Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.01.2014, 12:56 

Dołączył: 10.09.2012
Posty: 19
Witam,


Mam pytanie łączące 911 i budowlankę.
Jestem w trakcie projektowania domu, no i nie obejdzie się bez garażu na moje 911. Garaż będzie znajdował sie w podpiwniczeniu. Mam pytania o poprawne wykonanie podjazdu: Jaki max. kąt może mieć podjazd?
Próbowałem szukać informacji o kącie rampowym / natarcia / zejścia (nie wiem czy wszystkie są istotne) dla 997 Carrera 4S MK II ale bez sukcesu.

Może ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i mógłby pomóc?


pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2014, 13:42 

Dołączył: 11.06.2011
Posty: 859
Cześć.

Miałem ten sam problem kilka lat temu z tym że kupiłem najpierw dom a potem 911 i nie mogłem wjechać do garażu w piwnicy,problem rozwiązały płyty stalowe na załamaniu zjazdu i podłogi garażu.
Poszukaj na forum coś powinno być w temacie.

Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2014, 13:46 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
Nasz przyjaciel goole moze pomoc, n.p. wystukalem "porsche 911 technical drawings":
https://www.google.nl/search?q=porsche+ ... 86&bih=728

Katy mozna orientacyjnie pomierzyc ... katomierzem po wydrukowaniu :) Alez ten internet jest zarabisty :)

Mozna tez dokladniej poszukac i okaze sie, ze nie Ty pierwszy miales ten problem:
http://www.planet-9.com/987-cayman-boxs ... ngles.html

Oraz tu:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... rives.html

Powodzenia w budowie!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.01.2014, 23:00 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
płyta czy cały zestaw płyt jest najlepszym rozwiązaniem. Zmienisz opony czy zawieszenie problem ponownie się pojawia.
Do wiele budynków nie wjedziesz.
Np. Hotel Hilton w Warszawie zmienił jak parę "mądrych" się otarło. Ja byłem jeden z tych "mądrych".
W hotelu Interconti dalej nie wjadę.
W biurze tez mi zmienili ale betonem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 0:46 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
u mnie po obnizeniu 911 skonczylo sie przekladaniem kostki betonowej ... niestety 928 jest jeszcze nizsze i juz nie wjedzie :( Najlepiej tak jak pisza pomierz albo zamow dlugie plyty stalowe. .. moga byc kraty wema w ramce aby byly lzejsze i łatwiej sie je łapało / przenosilo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 10:35 

Dołączył: 10.09.2012
Posty: 19
Dzieki za odpowiedzi :)

@Bukol:
Niestety nie ma rysunków technicznych 997.
Przydatne bedzie to:
C4 (PASM)
Approach angle 11.1 degrees
Departure angle 14.9 degrees
Ramp angle 12.6 degrees
Ground clearance 107mm

ale nie wiem na ile te informacje sa prawdziwe.

@Tromer:
>płyta czy cały zestaw płyt jest najlepszym rozwiązaniem.
Tzn.: normalnie zbudwac podjazd i zamiast kostki polozyc płyty, tak aby łatwiej było przebudowywac?
Zalezalo mi na tym zeby od poczatku zbudować podjazd zbliżony do maksymalnych parametrów 997.
Niestety nie mam miejsca, zeby caly zjazd mial maks. 15%

@yoshi
Jakie masz kąty nachylenia?


Bede meczyl architekta, bo on na razie ma to w nosie i zbywa mnie, ze bedzie dobrze.

pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 11:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Chyba musisz zmienić architekta - daleko nie trzeba szukać, jest nim np. Yoshi ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 11:58 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
wit007 napisał(a):
Chyba musisz zmienić architekta - daleko nie trzeba szukać, jest nim np. Yoshi ;)


O masz! Nie dosc ze ma piekne Porsche, to jeszcze kolega po fachu :) No rewelacja!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 12:36 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
zestaw płyt nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, no bo nie da się poprowadzić płyt, które wystawałby ponad próg garażu w którym jest automatycznie opuszczana brama z góry. Ja dwa razy zmieniałem ułożenie kostki, zanim zaczęło wszystko grać. Płyty pod koła też przetestowałem. Mimo, że były super-stalowe itd., to po miesiącu i tak się wygięły ;-) (no ale wjeżdżało też cięższe A6). lepiej ułożyć dobrze podjazd, niż babrać się w sztukowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 13:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Chcialbym zobaczyc podjazd do garazu podziemnego gdzie bez problemu wjedzie mocno obnizone auto.
Ja u siebie mam z 1cm zapasu pod progiem a garaz wcale nie jest pod ziemia, ani jakos specjalnie ponad ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 13:29 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
A moze tak?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 14:02 

Dołączył: 4.02.2010
Posty: 130
To samo w wersji filmowej:)
http://www.youtube.com/watch?v=AQoTS68e48w

można też pójść o krok dalej... hihi

http://www.youtube.com/watch?v=sm1IfqVofNA

DG


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 14:02 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
pamiętaj tez o prędkości przy wjeździe i tym bardziej hamowaniu.
Wielokrotnie wjeżdżałem za szybko i jak mi się przypominało to nawet lekki przycisk na hamulcach powodowało zdarty przedni spojler.

Jakbym miał kupic nowa 991 Turbo to tylko z powodu podnoszonego przedniego spojlera :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 15:19 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
taaa ... ale architekt nie musi znac katow rampowych czy natarcia dla wszystkich potenacjalnych aut swoich klientow :) architekt musi zaprojektowac zgodnie z warunkami technicznymi, (czyli 25% w garazach indywidualnych albo 15% / 20% dla wielokondygnacyjnych w zaleznosci czy rampa jest zadaszona) a jezeli klient chce bardziej płasko to powinien podac oczekiwania :) ja sam testowalem na zasadzie prob i bledow bo (jak budowalem podjazd to jezdzilem 944), bylo dobrze ale zmienilem auto i je pozniej obnizylem i trzeba bylo przerabiac podjazd :roll:.
Wazne aby poczatkowy i koncowy odcinek rampy wypłaszczyc do np 7%. Na jaka glebokosc zjezdzasz do garazu i ile masz miejsca na rampe przed domem (tj dostepna długość)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 15:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu ;) I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu 8)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 15:37 

Dołączył: 26.06.2011
Posty: 88
yoshi napisał(a):
taaa ... ale architekt nie musi znac katow rampowych czy natarcia dla wszystkich potenacjalnych aut swoich klientow :) architekt musi zaprojektowac zgodnie z warunkami technicznymi, (czyli 25% w garazach indywidualnych albo 15% / 20% dla wielokondygnacyjnych w zaleznosci czy rampa jest zadaszona) a jezeli klient chce bardziej płasko to powinien podac oczekiwania :) ja sam testowalem na zasadzie prob i bledow bo (jak budowalem podjazd to jezdzilem 944), bylo dobrze ale zmienilem auto i je pozniej obnizylem i trzeba bylo przerabiac podjazd :roll:.
Wazne aby poczatkowy i koncowy odcinek rampy wypłaszczyc do np 7%. Na jaka glebokosc zjezdzasz do garazu i ile masz miejsca na rampe przed domem (tj dostepna długość)?


później i tak wykonawca jest odpowiedzialny :D


temat ciekawy, ja zjeżdżając do siebie jadę wolno i "atakuje" podjazd/zjazd skosem przechodzę na styk. Przy pierwszej próbie wjazdu jadąc prosto przytarłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Można też tak :)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2500_o.jpg




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 16:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
wit007 napisał(a):
Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu ;) I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu 8)


Ale to tylko teoria. Garaz przewaznie jest nizej niz pozostala czesc domu, a jesli jest na tym samym poziomie, to przewaznie sporo wyzej niz teren, aby nie ciagnac wody, wiec i tak i tak jest skos. Co prawda nie w dol, ale w gore - i to bardziej bolesne. W dol przytrzesz spoilerem, w gore walisz progiem, albo katem. Tylko ze to mniejszy problem, bo roznica poziomow stosunkowo niewielka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 16:27 

Dołączył: 4.07.2011
Posty: 95
wit007 napisał(a):
I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu 8)

Garaż nieoddzielony od części użytkowej, tym bardziej salonu, to raczej mało praktyczne rozwiązanie. Samochody mimo wszystko wydzielają intensywny zapach, który raczej będzie przeszkadzał 99% domowników.
Szklana ściana byłaby rozwiązaniem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.01.2014, 17:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
wampir napisał(a):
wit007 napisał(a):
Dlatego trzeba garaż planować na poziomie gruntu ;) I wtedy można nawet zaplanować go jako część salonu 8)


Ale to tylko teoria. Garaz przewaznie jest nizej niz pozostala czesc domu, a jesli jest na tym samym poziomie, to przewaznie sporo wyzej niz teren, aby nie ciagnac wody, wiec i tak i tak jest skos. Co prawda nie w dol, ale w gore - i to bardziej bolesne. W dol przytrzesz spoilerem, w gore walisz progiem, albo katem. Tylko ze to mniejszy problem, bo roznica poziomow stosunkowo niewielka.


Ja mam na poziomie gruntu. No dobra, 3 cm powyżej ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum