Autor |
Wiadomość |
boroslaw
|
Napisane: 7.01.2014, 12:56 |
|
Dołączył: 10.09.2012 Posty: 19
|
Witam,
Mam pytanie łączące 911 i budowlankę.
Jestem w trakcie projektowania domu, no i nie obejdzie się bez garażu na moje 911. Garaż będzie znajdował sie w podpiwniczeniu. Mam pytania o poprawne wykonanie podjazdu: Jaki max. kąt może mieć podjazd?
Próbowałem szukać informacji o kącie rampowym / natarcia / zejścia (nie wiem czy wszystkie są istotne) dla 997 Carrera 4S MK II ale bez sukcesu.
Może ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i mógłby pomóc?
pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 7.01.2014, 13:42 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
Cześć.
Miałem ten sam problem kilka lat temu z tym że kupiłem najpierw dom a potem 911 i nie mogłem wjechać do garażu w piwnicy,problem rozwiązały płyty stalowe na załamaniu zjazdu i podłogi garażu.
Poszukaj na forum coś powinno być w temacie.
Pozdrawiam Adam
|
|
Góra |
|
Bukol
|
Napisane: 7.01.2014, 13:46 |
|
Dołączył: 14.08.2011 Posty: 290
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 7.01.2014, 23:00 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
płyta czy cały zestaw płyt jest najlepszym rozwiązaniem. Zmienisz opony czy zawieszenie problem ponownie się pojawia.
Do wiele budynków nie wjedziesz.
Np. Hotel Hilton w Warszawie zmienił jak parę "mądrych" się otarło. Ja byłem jeden z tych "mądrych".
W hotelu Interconti dalej nie wjadę.
W biurze tez mi zmienili ale betonem.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 8.01.2014, 0:46 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
u mnie po obnizeniu 911 skonczylo sie przekladaniem kostki betonowej ... niestety 928 jest jeszcze nizsze i juz nie wjedzie Najlepiej tak jak pisza pomierz albo zamow dlugie plyty stalowe. .. moga byc kraty wema w ramce aby byly lzejsze i łatwiej sie je łapało / przenosilo
|
|
Góra |
|
boroslaw
|
Napisane: 8.01.2014, 10:35 |
|
Dołączył: 10.09.2012 Posty: 19
|
Dzieki za odpowiedzi
@Bukol:
Niestety nie ma rysunków technicznych 997.
Przydatne bedzie to:
C4 (PASM) Approach angle 11.1 degrees Departure angle 14.9 degrees Ramp angle 12.6 degrees Ground clearance 107mm
ale nie wiem na ile te informacje sa prawdziwe.
@Tromer:
>płyta czy cały zestaw płyt jest najlepszym rozwiązaniem.
Tzn.: normalnie zbudwac podjazd i zamiast kostki polozyc płyty, tak aby łatwiej było przebudowywac?
Zalezalo mi na tym zeby od poczatku zbudować podjazd zbliżony do maksymalnych parametrów 997.
Niestety nie mam miejsca, zeby caly zjazd mial maks. 15%
@yoshi
Jakie masz kąty nachylenia?
Bede meczyl architekta, bo on na razie ma to w nosie i zbywa mnie, ze bedzie dobrze.
pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2014, 11:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Chyba musisz zmienić architekta - daleko nie trzeba szukać, jest nim np. Yoshi
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Bukol
|
Napisane: 8.01.2014, 11:58 |
|
Dołączył: 14.08.2011 Posty: 290
|
wit007 napisał(a): Chyba musisz zmienić architekta - daleko nie trzeba szukać, jest nim np. Yoshi
O masz! Nie dosc ze ma piekne Porsche, to jeszcze kolega po fachu No rewelacja!
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 8.01.2014, 12:36 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
zestaw płyt nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, no bo nie da się poprowadzić płyt, które wystawałby ponad próg garażu w którym jest automatycznie opuszczana brama z góry. Ja dwa razy zmieniałem ułożenie kostki, zanim zaczęło wszystko grać. Płyty pod koła też przetestowałem. Mimo, że były super-stalowe itd., to po miesiącu i tak się wygięły (no ale wjeżdżało też cięższe A6). lepiej ułożyć dobrze podjazd, niż babrać się w sztukowanie.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.01.2014, 13:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Chcialbym zobaczyc podjazd do garazu podziemnego gdzie bez problemu wjedzie mocno obnizone auto.
Ja u siebie mam z 1cm zapasu pod progiem a garaz wcale nie jest pod ziemia, ani jakos specjalnie ponad
|
|
Góra |
|
Bukol
|
Napisane: 8.01.2014, 13:29 |
|
Dołączył: 14.08.2011 Posty: 290
|
A moze tak?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 8.01.2014, 14:02 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 8.01.2014, 14:02 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
pamiętaj tez o prędkości przy wjeździe i tym bardziej hamowaniu.
Wielokrotnie wjeżdżałem za szybko i jak mi się przypominało to nawet lekki przycisk na hamulcach powodowało zdarty przedni spojler.
Jakbym miał kupic nowa 991 Turbo to tylko z powodu podnoszonego przedniego spojlera
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 8.01.2014, 15:19 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
taaa ... ale architekt nie musi znac katow rampowych czy natarcia dla wszystkich potenacjalnych aut swoich klientow architekt musi zaprojektowac zgodnie z warunkami technicznymi, (czyli 25% w garazach indywidualnych albo 15% / 20% dla wielokondygnacyjnych w zaleznosci czy rampa jest zadaszona) a jezeli klient chce bardziej płasko to powinien podac oczekiwania ja sam testowalem na zasadzie prob i bledow bo (jak budowalem podjazd to jezdzilem 944), bylo dobrze ale zmienilem auto i je pozniej obnizylem i trzeba bylo przerabiac podjazd .
Wazne aby poczatkowy i koncowy odcinek rampy wypłaszczyc do np 7%. Na jaka glebokosc zjezdzasz do garazu i ile masz miejsca na rampe przed domem (tj dostepna długość)?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2014, 15:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
stavros
|
Napisane: 8.01.2014, 15:37 |
|
Dołączył: 26.06.2011 Posty: 88
|
yoshi napisał(a): taaa ... ale architekt nie musi znac katow rampowych czy natarcia dla wszystkich potenacjalnych aut swoich klientow architekt musi zaprojektowac zgodnie z warunkami technicznymi, (czyli 25% w garazach indywidualnych albo 15% / 20% dla wielokondygnacyjnych w zaleznosci czy rampa jest zadaszona) a jezeli klient chce bardziej płasko to powinien podac oczekiwania ja sam testowalem na zasadzie prob i bledow bo (jak budowalem podjazd to jezdzilem 944), bylo dobrze ale zmienilem auto i je pozniej obnizylem i trzeba bylo przerabiac podjazd . Wazne aby poczatkowy i koncowy odcinek rampy wypłaszczyc do np 7%. Na jaka glebokosc zjezdzasz do garazu i ile masz miejsca na rampe przed domem (tj dostepna długość)?
później i tak wykonawca jest odpowiedzialny
temat ciekawy, ja zjeżdżając do siebie jadę wolno i "atakuje" podjazd/zjazd skosem przechodzę na styk. Przy pierwszej próbie wjazdu jadąc prosto przytarłem.
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 8.01.2014, 15:53 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2283 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.01.2014, 16:01 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
wit007 napisał(a): Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu
Ale to tylko teoria. Garaz przewaznie jest nizej niz pozostala czesc domu, a jesli jest na tym samym poziomie, to przewaznie sporo wyzej niz teren, aby nie ciagnac wody, wiec i tak i tak jest skos. Co prawda nie w dol, ale w gore - i to bardziej bolesne. W dol przytrzesz spoilerem, w gore walisz progiem, albo katem. Tylko ze to mniejszy problem, bo roznica poziomow stosunkowo niewielka.
|
|
Góra |
|
GrzegorzN
|
Napisane: 8.01.2014, 16:27 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
wit007 napisał(a): I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu
Garaż nieoddzielony od części użytkowej, tym bardziej salonu, to raczej mało praktyczne rozwiązanie. Samochody mimo wszystko wydzielają intensywny zapach, który raczej będzie przeszkadzał 99% domowników.
Szklana ściana byłaby rozwiązaniem
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2014, 17:40 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
wampir napisał(a): wit007 napisał(a): Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu Ale to tylko teoria. Garaz przewaznie jest nizej niz pozostala czesc domu, a jesli jest na tym samym poziomie, to przewaznie sporo wyzej niz teren, aby nie ciagnac wody, wiec i tak i tak jest skos. Co prawda nie w dol, ale w gore - i to bardziej bolesne. W dol przytrzesz spoilerem, w gore walisz progiem, albo katem. Tylko ze to mniejszy problem, bo roznica poziomow stosunkowo niewielka.
Ja mam na poziomie gruntu. No dobra, 3 cm powyżej
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|