Macie może doświadczenia z filtrami k&n (wkłady)? W necie sporo można poczytać na ten temat, ale chciałbym się dowiecieć od realnych użytkowników jak się sprawują.
Ludzie piszą, że olej z filtra k&n osadza się na przepływomierzu i szybko pojawiają się jego awarie, czy to prawda?
Głównie chodzi mi o to, że mają one mniejsze opory poprzez zastosowanie bawełny i ponoć jest lepsza reakcja na pedał gazu. Ale bawełna nasądzona jest olejem i czy po pewnym czasie (nie mówię to o przebiegu na filtrze rzędu 50.000, ale np. po 5.000 km) przepływ powietrza jest dalej lepszy niż na zwykłym papierowym?
Czy dać sobie spokój i sotosować papierowego Manna jak dotychczas?
Kupiłem Boxa z K&N wymieniłem po miesiącu od razu po opiniach, że olej jest w stanie zafajdać przepływomierz. Mam papierowy Maan i nie widzę różnicy pomiędzy reakcją na pedał gazu. Nawet jeżeli jest to dla mnie nie odczuwalna.
Zamontowałem kiedyś K&N w w211 benzynie, tam były dwa duże, nie odczułem żadnej różnicy a właśnie po uzmysłowienie sobie ze nie filtruje on nigdy tak jak pełny, wymieniłem na „normalny”.
Mam w Boxsterze od 3 lat. Zero problemów. Różnica w osiągach niedostrzegalana. W innym aucie - wolnossące 2.5 o magicznej mocy 144 koni, K&N wygenerował dodatkowe 3 konie.
Trzy koniki to błąd pomiaru czyli norma.A co do filtra powietrza to ja uważam że jest on bardzo istotnym ale często trochę ignorowanym elementem. Ilość powietrza które leci przez ten filtr jest ogromna a niewielkie ilości pyłu piasku czyli kwarcu mocno niszczy ścianki cylindrów. Dodamy do tego kiepski olej z niewłaściwym filmem smarnym i potem po iluś latach zdziwienie -bierze olej. Też kiedyś myślałem o mokrym filtrze ale po przemyśleniach używam papierowy i postanowiłem zmieniać co dwa lata. Żeby poprawić warunki pracy motoru zaizolowałem dolot a na wiosnę będę izolował kolektory wydechowe.
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Dawno, dawno temu w moim innym samochodzie po zdjęciu przepływki pod palcem na ściankach dolotu znalazłem trochę tłustego nalotu + lekki syf. Po tym organoleptycznym doświadczeniu i wyczyszczeniu całości od razu powróciłem do porządnego wkładu papierowego.
Filtry K&N można stosować w starszych prosiakach tzn układ paliwowy K-Jet, L-Jet natomiast nie sprawdza się w nowoczesnych systemach Bosch Motronic ze względu na konstrukcję przepływomierza.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników