Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 9:20 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Witajcie

Macie może doświadczenia z filtrami k&n (wkłady)?
W necie sporo można poczytać na ten temat, ale chciałbym się dowiecieć od realnych użytkowników jak się sprawują.

Ludzie piszą, że olej z filtra k&n osadza się na przepływomierzu i szybko pojawiają się jego awarie, czy to prawda?

Głównie chodzi mi o to, że mają one mniejsze opory poprzez zastosowanie bawełny i ponoć jest lepsza reakcja na pedał gazu. Ale bawełna nasądzona jest olejem i czy po pewnym czasie (nie mówię to o przebiegu na filtrze rzędu 50.000, ale np. po 5.000 km) przepływ powietrza jest dalej lepszy niż na zwykłym papierowym?

Czy dać sobie spokój i sotosować papierowego Manna jak dotychczas?

Pozdrawiam
Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 9:51 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Kupiłem Boxa z K&N wymieniłem po miesiącu od razu po opiniach, że olej jest w stanie zafajdać przepływomierz. Mam papierowy Maan i nie widzę różnicy pomiędzy reakcją na pedał gazu. Nawet jeżeli jest to dla mnie nie odczuwalna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 10:35 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Zamontowałem kiedyś K&N w w211 benzynie, tam były dwa duże, nie odczułem żadnej różnicy a właśnie po uzmysłowienie sobie ze nie filtruje on nigdy tak jak pełny, wymieniłem na „normalny”.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 10:50 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Mam w Boxsterze od 3 lat. Zero problemów. Różnica w osiągach niedostrzegalana.
W innym aucie - wolnossące 2.5 o magicznej mocy 144 koni, K&N wygenerował dodatkowe 3 konie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 11:57 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
3KM :D zalej na innej stacji to tez takie będą różnice ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 17:58 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Trzy koniki to błąd pomiaru czyli norma.A co do filtra powietrza to ja uważam że jest on bardzo istotnym ale często trochę ignorowanym elementem. Ilość powietrza które leci przez ten filtr jest ogromna a niewielkie ilości pyłu piasku czyli kwarcu mocno niszczy ścianki cylindrów. Dodamy do tego kiepski olej z niewłaściwym filmem smarnym i potem po iluś latach zdziwienie -bierze olej. Też kiedyś myślałem o mokrym filtrze ale po przemyśleniach używam papierowy i postanowiłem zmieniać co dwa lata. Żeby poprawić warunki pracy motoru zaizolowałem dolot a na wiosnę będę izolował kolektory wydechowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2019, 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Dawno, dawno temu w moim innym samochodzie po zdjęciu przepływki pod palcem na ściankach dolotu znalazłem trochę tłustego nalotu + lekki syf.
Po tym organoleptycznym doświadczeniu i wyczyszczeniu całości od razu powróciłem do porządnego wkładu papierowego.




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2019, 13:18 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Panowie, dodam swoje trzy grosze.

Filtry K&N można stosować w starszych prosiakach tzn układ paliwowy K-Jet, L-Jet natomiast nie sprawdza się w nowoczesnych systemach Bosch Motronic ze względu na konstrukcję przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2019, 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 404
Nr klubowicza: 583
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... 927_9_.pdf

Polecam podsumowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2019, 23:09 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
LeON wielkie dzięki za rewelacyjny test. Wszystko już jasne


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum