jest mało klubowiczów w stosunku do forumowiczów. Myśle, ze po części właśnie dla tego co zaszło w moim poście. Pozdrawiam szczur PS ja sie nie obrażam bo i nie ma o co tez mógłbym byc niegrzeczny ale na forum nie o to chodzi. To właśnie od klubowiczów powinna wynikać wszelka pomoc na rożne pytania. Kłapać dziobem nawet kaczka potrafi Mam wrazenie, ze pojawiłes sie na forum z 'gotowym nastawieniem' bo chociaz przytrafiaja sie tu niefortunne wypowiedzi to w 'Twoim temacie nic nie zaszło", a bardziej delikatnego forumowicza/klubowicza jak Jurek ciezko szukac.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 26.12.2014, 22:39 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Luzik nie znamy sie i pewnie dlatego tak to wyglada
|
|
Góra |
|
Szczur
|
Napisane: 28.12.2014, 2:16 |
|
Dołączył: 23.12.2014 Posty: 237
|
Dzięki Arczimi, to Twoje doświadczenie daje do myślenia. Właściwie sam odpowiedziałeś, ze jednak stozek dodał mocy. Byc moze i u mnie tez tak bedzie, trzeba spróbować i pozniej o tym sie podzielić
Kuchar, nie mam doświadczeń z ta marka. Pewnie są ludzie, którzy maja.
Kiedyś zbudowałem auto na 1/4 mili i zawsze "był przy mnie" K&N- pewnie przyzwyczajenie. Nie znam silników Porsche ani innych boxerow. Wiem zaś, ze można je modyfikować prostymi środkami i są na to "odporne" i podatne.
Kiedyś zbudowałem auto na bazie Hondy CRX II gen. ważył 750kg, przeszczepilem silnik vtec ( zmienna faza rozrządu ), u Macka Grabowskiego dostał doładowanie TD04 i wylot ręcznie robiony z kwasowki, HonData i Apexi panowała nad wszystkim i dmuchaliśmy 0,6 bara ( czasem 0,75 ) co dało Rexiowi 268PS ( przy 0,75bara 289PS) mino, ze miał pojemność 1,6l.
Efekt 3,7 od 0-100km/h, 11,27sek na 1/4mili, po zamontowaniu dyfuzora, który został zaprojektowany i zrobiony na Politechnice Rzeszowskiej prędkość końcowa 272km/h- blokowała skrzynia. Stare czasy...
Brat, który ma 2 Porsche przekonał mnie abym kupił moje auto, chciałem kupić NSX'a.
"Wiadomym jest, ze silnik wolnossący musi mieć opór na "ukladzie" (kolektorze) wydechowym. Co innego w doładowanym, ssak i wydech bezpośrednio dają możliwości bezoporowe. Teoretycznie czym więcej powietrza tym większa kultura mocy... Pytanie jest tylko takie, czy zbyt dużo powietrza, bez zmiany mapy paliwowej w wolnossacym nie zdławi, zaburzy, zgasi mocy podstawowej??
A może wystarczy planowanie głowicy i polerowanie dolotu i wylotu???"
"E tam piszesz jak z broszurki - "pierwszy tuning fiata 126 p"
Jedź na hamownie i od tego zacznij - , 996 ma 3, 6 litra i moment 370 Nm , czyli znacznie łątwiej coś popsuć niż poprawić."
_________________
968 - Smile
996 - out
Jurek968: Dzięki za pomoc, szczególnie z fiatem 126p- moje pierwsze auto.
Słuszna odpowiedz bo silnik tez jest z tylu... Nawet nie wiesz co nasi rodacy robili z tym silnikiem aby startował w rajdach. Pierwsza klasówka
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 28.12.2014, 11:20 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Nie napisałem,że stożek, miałem K&N-a w oryginalnym kształcie czyli tak jak wygląda normalny filtr powietrza. Poza tym sam stożek ile może ci dać przyrostu mocy?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|